Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miefje

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:59

Ik ben nog op zoek. Heb al een advertentie op de BoktMarkt, Facebookgroepen (iets van 15), Marktplaats en allerlei ander websites gezet. Ik ga binnenkort ook samen met een vriendin briefjes bij mensen in de bus stoppen.

Heb ook 4 leuke paardjes gezien waar ik een briefje ga ophangen (geplasticifeerd) waarop mn emailadres staat en of we de paarden mogen verzorgen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:06

Als je een filmpje op you tube zet van je rijden of omgang met paarden, kun je die link op de briefjes schrijven.

Ik heb ook eens een briefjein de bus gehad, maar ik was niet op zoek en had geen zin om een risico te nemen. Je hebt immers geen idee wie zo'n briefje heeft gemaakt.

En samen met een vriendin is voor mij écht geen optie, tenzij er in staat dat jullie ook alleen kunnen verzorgen.
Vaak heb je namelijk met 1 persoon meer een klik. En ook met "samen verzorgen" wordt er vaak meer vergeten ivm afleiding.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:12

Miefje schreef:
Ik ben nog op zoek. Heb al een advertentie op de BoktMarkt, Facebookgroepen (iets van 15), Marktplaats en allerlei ander websites gezet. Ik ga binnenkort ook samen met een vriendin briefjes bij mensen in de bus stoppen.

Heb ook 4 leuke paardjes gezien waar ik een briefje ga ophangen (geplasticifeerd) waarop mn emailadres staat en of we de paarden mogen verzorgen.

Ik weet niet of je openstaat voor advies, maar ik denk niet dat je met je advertentie (zoals nu opgesteld) iets gaat vinden. Ik zou eerst beginnen met wat je te bieden hebt voordat je begint over wat je zoekt. Vooral omdat je aangeeft te zoeken naar iemand die je gratis les geeft komt dit over alsof je geen geld overhebt om op de manege te gaan rijden en dat je dus vraagt aan iemand om gratis te werken. Als je zegt dat je zoekt naar een verzorgpaard waar je ook graag veel bij wilt leren en waarbij je het fijn vind om in ruil voor alle klusjes begeleiding te krijgen komt het al heel anders over. Kijk dus nog eens goed naar je advertentie en begin vooral met wat je al kan en wat je te bieden hebt voor je in detail overgaat op wat je precies zoekt.

Daarnaast denk ik dat het ook zeker als nadeel gezien kan worden dat je dit samen met een vriendin wilt doen en dat je het fijn zal vinden als er af en toe nog een derde persoon bij komt. Dit hoeft niet een probleem te zijn als een eigenaar bijvoorbeeld meerdere paarden heeft, maar zeker als je zelf wat meer begeleiding of zelfs les wilt zullen het type eigenaren dat je zoekt niet snel reageren. Deze mensen stoppen namelijk tijd in jou en vinden het vaak al tijdrovend genoeg om één persoon zo'n kans te geven. 3 kost dan teveel tijd. Dus houd hier rekening mee :o

Dit is absoluut niet als kritiek bedoeld hoor! Maar ik wil je gewoon helpen door mee te denken zodat je snel iets vind wat leuk is en bij je past

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:10

Houd er ook rekening mee dat klusjes doen in de meeste gevallen (lang) niet opweegt tegen de tijd en energie die het kost om iemand te leren rijden. Met zo weinig ervaring heb je namelijk ook bij klusjes een hoop begeleiding nodig anders kost het uiteindelijk nog een hoop tijd en geld. Plus dat iedereen in pension al afvalt, daar valt weinig te helpen meestal en iedereen die geen begeleiding kan of wil bieden ook. Kortom je maakt het ook wel heel erg lastig zo, iemand moet de tijd en de kennis hebben jou te begeleiden, dat gratis willen doen, tijd willen steken in je eventueel inwerken op stal en ook nog een geschikt beginnerspaard hebben staan. Ik snap heel goed dat je dat niet kan vinden eigenlijk.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:34

Dankjulliewel voor jullie feedback, daar kan ik wat mee!
Heel fijn advies, ik doe er wat aan.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:52

Hoi!
Ik ben Madelief, 13 jaar.

Ik ben op zoek naar een verzorgpaard waar ik veel van kan leren. Ik zou het ook fijn vinden als ik in ruil voor klusjes begeleiding kan krijgen.

Ik heb nog niet in manegelessen gereden maar ben uiteraard bereid om lessen te nemen.

Het is voor mij helaas niet mogelijk om vaker dan 3 keer per week te komen, dit in verband met school.

Wanneer u interesse heeft kunt u een berichtje sturen.

Groetjes,
Madelief

Is zoiets goed? Ik heb m nu zo veranderd maar ik sta dus open voor kritiek

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:04

Miefje schreef:
Hoi!
Ik ben Madelief, 13 jaar.

Ik ben op zoek naar een verzorgpaard waar ik veel van kan leren. Ik zou het ook fijn vinden als ik in ruil voor klusjes begeleiding kan krijgen.

Ik heb nog niet in manegelessen gereden maar ben uiteraard bereid om lessen te nemen.

Het is voor mij helaas niet mogelijk om vaker dan 3 keer per week te komen, dit in verband met school.

Wanneer u interesse heeft kunt u een berichtje sturen.

Groetjes,
Madelief

Is zoiets goed? Ik heb m nu zo veranderd maar ik sta dus open voor kritiek

Begrijp ik het goed dat je geen ervaring hebt of hoeveel ervaring heb je?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:16

Dit klinkt inderdaad al veel beter dan je had Miefje. Houd er alleen wel rekening mee dat het heel moeilijk wordt om iets te vinden als je helemaal nog geen ervaring hebt. Voor manege ruiters is het al vrij lastig omdat die als onervaren bestempeld worden. Aangezien je onder de 18 en geen ervaring hebt wordt het nog lastiger voor je. Ik hoop dat je mazzel hebt en wat leuks tegenkomt, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik eerst op een manege wat basis ervaring op doen en ondertussen doorzoeken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:37

Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk wordt om iets te vinden als je helemaal geen ervaring hebt. De eigenaar moet dan overal aanwezig zijn (poetsen, opzadelen, rijden, afzadelen, evt dekens op doen en als je klusjes moet doen dat ook) en ik denk dat dat voor de meeste een drempel zal zijn, omdat ze vaak iemand zoeken die juist wat zorgen uit handen neemt.

Ik zou als ik jou was even lekker op de manege rijden, zodat je dingen als poetsen en op- en afzadelen onder de knie krijgt en dan op zoek gaan :) Dan ben je al over de drempel van èchte beginneling, want er zijn genoeg mensen die wel een leuk (ouder) paard hebben die wat extra aandacht kan gebruiken, waarop je lekker alles kan leren :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:46

Ik betwijfel idd ook of je iets gaat vinden zonder ervaring.

Ik ga straks kijken bij 2 mogelijke nieuwe verzorgpaarden spannend.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:51

gerpiegorp schreef:
Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk wordt om iets te vinden als je helemaal geen ervaring hebt. De eigenaar moet dan overal aanwezig zijn (poetsen, opzadelen, rijden, afzadelen, evt dekens op doen en als je klusjes moet doen dat ook) en ik denk dat dat voor de meeste een drempel zal zijn, omdat ze vaak iemand zoeken die juist wat zorgen uit handen neemt.

Ik zou als ik jou was even lekker op de manege rijden, zodat je dingen als poetsen en op- en afzadelen onder de knie krijgt en dan op zoek gaan :) Dan ben je al over de drempel van èchte beginneling, want er zijn genoeg mensen die wel een leuk (ouder) paard hebben die wat extra aandacht kan gebruiken, waarop je lekker alles kan leren :)

Dit inderdaad! :)

Veel plezier Roosje, leuk!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:56

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, Madelief!
Ik zou het niet erg vinden om je rond te hebben lopen.
Vriendinnen zijn hier ook altijd welkom (wel dezelfde uiteraard, niet elke week een ander ;) ) is toch leuk voor die meiden en je hoeft er dan als eigenaar niet constant bij te zijn.

Succes, Roosje!
Ben benieuwd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:00

Madelief volgens mij had ik je op FB al voorbij zien komen.
Echter woonde je te ver weg.
Anders was je hier welkom geweest. Alles is te leren.

Ik heb geen moeite ermee om veel tijd in een nieuwe verzorgster te stoppen. Als ze gemotiveerd zijn, help ik hen graag verder.

Spannend Roosje. Hopelijk zit er een match bij.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:07

Waren er hier maar mensen in de buurt die een pony of 2 zochten. :') Heb 2 mini's staan, voor de kleinere mensen kan er op 1 gereden worden en voor de wat grotere is mennen ook nog is mogelijk en daarnaast nog alle andere dingen. Je zou hier eerder mensen moeten betalen zodat ze de pony's gaan knuffelen etc. Een paar jaar geleden waren de verzorgpony's ook bijna uitgestorven hier, en toen kreeg ik er een aangeboden als 11 jarig meisje. Even een onhandelbare tank van 1.80 die alleen maar opgesloten stond in stal en die kapot trapte als je binnen kwam.. Nee dankje wil nog wel even leven.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:51

Waren leuke paarden ga zeker nog een keertje mee. Vooral de oudste echt mijn type paard lekker rustig dol op poetsen en doen. Jonge ook vrij makkelijk voor een jong paard maar natuurlijk wel typische ondeugende puber trekjes.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:23

Roosje01 schreef:
Waren leuke paarden ga zeker nog een keertje mee. Vooral de oudste echt mijn type paard lekker rustig dol op poetsen en doen. Jonge ook vrij makkelijk voor een jong paard maar natuurlijk wel typische ondeugende puber trekjes.

Wat leuk dat het bevalt! :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:30

Was iedergeval heerlijk om na 2maande weer bij paarden te zijn. De rust en ontspanning die ze je geven.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:35

Ja dat is genieten. Zou het niet willen en kunnen missen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:36

Roosje01 schreef:
Was iedergeval heerlijk om na 2maande weer bij paarden te zijn. De rust en ontspanning die ze je geven.

Heerlijk is dat hè. Ik vind het ook altijd erg fijn om midden in mijn drukke schoolweek lekker bij de paarden te zijn, even alles vergeten :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:22

Ik kan ook echt niet zonder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:16

Zijn dat de paarden van die collega, Roosje?

En je zit toch nooit zonder?
Je had dat shetje toch nog?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:54

Nee niet van mijn collega kreeg een pbtje van iemand.

Met shetje ga ik stoppen ik deed daar in de winter altijd aantal paarden losgooien in de bak waaronder shetje, maar dat mag nu sinds tijdje niet meer. Dus dan houd het voor mij ook een beetje op daar helaas. Heel jammer want kwam al 6 jaar daar op stal. Er is een paddock en weitje en die zijn alleen maar voor hun eigen paarden en niet voor pensionpaarden, dus die kunnen nu niet meer los want in de bak mag niet meer. Verder doen die meiden alles zelf dus mijn hulp is niet meer echt heel nodig nu.

Zou leuk zijn als dit een match word want dit sluit nu gewoon goed aan bij mij op dit moment. Gewoon 1middag per week beetje aandacht geven en losgooien of longeren. En als met mij beter gaat misschien wat vaker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 02:39

Oh, wat leuk!
Van dat pb'tje dan....van het shetje wat minder...

Maar een pb betekent dat het ook een Bokker is, dat is extra leuk!
En die collega heb je dan misschien ook nog af en toe, dat komt helemaal goed!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:56

@Anke: ja, we waren elkaar al tegen gekomen:)

Ik zou dus heel graag op een manege willen rijden, maar het geld is er helaas niet. Het is financieel gewoon niet mogelijk.
Ik mag waarschijnlijk volgend jaar op een manege rijden.... maar dan moet ik het bijna allemaal zelf betalen. Ik krijg dan 200,- voor een schooljaar rijden en dan zit je nog niet op de helft, en dan komen er ook nog de kleding, cap, zweep etc. bij.

Dat betekent dat ik ongeveer 16,- per maand krijg en 32,- per maand zelf moet betalen.
Maar ik krijg dus maar 20,- per maand waar ik ook kleding van moet kopen...

Wow, hele uitleg enz, maar in ieder geval komt het erop neer dat het financieel gewoon niet mogelijk is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:02

Jammer is dat. Kun je op de manege niet klussen in ruil voor les?

Fijn dat er net op het juiste moment zich een nieuwe plek voordoet.