Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Ik heb vandaag op het nieuwe paard gereden. Was een leuk dier, braaf. Geen dressuurtalent, maar schijnt goed te kunnen springen. Ik ga het gewoon een tijdje proberen, en dan zien we wel weer verder
Joolien schreef:Anoniem schreef:Goh jolien, ik ga heel eerlijk zijn nu, al ben ik bang dat dat zo via internet wat verkeerd over gaat komen, dus vat het alsjeblieft niette boos op!
Ik heb al eerder ergens iets van jou gelezen (kan zelfs dit topic geweest zijn maar dat weet ik niet meer) waar je iets zei over dat de eigenaar van het paard dat jij reed het niet eens was met jou rijden/omgang met paarden/visie over paarden houden en dat jij dat maar onzin vond? (je zei het iets anders maar kan dat niet meer precies voor mij halen)
Je komt over alsof je jezelf helemaal fantastisch en de beste vind en dat jou manier van rijden de enige juiste is en dat een eigenaar dat in moet zien en zich aan jou manier moet aan passen. Het spijt mij, maar bij mij was een bijrijder met zo'n overtuiging van zichzelf niet eens het erf op gekomenIk ken je niet en je zal er best verstand van hebben, maar een bijrijder heeft zich toch echt aan te passen naar MIJN visie en MIJN manier van trainen, aangezien het MIJN paard is.
Je komt op mij erg "arrogant" over. Alsof je alles weet en de beste bent, en mij wel even gaat vertellen hoe ik mijn paard moet rijden omdat jij ook zo rijd en ik het maar met jou manier van trainen eens moet worden.
Ik ben niet arrogant en ik druk niet mijn ideeën door. Ik snap welk verhaal je bedoelt, het is misschien even lastig te begrijpen omdat ik niet alles daar typ, maar als mensen mij vragen of k een paard wil heropvoeden omdat zij dat aan mij willen overlaten, dan doe ik dat zoals ik dat goed acht. En geloof me, ik was echt niet raar bezig ofzo op dat moment, dus als ik dan kritiek krijg, en dat gewoon uitleg waarom ik zoiets doe, maar men is het er niet mee eens, dat is dan jammer. Uiteindelijk ben ik daar vrij snel daarna ook weg gegaan, omdat onze ideeën niet met elkaar strookte. Ik wil best doen wat een eigenaar wil, zolang dat strookt met mijn idee. Ik ga niet iets doen waar ik me niet goed bij voel. Snap je?Vooral als er in de eerste instantie wordt gevraagd om het op mijn manier te doen.
Natuurlijk bepaalt uiteraard de eigenaar wat er met zijn paard gebeurt, en als ik me daar niet prettig bij voel, stop ik ermee.En dat is niet omdat ik mijn idee wil doordrukken, maar omdat ik met de eigenaar op 1 lijn wil zitten. Want ja, ik heb wel een eigen aanpak, die imo overigens helemaal niet raar is, juist heel paardvriendelijk.
En vaak wordt ook mijn mening gevraagd over trainen, dat overleg ik dan met de eigenaar, hoe ik daar over denk, ik druk mijn mening dan niet door
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Joolien schreef:Ik probeer nu juist wat terughoudener te zijn, omdat ik er meestal volle kracht in ga, en dan valt het meestal alleen maar tegen.
Shirley![]()
![]()
En uiteraard zal ik dat gewoon met de eigenaar communiceren hoor. Sjonge, wat hebben jullie een negatief beeld over mij