Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:45

ik heb persoonlijk geen cent over om te verzorgen, als dat inhoud dat ik klusjes kan doen en niet op het paard mag.
klusjes EN rijden kan ik nog denken over een bijdrage.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:24

Zammie schreef:
MDH, wat jij in je laatste post zei, vind ik erg veel "willen". En niet iedereen zoekt iemand als bijrijder, omdat ze geen tijd hebben. Tijd heb ik genoeg, maar helaas een lichaam wat het rijden niet meer aankan. Daarom zoek ik iemand die gewoon lekker met 1 van de paarden rijdt en verzorgd. Hoeft geen stallen te doen of wat dan ook. Geld heb ik nog nooit gevraagd en les kunnen ze van mij krijgen...
Maar ik wil echt niet iemand die bij voorbaat al op zoek is naar een paard voor wedstrijden. Die kan beter zelf een paard kopen...

Grappig, een soort gelijke post had ik vanmorgen vroeg ook gemaakt maar toch maar niet gepost. Ik kan me erg vinden in al de woorden van Zammie.

Ik vind wel dat M_H_D veel eisen heeft. Eigenlijk zoekt M_H_D een bijrijpaard dat ze als eigen paard kan beschouwen. 1 of 2 x in de week lessen betekent dat de eigenaar dat dus niet kan. Het betekent dat er naast de lessen ook flink geoefend moet worden. Dat kan natuurlijk prima zijn. Dan zoek je dus een eigenaar die teveel paarden heeft, of totaal geen tijd, en waar je zelf je gang kan gaan. Ik denk dat dat een beetje is wat je zoek M_H_D? Lijkt me moeilijk zoeken, niet onmogelijk. Maar veel eigenaren willen zelf ook wat met hun paarden doen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:18

MDH, wat jij wilt heb ik jaren gedaan..Alleen is dat geen bijrijden, maar een paard zo trainen (en dus wedstrijden rijden enz.) dat het paard er inderdaad beter van wordt en goed verkocht kan worden. Dat heb ik jaren erbij gedaan + zadelmak maken. Dan help je niet me de stallen, dan ben je er enkel en alleen om te trainen en daar werd ik dan ook voor betaald. Dus of jij zoekt het verkeerde of jij bent gewoon niet goed genoeg om dat te kunnen. Want laten we eerlijk zijn: als ik zo iemand zocht, dan wil ik vooruitgang en snel. Zo snel, dat het paard in kwestie meer waard wordt en dus goed presteert op wedstrijden.
Ben je niet zo goed, dan moet je niet zulke eisen stellen. En ik denk dus niet dat je zo goed bent, want je wordt dan gevraagd! Dat gaat als een lopend treintje in de paardenwereld en daar kun je dus geld mee verdienen...
En ik verwacht absoluut niet iemand die maar wat rondjes rijdt in de bak. Ik geef zelf les en neem van mij aan, dat iemand die van mij les krijgt er een zware dobber aan heeft. ik ga tot het uiterste en dat in het belang van het paard, want het gros wat ik zie rijden...nou, die wil ik geeneens op mijn paarden hebben.
Op het moment dat er wedstijden gereden worden, is het gewoon een heel ander verhaal en dat is iets wat ik niet meteen al bij het eerste gesprek wil voeren. Laat eerst maar eens zien, dat je kunt rijden en dat je wilt leren, dan pas valt er over zoiets als wedstrijden te praten. Zelfde met buitenrijden..Laat eerst maar eens zien, dat je inderdaad het paard geheel onder controle hebt..Zie het al voor me: jij op paard weg en later komt paard alleen terug...Nee, dat zal hier echt niet gebeuren. Daar zijn me deze paarden veel te dierbaar voor, om zomaar iemand erop weg te laten gaan...

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:37

Ik ga met jullie mee als je puur een paard wil om te berijden en mee op wedstrijd te gaan zul je daar gewoon voor moeten betalen ( het zij in euros of in klusjes ).
Anders zul je eerst een goede naam gemaakt moeten hebben.
Of gewoon ERG veel mazzel, ik denk dat jij het beste kan leasen..
Mischien erg hard of banketstaaf maar ik vind je houding op de fotos in je profiel bijvoorbeeld al niet denderend.
Daar wil ik niet mee zeggen dat ik zlef beter ben maar wel dat ik mijn plek ken...

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:43

Weetje wat ik trouwens zo vervelend vind. (DIT GELD ZEKER NIET VOOR IEDEREEN)
in mijn buurt zijn verzorgpaarden nogal schaars, dus de iegenaren zetten een advetentie en de verzorgster zoeken wel. Nou heb ik een advertentie op MP maar niemand kijkt/reageerd. terwijl dan kijk ik bij de advertenties van de verzorgpaarden en die worden druk bezogt.
Verbaast me gewoon.
Het is alleen in mijn regio hoor, zeker niet overal. als ik iedereen zo hoor is die ook gewoon hard op zoek.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:43

Mijn voorgevoel bleek dus juist. De verzette afspraak werd dus een afspraak waar niemand op kwam dagen :roll:
Heb gewoon lekker zelf mijn haflinger gedaan en zoek gewoon weer verder.
Ooit moet ik toch iemand vinden }:0 .

Inderdaad voor echt trainen zul je een goede naam moeten hebben dan worden ze je wel aangeboden.
Voor de minder talentvolle onder ons (de meeste denk ik) zul je ook daarvoor moeten betalen aangezien de eigenaar zelf bijna niks met het paard kan doen en hem toch ter beschikking stelt. Of je moet gewoon geluk hebben dat je er zo 1 vind voor niks.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:49

Jeetje natasja wat balen, ik heb ook een hoop meiden gehad, die bang bleken, dus niet gingen rijden, of die mijn spullen overal lieten slingeren, niet betaalden, of met paard en al op hol, alle spiegels van auto's in de buurt eraf, vervolgens niks zeggen, en ik krijg boze buurt genoten op mijn dak.. Pffff

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:55

Ben er zo ondertussen aan gewend dat het altijd zo moet gaan....
Als ze toch niet willen laat dan gewoon wat horen even goede vrienden :Y) .

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:58

Ja, ik heb ook tegen mensen nee moeten zeggen omdat het niet klikte of omdat het te ver was. zo creeër je alleen maar vijanden want niemand vind het leuk

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:47

Zammie schreef:
MDH, wat jij wilt heb ik jaren gedaan..Alleen is dat geen bijrijden, maar een paard zo trainen (en dus wedstrijden rijden enz.) dat het paard er inderdaad beter van wordt en goed verkocht kan worden. Dat heb ik jaren erbij gedaan + zadelmak maken. Dan help je niet me de stallen, dan ben je er enkel en alleen om te trainen en daar werd ik dan ook voor betaald. Dus of jij zoekt het verkeerde of jij bent gewoon niet goed genoeg om dat te kunnen. Want laten we eerlijk zijn: als ik zo iemand zocht, dan wil ik vooruitgang en snel. Zo snel, dat het paard in kwestie meer waard wordt en dus goed presteert op wedstrijden.
Ben je niet zo goed, dan moet je niet zulke eisen stellen. En ik denk dus niet dat je zo goed bent, want je wordt dan gevraagd! Dat gaat als een lopend treintje in de paardenwereld en daar kun je dus geld mee verdienen...
En ik verwacht absoluut niet iemand die maar wat rondjes rijdt in de bak. Ik geef zelf les en neem van mij aan, dat iemand die van mij les krijgt er een zware dobber aan heeft. ik ga tot het uiterste en dat in het belang van het paard, want het gros wat ik zie rijden...nou, die wil ik geeneens op mijn paarden hebben.
Op het moment dat er wedstijden gereden worden, is het gewoon een heel ander verhaal en dat is iets wat ik niet meteen al bij het eerste gesprek wil voeren. Laat eerst maar eens zien, dat je kunt rijden en dat je wilt leren, dan pas valt er over zoiets als wedstrijden te praten. Zelfde met buitenrijden..Laat eerst maar eens zien, dat je inderdaad het paard geheel onder controle hebt..Zie het al voor me: jij op paard weg en later komt paard alleen terug...Nee, dat zal hier echt niet gebeuren. Daar zijn me deze paarden veel te dierbaar voor, om zomaar iemand erop weg te laten gaan...

ik denk dat jij niet moet denken :') _O-
geloof me, ik wordt gevraagd...
voor de jonge paarden, voor het mak maken... voor het doorrijden als ze ff vervelend zijn...
maar nooit voor de paarden om op wedstrijd uit te brengen...
Simpel zat omdat de eigenaren dat liever zelf doen, en dat kan ik wel begrijpen :))
daarom zoek ik idd iemand met of te veel paarden, of iemand die een ruiter zoekt voor het trainen en de wedstrijden... of iemand die al alles bereikt heeft met het dier en het mij gunt om er wedstrijden mee te rijden...
Ik heb mijn hele leven(goh ik ben ook al zo oud :')) heb ik jonge paarden/ponys zadelmak gemaakt en doorgereden, tot ze weer verkocht werden...
ik heb nu mijn eigen waar ik door al mijn blessures gewoon nog niet veel mee geprestreerd hebt...
(logisch ook, van de 4 jaar dat je wedstrijd rijd heb je hooguit 16 wedstrijden gereden omdat je voor de rest niet mocht rijden)
ik wil nu een tweede paardje waarmee ik me samen met mijn eigen in de picture kan rijden...
vandaar...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:50

Kijk, dat jij niet tegen de waarheid kunt MDH, is jouw probleem...Niet de mijne...Air heb je in ieder geval genoeg, merk ik wel hahaha...

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:56

Hey misschien kunnen we elkaar beter helpen dan iemand af te zitten kraken. iedereen heeft zijn eigen mening en die mag hij ook houden.
Dus help elkaar en klets lekker met elkaar, dit is een leuk topic. :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:58

euhm... het was een grapje?
vandaar die lachende poppetjes?
dat jij die nou verkeerd interpeteerd ;)

ik heb geen air... ik ben juist altijd het onzekere meisje...
lijkt me een beetje onligisch dat ik onzeker met ari ben :+

en ik kan goed tegen de waarheid, heb de waarheid veel te vaak onder ogen moeten zien, met het oog op mijn blessures etc...
en dan nog... hoe kan jij de waarheid tegen mij vertellen als je mij niet kent? niets van mij weet? niet eens weet hoeveel ervaring ik heb etc... en dan moet ik jou op je woord gaan geloven? laat me niet lachen ;)

maar goed...
zoals ik al zij, voor de jonge paarden etc wordt ik gevraagd, maar dat is niet meer wat ik wil...
door de vele blessures raakt mijn lichaam op, dat voel ik aan alles... en op een gegeven moment is de grens berijkt en moet je iets anders gaan doen... nu heb ik de kans nog iets anders te zoeken...
en dan kan ik het beter nu doen, dan dat het straks te laat is ;)
vandaar dat ik nu gewoon het liefste 2 paarden tot mijn beschikking zou willen hebben, zodat ik mij in the picture kan rijden ;)

oh en dan nog een dingetje ;)
ga niet oordelen over mensen als je zo totaal niet kent...
want jij weet helemaal niets van mij of mijn leven...
wie zegt dat jij de waarheid spreekt met het feit dat jij jaren lang paarden hebt getraint en zadelmak hebt gemaakt ;)
daar zeg ik toch ook niet open en bloot op internet dat ik daar twijfels over heb?

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:06

O:) piece O:) vrede O:) laten we dit gewoon even van de brug gooien O:) laat elkaar in z'n waarde O:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:08

tsjah, ik wil iedereen graag in de waarde laten, en ik ben hier neit op ruzie uit...
maar een beetje kinderachtig vind ik het wel om zo dom te reageren en te oordelen over iemand...
sorry hoor, maar wat heb ik gezegd of gedaan dat zammie niet kan hebben dat ze zo triest iemand naar beneden moet halen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:36

Jij denkt gewoon, dat je heel goed bent. Heb al eens zo'n typetje hier gehad. Wilde ook wedstrijden rijden. Nou, ik heb me bescheurt van het lachen. Meid kreeg het paard geeneens in stap. kon alleen maar rijden met haar benen en had nog nooit van zithulpen gehoord...maar ook zo'n air aan de kont en was zogeheten ook al heel vaak gevraagd...Later kwam ze eens ter sprake en bleek, dat ze al bij meerdere mensen '" eruit" gezet was. Kon absoluut niet met paarden omgaan. Bij een scheet stond ze er al naast...

Je hebt zelf een paard. Nou ga daar dan mee op wedstrijd. Misschien kom je dan vanzelf iemand tegen, die wel wat in je ziet...En mij hier niet voor leugenaar gaan zitten uitmaken meid!
En nee, ik zie die trieste smilies niet als grapje. Verre van zelfs..Deze betekent toch echt "in en in triest" En dat plaatst jij erbij als grapje? Nou, dan heb je inderdaad nog een heleboel te leren. Niet alleen irl, maar ook hier..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:41

goh, ik begin me nu toch echt af te vragen wie van ons twee hier nou die air heeft waar jij over praat...
mischien heb jij nog heel wat meer te leren dan dat ik heb...

ik heb nooit gezegd dat ik heel goed was...
dat heeft niemand mij hoor horen zeggen hoor...
mischien heb je last van stemmetjes in je hoofd?
ik zeg alleen dat ik voor de jonge paarden wel gevraagd wordt...
majah als jij zo in en in triets bent om al te oordelen over iemand die je niet eens kent...
zou ik maar heel snel wat aan je eigen air gaan doen voor je iemand anders daar op aanpakt ;)
hoe noemden ze zo iets ook alweer? "verbeter de wereld en begin bij jezelf dacht ik?"

jij doet mij namelijk aan die mensen denken die beweren alles van paarden te weten, echte paarden mensen te zijn... maar die nog geen klap van een paard weten ;)
bemoei je met je eigen zaken en niet de mijne meid...
aan jou zogenaamde oordeel vol kennis heb ik geen behoefte aan ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:45

Je hebt allang mijn posten nagekeken en...ben ik iemand die geen verstand van paarden heeft?
Als je daadwerkelijk zo goed was, dan had je allang een paard erbij voor wedstrijden. Zo simpel is het en dat is wat ik de vorige keer ook al zei....Goede ruiters/amazones worden gevraagd. Die hoeven niet lopen leuren op het i-net voor een paard...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:49

ik zoek ook niet op i-net ik vertelde gewoon wat ik graag zou willen...
daarbij ben ik ook niet bepaald actief opzoek...
*zucht* je weet ook zoveel over mij :n
ik ben kritisch en steek mijn tijd liever in mijn eigen paard als dat ik de halve wereld af reis naar een paard...
daarbij komt, een leuk paard voor wedstrijden vind je als je wat geprestreerd hebt...
zoals JIJ ook al het kunnen lezen, als je tenminste verder had gelezen dan je neus lang was :? dan had je ook kunnen zien dat ik door meerdere blessures de afgelopen 4 jaar maar 16 keer gestart was...
en tsjah... als jij je meer intreseert in iemand... in plaats van meteen in het rond te roepen hoe slecht iemand is die je totaal niet kent *zucht* dan had je dat gelezen en verder die veroordelende mond van je gehouden ;)

ik wens je veel succes met een bijrijdster te zoeken...
maar bij zo iemand als jij zou ik nooit WILLEN rijden...
aangezien je al oordeeld voordat je ziet ;)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:50

Nou, het spijt me hoor, dat ik me hier mee bemoei maar Zammie en M_D_H Hou a.u.b op.
Zammie beschuldig niet zomaar mensen dat ze niet goed kunnen rijden. en M_D_H, trek je niks aan van wat andere van je denken.
Kunnen we nu over vrolijkere dingen gaan praten DIT IS EEN LEUK FORUM< HOUD DAT ZO! Dit is ook een heel leuk topic en het zou zonden zijn als we dit moeten sluiten.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:51

Ga anders even pb-en.. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:00

loisbr96 schreef:
Nou, het spijt me hoor, dat ik me hier mee bemoei maar Zammie en M_D_H Hou a.u.b op.
Zammie beschuldig niet zomaar mensen dat ze niet goed kunnen rijden. en M_D_H, trek je niks aan van wat andere van je denken.
Kunnen we nu over vrolijkere dingen gaan praten DIT IS EEN LEUK FORUM< HOUD DAT ZO! Dit is ook een heel leuk topic en het zou zonden zijn als we dit moeten sluiten.

je hebt gelijk, ik moet het me niet aantrekken...
sorry :)

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:04

original schreef:
Fijn dat je er een gevonden hebt! Hoop dat het wat is voor je!

Chantaloves schreef:
Ik heb vandaag (hopelijk) een leuk bijrijdpaard gevonden. Het is 10minuutjes fietsen vanaf mijn huis en ik ga maandag even kijken of het kliktmet de eigenaar, en natuurlijk het paard zelf. Ik vind het nu al een beetje spannend !

OT: wat de eigenaar van mij kan verwachten is dat ik 2x per week ga wandelen,longeren en als we elkaar vertrouwen ook rijden. Verder ook 1 x per week (mischien 2, als het allemaal doorgaat maken we daar afspraken over) de stal uitmest, het is niet het leukste klusje maar dat hoort er gewoon bij. Verder een uitgebreide poetsbeurt en een dikke knuffel !

Dankje ! Ik laat het hier nog wel even weten, :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:22

even nog een klein berichtje van mijn kant :)
ik werd er net ergens op gewezen waardoor ik mischien een beetje een verkeerd beeld heb geschept...

Ik verwacht geen paard die meteen klaar is om de wedstrijdsport in te gaan ;)
ik heb zelfs liever een 3 jarige groene die ik zelf alles kan aanleren(aangezien dat toch mijn ding is :)))
het is ook niet de bedoeling om b.v. maandag te beginnen en zat al op concours te gaan...
maar het is wel het doel waar ik naar toe wil...

ik hoop dat ik zo een beetje duidelijker overkom :)

en nogmaals, excusses voor de discussie hierboven :)

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:04

Ik heb gelukkig ook een adresje gevonden waar ik mag komen rijden. Ik moet 30 euro per maand betalen, maar ze verwacht verder niet van me dat ik extra klusjes doe. Ik heb haar gevraagd of ik ook de stallen uit moest mesten enzo, maar dat doen ze liever zelf. Ik heb er geen probleem mee om het te doen, maar als ze het liever zelf doen vind ik dat ook prima :) Ze willen alleen dat ik de rommel die ik maak weer opruim en dat ik wel even de stront weg haal als het paard gaat poepen waar ik hem sta te poetsen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik mag zo vaak komen als ik zelf wil, maar spreek wel vaste dagen af. Zo weten we allebei waar we aan toe zijn.