Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:MDH, wat jij in je laatste post zei, vind ik erg veel "willen". En niet iedereen zoekt iemand als bijrijder, omdat ze geen tijd hebben. Tijd heb ik genoeg, maar helaas een lichaam wat het rijden niet meer aankan. Daarom zoek ik iemand die gewoon lekker met 1 van de paarden rijdt en verzorgd. Hoeft geen stallen te doen of wat dan ook. Geld heb ik nog nooit gevraagd en les kunnen ze van mij krijgen...
Maar ik wil echt niet iemand die bij voorbaat al op zoek is naar een paard voor wedstrijden. Die kan beter zelf een paard kopen...
Zammie schreef:MDH, wat jij wilt heb ik jaren gedaan..Alleen is dat geen bijrijden, maar een paard zo trainen (en dus wedstrijden rijden enz.) dat het paard er inderdaad beter van wordt en goed verkocht kan worden. Dat heb ik jaren erbij gedaan + zadelmak maken. Dan help je niet me de stallen, dan ben je er enkel en alleen om te trainen en daar werd ik dan ook voor betaald. Dus of jij zoekt het verkeerde of jij bent gewoon niet goed genoeg om dat te kunnen. Want laten we eerlijk zijn: als ik zo iemand zocht, dan wil ik vooruitgang en snel. Zo snel, dat het paard in kwestie meer waard wordt en dus goed presteert op wedstrijden.
Ben je niet zo goed, dan moet je niet zulke eisen stellen. En ik denk dus niet dat je zo goed bent, want je wordt dan gevraagd! Dat gaat als een lopend treintje in de paardenwereld en daar kun je dus geld mee verdienen...
En ik verwacht absoluut niet iemand die maar wat rondjes rijdt in de bak. Ik geef zelf les en neem van mij aan, dat iemand die van mij les krijgt er een zware dobber aan heeft. ik ga tot het uiterste en dat in het belang van het paard, want het gros wat ik zie rijden...nou, die wil ik geeneens op mijn paarden hebben.
Op het moment dat er wedstijden gereden worden, is het gewoon een heel ander verhaal en dat is iets wat ik niet meteen al bij het eerste gesprek wil voeren. Laat eerst maar eens zien, dat je kunt rijden en dat je wilt leren, dan pas valt er over zoiets als wedstrijden te praten. Zelfde met buitenrijden..Laat eerst maar eens zien, dat je inderdaad het paard geheel onder controle hebt..Zie het al voor me: jij op paard weg en later komt paard alleen terug...Nee, dat zal hier echt niet gebeuren. Daar zijn me deze paarden veel te dierbaar voor, om zomaar iemand erop weg te laten gaan...
loisbr96 schreef:Nou, het spijt me hoor, dat ik me hier mee bemoei maar Zammie en M_D_H Hou a.u.b op.
Zammie beschuldig niet zomaar mensen dat ze niet goed kunnen rijden. en M_D_H, trek je niks aan van wat andere van je denken.
Kunnen we nu over vrolijkere dingen gaan praten DIT IS EEN LEUK FORUM< HOUD DAT ZO! Dit is ook een heel leuk topic en het zou zonden zijn als we dit moeten sluiten.
original schreef:Fijn dat je er een gevonden hebt! Hoop dat het wat is voor je!Chantaloves schreef:Ik heb vandaag (hopelijk) een leuk bijrijdpaard gevonden. Het is 10minuutjes fietsen vanaf mijn huis en ik ga maandag even kijken of het kliktmet de eigenaar, en natuurlijk het paard zelf. Ik vind het nu al een beetje spannend !
OT: wat de eigenaar van mij kan verwachten is dat ik 2x per week ga wandelen,longeren en als we elkaar vertrouwen ook rijden. Verder ook 1 x per week (mischien 2, als het allemaal doorgaat maken we daar afspraken over) de stal uitmest, het is niet het leukste klusje maar dat hoort er gewoon bij. Verder een uitgebreide poetsbeurt en een dikke knuffel !