Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:39

Het gaat ook niet om de bijdrage, het gaat om de algemene reacties .. Kort samengevat zijn bijrijders nooit goed genoeg, verpesten ze je paard maar moeten ze wel x aantal bedrag (en blijkbaar niet niks) betalen omdat je anders je paard niet kan onderhouden. En daar vallen anderen over ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:42

We weten allemaal dat er genoeg rotte appels zijn... Maar er lopen echt wel een paar goede bijrijders rond!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:48

[***] schreef:
Het gaat ook niet om de bijdrage, het gaat om de algemene reacties .. Kort samengevat zijn bijrijders nooit goed genoeg, verpesten ze je paard maar moeten ze wel x aantal bedrag (en blijkbaar niet niks) betalen omdat je anders je paard niet kan onderhouden. En daar vallen anderen over ;)

Amen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:52

Pff wat een gezeik soms zeg! Als je een bijdrage vraagt prima maar zeik niet alle bijrijders af. Ik heb ook genoeg mee gemaakt maar er zitten ook goede tussen!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:54

Tja ik was zelf altijd bijrijder maar ik heb nooit klachten gehad hoor.
Heb ook al sinds ik me kan herrineren betaald..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:54

Er zijn ook vreselijke eigenaren... Als ik soms mensen hoor... dus die zijn ook zeker niet heilig! (Weet niet of het met de crisis te maken heeft; maar verzorgpaard spontaan verkocht, is tegenwoordig "in")

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:59

Hahaha ik was vroeger ook zo'n bijrijder joh.....
Paarden stonden in de polder met schuilstal. Ik mocht rijden wanneer ik wilde.
De eigenaren kwamen ook dagelijks langs, en dat waren echt super mensen!
We konden lezen en schrijven met elkaar, en ook hadden ze het volste vertrouwen in mij en hun paard.
Ze gingen minimaal 4 x per jaar op vakantie en dan deed ik de complete zorg alleen. Wel was er altijd een back up in geval van nood, wat ja ik was ook pas 14.....
Uiteindelijk hebben ze hem alleen op 21 jarige leeftijd moeten laten gaan.
En het leuke van alles is, het paard is ondertussen al ruim 20 jaar terug overleden en we hebben nog steeds jaarlijks contact (ondanks ik naar de andere kant van NL verhuist ben)

En nee ik heb nooit hoeven betalen

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:01

Ik moet wel zeggen, ondanks dat ik áltijd heb betaald, ik nu wel een inzicht heb in wat een paard kost, en wat de verantwoordelijkheid daarover is (geld) sommige "bijrijders" en ook "gewone" mensen hebben geen enkel idee wat het kost, en zijn dus ook totaal niet verantwoordelijk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:03

Ik heb ook 13 jaar lang ergens de paarden verzorgd :) Paardje is ingeslapen helaas... maar als er iets is, dan worden nu mijn moeder en zusje gebeld (ik ben 100km verderop verhuisd) en dan mogen zij het niet binnenkomende paard gaan vangen als de eigenaresse op vakantie is :D Het blijft een beetje mijn mams lievelingspaard, dus die vind het sowieso wel leuk :) Fijne mensen, 13 jaar lang 1 "paardje voor mezelf" gehad, meegegaan op wedstrijden, tijdens de vakantie alles opgevangen etc. :) (ook nooit hoeven te betalen)

Maarja... het lijkt wel of het tegenwoordig niet meer kan.. 1 iemand 10+ jaar :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:04

Alexandra_ schreef:
Ik moet wel zeggen, ondanks dat ik áltijd heb betaald, ik nu wel een inzicht heb in wat een paard kost, en wat de verantwoordelijkheid daarover is (geld) sommige "bijrijders" en ook "gewone" mensen hebben geen enkel idee wat het kost, en zijn dus ook totaal niet verantwoordelijk.

Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken? Als iemand mijn paard verzorgt, dan moet die verantwoordelijk met het paard omgaan, met mijn spullen en goed omgaan met de andere mensen op stal etc. Heeft 0,0 met geld te maken :) Wat maakt het mij uit of mijn verzorgster weet wat een paard kost? :) Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt hoor!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:09

Lianne86 schreef:
Alexandra_ schreef:

Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken? Als iemand mijn paard verzorgt, dan moet die verantwoordelijk met het paard omgaan, met mijn spullen en goed omgaan met de andere mensen op stal etc. Heeft 0,0 met geld te maken :) Wat maakt het mij uit of mijn verzorgster weet wat een paard kost? :) Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt hoor!

Ik heb geen flauw idee wat mijn verzorg/bijrijd ponytje per maand kost, maar dat veranderd inderdaad helemaal niks aan mijn verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ga zorgvuldig om met alle spullen (bijv. het tuig vaak genoeg poetsen en invetten etc.) en ook met de pony.
Als ik zou weten wat hij per maand zou kosten en wat zijn spullen kosten zou ik helemaal niks veranderen aan hoe ik nu bezig ben..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:12

Betalen doet helemaal niets met mensen, alleen dat sommige denken dat ze meer te zeggen hebben/meer kunnen maken omdat ze betalen ;) (tenminste zo zie ik het)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:15

Ik lees al een poosje mee en ik heb een beetje gekeken hoe jullie een bijrijder zoeken etc. Super handig haha. Totaal onverwachts kreeg ik 2 weken terug een smsje van een kennis,of ik een paardje zocht om bij te rijden.
Zeker weten! Dus morgen ga ik voor de 4de keer hun paard rijden. De 1e keer was ik eraf gevallen, zere rug en billen maar stapte weer op.
Ik leer het paard nu normaal de stal in te lopen (hij galopeerd er serieus in) en in de bak dat hij naar me toe komt als ik roep. Maar belangrijkste is dat zijn baas hem maar 1x in de week rijdt en hij dus veels te weinig aandacht krijgt.

Ik betaal nergens voor, alleen lidmaatschap van de manege. Ik krijg de mogelijkheid van hun om een paard te rijden meerdere keren in de week, en ik zorg dat het paard meer aandacht krijgt en een beetje opgevoed wordt.
Ook doe ik netjes de stal en voer ik hem wanneer dat wordt gevraagd. Maar wanneer ze me vragen om geld, zeg ik doei

De eerste 2x hebben de eigenaren me geholpen maar nu doe ik alles zelf.
Oh ik heb 5 jaar lang niet paard gereden en ben dus net weer begonnen :D
Daarvoor heb ik 6 jaar manegepaarden gereden die ik op het laatst allemaal deed, haalde ze uit de wei, zorgde voor de stallen, lessen, etc. Daarnaast 3 verzorgpaardjes gehad, helaas 3 jaar geleden 2 overleden (ik reed ze niet, ze waren 24, 32 en 21) de paarden verzorgde ik en moest 1 paard toch echt eventjes manieren bij leren. Belgisch trekpaard drukte je gewoon aan de kant xD

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:31

@GH,
Waarom zou je in jouw geval een bijdrage moeten leveren? je helpt ze uit de brand door ze 6? dagen per week de zorg uit handen te nemen omdat ze er zelf geen tijd (neem ik aan) voor hebben.
Zou een beetje krom wezen als jij hun zou moeten betalen. tenminste zo zie ik het hoor

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:53

Babootje schreef:
Dahlia schreef:
Nee gelukkig kijk ik er héél anders tegenaan, ik zou nooit afhankelijk willen zijn wat m'n paard betreft.

Nee ik ook niet. Maar stel dat je dat wel wordt, om wat voor reden dan ook? Kun jij in de toekomst kijken?
Doe je dan ook meteen je paard weg?

Nee niemand kan ik de toekomst kijken.. En zoals ik al zei: mijn vriend is ook zijn baan verloren.. Nee tuurlijk gaat t paard dan niet gelijk weg.. Maar hier gaat ook alles door, rekeningen, hypotheek, noem t maar op. Dus ik ben meer gaan werken.. Als dat niet had gekunt bij mijn baan, had ik er iets bij gaan zoeken.. Maar niet 100 euro of veel meer gaan vragen aan een bijrijder omdat ik het dan financieel moeilijker heb op dat moment.. Kom op zeg..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:09

Vanmorgen heeft m'n vriendin m'n paardje gereden en ging redelijk goed. Zaterdag komt ze weer rijden *\o/*

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:12

Leuk! Succes, hopen dat het wat wordt!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:22

Fijn Kiki!!! :)

Ik krijg opeens reacties op mijn advertentie hier.... Alleen nu baal ik even dat ik "nog niets" kan afspreken... De vriendin van mams zou ideaal zijn... maarja... ze komt als het goed gaat met haar knie, deze week proefrijden... Dus dan weet ik pas meer... Dus ik mail maar netjes "Heb iemand onder voorbehoud"

Maarja... hoop dat ik aan het eind van deze week meer weet en dat ik of iemand heb... of met andere mensen kan gaan afspreken om te kijken of het klikt :) In ieder geval weer "vooruit' ipv dit stilstaan :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:31

Zonde Lianne86 dat het zo lang moet duren....nu weet je nog niets en straks heeft die van de reactie al wat anders :o Hopen dat het snel beter gaat met de knie van die vriendin en je snel weet wat je kan doen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:35

Ja! Baal er echt van... Het is zelfs al zo erg dat ik sociaal aan het meedenken ben voor die mensen :') (Ken meer mensen die nog iemand zoeken....) Maar ik vind het vooral zo stom overkomen "Ja, je bent 2e keus".... Terwijl ze mijn reactie ook wel weer snappen dat ik liever iemand heb die ik al jaren ken omdat ik er zelf te weinig ben... Maarja.. Blijf het rot vinden om dat te moeten mailen... Maar de advertentie nu sluiten vind ik ook zoiets :S dan kan ik hem misschien over een paar dagen weer openen :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:00

Ben er ook blij mee! Ze kent m'n paardje en weet een beetje hoe ze is in omgang.
En durft haar ook aan te pakken indien nodig. Gaat eerlijk met haar om, maar als ze bv bijt krijgt paardlief wel een op d'r mieter (krijgt ze van mij ook).
Wat dat betreft zitten we wel op 1 lijn.

Ben blij dat ze ermee kwam dat ze eigenlijk wel weer wilde gaan rijden. Want bij haar heb ik gewoon blind vertrouwen dat ze goed met Bo en mijn spullen omgaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:06

Dahlia schreef:
Als dat niet had gekunt bij mijn baan, had ik er iets bij gaan zoeken.. Maar niet 100 euro of veel meer gaan vragen aan een bijrijder omdat ik het dan financieel moeilijker heb op dat moment.. Kom op zeg..

Dat is een verkeerde interpretatie van wat ik heb gezegd. De reden om de bijdrage te vragen is niet afhankelijk van mijn huidige financiele situatie; ik zou altijd! een bijdrage vragen; ook in deze orde van grootte omdat ik vind dat dat het waard is. Omdat ik niet bereid ben voor minder de concessies te moeten doen, die ik moet doen als ik een bijrijder heb.
Maar mijn financiele situatie speelt (eerlijk gezegd) wel mee met de overweging uberhaupt wel of niet aan een bijrijder te beginnen. En ik zal daarin niet de enige zijn, vrees ik.
Op het moment dat verzorgsters/bijrijders niets anders hoeven te doen dan te komen rijden, hun vaste dagen willen hebben in de week en net zoveel "lusten" hebben van het paard maar niet de "lasten", vind ik dat er best voor mag worden betaald. Ik heb natuurlijk wel een onderzoekje gedaan naar bedragen die er zo ongeveer worden gevraagd aan bijrijders in deze buurt. Dat varieert nog behoorlijk van niks, 80.00 - 100.00 (meest gehoord) tot meer. Ook voor recreatiepaardjes waarmee je niet veel meer kan doen dan een buitenritje.
Alle waarde naar zijn geld hoor. En liever dus geen mensen "aan mijn deur" die mijn paard niet op waarde weten te schatten. Nogmaals, een bijrijder moet niet bij mij bijrijden, maar mag.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:07

Ik kan gelukkig mijn paarden financieel en qua tijd heel goed zelf onderhouden, toch is het fijn om een betalende bijrijder te hebben, zodat ik zelf iets meer "lucht" krijg.
Een hobby kost geld, dus ondanks dat je een bijrijder kan vinden die je wat werk uit handen kan nemen, vind ik dat die persoon (die in mijn geval veel kan leren van het paard) best wat mag meebetalen.
Als ik geen geschikte bijrijder kan vinden voor dit paard, dan neem ik haar misschien wel niet meer mee op concours, om zo de andere twee vaker mee te kunnen nemen en dat is iets wat voor het paard niet fijn is, omdat ze nog zeker een paar jaar mee kan op concours en ook wil!

Ik heb voor vandaag een afspraak staan met iemand. Ze zou eigenlijk maandag of dinsdag rond 15 uur langskomen, kreeg dinsdag avond een mail dat ze het niet gered had ivm tijd. Afgesproken voor vandaag rond half drie, maar ze is er nog steeds niet.... Daar baal ik wel van. Is dit iemand die nu al haar afspraken niet kan nakomen?

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:12

Kris, balen dat iemand nu al niet afspraken na komt. bij mij kwam iemand ook een uur later, kon het niet vinden/ dacht dat de afstand korter was. Maar uiteindelijk had ik er wel een goed gevoel bij. Heb je toevallig niet haar nummer? want dan kan je even bellen.
En anders zou ik nog een half uur wachten.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:18

Heb haar nummer helaas niet, anders had ik idd al wel gebeld. Ik zit op de zaak, het si dus niet zo dat ik echt aan het wachten ben, maar ik ben zelf zeer punctueel en vind dit onwijs storend :o

Dittevita, je zit in een verkeerd topic met je vraag, kijk anders eens op de bokt markt bij diensten.