Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:37

Nu nog verzorgsters die ook zo denken :p "boerenzooitje" wordt ondergewaardeerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:40

Mioux schreef:
@prisca: jij vind dit en ik dat, ieder zijn mening en dat mag. Ik vind niet dat je een paard moet kopen en dan alleen kan houden als je afhankelijk bent van andermans geld,en heb ik t over permanente gevallen, jij denkt misschien anders. nou prima toch ?

Als men gewoon het onderhoud van een paard niet kan betalen en daarmee afhankelijk is van een bijrijder, dan zou ik een paard niet aanschaffen. Heb je echter een paard al jaren en je raakt werkeloos door de crisis of een andere reden waardoor je in de financiele zorgen komt, dan kan het tijdelijk een oplossing zijn, om een betalende bijrijder te hebben. Helaas verkopen paarden niet meer zo gemakkelijk, dus verkoop is niet altijd een optie.
Dan moet je maar hopen at er geen da aan te pas moet komen of daarmee een betalingsregeling treffen.

Een paard aanschaffen terwijl je weet dat je afhankelijk gaat zijn van een betalende bijrijder vind ik een naief idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:43

Serendip90 schreef:
Het grote probleem is dat paarden gewoon te goedkoop worden :') 2 shetlandertjes 50 euro.. dat is goedkoper dan een hond. En stel dat kindjelief liever 2 shetlandertjes heeft, nou leuk toch als cadeautje.... Maar verder nadenken doen mensen niet!

Vergeet niet het hele zwik 'paarden met een gebrek' die verkocht worden aan mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:44

Serendip90 schreef:
Nu nog verzorgsters die ook zo denken :p "boerenzooitje" wordt ondergewaardeerd :D

Voor mij geen boerenzooitje meer hoor ben daar klaar mee slechte bakken waarin ook gelongeerd wordt Wachten omdat iemand bezig is enz.. Nee hoor ik heb nu beide wel (alleen geen weiland winter maar dat is bij ons heeeel weinig).
Wel een binnenbak en buiten bak die beide gewoon top zijn paard heeft recht op beweging en goede belasting in zijn lijf beide ruiters willen dat ook graag en niet na een dag werken in de blubber staan rommelen omdat het zo goedkoop moet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:50

Mindim schreef:
Vergeet niet het hele zwik 'paarden met een gebrek' die verkocht worden aan mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Yeps die mensen komen thuis BLIJ en na een paar weken begint de ellende.... uiteindelijk zijn ze duurder uit. Deze mensen worden ook verliefd op een paard ze kopen hem niet voor een bepaald doel.

Tja ik was de gek die hem 2x liet keuren hhaah TOEN. (1x door hun en 1x door eigen DA)
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 30-10-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:52

Maar het ergste is dan nog wel de mensen die goedkoop/gratis een paard met gebreken kopen/krijgen en te weinig verstand ervan hebben en zo'n beest alleen maar pijn doen :s

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:54

Zijn zoveel gevallen bekend van mensen die hun paard aab eeb handelaar verkopen zo van dan gaat hij naar de slacht. Maar helaas gaat dan nog 3x over kop naar diverse mensen.

Mensen moet dan heft in eigen handen nemen en verlos het dier.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:55

Prisca schreef:
Zijn zoveel gevallen bekend van mensen die hun paard aab eeb handelaar verkopen zo van dan gaat hij naar de slacht. Maar helaas gaat dan nog 3x over kop naar diverse mensen.

Mensen moet dan heft in eigen handen nemen en verlos het dier.

In sommige gevallen is het beter. Heb 1x zoiets van dichtbij meegemaakt, (nouja.. 2x... :S eerste keer was het gewoon te stom voor woorden) maar die mensen wisten niet beter. Hun instructrice zei dat het allemaal ongehoorzaamheid was, maar als een paard dat in de wei loopt al niet regelmatig stapt en vaak een huppelpasje extra maakt achter, dan ga ik er niet nog volle uren mee lessen :S)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:26

Maar ookal koopt iemand impulsief een paard, en had hij het beter niet kunnen doen... Wat maakt dat voor verschil voor een bijrijder. Gaat de bijrijder ook geen donder aan naar mijn inziens. Dus omdat de eigenaar zo dom is geweest een paard te kopen dat hij niet kan betalen, dan mag hij een bijrijder uit principe niet om een vergoeding vragen? :?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:25

rensiepensie schreef:
Maar ookal koopt iemand impulsief een paard, en had hij het beter niet kunnen doen... Wat maakt dat voor verschil voor een bijrijder. Gaat de bijrijder ook geen donder aan naar mijn inziens. Dus omdat de eigenaar zo dom is geweest een paard te kopen dat hij niet kan betalen, dan mag hij een bijrijder uit principe niet om een vergoeding vragen? :?

Persoonlijk heb ik geen principiële bezwaren om geld te vragen aan een bijrijder hoor. Alleen in de tijd dat ik bijrijdpaarden had was ik student met een (mini)huishouden te doen, huur en vaste lasten, een studie met opdrachten en tentamens (ook niet gratis) en drie baantjes om dat allemaal te kunnen betalen :').

Ik kwam net rond dus had echt geen 50 euro per maand over. Als ik dat had moeten betalen had ik toen dus gewoon geen bijrijdpaarden gehad. Dat was ook niet zo erg geweest natuurlijk, maar ik ben blij dat er toen toch wel mensen waren die het op prijs stelden dat ik kwam rijden. Dan vind ik het ook wel naar om te horen dat sommige mensen zeggen dat 50 euro niet veel is. Nee, als je werkt en je hebt geld genoeg om een paard te hebben niet; maar voor veel studenten wel!

Volgens mij is de grootste groep bijrijders student, omdat ze meer uren over hebben dan iemand met een baan en omdat ze minder geld hebben waardoor een eigen paard er (even) niet in zit. Dus als de stufi een lening wordt en de ov een kortingskaart zal het wellicht niet makkelijker worden om een bijrijder te vinden die betaalt. Niet omdat er iets mankeert aan de instelling van die potentiële bijrijders, maar omdat het geld er simpelweg niet is.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:57

ik heb nu al 3 verzorgpony's en paarden gehad waar ik niet voor heb moeten betalen, de baasje van de paarden hebben het er niet eens met me over gehad, en deze paarden wonen allemaal op hetzelfde weggetje! verzorgen is je bijdrage, rijden is je beloning! geld vragen doet lang niet iedereen, al zou ik het wel doen als ik de paarden al moeilijk kan onderhouden qua geld... :j

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:13

een goede bijrijder vinden is soms al een crime. Gaat ik daar echt niet ook nog geld voor vragen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:23

truus1970 schreef:
een goede bijrijder vinden is soms al een crime. Gaat ik daar echt niet ook nog geld voor vragen.

Dit is dus de reden dat ik ook niets vraag, je laat met een bijdrage waarschijnlijk een paar goede mensen die het financieel niet kan opbrengen "afknappen".

Aan de andere kant kan ik een bijdrage zo goed begrijpen. Hier: Volpension, ze hoeven niets te doen, ik ben degene die zelfs nog het zadel en hoofdstel en alle zooi in gaat vetten. Ik ben gewoon een beetje gek?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:28

Je kan altijd ook nog in overleg zeggen als je niks per maand wil vragen, dingen zoals nieuw halster of borstels of eventueel n les etc ?

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:29

Ik vind het soms ook echt belachelijk wat een prijzen mensen vragen.Ik mocht met mijn verzorgshetlander (is ondertussen mijn eigen pony geworden) alles doen,maar dan ook echt alles!!Deed er dan ook alles mee,ik meste op woensdag eerst de stal uit(wat niet hoefde maar ik vond het wel netjes)en dan poetsen en rijden enz...
Ik mocht ook gewoon gebruik maken van hun bak,spullen,hindernissen...
Ja,het waren echgt superaardige mensen.Als ze er nou een bedrag voor hadden gevraagt,maar niet heel groot.Dan had ik het ook gedaan,ik heb voor die shet dan ook heel veel spulletjes gekocht in de tijd dat ik hem verzorgde.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:31

Dat is niet eens nodig, koop eigenlijk als er iets nodig is, ook gewoon het zelf... Maar het is gewoon meer mentaliteitsverschil ofzo van "tegenwoordig".... De dingen die erbij komen kijken worden gewoon als het ware vergeten? :S Op dat vlak iig weinig zelf initiatief gehad de afgelopen jaren :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:40

Serendip90, jij bent wel goed maar niet gek, denk ik haha..Jouw bijrijdster snappen geloof ik niet wat een geluk ze hebben!
Ik zou het wel gewoon zeggen hoor, dat het fijn zou zijn als ze ook een keer wat spullen zouden invetten of iets dergelijks!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:43

Het is heel stom, maar ik heb maar 1 iemand gehad die dat uit zichzelf ging voorstellen... Dat meisje had zelf ook een paard gehad en deed dus naast het "borsteltje erover, opzadelen, rijden, afzadelen" gewoon zo veel meer... Dat was ook de enige die ik op de doe-het-zelf stal dingen kon toevertrouwen dat ik met een gerust hart een dagje kon overslaan :P

Degene die het meest rijdt, stopt nu... Dus om het nu nog te zeggen vind ik een beetje cru :P Maar voor mij was het ook altijd vanzelfsprekend, je gebruikt spullen, je onderhoudt ze dan ook een beetje (hoeft niet elke maand ingevet te worden, maar nu was het gewoon echt nodig...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:43

Ik zou zelf ook inderdaad zeggen van goh als jullie komen kunnen jullie ook af en toe even alles invetten n onderhouden ? is maar even werk en hun gebruiken t tenslotte ook

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:49

Ik rij hooguit 1x in de week, maarja... Zoek nu weer iemand, en aan diegene wordt toch wel lief gevraagd of hij/zij daar ook een beetje op wil letten... (nouja, tegen die tijd zijn het alleen nog maar de beugelriemen/singelstoten invetten, nieuw biothane hoofdstel :D), maar wel naar een stal waar we zelf de wei moeten bijhouden, dus af en toe daar helpen wordt zeer gewaardeerd :P (Vind het zo banketstaaf om te gaan zeggen 1 dag per weet moet jij..... :S)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:50

Tsjah is dat je te ver woont ;) hahaha
Je kan t ook brengen als in, in ruil zou ik het fijn vinden als je de wei bijhoud met de mest opruimen ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:51

Lizzykizzx schreef:
Ik vind het soms ook echt belachelijk wat een prijzen mensen vragen..

Als je kijkt wat een paard per maand kost, vind ik het niet gek. (sommige wel, maar krijgen wsl ook geen verzorgster)
Ik vind gratis rijden ook echt een kadootje.
Voor niks gaat de zon op.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:52

Ik vind t zowiezo een goede deal om te zeggen, jij mag rijden zoveel keer per week, maar in ruil graag de wei of stal doen en evt t tuig invetten en onderhouden etc etc

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:53

Ik los gewoon mijn "kleine ergernisjes" op door de spullen te vervangen :') kan het in de vaatwasser mee....

Zo wil ik het ook gaan doen, tis niet zo dat het elke dag moet, of dat wij het opsparen totdat de verzorgster komt (dat heb ik dus ooit gehad bij verzorgpaarden :') Was je gewoon een uur of 2 bezig met de wei schoonmaken :')) Zelf houden we het dagelijks bij, maar als de verzorgster er is, dan is het fijn als ze meehelpt als het nog niet gedaan is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:54

ik zou zowiezo gewoon zeggen je mag gratis rijden maar graag even de boel bijhouden zoals de wei en tuig, vind niet meer als normaal hoor. Zo mag jij anders elke keer nieuwe dingen halen en hun wel leuk rijden enzo... vind mag best wat tegenover staan!