Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:31

Zoek schreef:
Er mag juist op beide gereden worden maar ze vinden het geen rijpaard meer een koe _O-
Veel meiden willer liever een KWPN`er want daar kan je echt mee dressuren!

Ik zoek nu (eerst super actief, nu minder actief, zie wel wat komt aanwaaien) een leuk bijrijdpaardje.
Totaal niet veel eisen, paardje moet alleen groot zijn, of een breed gebouwd en ik wil uiteindelijk wat vrijheid. (en dan bedoel ik zelfstandig mogen komen, in het begin natuurlijk nog niet, maar uiteindelijk wel)

Mij doe je meer plezier met een Tinker dan een kwpn'er, maar ik ben bevooroordeeld :=
Gewoon een lekker boshobbel paard, en als dat niet kan, of niet altijd afgewisseld met wat basis dressuur in de bak.

Het liefst zo'n braaf paardje van +- 15/20 die lekker met pension nog wat mag hobbelen met een bijrijder.
Heb ook nog een kleine bijdrage te besteden, kan/wil klusjes doen. Maar veel is er niet te vinden..

Safiera

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:43

Ik heb het besluit genomen dat ik ook op zoek ga. Maar in eerste instantie niet naar een echte bijrijder, ik denk dat rijmaatje een beter woord is.

Ik durf zelf niet alleen met mijn pony te rijden (angsthaas, want hij is braaf). Als er iemand bij is wel. En ik wil graag dat er iemand op gaat als ik (door wat dan ook) niet kan, maar dan wil ik wel zelf er bij zijn. Zeker in het begin, later als het misschien heel goed gaat durf ik hem/haar alleen te laten rijden.

Dus iemand om samen naar mijn pony te gaan, en dan mag hij/zij rijden onder mijn toezicht, en wil ik er ook af en toe een rondje op :) Gevraagd wordt af en toe eens helpen met een klusje, meer niet.
Buitenrijden is ook een optie: als het klikt met mijn pony en ik ga mee.

Redelijk aanbod volgens jullie? Leeftijd zou voor mij niet eens meer een probleem zijn, rijervaring wel vereist.
Ik denk dat ik gewoon een ad maak!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:51

Gewoon een advertentie maken :) Zo iemand zocht ik ook toen ik mijn paard ongeveer een jaar had (was toen 5 jaar) en we alleen wilden buitenrijden. Met een ander paard erbij ging prima, alleen naar buiten gaan was staken, steigeren en achteruitlopen. Ik zocht iemand die wilde meewandelen, en dan konden we wisselen met rijden. Uiteindelijk ook zo iemand gevonden en we hebben samen vele kilomters gemaakt, paardlief kan nu ook zonder problemen alleen naar buiten :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:10

xLions schreef:
capopjekop schreef:
Zo toch maar weer een nieuwe advertentie @ mp gezet, al denk ik dat niemand interesse heeft in twee verzorgshetten om mee te mennen. Helaas.

Ik denk dat je je daar ergens toch in vergist, ten minste ik zou het onwijs leuk vinden.
Alleen het punt zal zijn dat niet iedereen kan mennen, dus weet niet of het een optie is dat te leren.

Nou die mensen wonen blijkbaar niet hier in de buurt. Die mogelijkheid is er zeker, ook om les te nemen met de pony('s).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:28

Serendip90 schreef:
Hier ook met verzorgsters vanalles meegemaakt hoor, van niet op tijd zijn tot afspraken niet nakomen, tot zelfs stelen :S Maarja, mezelf ingedekt door alleen nog volpension te willen --> geen last meer van het risico dat je altijd nog moet gaan controleren of alles wel gedaan is. Meisje die 1x was geweest en die bleef stalken en zelfs zonder ons erbij is gaan rijden op mijn pony :S Ik kan er bijna een boek over schrijven wat ik de afgelopen 2 jaar heb meegemaakt :') Het liefst wil ik nog steeds mezelf klonen (ook makkelijk voor in het huishouden :p)

Dat is erg naar zeker ook voor mensen die het graag willen en het ook zeker goed doen maar geen kans krijgen. :). Ik snap je punt wel en zie ook zeker wel in dat je niet echt meer behoefte hebt aan een bijrijder/verzorger. Jammer dat sommige mensen het zo erg kunnen verzieken, vind je niet?

lieziej schreef:
Heel erg jammer dat de "serieuze wedstrijdpaarden" dus mogelijkheid tot uitbrengen allemaal in het noorden zitten. Per februari moet ik ook weer zoeken in Delft, en ik weet dat er in de randstad heel veel meiden zijn (net als ik) die vroeger eigen paarden hebben gehad, maar wegens studie het geld er niet meer voor hebben. Ik heb nu bij mijn stagewoonplaats een superlief paard te rijden met fantastische eigenaren, maar ik ben nu al m'n vingers aan het kruisen dat ik van t voorjaar in Delft weer wat ga vinden!

Ik zal voor je gaan duimen :).
Hopelijk vind je iets wat net zo leuk is en waar je lekker lang van kunt gaan genieten.

Serendip90 schreef:
Wat het probleem vaak is, tenminste zo zie ik het even :$... verzorgsters stellen te weinig eisen maar klagen daarna wel... Als je weet dat je een dressuurpaard gaat rijden, dan moet je ook serieus die kant in willen en niet willen springen of in het bos hobbelen, andersom natuurlijk ook... Denk dat mensen niet altijd "nadenken" wat ze echt willen en daarom het verloop ook groot is. Je blijft doorzoeken als het niet is wat je wilt :)

Dat is waar maar even van de verzorgers kant gezien, als je op zoek bent naar een paard en je ziet iets dan is het net of je oogkleppen voor hebt en we gaan ervoor. Maar dan kan het soms toch niet zijn wat je verwacht had, dus dat het dan niet doorgaat erg banketstaaf voor de eigenaar dan misschien maar wel eerlijk dat het gezegd wordt. Klagen is natuurlijk niet écht goed, je moet al blij zijn dat je iemands paard mag rijden vind ik. Verder zijn lang niet alle verzorgers zo maar helaas wel een aantal en die verzieken het dan weer voor de andere.

snoopydogy schreef:
wie weet er een goeie bijrijster voor mij en mijn tinker merrie van 6
staat in woudenberg

Ik woon in [plaatsnaam], :') dus wel iemand dichtbij. Maar ben (helaas voor jou) al voorzien, ik weet niet naar wat voor iemand je op zoek bent? Misschien weet ik dan nog wel iemand als ik een beetje een beeld ergens van heb.

Jolienfortun schreef:
Dat zeg ik ook niet dat iedereen zo is. En zeer zeker geen vp afpakken. Dat vond ik erg achterbaks. Ik heb het deze meisjes vaker gezegd en weten ook precies hoe ik erover denk. En van mij mogen ze dit ook lezen. Opgeven doe ik niet en blijf door zoeken. Maar ik wilde het even van me afschrijven :)

Mooi zo, ik snap heus wel dat het je frustreert maar je weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd misschien vertellen ze het wel extremer dan het is. Laat die meiden zou ik zeggen en ga lekker voor jezelf op zoek. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:40

Zoek schreef:
Ja maar zo makkelijk wordt er niet gedacht....ik heb een tinker en een kruising paint en daar reageerd niemand op want daar kan je toch niet op rijden :=

Ja ik ken het! Alsof je op een tinker niet lekker kunt rijden. :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:41

Anoniem schreef:
Zoek schreef:
Ja maar zo makkelijk wordt er niet gedacht....ik heb een tinker en een kruising paint en daar reageerd niemand op want daar kan je toch niet op rijden :=

Inderdaad, ik heb daar dus totaal geen problemen mee.
Was allang blij dat ik íets had & dan is het ook nog echt m'n droompaard. :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:06

Anoniem schreef:
Zoek schreef:

Leuk is dat, gelukkig iemand die mij snapt!
Nu de juiste bijrijdster nog die zich gaat verbazen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:15

Zoek schreef:

Haha inderdaad, we zullen zien! Hoop voor je dat je er een leuke bijrijder voor kunt vinden.

'k Verzorg en rij nu een paard, ontzettend leuk en lief ding, mag er ook veel mee. :) Zoek als je dichterbij had gewoond had ik het wel geweten. :P Tinkers zijn zo leuk. :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:19

Anoniem schreef:
Zoek schreef:

Haha inderdaad, we zullen zien! Hoop voor je dat je er een leuke bijrijder voor kunt vinden.

'k Verzorg en rij nu een paard, ontzettend leuk en lief ding, mag er ook veel mee. :) Zoek als je dichterbij had gewoond had ik het wel geweten. :P Tinkers zijn zo leuk. :D

:)) :))

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:23

lang leven de tinkers hihi sluit ik me zkker bij aan

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:10

hee allemaal:)
ik ben nieuw hier op bokt, en ik snap er vrij weinig van.
ik woon in castricum en ik ben in die omgeving opzoek naar een paardje die ik kan verzorgen en evt rijden.. weten jullie misschien hoe ik hier het beste en snelste via bokt aan kom?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:14

Welkom!
Je kunt een advertentie op de bokt markt plaatsen, bij bijrijders/verzorgers. :)

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:23

dankje!:) ja heb ik al 3 weken geleden gedaan. Maar niets nog gehoord, en vandaag er een nieuwe op gezet :)

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:25

weet jij hoe je er misschien wat sneller aan kunt komen? ik ben al zo lang op zoek..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:09

juliejaxx schreef:
weet jij hoe je er misschien wat sneller aan kunt komen? ik ben al zo lang op zoek..

Dit forum in de gaten houden? :)*

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:11

Zal ik doen :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:13

Je hebt ook een ander formum..waar ze op zoek zijn naar een verzorgpaard..moet je maar even zoeken ;)

capopjekop

En een advertentie op mp. Daar kijken de meeste eigenaren toch het vaakst denk ik. En verder mensen in de paarden vragen of ze nog iemand weten. Via via lukt het vaak wel.

Anoniem

Ik raad bijrijders ook aan om marktplaats in de gaten te houden. Steeds kijken of er wellicht nog wat nieuws aangeboden wordt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:18

Ja, ik had een heel leuk kansje te pakken. Rijden voor een "tinkerstal", 2 paarden en dat 3x per week. Leuk met mijn huidige baan, maar ik heb onverwachts toch nog reactie gehad op mijn sollicitatie bij een ander bedrijf dus mijn werktijden en dergelijke worden weer anders en er is nog teveel onduidelijkheid.
Ik heb het dus afgezegd, zodat zij wel naar de juiste persoon op zoek kunnen gaan die echt wel de tijd ervoor kan nemen! Vond ik wel zo eerlijk.

En onlangs ging ik mee met de eigenaar van mijn oude bijrijdpony, toen heb ik even gereden en dat heeft een mevrouw van stal daar gezien en die had wel interesse! Een 5jarige fries, maar heb er daarna niks meer van vernomen :n Maar haar Simkaart was ook kapot, dus ze moest even nieuwe regelen en dan zou ze via die eigenaar wel mijn nr regelen :j Was vorige week, dus er is nog hoop :P

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:25

ja, zal ik doen, alleen moet je tegenwoordig betalen voor advertenties.. maar ik geloof niet voor bijrijders. Ik hoop echt dat ik er snel een vind. Ik mis het rijden en verzorgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:28

Voor bijrijders hoef je inderdaad niet te betalen.

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:30

Zo, geplaatst, hopelijk levert het wat op! :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:40

juliejaxx schreef:
ja, zal ik doen, alleen moet je tegenwoordig betalen voor advertenties.. maar ik geloof niet voor bijrijders. Ik hoop echt dat ik er snel een vind. Ik mis het rijden en verzorgen..

Volgens mij niet hoor.Suc6 ! :)