Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Als je een leuk bijrijd paard zoekt die normaal gebouwd is en je krijgt priveles dan kan je ook ver komen, verder dan een manegepaard dat door hobbelaars word gereden.
russel schreef:Dus jouw doet hij een plezier..Ik denk dat je verkeerd inschat dat jouw plezier in het bewegen van het paard en ook op wedstrijd mogen gaan (betaal jij dat zelf?) hem een dienst bewijzen is...dat is jouw een dienst bewijzen...rijden en mesten horen bij elkaar, dat is iets netjes achter laten.
Is de paddock met mest van heel de week? Want dat is dan wel een klusje...maar zoiets weegt niet op tegen de kosten van een paard onderhouden en het vertrouwen hem mee te geven.
Nargini schreef:Mijn motivatie is dat ik geen goed paard kríjg om op te rijden. Goede paarden zijn vooral bestemd voor de wedstrijdsport en die mensen zullen niet snel/niet een bijrijder nemen. Bovendien krijg je geen les voor het geld, dat komt er nog boven op. Op een manege leer ik meer dan als ik met dat bijrijdpaard aan de slag ga. Als ik wél wat van dat paard leer, of het paard is gewoon ontzettend leuk, ben ik best bereid er wat voor te betalen, maar niet meer dan 50 euro (en mits er geen klusjes gedaan hoeven te worden, hooguit voer klaarzetten of even aanvegen)
ownwise schreef:Overigens ben ik het eens met Adamootje, ik heb een aantal instructeurs gehad in de omgeving en ik betaal gemiddeld 25 euro per half uur, als je dit 1x per week wilt ben je dus al 100 euro kwijt. Les is steeds vaker een verplichting van de eigenaren en als ik dan ook nog eens een bijdrage van 100 euro moet betalen ben ik dus 200 euro kwijt buiten de hulp die ik bied bij klusjes... sorry, maar echt geheel onredelijk...
russel schreef:Wat is de motivatie van Bijrijders om niet te betalen...wat geeft hun het idee dat het leven gratis is....
russel schreef:Ik vind het geen gelijkwaardige dienst. 2 keer een uurtje rijden weegt niet op tegen de algehele verzorging en kosten. Dan het vertrouwen je dure spullen uitlenen en een duur huisdier delen.
Je te laten rijden tegen kleine vergoeding van alle kosten vind ik een normaal iets. Een paard wordt er niet minder van 2 dagen per week vrij, maar fijner is het beweging en aandacht. Wil je bij paarden zijn, komt er automatisch werk bij...
werken-paardrijden-paardhebben is niet te scheiden...hoef je niets te doen, wordt JOUW een dienst bewezen..
russel schreef:Ik vind het geen gelijkwaardige dienst. 2 keer een uurtje rijden weegt niet op tegen de algehele verzorging en kosten. Dan het vertrouwen je dure spullen uitlenen en een duur huisdier delen.
Je te laten rijden tegen kleine vergoeding van alle kosten vind ik een normaal iets. Een paard wordt er niet minder van 2 dagen per week vrij, maar fijner is het beweging en aandacht. Wil je bij paarden zijn, komt er automatisch werk bij...
werken-paardrijden-paardhebben is niet te scheiden...hoef je niets te doen, wordt JOUW een dienst bewezen..