Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:58

Pallatin schreef:
Lastig blieb! Dappere keuze!

Ik heb ondertussen m'n instructrice gevraagd of zij nog een bijrijder weet die ze mijn paard wel toevertrouwd, maar ze denkt dat het lastig wordt. Ze vindt het niveau van de (manege)ruiters die ze kent te laag om op een jong dier te zetten, ookal is de mijne heel braaf. De 'goede' ruiters hebben vaak eigen paarden of laten zich betalen...zei ze, geloof dat ik voorlopig zonder 'hulp' blijf zitten :D
Denk dat een advertentie plaatsen niets voor mij is; hoop iets via via, zo kwam ik ook altijd aan m'n bijrijdpaarden; ik werd altijd gevraagd, hoefde niet te zoeken :')

Kan je niet dan beter (tijdelijk) een verzorger zoeken, eentje die juist bij zijn rustdagen hem zijn beweging en verzorging kan geven?

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je niet dagelijks je jonkie gereden wilt hebben.

dynara

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:37

Ik heb wel vandaag een ruiter gehad. Moest zeggen ze had wel genoeg ervaring en ze vond het wel leuk, geef haar lekker even een maandje de tijd voor te kijken als ze het wat vind.
Ben nu al tevreden in ieder geval, hoop op goede resultaten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:32

Dat klinkt positief en hoopvol!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:36

Ja is ook zeker! Alleen de afstand is wel niet het meest optimale, maar ze het er wel voor over zei ze en de vergoeding vond ze ook prima te doen. Dus ben benieuwd ;)

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:59

Marocje schreef:
Ja, vraag me idd af of het aan mijn manier van zoeken ligt, of aan de omgeving..

Nou, ik had er drie benaderd: 1 heeft helemaal niet gereageerd, 1 reageerde heel snel maar gad al een afspraak om te gaan kijken bij een ander (inmiddels 3 keer afspraak verzet tussen diegenen) en 1 reageerde niet dus de had ik een korte reactie gestuurd met : 'geen interesse'?

Zij reageerde hier meteen op met de mededeling dat ik nogmaals berichtte: zij was mijn eerste bericht kwijt. We hebben afgesproken en dat ging beter dan verwacht! Ik ben voorzichtig positief

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:21

Alsnog dus positief na in 1e instantie geen reactie.
Hopelijk wordt het wat!

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:14

Ja inderdaad, het was al niet zo'n goede binnenkomer, geen reactie, en de advertentie was ook minimaal. Maar het klikte tussen mijn pony en haar en ze gaf goed aan wat ze niet zeker wist: ze deed dus niet zomaar wat maar vroeg het meteen als ze twijfelde. Vond ik erg prettig

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:35

Het zijn er drie dus op pension zetten doe ik niet. Zou graag hebben dat de verzorgster na 8 weken wil blijven. Het gaat niet enkel om mesten maar ook om het rijden en verzorgen. Maar omdat ze allemaal een paar keer komen en dan hun kat sturen, heb ik er niet veel zin meer in eerlijk gezegd. Zoals eerder aangegeven, dan betaal ik liever iemand met verstand van zaken voor die periode dan dat het hier een kinderopvang wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:28

Pallatin schreef:
Lastig blieb! Dappere keuze!

Ik heb ondertussen m'n instructrice gevraagd of zij nog een bijrijder weet die ze mijn paard wel toevertrouwd, maar ze denkt dat het lastig wordt. Ze vindt het niveau van de (manege)ruiters die ze kent te laag om op een jong dier te zetten, ookal is de mijne heel braaf. De 'goede' ruiters hebben vaak eigen paarden of laten zich betalen...zei ze, geloof dat ik voorlopig zonder 'hulp' blijf zitten :D
Denk dat een advertentie plaatsen niets voor mij is; hoop iets via via, zo kwam ik ook altijd aan m'n bijrijdpaarden; ik werd altijd gevraagd, hoefde niet te zoeken :')

Ik zocht een tijdje geleden ongeveer wat jij vraagt :). Ik had zelf een advertentie geplaatst op de manege - misschien de prikborden even checken? Of Marktplaats? Daar had ik mezelf ook op gezet. Op alleen via-via zou ik niet vertrouwen - het lijkt me in elk geval erg onvolledig. Ik kwam ook in een nieuwe stad te wonen, en juist dat is het moment dat je je paard achterlaat/verkoopt en iets nieuws zoekt. En dan heb je nog geen kennissen opgebouwd in die omgeving.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:33

Suzanne556 schreef:
Zoekt er toevallig nog iemand in de buurt van Hoofddorp / Haarlem / Aalsmeer een bijrijder? :D

Ik heb je pb ontvangen, jij de mijne ook?

Ik heb helaas een zwaar ongeluk gehad en kan daarom voorlopig niets. Ik had mbt het uit handen geven van mijn paard dan ook geen keus meer, maar weet zeker dat hij goed verzorgd wordt. M'n instructrice heeft iemand gevonden die hem 3x pw berijdt, wel tegen betaling, maar dat heb ik er graag voor over. Zij rijdt beter dan ik.... :D ben superblij dat die persoon mijn paard wil berijden :j

@sheran, ik vind als eigenaar via via juist veel prettiger dan een wildvreemde op mijn paard zetten! Doordat eigenaars mij zagen rijden wisten ze wat ik kon, konden ze bij stalgenoten wat info inwinnen en leerden ze mij een beetje kennen, de paarden werden me vanzelf aangeboden. Ik snap je punt dat als je als bijrijder in een nieuwe omgeving gaat wonen je een nieuw netwerk moet opbouwen, maar ik zal niet iemand uitnodigen via een Mp advertentie, voor hetzelfde geld doet die persoon zich veel ervarener voor dan in werkelijkheid en ligt zij/hij na een schrikreactie ernaast! Ik zou mezelf dat nooit vergeven.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:42

Hier mijn bijrijders altijd via marktplaats tot nu toe, en nu gelukkig ook voorzien van fijne mensen om mij heen die met mij en paardlief klikken.

Ik laat ze wel altijd eerst ernaast al eea doen en dan zie je vaak wel hoe de ervaring is. Een meisje wat kwam kennismaken en rijden was echt te onervaren en heb ik na korte tijd aan de Longeerlijn gezet in de kraal omdat het niet verantwoord was haar los te laten rijden met mijn paard. Is ook niets geworden uiteindelijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:01

Hier heeft onze vaste verzorgster zojuist aangegeven te willen stoppen.
Voor ons een groot gemis. Ze komt al 3 jaar hier. Zorgde ook altijd voor de dieren als we weg gingen.
Dus ga eens even nadenken of dit gevolgen heeft voor het aantal rijpony's.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:08

Ah dat is balen zeg Anke! Krijgt ze het ook te druk? Hopelijk vindt je nog andere leuke gemotiveerde meiden, want volgens mij best een toffe plek die je ze biedt!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:22

Ja ze is van school gewisseld. Baantje ernaast bij. Echt heel erg jammer. We konden altijd van haar op aan. Vertrouwen bouw je op. Dat duurt met een nieuw iemand toch weer even.
Zodra we vertrouwen in iemand hebben, heeft degene hier een topplek.
Voel me nu toch wel verdrietig erom.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:47

Och wat jammer.
Zowel voor de samenwerking als dat het misschien zelfs gevolgen heeft voor het aantal pony's.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:14

Wat jammer Anke, ze wil ook niet een beetje minderen? Ik heb ook al een paar jaar een vaste verzorgster. Kwam eerst trouw 3 x per week, na een jaar of twee werd het drukker met school, vriendinnen, vriendje etc en gezondheidzat wat tegen dus werd het eerder 2x per week en nu was het regelmatig maar 1x per week. Ze zit nu in examenjaar. Ik hoop dat ze straks weer wat fanatieker wordt maar heb er toch maar iemand bij gezocht. Helaas heeft ook dat meisje minder tijd dan ik had gehoopt. Samen met een volwassen vrouw die 1x per week met hem wandelt als haar dat lukt qua tijd doet hij dan op zijn best 3 a 4x per week wat, maar ook wel weken slechts 1x per week.

Waar zijn die fanatieke meiden die 3x per week komen verzorgen en trainen? Had hier bij de proefrijders 1 echte fanatiekeling, maar de penny-alarmbellen gingen zo hard rinkelen bij de tweede keer proefrijden, en haar ervaring viel ook tegen (ze wilde graag buiten rijden maar kreeg de pony in de bak al bijna niet in draf en reed alleen maar wat heen en terug in plaats van figuren) dat ik dat maar niet gedaan heb.

Achteraf gelukkig want ze kwam later aanlopen bij de buurvrouw en het is dus inderdaad zo'n pennymeisje die de pony's aan de hand en los mee laat rennen, er zonder zadel/hoofdstel/cap/geschikte schoenen op klimt en rond gaat rijden en allerlei fantasie advertenties op marktplaats/facebook zet... Heb de buurvrouw voorzichtig gevraagd wat de bedoeling was en wat ze wel en niet mocht doen omdat ze er ook was als de buurvrouw weg was...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:06

Anke, dat is balen, hoop voor je dat ze eventueel minder wil komen, maar toch nog wel af en toe wil komen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:15

Balen zeg Anke, hopelijk kan ze wat minder, dan heb je nog tenminste wat en ben je niet volledig onthand.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:03

h dat is echt Jammer Anke.
Weet zij toevallig geen vriendinnetje of nichtje die wel graag wil komen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:15

Ze kwam jarenlang 4 keer per week en sinds kort 3 keer per week.
De laatste tijd deed ze nog maar weinig leuke dingen met de paardjes. Dat vond ik jammer. Dan mis je het plezier.

Jammere is dat ik net 3 maanden geleden een fjord erbij heb gekocht, zodat we weer samen konden mennen en buitenritten maken.
Baal nu dus wel. Want de fjord is nu totaal "over".
Verkopen is dan de beste optie mbt tijd, werk en kosten.
Het is een super leuk dier!
Voor mezelf is 1 rijpony meer dan genoeg. Heb er nu 3...2 is de max.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:32

Ik ben lang aan het twijfelen geweest om een verzorger/verzorgster te zoeken voor mijn shetlanders. Nu toch besloten om het erop te wagen.

Ik vind het erg lastig om echt op papier te krijgen wat ik wil zeggen, dus ik hoop dat er hier een aantal zijn die me hierbij willen helpen. Hierbij een opzetje:

Gezocht: een enthousiaste, betrouwbare verzorger/verzorgster voor mijn 4 shetlanders.

Ik ben op zoek naar een (of meerdere) leuke verzorger(s) voor mijn 4 shetlanders.
Het gaat om 2 merries en 2 hengsten.
Een merrie is 20 jaar. Zij heeft meerdere veulens bij ons gehad. Ze kent longeren. Ook hebben wij vroeger wel eens op haar gezeten.
De andere drie zijn nog jong (2,3 en 4 jaar oud). Zij kennen dus nog amper iets. Ze zijn hartstikke braaf, maar omdat ze nog zo jong zijn zal er wel een ouder/ervaren persoon bij moeten zijn als je nog jong bent.

Het plan is om ze allemaal voor de kar te zetten (en eventueel bij een kleine ruiter met voldoende ervaring om ze in te rijden). Echter heb ik nu te weinig tijd, dus ben ik op zoek naar een verzorger die mij wil helpen.
In het begin zal het voornamelijk de klusjes zijn. Denk hierbij aan poetsen, stallen mesten etc. Daarnaast kunnen we samen wandelingen gaan maken. Ik kan je leren longeren etc. Als er genoeg vertrouwen is vanuit beide kanten mag je me helpen met het beleren van de pony's en later dus mee ritjes maken.

Leeftijd of ervaring maakt niet uit. Ik wil je veel leren, zolang je zelf maar enthousiast bent en wil leren. Ik vind het belangrijk dat je onze afspraken nakomt. Hoe meer vertrouwen ik in je heb, hoe meer ik je kan en wil laten doen.
Mocht je klein genoeg zijn behoort 'rijden' ook tot de mogelijkheden. De merrie kent dat er iemand op haar rug zit, echt rijden kent ze niet. Hier kunnen we wel samen mee aan de slag gaan.

Er is hier veel mogelijk, zolang je zelf maar initiatief toont. In het begin zullen we samen aan de slag gaan. Dan kijken we wat je allemaal kunt. Later behoort het tot de mogelijkheden om alleen aan de slag te gaan. Afhankelijk van je leeftijd hoort hier dan een ouder bij te zijn.

Wat ik zoek:

Een enthousiaste verzorger die zijn afspraken nakomt;
die eerlijk is;
die bereid is om te leren;
die netjes omgaat met spullen;
Dagen in overleg.

Brand los :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:06

Voor het rijden even de schofthoogte van je pony's erbij zetten, en ook je maximale lengte + gewicht van de ruiter die er op mag :)

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:09

Poeh voor een merrie van 1 m.. Rest wordt sowieso nog niet op gereden. Zullen ook wel rond de 1m zitten. Ik zou niet weten hoe zwaar/groot ze dan max mogen zijn := Iemand enig idee?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:32

Kim_W schreef:
Poeh voor een merrie van 1 m.. Rest wordt sowieso nog niet op gereden. Zullen ook wel rond de 1m zitten. Ik zou niet weten hoe zwaar/groot ze dan max mogen zijn := Iemand enig idee?

20% van lichaamsgewicht paard. (Als ik het goed heb)
Dit is incl. tuig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:45

dynara schreef:
Kim_W schreef:

20% van lichaamsgewicht paard. (Als ik het goed heb)
Dit is incl. tuig

"Officieel" maar 12,5% zelfs...