Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:19

Ik vraag 70 eur per maand en dan kan iemand zo vaak komen als ze willen. T is fijn als er soms geholpen wordt met mesten of de dagelijkse dingen. Maar ik ga niet 3 stallen uitmesten en de 4de laten dus mest bijna altijd zelf uit...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:29

sneeuwpop schreef:
sureido schreef:
Het scheelt al erg veel dat ik 5 jaar eigen paarden heb gehad, maar vanwege tijd gebrek is de laatste verkocht.. nu begint het weer te kriebelen maar geld voor een eigen heb ik gewoon niet, dan is een bijrijdpaard wel echt perfect. Ik snap wel dat jullie het moeilijk vinden een geschikte kandidaat te vinden, het is wel je eigen paard waarover het gaat!

Ik raad wel aan om er eerst weer in te komen, desnoods naar een manege.
In het begin zul je echt wel merken dat je niet verder kunt gaan waar je gebleven was na 5 jaar, maar echt weer moet wennen.
Als eigenaar Neem ik liever geen risico met iemand die zichzelf niet voorbereid. Want de kans is aanwezig dat je na een maand toch wil stoppen omdat het tegen valt etc. Niet iedereen is een doorzetter en zeker niet wanneer je een eigen paard gewend bent. Daarbij moet je als eigenaar er doorheen kijken als je moet wennen, ik vind dat niet correct. Wennen aan het paard is al lastig genoeg, om te kunnen beoordelen of het wat gaat worden.

Oh ik rijd al 13 jaar ondertussen op de manege - ook nog toen ik die paarden had. Rijd nog genoeg paard hoor! Maar zou een eigen willen hebben, merk dat ik uitgeleerd raak.. zeker in de springles waar ik rijd, zou graag wedstrijden willen doen. Maar dat verlang ik niet van een bijrijdpaard.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:47

Oh super!
Vooral een advertentie maken dan ;-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:53

Ik zal eens gaan nadenken over wat ik erin kan zetten! Maar volgens mij zit ik in het verkeerde topic. :o Bedankt voor de input toch!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:30

@ Sureido: je kunt gerust je advertentietekst hier linken om te bekijken hoor ;) GEnoeg mensen die je feedback willen geven ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:02

Vandaag een 14 jarig meisje langs geweest met haar moeder.
Weinig ervaring. Echter als ze gemotiveerd is, wil ik er best tijd instoppen.
Zondagochtend komt nog een volwassen vrouw kennis maken en 's middag een jonge meid die de kleintjes bij de weide wel wil komen verzorgen.
Ben benieuwd!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:22

Ik blijf het super tof vinden dat je die jongen meiden een kans biedt Anke :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:58

Haha..om me heen hoor ik: je bent gek dat je dit doet!
Het kost veel tijd en energie. Ooit zit er wellicht een leuke tussen die jarenlang zal blijven komen om de pony's te verzorgen.
En dan kan ik zeggen...blij dat ik elke keer weer opnieuwd een kans heb gegeven aan een jonge meid.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:29

Anke schreef:
Het kost veel tijd en energie. Ooit zit er wellicht een leuke tussen die jarenlang zal blijven komen om de pony's te verzorgen.
En dan kan ik zeggen...blij dat ik elke keer weer opnieuwd een kans heb gegeven aan een jonge meid.

Hier ben ik wel mee eens, misschien loop je zo wel een leuke ruiter mis.
En je merkt al snel wat voor een instelling iemand mee heeft gekregen, hoe de moeder misschien reageert op dingen en ik zal wel echt duidelijkheid vragen dat je iemand voor lange tijd zoekt wat hun toekomst plannen zijn.
Misschien willen ze een eigen aanschaffen maar moet ze eerst een jaartje een verzorg pony kunnen volhouden?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:46

dynara schreef:
Anke schreef:

Hier ben ik wel mee eens, misschien loop je zo wel een leuke ruiter mis.
En je merkt al snel wat voor een instelling iemand mee heeft gekregen, hoe de moeder misschien reageert op dingen en ik zal wel echt duidelijkheid vragen dat je iemand voor lange tijd zoekt wat hun toekomst plannen zijn.
Misschien willen ze een eigen aanschaffen maar moet ze eerst een jaartje een verzorg pony kunnen volhouden?

Inderdaad! Denk dat als ik zelf een bijrijder zoek ook niet perse naar 18plus ga. Je merkt snel genoeg (soms zelfs al via de mail) of iemand geschikt/verantwoordelijk/volwassen genoeg is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb als 12-13 jarig meisje 3-4 dagen in de week een pony verzorgd en ik was echt super betrouwbaar en deed altijd m'n best. Had de jongere ik prima mijn eigen paard laten bijrijden. Enige waar ik huiverig voor ben is dat hij vrij sensibel is en ik geen ouders op m'n dak wil omdat het kind eraf is gevallen :o
Echt een eerlijk paard maar durft nog wel eens opzij te springen of stil te staan als hij iets engs ziet. Zouden jullie daar dan een minderjarig kind mee laten rijden?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:20

lig eraan, iedereen is erg verschillend. Zo zie ik vaker minder jarige waarvan ik denk die nooit mans genoeg zijn voor uberhaubt een shet rond te sturen, terwijl een ander misschien wel de grootste draak kunnen aanpakken.
Risico van vallen zit er altijd wel in, wel altijd gewoon eerlijk zijn van ja luister hij 'kan' dit of dat doen ect. een paard wat normaal nooit niks doet kan ook ooit een keer op hol slaan of een bokje geven of wat dan ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:30

Toen ik 15/16 was reed ik serieuzer en durfde ik meer dan nu. Verder heeft 18+ veel minder tijd door werk/opleiding dan die leeftijd.. toen ik 15 was ging ik niet langer als tot 2 naar school hoor volgens mij, dat is nu wel anders! Plus 18+ blijft meestal niet voor heel lang.. denk aan kamers, ander werk in een stad, verhuizen.. zou denk ik als ik een eigen had ook uitwijken naar lagere leeftijden! Ook daar zitten parels tussen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:55

Mijn buurmeisje is ook wel vaker van o ze pony afgevallen, door een schrikreactie. Dat ging eerst elke x goed, maar de laatste x draaide de pony om te kijken waar ze van schrok en botste hun hoofden tegen elkaar. Ik ben daar ook erg van geschrokken. Doordat het ook zo lang blauw bleef, durfde ik het ook niet meer aan.
Ik had graag gewild dat ze naar de eerste hulp zou gaan, maar haar ouders vonden het wel meevallen.
Ik denk wel dat ze iig een hersenschudding had. Hoorde dat geluid van die koopjes tegen elkaar - ging dus echt wel hard.
Stom ongelukje, maar wel eng en had ook ernstig kunnen zijn.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:53

Ik heb besloten om niet meer verder te zoeken.
Ik was al niet meer actief opzoek maar keek nog wel regelmatig advertenties door.
De bijrijders van mijn stalgenootje hebben aan mij gevraagd of ze mijn pony mogen lenen voor een buitenrit met kerst.
Ik ken ze vrij goed, we rijden regelmatig samen buiten maar zij hebben met z'n tweeën maar 1 paard.
Daarnaast komen ze al jaren bij mij op stal, hebben ze deze zomer een week opgepast op alle paarden etc.

Woensdag gaan we een testrit doen zodat ik kan zien hoe het gaat met een van hen op mijn pony
(ik rijd dan op hun bijrijdpony).
Als dat fijn gaat mogen ze van mij vaker met die 2 paarden weg.
Dat is mooi extra beweging voor mijn pony en met een andere pony erbij is die braaf genoeg.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:21

Ben zelf weer op zoek naar een bijrijder.
Laatste bijrijder die in het begin heel enthousiast was vond het op een gegeven moment niet leuk meer.
Niet omdat mijn paard zo lastig was in de omgang maar omdat je er wel echt aan moet rijden en dat ging haar tegenstaan.
Heb er over getwijfeld om wel of niet iemand weer te zoeken, maar vind het jammer om nu we zo bezig zijn geweest haar weer in een ritme te krijgen dat weer te moeten minderen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:57

Helaas moet ik toch weer reageren in dit topic. Ik had een hele fijne bijrijder gevonden, een waar ik echt heel tevreden over was. Helaas ga ik verhuizen en moet het paard dus mee. Nu weer opnieuw op zoek.
Heb maar een advertentie op de boktmarkt geplaatst en op facebook en zie wel wat dit uithaalt. Was juist zo blij met mijn bijrijder, baal er ook echt wel heel erg van. Goede bijrijders liggen helaas niet voor het oprapen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:46

Ik zocht nog naar verzorgsters erbij om te wandelen met de paarden, maar stelletje ondankbare gasten (de paarden in dit geval -:(- ) zijn ook af en toe wel om achter het behang te plakken.
Vorige week beet schattige Hepsie in iemand zijn vinger en vandaag is Toobs er aan de hand vandoor gegaan, ipv dat ze dat dan bij mij doen, neeeeeeee, bij de schaarse lieve verzorger van het type moet je met een lampje zoeken ^) .

Nu durf ik er al helemaal geen nieuwe meer bij te nemen :x grrrrr en moet er echt bij hebben omdat ik het zelf niet kan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:50

Oh wat jammer dat ze zo vervelend hebben gedaan.

Verhuizen is iets wat je vast niet vaak doet. Dus als je eenmaal gesetteld bent en je hebt een fijne verzorgster, ben je er ook weer een tijd vanaf!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:10

Anke schreef:
Oh wat jammer dat ze zo vervelend hebben gedaan.

Verhuizen is iets wat je vast niet vaak doet. Dus als je eenmaal gesetteld bent en je hebt een fijne verzorgster, ben je er ook weer een tijd vanaf!

Nou we hebben iets gekocht dus denk dat we hier nog even zitten, althans dat mag ik toch hopen. Man wat een stress haha

Heb al een hele leuke reactie gehad van iemand via mijn advertentie op bokt!
Vind het altijd lastig om een goede advertentie te schrijven merk ik.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:21

Ik heb mijn advertentie alweer verwijderd op facebook.
Al een paar reacties gehad maar niemand is gekomen uiteindelijk.
Weet niet als ik er een alweer op bokt moet plaatsen... blijft moeilijk :(

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:42

dynara schreef:
Ik heb mijn advertentie alweer verwijderd op facebook.
Al een paar reacties gehad maar niemand is gekomen uiteindelijk.
Weet niet als ik er een alweer op bokt moet plaatsen... blijft moeilijk :(

Ik vind dat altijd fijner. Vaak sturen mensen meer een verhaal over zichzelf ipv een oneliner. Kun je ook iets makkelijker doorvragen en wellicht wat meer filteren. Merk dat ik dat zelf via Facebook lastiger vind.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:05

Ja als je koopt. Zit je er vaak wel langere tijd. Soms zelfs de rest van je leven.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:10

Ik heb juist ook via bokt al een aantal oneliners gehad. Variërend van 'ik heb interesse' tot 'heb je foto's'.

Ben wel heel blij met de meiden die er nu rondlopen, mijn ouwe is helemaal happy dat ie wat mag doen en verrassend fit. Ponyruiter is nog even afwachten of het goedkomt, meisje doet ontzettend haar best en gaat ook echt vooruit maar pony geeft haar niet echt de tijd om te leren en is ze nog regelmatig te vlug af. Nou is onervaren ruiter en onervaren pony ook niet zo'n beste combi maar goed, proberen kan altijd. Wil iig graag met deze ruiter verder dus als dit te hoog gegrepen is gaan we eens kijken hoe we dat op kunnen lossen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:29

Heb hier thuis ook een onervaren pony en onervaren ruitertje. Dit pakt wonderbaarlijk goed uit.
Pony is voorzichtig en wil het goed doen. Is eentje die vertrouwen nodig heeft. Gevoelig en eenkennig. Nooit gedacht dat dit zou kunnen matchen. Zo zie je maar weer..

Hier zijn er 3 begonnen. 2 vd 3 hebben hun 2e afspraak afgezegd. Nu wel een 3e afspraak.
Waarvan 1 al gelijk de 2e keer dat ze komt haar zusje mee wil nemen.
Ik geef ze altijd het voordeel van de twijfel. De tijd zal uitwijzen of het wat wordt of niet.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:50

Ik meld me hier ook, ik twijfel of ik een bijrijder ga zoeken voor m'n jonkie. Ik doe nu alles (met heel veel liefde) zelf, m'n vriend denkt dat het voor mij fijn zou zijn als ik niet elke dag naar stal zou hoeven. Ik heb tot de aankoop van dit paard jaaaaarenlang voor de paarden van anderen gezorgd en heb daarbij heel veel vrijheid gekregen van de eigenaars. Ik gun dat een andere jonge meid ook. Maaaarrr, ik vind het ook heel moeilijk om de zorg aan een vreemde over te laten. Hoe maak je die afweging? Ik zit te denken om m'n instructrice te vragen of ze een betrouwbare bijrijder kent, maar ik weet niet of ik het wel echt wil... :')
Stom he? Mensen hebben me jarenlang hun dierbaarste bezit toevertrouwd en nu kan ik datzelfde niet....