Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:59

Marocje schreef:
Klopt het dat er meer advertenties zijn met aangeboden paarden/pony's dan aangeboden verzorgers/bijrijders? Ik was eens aan het rondneuzen of ik een geschikt iemand zag, maar zie vrijwel geen advertenties (van mensen in de buurt van stal dan)

Hier in de omgeving juist andersom, mocht ik ooit een bijrijder nodig hebben staan er zo 6 op internet terwijl ik vroeger nooit een bijrijdpaard ben tegen gekomen.

Marocje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:14

Ja, vraag me idd af of het aan mijn manier van zoeken ligt, of aan de omgeving..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:33

Ik zie ook meer aangeboden paarden staan. Erg leuke. Waarvan ik denk. Daar deed ik vroeger zowat een moord voor.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:39

Zou iemand even naar mijn advertentie willen kijken nog?
Heb al wel wat reacties gehad, maar weet niet of de juiste er al bij zit natuurlijk!
Vind 't wel heel spannend, bijrijder zoeken haha

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:13

Gelukkig een bijrijdster gevonden. Was lichtelijk wat wanhopig aan het worden. De bijrijdster die ik had stopt en dat vlak voor mijn verhuizing.
Nu kwam mijn vriendin die 2 dagen per week mijn paard verzorgt met iemand.
Vandaag gelijk proef laten rijden. Natuurlijk liet mijn diva zich van haar slechte kant zien door flink te bokken.
Gelukkig bleef de nieuwe bijrijdster zitten en liet ze zich niet kennen. Na even aanpakken liet mijn paard zien dat ze ook netjes kon lopen .
Bijrijdster vond het niet erg dat ze bokte en vond het rijden op m'n diva erg prettig.
Omdat ze wel even moet wennen aan western rijden rijd ze voorlopig als ik er bij ben en neemt ze een privelesje. Als paard verhuist blijft ze gewoon bijrijder, wat langer onderweg vind ze geen probleem

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:27

LoveBodin schreef:
Heb al wel wat reacties gehad, maar weet niet of de juiste er al bij zit natuurlijk!

Ik vind dat het niet helemaal duidelijk is wat je aanbied.
Mag je buitenritten bijv en hoe zit het met de accommodatie waar de pony staat.
Ik vraag me af waarom hij nu weinig bespiering heeft, maar dat hoeft niet in de advertentie.
En ook de prijs van de privé les en de eventuele bijdrage zijn dingen waar imo wel een richtprijs kan worden gegeven.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:42

sneeuwpop schreef:
LoveBodin schreef:

Ik vind dat het niet helemaal duidelijk is wat je aanbied.
Mag je buitenritten bijv en hoe zit het met de accommodatie waar de pony staat.
Ik vraag me af waarom hij nu weinig bespiering heeft, maar dat hoeft niet in de advertentie.
En ook de prijs van de privé les en de eventuele bijdrage zijn dingen waar imo wel een richtprijs kan worden gegeven.

Dankjewel!! Kan ik heel veel mee.
Zal wat informatie toevoegen over de accomodatie. En heb er een richtprijs ingezet, al vind ik dat wel echt heel lastig. Iemand die graag klusjes wil doen, hoeft wat mij betreft namelijk echt niet veel te betalen. En iemand die heel graag veel wil lessen, wil ik ook wel mee overleggen zeg maar.

Hij heeft op dit moment weinig bespiering, omdat hij afgelopen jaren heel slecht gereden is. Dat is een heel erg lang verhaal, want ik had 'm toen al wel, maar reed er niet veel op en kon er dus weinig aan doen helaas. Hij is van de zomer gecastreerd & verhuisd, en hij komt nu al heel mooi aan. En binnekort heb ik ook een bak en dan kunnen we echt gewoon goed gaan trainen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:44

Marocje schreef:
Klopt het dat er meer advertenties zijn met aangeboden paarden/pony's dan aangeboden verzorgers/bijrijders? Ik was eens aan het rondneuzen of ik een geschikt iemand zag, maar zie vrijwel geen advertenties (van mensen in de buurt van stal dan)

Was het hier maar zo'n feest, ik kan zoeken wat ik wil maar er staan nooit paarden op in mijn omgeving.. Terwijl er toch flink wat paarden hier in de omgeving staan.

Ik ben trouwens niet iemand die snel een advertentie van mezelf neer zou zetten. Zouden daar zoveel mensen op afkomen?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:26

sureido schreef:
Was het hier maar zo'n feest, ik kan zoeken wat ik wil maar er staan nooit paarden op in mijn omgeving.. Terwijl er toch flink wat paarden hier in de omgeving staan.

Ik ben trouwens niet iemand die snel een advertentie van mezelf neer zou zetten. Zouden daar zoveel mensen op afkomen?

Hier in de buurt wordt van beide kanten redelijk wat aangeboden. Ik merk wel dat je via die Facebookgroepen redelijk veel reacties krijgt, vooral als je een goede advertentie opstelt en een representatieve rijfoto erbij plaatst dat je aardig wat reacties krijgt :j Hetzelfde geldt voor de eigenaren, een leuke en duidelijke advertentie met goede foto's erbij levert ook snel veel reacties op :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:13

sureido schreef:
Marocje schreef:

Ik ben niet op zoek naar een verzorgster, maar wanneer er iemand langs komt waarvan ik denk dat het een aanvulling kan zijn, zou ik dat misschien nog wel willen proberen.

Probeer jezelf te onderscheiden van de rest.bijv, Iemand die op de manege regelmatig privélessen volgt kan vaak veel meer dan de andere in de les groep.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:02

Het scheelt al erg veel dat ik 5 jaar eigen paarden heb gehad, maar vanwege tijd gebrek is de laatste verkocht.. nu begint het weer te kriebelen maar geld voor een eigen heb ik gewoon niet, dan is een bijrijdpaard wel echt perfect. Ik snap wel dat jullie het moeilijk vinden een geschikte kandidaat te vinden, het is wel je eigen paard waarover het gaat!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:09

sureido schreef:

Veel zullen er wellicht niet op af komen maar je hebt maar 1 goede reactie nodig.
Ik zou het wel proberen. Ik kijk ook regelmatig wij zijn niet op zoek maar wie weet staat er een keer een advertentie die me aanspreekt. En denk dat meerdere mensen toch nieuwsgierig zijn en het in de gaten houden. Als je er dan net uitspringt met je advertentie. Kan je best geluk hebben. Zo hebben wij volgens mij ook de bijrijder gevonden die bij ons komt. Is alweer 5 jaar geleden maar zij had dacht ik een advertentie staan op marktplaats.

Hier is ook niet heel veel aanbod of vraag. In een straal van 15 km(op de boktmarkt) zijn maar 2 recente advertenties. Een bied een pony aan de ander zoekt een paard. Andere advertenties zijn al ouder als 7 maanden dus weet niet of die nog opzoek zijn anders zijn het er 5 waarvan 2 mensen een paard zoeken en 3 zoeken een verzorger/bijrijder neem ik alleen mee wat van het afgelopen jaar is geplaatst.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:22

Goedemorgen allemaal,

Twijfel toch ook er een goede bijrijder/verzorgster bij te zoeken. Ik heb nu vier ponys waarvan er nog drie gereden worden en 1 alleen nog maar mee gaat met wandelen flinke stukken. Ik heb een meisje voor mijn shetje van 7, die komt wat tutten en rijden maar scheelt mij niet in de verzorging zelf. Hoeft ook niet. Daarnaast heb ik een vriendin die mijn hengst rijdt maar dat is vaak heel erg onregelmatig waardoor ik alles zelf al heb gedaan qua verzorging. Ik huur een stalletje met wei en doe alles dus zelf. Heerlijk hoor maar vindt het alleen niet zo gezellig. Maar ik heb het idee dat het niet echt aantrekkelijk is voor mensen om te komen bijrijden waar ik wel toch ook graag een vergoeding voor zou willen en zonder bak enz....wat vinden jullie?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:24

Moeten ze ook helpen? dwz stal uitmesten/voeren etc?
Want dan zou ik daar persoonlijk echt geen bijdrage voor vragen.. en daarnaast: afgelegen stalletje, waar verder niemand is.. zou ik ook niet zomaar mijn kind naar toe sturen tbh.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:36

barbaras schreef:
Goedemorgen allemaal,

Twijfel toch ook er een goede bijrijder/verzorgster bij te zoeken. Ik heb nu vier ponys waarvan er nog drie gereden worden en 1 alleen nog maar mee gaat met wandelen flinke stukken. Ik heb een meisje voor mijn shetje van 7, die komt wat tutten en rijden maar scheelt mij niet in de verzorging zelf. Hoeft ook niet. Daarnaast heb ik een vriendin die mijn hengst rijdt maar dat is vaak heel erg onregelmatig waardoor ik alles zelf al heb gedaan qua verzorging. Ik huur een stalletje met wei en doe alles dus zelf. Heerlijk hoor maar vindt het alleen niet zo gezellig. Maar ik heb het idee dat het niet echt aantrekkelijk is voor mensen om te komen bijrijden waar ik wel toch ook graag een vergoeding voor zou willen en zonder bak enz....wat vinden jullie?

Als je wilt dat ze helpen en betalen zou ik dat inderdaad niet aantrekkelijk vinden. Zeker voor wat je hebt zou ik liever helpen en dan wat rijden dus meer een verzorger dan een bijrijder. Maar als ik al zou betalen voor het rijden zou ik toch ook iets van "luxe" willen(buitenbak met verlichting in de winter).
En inderdaad wat hierboven staat. Kinderen vallen dan toch al vrij snel af. Of je moet er altijd bij kunnen zijn.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:09

Celiien schreef:
Want dan zou ik daar persoonlijk echt geen bijdrage voor vragen.. en daarnaast: afgelegen stalletje, waar verder niemand is.. zou ik ook niet zomaar mijn kind naar toe sturen tbh.

het is geen afgelegen stalletje, daarnaast zoek ik echt iemand die me toch bijna dagelijks helpt en dus ook rijdt, dan heb je zo goed als een eigen paard dus vindt ik een bijdrage niet vreemd.

Ik zoek ook geen kind om te helpen maar 18+.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:17

Ik denk wel dat het bijna niet te vinden zal zijn... en helpen op stal, paarden doen en dan ook betalen. Dit ook wel een beetje omdat jouw accomodatie niet veel faciliteiten heeft.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:18

sureido schreef:
Het scheelt al erg veel dat ik 5 jaar eigen paarden heb gehad, maar vanwege tijd gebrek is de laatste verkocht.. nu begint het weer te kriebelen maar geld voor een eigen heb ik gewoon niet, dan is een bijrijdpaard wel echt perfect. Ik snap wel dat jullie het moeilijk vinden een geschikte kandidaat te vinden, het is wel je eigen paard waarover het gaat!

Ik raad wel aan om er eerst weer in te komen, desnoods naar een manege.
In het begin zul je echt wel merken dat je niet verder kunt gaan waar je gebleven was na 5 jaar, maar echt weer moet wennen.
Als eigenaar Neem ik liever geen risico met iemand die zichzelf niet voorbereid. Want de kans is aanwezig dat je na een maand toch wil stoppen omdat het tegen valt etc. Niet iedereen is een doorzetter en zeker niet wanneer je een eigen paard gewend bent. Daarbij moet je als eigenaar er doorheen kijken als je moet wennen, ik vind dat niet correct. Wennen aan het paard is al lastig genoeg, om te kunnen beoordelen of het wat gaat worden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:21

barbaras schreef:
Celiien schreef:

het is geen afgelegen stalletje, daarnaast zoek ik echt iemand die me toch bijna dagelijks helpt en dus ook rijdt, dan heb je zo goed als een eigen paard dus vindt ik een bijdrage niet vreemd.

Ik zoek ook geen kind om te helpen maar 18+.

Als je een goede accommodatie hebt, is ondanks helpen een bijdrage niet vreemd. Maar zonder rijbak etc zou ik het gratis al niet aantrekkelijk vinden.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:53

Ik heb geen behoefte aan een bak ofzo, vindt wei en een paddock veel belangrijker en rij verder alleen buiten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dat liever doet als in de bak hobbelen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:35

Ik ben wel benieuwd wat je dan voor bijdrage zou willen vragen en wat de klusjes zouden zijn?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:07

Hier is het gewoon schaars om een bijrijder te vinden omdat ik afgelegen woon. Al heeft mijn buurvrouw wel altijd jaren trouwe verzorgers gehad... wel eens eerder bijrijders gehad waarvoor ik zelfs toen nog een extra sportpaard voor had aangeschaf :') maar die kwam op een gegeven moment alleen maar even vertellen hoe het moest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:11

barbaras schreef:
Ik heb geen behoefte aan een bak ofzo, vindt wei en een paddock veel belangrijker en rij verder alleen buiten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dat liever doet als in de bak hobbelen.

Veel mensen willen toch wel beide.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:13

c_alsemgeest schreef:
barbaras schreef:

Veel mensen willen toch wel beide.

:j vooral in het begin wanneer je paard nog niet zo goed kent, zou een fijne bak inderdaad wel fijn zijn, voor de eerst tijd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:43

Lienek schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je dan voor bijdrage zou willen vragen en wat de klusjes zouden zijn?

Ben ik ook wel benieuwd naar.
En verder niet geschoten is altijd mis. Gewoon doen en dan zie je het wel. Je kan altijd nog iets veranderen. Wie weet kan je in overleg met iemand eens worden wat dan voor beide fijn is.