Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:51

Mijn bijrijder heeft geen nummer van de dierenarts. Als er iets is zijn er genoeg mensen op stal en sowieso is 1 van de staleigenaren er altijd, die hebben ook het nummer van de da. Als mn bijrijder vaak helemaal alleen op stal zou zijn en de staleigenaren vaak weg waren had ik wel het nummer gegevenm

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:28

Dus het zou niet raar zijn als ik aan de eigenaresse van mijn bijrijdpaard zou vragen van: 'goh, zou ik het nummer van jullie da mogen hebben just in case?'
Paard staat aan huis en ik ben vaak alleen als ik daar ben.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:30

Hier heb ik ook geen nummer van de dierenarts gegeven. Mocht er wat zijn eerst mij bellen, en bij ons op stal is er eigenlijk altijd wel iemand.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:31

Hier een briefje met belangrijke nummers in de kast en in de groepsapp. Maar idd bij spoed: als er maar een dierenarts wordt gebeld, en anders eerst overleg. Gelukkig tot nu toe alleen situaties gehad dat ik er zelf bij was

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:33

enamorada schreef:
Dus het zou niet raar zijn als ik aan de eigenaresse van mijn bijrijdpaard zou vragen van: 'goh, zou ik het nummer van jullie da mogen hebben just in case?'
Paard staat aan huis en ik ben vaak alleen als ik daar ben.

In welke situatie denk je dat je een D.a moet bellen zonder overleg met de eigenaar?

Ik heb het nog nooit meegemaakt!
Zelfs de stalhouder heeft mij een x gebeld om te kijken bij de koliek ipv dierenarts te bellen.
Ging ook weer snel over en is geen d.a nodig geweest. Stalhouder had trouwens wel mogen bellen naar de d.a, dat stond van te voren al vast, maar het is gewoon beter en prettiger om de eigenaar te laten doen.

Ik heb geen vaste dierenarts. Hangt er erg vanaf wat de klacht is, wie ik dan zou bellen of zelfs direct naar de kliniek rij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:47

Ik heb wel een vaste dierenarts en wil ook perse dat die komt.
Komt omdat ik er werk. Dus scheelt wel. Bijrijder Is er vaak doordeweeks. Als ze mij belt, zit ze gelijk ook bij de juiste dierenarts :P

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:33

Ik heb het over echte noodgevallen en wanneer de eigenaar niet bereikbaar of aanwezig is. Ik vind het een prettig idee dat ik dan hulp in kan schakelen. Nogmaals ik ben vaak echt alleen op stal, dus met niemand anders aanwezig naar wie ik toe zou kunnen.
Natuurlijk zou ik eerst de eigenaar bellen als er iets aan de hand is, maar als er iets goed mis is en ik kan haar of haar man niet bereiken...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:51

Ik vind een (slag)aderlijke bloeding best een reden om zonder tussenkomst van mij een dierenarts te bellen.
Liever zsm een dierenarts erbij dan afwachten tot ze mij bereikt hebben en het paard al half is doodgebloed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:08

Ik had hier op stal een briefje hangen van de dierenarts.
Ik heb liever een keer een rekening van voorrijkosten die achteraf gezien onnodig waren dan een paard dat bij tijdige komst van de dierenarts nog had geleefd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:09

Marije_jiplover schreef:
Ik vind een (slag)aderlijke bloeding best een reden om zonder tussenkomst van mij een dierenarts te bellen.
Liever zsm een dierenarts erbij dan afwachten tot ze mij bereikt hebben en het paard al half is doodgebloed.

Maar goed, dan is elke d.a goed die er het eerste bij kan zijn..... kan me echt niet schelen welke dat is. ...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:21

Klopt. Dat schreef ik in een eerdere post ook al, dat wanneer er echt paniek is dat het mij niet kan schelen welke dierenarts ze bellen.
Maar als je als bijrijder helemaal geen dierenartsen in de omgeving kent en nog moet gaan zoeken op internet ofzo...
Is een lijstje met belangrijke nummers in de kast geen overbodige luxe.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:41

Ja, ik ga ook aan de zoektocht beginnen voor een bijrijdertje/verzorger, we hebben 2 mini's staan en 1 die kan bereden worden en met de ander kan getut worden. Ze kunnen echt van alles doen niks is te gek. We hebben een binnenbak, buitenbak, roundpen, en wat paddocks. Buiten wandelen of rijden kan ook nog. En ik vraag geen bijdrage, mesten hoeft niet perse. Maar ze moeten wel klein genoeg zijn om op die pony te passen. :') Het is echt zoeken ondanks dat er 3 maneges in de buurt zitten met kleine handige kindjes ziet niemand de advertentie langskomen blijkbaar. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:11

Marije_jiplover schreef:
Klopt. Dat schreef ik in een eerdere post ook al, dat wanneer er echt paniek is dat het mij niet kan schelen welke dierenarts ze bellen.
Maar als je als bijrijder helemaal geen dierenartsen in de omgeving kent en nog moet gaan zoeken op internet ofzo...
Is een lijstje met belangrijke nummers in de kast geen overbodige luxe.

Dat had ik ook, plus de nummers van mijn ouders, staleigenaar en de hoefsmid, just in case :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:05

Marije_jiplover schreef:
Sjolvir schreef:
VT, dat is fijn dat je iemand gevonden hebt voor Django.

Ik zoek eigenlijk nog gewoon wandelaars/losgooiers/aandachtsgevers, voor Toobs en Heps, voor extra rondje aandacht zeg maar (zeker nu ik dat niet kan, hoop dat volgend jaar toch weer zelf te kunnen), maar die zijn heel dun gezaaid.
Overigens mag Toobs voorlopig niet los en is gedegradeerd tot handwandelpaard wegens blessure, waarbij, snelwandelen, vliegeren met paard en comawandelen elkaar afwisselen zonder herkenbaar patroon.

Dat lijkt mij een heel enge om aan een vreemde over te dragen.
Daar zat ik niet rustig bij thuis, als er dan iemand anders met mijn paard aan de wandel zou zijn die mijn paard ook niet kent.

Ik heb niet zoveel keus momenteel, kan het zelf niet... Moet dus wat, geluk dat ik heb is dat bijrijder van Heps al heeft aangeboden om vaker te komen, die vertrouw ik de pony's prima toe, die is heel verantwoordelijk, als het moet streng, maar meestal te lief :+ (mocht je meelezen :D staat hier niets nieuws).

Heps is heel lief, maar brutaal monster, jongere wandelaar die ik heb, komt er niet mee achter dat verrekt ze en terug zijn ze heeeeeeel snel, dus moet wel iemand zijn die handig is. Zit geen gemeen iets in in die kleine, maar goeigrutten, wat een uitprobeerder en niet 1x maar 100x met prethoofd.
Terwijl ze met mij en haar bijrijder braaf mee loopt en met de bijrijdster van Sjol ging het terug ook wel ehhhhh snel.....
Toobs is lastiger, die is soort van autistisch en 100 x super braaf, maar kan ineens als blad aan de boom met een piep zoef weg zijn en dan van je af rennend, dus dan ben je kansloos en als hij wel om je heen rent is het een ui, want hij heeft al regelmatig omgelegen, glijdt dan uit op het asfalt en valt om... Ligt daar paard aan je voeten, laatste keer was vorig jaar met Sjol rechts vast en hem links. HIj schrok achter bij het bos van koeien (die er altijd staan), wou omdraaien boem.. Weet niet wie er geergerder keek, ik of Sjol :D (die kon namelijk koppen trekken zag je de ergernis er af druipen). Maar dus niet geschikt om zomaar iemand mee weg te sturen, zeker niet nu hij echt niet mag rennen, want in ergste geval zou hij normaliter naar stal terug rennen (pad waar ze wandelen geen verkeer of nauwelijks), maar dat is nu ook ongewenst.

Ik geef toe dat ik vaak met 2 wandel :+ :Y) dat is gewoon economischer qua tijd.
Ben dus heel blij dat Hepsie bijrijder wel extra wil komen, pfftttt, want rijden zit er denk ik voorlopig even niet in.

Snowy2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:28

Hebben jullie ook wel eens dat er iemand op je advertentie reageert en vraagt naar meer info. Stuur je netjes een uitgebreid antw terug en dan gewoon geen reactie terugkrijgen. Zeg dan gewoon bedankt en dat het niks voor je is of iets dergelijks?
Of van die berichten dat er interesse is maar dat het paard verplaatst moet worden naar een andere plaats.
T fatsoen is ver te zoeken.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:35

Snowy2016 schreef:
Of van die berichten dat er interesse is maar dat het paard verplaatst moet worden naar een andere plaats.

Bij mij reageerde destijds een vrouw, ik zocht een verzorgster voor 2 dagen pw, of ze verplaatst kon worden naar een dikke 40 km hier vandaan want dan kon ze vaker komen. Uh, ik wil zelf ook nog gaan en ik zoek maar iemand voor 2 dagen. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:37

mcjv schreef:
Snowy2016 schreef:

Bij mij reageerde destijds een vrouw, ik zocht een verzorgster voor 2 dagen pw, of ze verplaatst kon worden naar een dikke 40 km hier vandaan want dan kon ze vaker komen. Uh, ik wil zelf ook nog gaan en ik zoek maar iemand voor 2 dagen. :+

8-)

Snowy2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:40

@mcjv jaaa echt he. Zoek iemand voor 2 a 3 dagen erbij ivm drukte maar rij zelf ook verder gewoon. XD beetje raar om m dan verder te gaan verplaatsen zodat ik nog minder tijd heb. Omgekeerde wereld :p

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:13

Mensen denken dan niet verder dan nodig is en het is voor hun voordeliger hahaha... als er geen geschikte paarden in de buurt zijn, dan maar eentje van verder weg hier heen halen.
Ik persoonlijk zou dat never nooit niet doen, ook omdat ze aan huis staan maar ook omdat ik een keer een hele slechte ervaring erin heb gehad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:45

Ik verplaatst ook niet, de motivatie voor mij is dat de stal goed is, dus dan is verhuizen niet nodig. Stel je doet het wel, en de bijrijder besluit 3 maanden later te stoppen, dan staat je paard misschien wel op een stal waar jij je niet prettig voelt. Wil je dat dan? Ik niet.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:29

germie schreef:
Ik verplaatst ook niet, de motivatie voor mij is dat de stal goed is, dus dan is verhuizen niet nodig. Stel je doet het wel, en de bijrijder besluit 3 maanden later te stoppen, dan staat je paard misschien wel op een stal waar jij je niet prettig voelt. Wil je dat dan? Ik niet.

Dit is inderdaad ook mijn gedachte erbij. Ik sta nu super en dan zoek ik liever even verder dan dat m'n paard ergens staat waar ik geen goed gevoel bij heb. Dat is voor mij het allerbelangrijkste.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:39

Voor 2/3 dagen per week bijrijden verhuist mijn paard niet. Wil zelf ook genieten van mijn paard. Heb nu een stal uitgezocht waarvan ik denk dat zowel mijn paard als ik op onze plek zijn.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:51

Heb toch een stapje brutaler meegemaakt.
Ze wou mijn paard wel overnemen, omdat ik er toch geen tijd voor had :?
Had echt zoiets van WHUT? Who the hell are hou to disite that.

Mijn lespaarden worden bijgereden als ze geen lessen lopen die dag. Ze lopen hierdoor dus vijf a zes keer per week, anders sommige maar drie keer.

Maar vind dit het het toppunt van brutaliteit.

Een keer op een andere advertentie idd het verzoek van verplaatsen, terwijl er duidelijk in de advertentie vermeld stond, Dat het om een lespony ging en dat ze lessen moet lopen.
Maar ik moest dan wel alles nog zelf betalen ook, dus stalling, voer smid /da.

Sommige mensen werkelijk |o

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:05

Ja, mensen kunnen idd heel brutaal zijn. Ik had het met de verkoop van mijn shetlander. Dat ik haar een heeeel stuk goedkoper moest verkopen, want soms moet je elkaar een beetje helpen....
(Die shet mocht ook gewoon thuis blijven staan, want had er echt geen last van ;-) en had dat al gezeg)
Dus elkaar helpen? ????

En idd ook iemand gehad dat ik mijn paard in verkoop weg moest geven, want zij konden er goed voor zorgen, konden alleen de aankoop niet betalen.... wtf!
maar

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:31

Klopt het dat er meer advertenties zijn met aangeboden paarden/pony's dan aangeboden verzorgers/bijrijders? Ik was eens aan het rondneuzen of ik een geschikt iemand zag, maar zie vrijwel geen advertenties (van mensen in de buurt van stal dan)