Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:42

[naam] is verhuisd naar een stal die voor mij helaas te ver weg is. Aanstaande zondag en woensdag ga ik haar nog rijden op de nieuwe stal en daarna ben ik weer paardloos. Vind het zo rot voor haar eigenaren dat ik na drie maanden alweer gestopt ben :n. Ze zijn echt zo aardig en ik had het écht met ze getroffen. Maar drie kwartier fietsen ga ik op het moment niet meer trekken mede door m'n gezondheid. Ik baal er ontzettend van.

Gelukkig is de nieuwe stal wel een ontzettende verbetering tov de andere voor de paarden dus daar kan ik alleen maar blij om zijn :)!

Shirley

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:19

Wat jammer!
En heel begrijpelijk dat die afstand niet te doen is voor je, dat zal niemand je kwalijk nemen, hoor :(:)

Misschien kun je je ouders af en toe bereid vinden je heen en weer te tuffen?
Kun je toch contact houden en zien hoe het haar vergaat op haar nieuwe plek.

Ga je nog wel op zoek naar wat anders of doe je helemaal even rustig aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:56

De eigenaren hebben aangeboden dat ik altijd met ze mee kan als ik een keertje wil rijden o.i.d. Dus dat is echt super lief.

Ja ik wil wel weer op zoek maar aan de andere kant weet ik het niet zo goed. Moet ook weer een nieuwe operatie dus stel ik vind nu iets dan kan ik over een tijdje een maand weer niet naar stal. Ook niet zo'n lekker begin vind ik :(.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:49

Nee, dat is ook zo.
Wellicht is het ook voor jezelf beter even pas op de plaats te maken en straks fit en uitgerust je operatie aan te gaan.
Zal het herstel ook bevorderen.
Kun je daarna vol frisse moed weer op zoek :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:37

Ik hoor egt helemaal niks meer van haar nieuwe paard dus ik geef het op volgens mij ben ik gewoon aan de kant geschoven. Laat het maar zo. Vanavond maar is vragen collega wanneer ik met haar mee kan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:39

Roosje01, niet om t een of ander maar ik vraag me echt af of de eigenaar de berichten op bokt heeft gelezen. Zoja, vind ik dit niet heel raar: oke een bericht zou netjes zijn maar toch..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:45

Denk ik ook, Celiien.
Manier waarop verdient geen schoonheidsprijs, maar het is wel begrijpelijk.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:50

Zo negatief ben ik toch niet geweest? Heb alleen gezegt dat ik niks meer van haar hoor. En laatste wat ik weet is dat ze geen account meer heeft die was ze kwijt, want ik moest namelijk namens haar een advertentie plaatsen voor stalling gezocht. Dus ik denk niet dat ze hier meeleest.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:06

Roosje01 schreef:
Ja gelukkig wel anders zaten we dalijk opgescheept met een onhandelbaar paard die helemaal niet 6 blijkt. Wel jammer dat we nu nog paardloos zijn had me al op verheugd vrijdag weer te kunnen rondhobbelen. Als jullie nog tips hebben voor een leuke brave grote pony klein paard max 1.60 6-10 jaar oud in zuidholland.

Roosje01 schreef:
Hebben nu een nrps merrie op het oog van 1.46m stevige pony om te zien. als ze gaat kijken mag ik mee om te kijken of het voor mij ook past, want gaat ook soms een vriendin van haar op rijden die ook mijn lengte is.

Roosje01 schreef:
Eigenaar is bij een prachtige ruin wezen kijken was opslag verliefd toen ik de fotos kreeg <3 7 jaar 1.52m en zwart met kolletje. Hij viel in de smaak ze gaat nog een keer kijken was erg braaf met rijden ruime gangen. Hoop dat hij het word.

Roosje01 schreef:
Er is een nieuw paard gekocht kreeg opeens appje dat ze vandaag gebracht was. Alleen is het een kleine smalle tinker merrie geworden en ben dus bang dat ik daar niet op ga passen... ook zouden we op de manege gaan staan en nu staat ze opeens ergens afgelegen in de polder wat niet heel dichtbij is. Hoop dat ik dat kwa afstand ga halen voor werktijd. Had voorheen late diensten op vrijdag begon vaak pas om half 8 savonds, maar helaas sinds een paar weken begin ik steeds om 5uur al de scholieren hebben nu de late diensten -O- . Vroeg naar stal gaan is helaas geen optie omdat ik op donderdag wel late diensten heb tot half 3 en dus niet voor 3uur snachts thuis ben.

Klink misschien beetje ondankbaar in mijn post maar heb gewoon heel erg mijn twijfels hierover. De bedoeling was een grote dressuur pony kopen en dan word het een kleine tinker. Ik geef ze wel het voordeel van de twijfel, maar ben echt bang te groot en te zwaar te zijn. Eigenaresse is zelf een kop kleiner dan mij.

De uitspraken hierboven zou ik absoluut niet blij mee zijn geweest. Als je mijn bijrijder was geweest had je er echt uitgelegen. Volgens mij ben ik namelijk degene die een paard gaat kopen als eigenaar, niet jij. En alles wat hierboven staat is ikke ikke ikke. Als ik maar zsm weer kan rijden. Betaal jij het paard/onderhoud? Volgens mij ook niet nee.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:15

Nou sorry hoor maar zo zijn mijn berichtjes helemaal niet bedoelt jammer dat jij ze wel zo opvat. Ze vroeg mij toch zelf mee. En als er een leuke tussen zit mag ik toch mijn enthousiasme uiten of niet dan? Gaat mij niet eens om het rijden zo ben ik helemaal niet heb vaker verzorg paarden gehad zonder erop te rijden. De eigenaar heeft mij zelf betrokken in het proces van kopen en heb het volledig aan haar over gelaten. Dus beetje jammer dat je mij nu zo afspiegeld, want zo ben ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:58

Ik denk toch dat ik vanavond een advertentie ga plaatsen. De kans dat ik in mijn omgeving (Zoetermeer) iets ga vinden schat ik niet heel groot dus ik kan net zo goed eerder beginnen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:23

Daar heb je ook weer gelijk in!
Wanneer staat de operatie gepland eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:29

Staat nog niet gepland... Over 2 wkn afspraak waar ze met 4 artsen tegelijk gaan kijken. En daarna gaan we plannen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:33

Klinkt heftig!
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:34

Ja baal er stevig van. Ben nog geen 9 mnd geleden geopereerd en nu al de volgende. En nu schijnt het nog erger te zijn dan voor de eerste operatie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:36

Dat is geen prettig vooruitzicht!
Maar waarom erger?
Vanwege littekenweefsel ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:38

Geen idee... M'n oogstand is gewoon verergerd... Heb nu ook meer last dan eerst. Weet niet of het door littekenweefsel komt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:41

Oh, de stand is verergerd!
Ik dacht dat de operatie zwaarder zou zijn, verkeerd gelezen, sorry :o

Misschien omdat je nog niet bent uitgegroeid?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:32

Roosje01 schreef:
Ik hoor egt helemaal niks meer van haar nieuwe paard dus ik geef het op volgens mij ben ik gewoon aan de kant geschoven. Laat het maar zo. Vanavond maar is vragen collega wanneer ik met haar mee kan.

Waar zoek je een paardje?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:36

Anoniem schreef:
Ik denk toch dat ik vanavond een advertentie ga plaatsen. De kans dat ik in mijn omgeving (Zoetermeer) iets ga vinden schat ik niet heel groot dus ik kan net zo goed eerder beginnen.

Ik woon in omgeving Zoetermeer en was na 1 dag geslaagd! Had drie paarden aangeboden gekregen, waarvan 2 te ver. Dus volgens mij moet dit wel goed komen na je operatie! :D

ik wou toen nog niet rijden... Nu rijd ik weer en teller staat op drie verzorgpaarden op 1 Stal nu! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:40

Oh dat gaat dan wel snel idd :D. Fijn hoor! Misschien zo maar eens een leuke tekst bedenken :)).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:41

Ben benieuwd!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:43

realmagic schreef:
Roosje01 schreef:

Waar zoek je een paardje?

Omgeving spijkenisse

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:19

Roosje01 schreef:
Omgeving spijkenisse

Hoogvliet ook een optie? en niet rijden ( in ieder geval in het begin) geen probleem?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:21

Ja hoogvliet is goed te doen verzorgde daar al jaren maar helaas paarden verkocht. Wegens gezondheids problemen kan ik momenteel niet rijden. Daarom ook niet actief opzoek naar iets.