Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2016

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:32

@chloeve , je mag mij wel een PB sturen, al weet ik niet of de afstand te groot is

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:12

Ik zie dat niet als afpakken.
We hebben 11 pony's. Als ik er maar 1 of 2 had, zou een verzorgster compleet overbodig zijn.
Die zou niks te doen hebben dan.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:02

bedankt voor de reacties, ik heb toch op een paar gereageerd,
vind het zelf heel lastig aangezien ik snap van een eigenaar dat hij iets zoekt wat echt bij zijn paard past maar ik ga toch de zoektocht aan, want het kriebelt heel erg :o

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:33

Mijn zoektocht gaat helaas opnieuw van start. Mijn lieve trouwe verzorgster heeft besloten om te stoppen omdat ze in de knoop komt met het vele werken. Totaal begrip voor en ik ga haar ook niet smeken om te blijven. Wel aangeboden dat als ze het leuk vind dat ze altijd een appje mag sturen om langs te komen. Ik kan het zelf ook super goed met haar opschieten dus vind ik zelf ook gezellig. :)

Ik ga rustig verder op zoek, heb er gelukkig geen haast bij.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:09

Ik heb een match met Django :):)
Vanmorgen geweest, en eigenlijk al groen licht gegeven dat ze zelf al wel kan gaan longeren/wandelen als ze zin heeft :j het handwerk nog even een paar keer onder begeleiding, en als het verder goed klikt is rijden voor mij geen probleem :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:20

VT, dat is fijn dat je iemand gevonden hebt voor Django.

Ik zoek eigenlijk nog gewoon wandelaars/losgooiers/aandachtsgevers, voor Toobs en Heps, voor extra rondje aandacht zeg maar (zeker nu ik dat niet kan, hoop dat volgend jaar toch weer zelf te kunnen), maar die zijn heel dun gezaaid.
Overigens mag Toobs voorlopig niet los en is gedegradeerd tot handwandelpaard wegens blessure, waarbij, snelwandelen, vliegeren met paard en comawandelen elkaar afwisselen zonder herkenbaar patroon.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:06

Fijn VT!
@sjolvir die zijn idd schaars, al heb ik nu 2 meiden via via van 12/13 die het tutten en wandelen leuk vinden dus dat gaat fijn nu.

Andere meisje die voor m'n paardje in Aalsmeer voor 2e keer kwam ging fijn. Reed hem netjes, met licht contactteugeltje, en kon zijn hoog opgooiende draf al behoorlijk goed volgen. Rijdt verder 2x per week op manege dus had m'n twijfels maar is zeker een match. Dus ook weer voorzien nu :) fijn voor de paardjes ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:13

Sjolvir schreef:
VT, dat is fijn dat je iemand gevonden hebt voor Django.

Ik zoek eigenlijk nog gewoon wandelaars/losgooiers/aandachtsgevers, voor Toobs en Heps, voor extra rondje aandacht zeg maar (zeker nu ik dat niet kan, hoop dat volgend jaar toch weer zelf te kunnen), maar die zijn heel dun gezaaid.
Overigens mag Toobs voorlopig niet los en is gedegradeerd tot handwandelpaard wegens blessure, waarbij, snelwandelen, vliegeren met paard en comawandelen elkaar afwisselen zonder herkenbaar patroon.

Dat lijkt mij een heel enge om aan een vreemde over te dragen.
Daar zat ik niet rustig bij thuis, als er dan iemand anders met mijn paard aan de wandel zou zijn die mijn paard ook niet kent.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:00

Hebben jullie ook zovel reacties van mensen die niet kijken waar de pony staat en dan vervolgens zelf heel ver weg wonen? En heel veel jonge kinderen die willen maar dan weer afhaken :roll:
Ik ben zelf op ook zoek naar een bijrijdpony maar ik kijk altijd eerst waar de pony staat.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:18

@Blixem ik kreeg idd veel reacties van meiden die of te ver of te weinig ervaring hadden. Nu weer opzoek naar een bijrijder maar nu helemaal geen reacties

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:30

Ja mensen die echt vragen waar ligt je woonplaats?
En dan gewoon de 18 al gepasseerd zijn.
Dan heb ik zoiets als er in jou zo weinig pro actieve houding zit, durf ik je dan wel alleen te laten met mijn paard.
Of kom je overal pas achter dat het fout gaat als het al gebeurt is?
Beetje zelf nadenken mag wel. Als google maps of welke route planner zelf al niet te vinden is ben ik eigenlijk al klaar met zo iemand.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:34

Ik vroeg wel aan welke kant van mijn stad het paard zich bevind.

Niet dat het heel erg uitmaakt voor mij, maar het is wel fijn om te weten natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:40

Ja dat is natuurlijk wel een gewone vraag :)
Dat kan soms best flink wat kilometers schelen :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:04

Ach sommige mensen woonden maar enkele reis 80 km van mijn paard af, en dan nog stug reageren dat ze het wil proberen |o
De meeste kijken niet effe op google maps of het haalbaar is, ze reageren gewoon en niet alleen jonge meisjes, maar ook oudere :?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:11

Als ik weet waar de stal zo zit dan gluur ik altijd op maps ja :')

Maar ik ben momenteel echt heel gelukkig op mijn plekje en ik hoop dat ik lekker lang hier kan blijven :D

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:51

myk_en_shant schreef:
Ach sommige mensen woonden maar enkele reis 80 km van mijn paard af, en dan nog stug reageren dat ze het wil proberen |o
De meeste kijken niet effe op google maps of het haalbaar is, ze reageren gewoon en niet alleen jonge meisjes, maar ook oudere :?

Daarbij krijg ik eigenlijk de neiging om te zeggen: prima, kom maar kennis maken. En dan een spits tijdstip kiezen. Ben ik benieuwd of ze na één keer nog willen komen :+
Als mijn tijd niet zo schaars was, had ik dat misschien nog gedaan ook, haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:41

bruintje123 schreef:
Beetje zelf nadenken mag wel. Als google maps of welke route planner zelf al niet te vinden is ben ik eigenlijk al klaar met zo iemand.

Precies. Beetje enthousiast persoon zoekt het gelijk ff op.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:02

En op marktplaats kun je op straal zoeken van je postcode. Erg makkelijk want dan zie je ook niet wat te ver weg is :d

Ik zet de straal voor bijrijders meestal op 15 km en weet uit ervaring dat 10 tot 15 km meestal wel de maximale afstand is. Alheb ik ook een serieuze bijrijder gehad met lease auto die enkele reis van 25 minuten geen probleem vond.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:14

Even een vraag voor de eigenaren: heeft jullie verzorger(s)/bijrijder(s) het nummer van jullie dierenarts? Ik vraag dit me af omdat ik nu steeds vaker alleen op het erf ben bij mijn bijrijdpaard en de kleine kans dat er iets goed mis gaat altijd aanwezig is. Ik zou dan wel graag willen weten wie ik moet bellen als de eigenaar er niet is of als ik die niet te pakken krijg of het is een noodgeval. (Een schrammetje is natuurlijk geen noodgeval en daar zal ik ook niet zomaar de dierenarts voor bellen, maar dat begrijpen jullie ook wel.) Hoe denken jullie hierover?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:16

Het kaartje van mijn dierenarts hangt aan mijn kast. Ook voor mijn stalgenoten :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:19

Mijn stalbaas weet het nummer van de dierenarts en die is eigenlijk altijd wel aanwezig, of anders zijn vrouw of een van de kinderen.
En andere stalgenoten weten ook wie mijn dierenarts is.
Als mijn bijrijdster mij niet kan bereiken zal ze een van deze mensen contacteren en in overleg met hen een dierenarts bellen.

En heel eerlijk? Als er echt dikke paniek is, zou het me worst zijn wélke dierenarts er gebeld wordt. Áls er maar eentje komt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:31

Ik heb zelf eigenlijk niet eens een vaste dierenarts, heb hem (afkloppen) gelukkig nog maar weinig nodig gehad. Enten doen we meestal collectief en tja, wie die enting zet zal me eigenlijk ook een zorg zijn ;) Dus wie ze belt maakt me ook niet uit. Stalhouder is er vrijwel altijd en anders stalgenoten. En ik weet toevallig dat een ander stalgenootje het telefoonnummer van haar dierenarts op haar kast heeft hangen, dus een nummer is te vinden :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:55

Hier mijn bijrijdpaard bij fezelfde dierenarts als dat ik vroeger had.

Denk dat ik eerst de eigenaresse zou bellen en bij echte nood de dierenarts.

Als ze het er achteraf niet mee eens is betaal ik het zelf wel. Better safe then sorry

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:03

Mijn ouders zijn eigenlijk altijd aanwezig, daarnaast weet iedereen bij welke dierenarts wij zitten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:26

enamorada schreef:
Even een vraag voor de eigenaren: heeft jullie verzorger(s)/bijrijder(s) het nummer van jullie dierenarts? Ik vraag dit me af omdat ik nu steeds vaker alleen op het erf ben bij mijn bijrijdpaard en de kleine kans dat er iets goed mis gaat altijd aanwezig is. Ik zou dan wel graag willen weten wie ik moet bellen als de eigenaar er niet is of als ik die niet te pakken krijg of het is een noodgeval. (Een schrammetje is natuurlijk geen noodgeval en daar zal ik ook niet zomaar de dierenarts voor bellen, maar dat begrijpen jullie ook wel.) Hoe denken jullie hierover?

Ik had altijd nr van dierenarts en hoefsmid op mn kastdeurtje hangen aan de binnenkant. Zwaar noodgeval eerst dierenarts bellen daarna mij (grote wond met veel bloed bijv. Of op 3 benen staan, koliek). Bij kreupelheid/klein ongelukje mij bellen en ik beslis dan of ik de dierenarts bel of eerst zelf kom kijken.

Nu weet k zelf ook zo snel niet wie ook alweer de dierenarts van mijn bijrijdpaard was want dat is veranderd dus ik zou eerst de eigenaar bellen en als die onbereikbaar is de stalhouder om advies vragen.