Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:23

Daar verschillen we dan over van mening, dat kan! :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:25

Zeker mag dat :)

Mijn ervaring is tot nu toe dat die mensen af haken.
Want het regent, het is koud, het is te warm, het is toch ook al om 5 uur donker en zelfs dan al eng op de weg samen met 10.000 andere op de weg , het is.....

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:27

Om die laatste reden had ik ook een meisje dat afhaakte. Terwijl ze met de kennismaking er geen probleem in ondervond, was die weg daarna toch wel heel griezelig.. (lees: goed verlicht, langs de snelweg en rijden zat mensen in de avond dus nooit alleen)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:45

Wat de reden ook is, er is altijd wel wat.

Klinkt misshien zwartkijkerig. Puur de opgedane ervaring.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:55

Vroeger mocht ik niet doordeweeks naar de paarden, dus dat kan ook nog. Zaterdag was mijn manege dag, de enige dag dat ik mocht gaan. Tja, dan had het ook geen zin om te zoeken natuurlijk, daar zaten mensen ook niet echt op te wachten. (Op mijn 13e trouwens wel bij een pensionstal aan de slag gegaan, daar was ik welkom iedere zaterdagmiddag. Maar dit is viavia gegaan. Ben ze nog steeds dankbaar voor deze ervaring.)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:36

Pfoe wat een verhalen zeg!

Ik ben echt blij met mijn situatie. Ik was meteen verliefd op mijn ukkie. Super toffe eigenaresse, waar ik veel van mag. Een super fijne stal, en een half uurtje fietsen van mij vandaan. Binnenbak binnen 10 minuutjes stappen. En mijn school werkt ook nog mee (niet dat ik ooit wat voor school doe oeps _O- )

Vaak pak ik de auto waardoor ik er nog sneller ben haha

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:08

enamorada schreef:
Klopt, dat is ook de rede waarom ik het niet red.
Maargoed, het enige wat ik wil zeggen is dat het mij (en anderen) goed recht is als ze een paardje zoeken binnen een straal van >10km. Toch wel een aantal hebben daar (naar mijn mening) een relevante reden voor en anderen kiezen er bewust voor dat ze minder 'keus' zullen hebbeb door hun 'eis'.

Het is ook prima, jouw keus :-) en heel fijn dat je zelf realistisch bent in wat wel en niet kan. Dat zou al zoveel ellende schelen als eigenaar. Dat ze niet na drie weken afhaken omdat het te ver is ofzo.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:52

Eindelijk iemand met serieuze interesse die reageert :D

Heel veel jonge meisjes die niet eens kijken waar hij staat, mensen die 'wel een keer' willen langs komen en veel mensen die het jammer vinden dat ze zo ver weg wonen :')

Meisje dat ik begin dit jaar al eens heb gesproken die toen een paardje dat ik trainde wilde gaan trainen, hele goede achtergrond, hoop zo dat het klikt tussen haar en Django :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:08

Dat is toch al best snel VisibreTeam! Spannend!

Hier komt woensdag een meisje voor de 2e keer. Ze was de 1e x dusdanig verdwaald dat ze ruim uur later was dan afgesproken en dus geen tijd meer was om te rijden en goed kennis te maken. Moet nog wel veel leren maar komt gemotiveerd en serieus over :)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:06

Ik heb voor zaterdag 2 vriendinnen die kennis willen komen maken. Ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen, aangezien mijn paardje Roy erg aan mij hangt. Vooral met rijden, als ik ergens sta in de bak blijft hij daar ook staan :')

Snowy2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:08

mag ik me hier ook melden?
ben op zoek naar een bijrijder maar valt idd niet mee.
ik zoek gewoon een leuk persoon die meer wil doen dan alleen maar rijden en die gewoon netjes/betrouwbaar is.
Ben een beetje klaar met mensen die alles beter lijken te weten. Tuurlijk is het fijn als iemand ervaring en kennis heeft maar ze moeten niet vergeten dat het niet hun paard is en dat er gewoon afspraken zijn! :)

kleine vergoeding voor gebruik van spullen en verantwoordelijkheid enz vind ik normaal, maar nog beter vind ik om lessen te nemen zodat je echt een team wordt en op 1 lijn zit.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:18

Ik meld mij hier ook :(

@ Snowy2016 - Echt ik herken het. Ik wil gewoon iemand die dezelfde normen en waarde heeft als die ik had toen ik vroeger verzorgde.

Tegenwoorden zijn ze allemaal Anky, willen en moeten gelijk rijden.
Verwachten ook dat ze per direct sleutels krijgen ( na één keer 5 minuten te hebben gezien ) en kunnen en doen het allemaal wel.

Ik had een heel leuk meisje, maar helaas heeft zij door haar studie geen tijd. Baal ik zo enorm van.

Snowy2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:04

Ja inderdaad Thenexttry! Toen ik vroeger verzorgpaarden had, hield ik me aaaaltijd aan de afspraken en deed ik veel meer dan alleen maar suf in de bak trainen.

in 't begin gaat t vaak nog goed, maar na verloop van tijd komt het betweterig gedrag naar boven. Daarnaast heb ik nog vaak moeten controleren of de gevraagde dingen uitgevoerd waren (mest weghalen en wat hooi erbij bijvoorbeeld) en dat was dus zelden het geval. Ik ben helemaal geen moeilijk persoon maar hier irriteerde ik me echt aan. Kon het blijven vragen waardoor ik over kom als een zeur. of dat mijn spullen vaak niet goed werden opgeborgen of zelfs kwijtgemaakt. ongevraagd mensen meenemen omdat er zogenaamd iets mis zou zijn met mijn paard. Uh...sorry?? Ik heb zelf ook genoeg kennis en mijn paard wordt altijd jaarlijks goed gecontroleerd. zucht, kan nog wel even doorgaan :( snap niet waarom het vaak zo moet gaan.

Zo, dat was even mijn klaagminuutje :P verder blijf ik hopen dat er iemand leuks op ons pad komt :p

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:43

Bij mij ziet het er somber uit... zouden twee meiden komen kijken. Maar in geen enkele dag van de week komt het hun uit om te komen wanneer ik tijd heb :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:02

Wat vreemd, Dynara! Een beetje moeite mag wel van beide kanten komen, vind ik. :o

Hier was het vandaag wel weer erg fijn, bijrijdster kwam ondanks -1 gewoon, heeft even gereden en daarna geholpen met het uitmesten van de paddock, wat best veel werk is.
Ze is nu ruim 8 maanden bij ons en ik hoop dat ze nog lang wil blijven.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:12

Ik kom even binnenvallen. hopelijk mag ik hier wat vragen want ik wil graag meningen horen of het wel mogelijk is.
zelf heb ik altijd paarden gereden voor mensen, op een manege gewerkt en was er constant mee bezig. nu ben ik verhuist naar tilburg vanwegen mijn studie en is dit dus gestopt.
maar als een paardenmeisje blijft het heel erg kriebelen.
ik zat er aan te denken om te lessen, maar ergens in mijn zou ik ook graag weer willen verzorgen want alles er om heen vind ik ook super leuk.
het enige probleem is ik weet door mijn studie op dit moment niet hoeveel dagen ik kan sowieso 1 of 2 heeft het nut om dan te kijken naar iets. of hebben de meeste toch liever iemand die vaker komt?

sorry voor het binnenvallen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:18

Je kunt altijd eens rondkijken en je verhaal voorleggen. :j
Onze bijrijdster komt in de wintermaanden soms ook maar 1x per week, omdat school uiteraard voor gaat en ze anders in het donker langs een hele afgelegen weg terug moet fietsen.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:21

@koudbloedkim
ja ze zouden eerst zaterdag komen ze moest wel om 5 uur beginnen met werken .aar ik werk smorgens tot ongeveer 1 uur/ half 2 en toen kon ze opeens niet meer vanwege haar werk.
Terwijl ik dan denk even een uurtje moet genoeg zijn toch? En zondags kon dat ander meisje niet omdat ze naar haar vader was... Andere dagen worden moeilijk omdat ik vanaf 7 uur moet werken tot snachts.Maar school duurt neem ik aan niet iedere dag tot savonds?
weet niet wat ik ervan moet denken... moeilijk

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:36

chloeve
Ik zou dat voldoende vinden.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Als ik maar van je op aan zou kunnen.
Dus als je zegt ik kan iedere donderdag dat dit ook bijna altijd zo is.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:45

ja als ik mijn rooster weet dan is het makkelijk om afspraken te maken.
er moet of iets heel raars gebeuren maar ik kom dan natuurlijk op de afgesproken dagen.
wat me alleen opvalt is dat heel veel mensen in de omgeving 3/4 dagen willen maar dit is op dit moment niet haalbaar.
zouden jullie het vervelend vinden als iemand dan toch reageert?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:49

Ja dat zou ik dan wel vervelend vinden.
Ik vraag bijvoorbeeld ook mensen met eigen vervoer omdat hier geen OV loopt.
En dan krijg ik toch mensen met ik vind 15 km fietsen niet erg en ben 13 jaar.
Ja jij vind dat niet erg maar je moeder wel. En als het regent vind je het ook erg. Reageer dan niet.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:52

Morgen heb ik iemand die komt kennismaken, ben zo benieuwd of het klikt!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:00

ik zou het ook niet prettig vinden.
je zoekt neem ik aan (ik wel) een verzorger die wat vaker in de week kan komen anders zou je geen verzorger erbij zoeken?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:59

1-2 keer zou voor mij prima zijn hoor! Ik hoef juist geen verzorger die mijn halve week afpakt :) Ik zou alleen dan wel altijd 1-2 keer handhaven en niet in de zomer dan vaker, want in de zomer kan ik zelf ook makkelijker gaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:05

Ik zocht juist 1 a 2x in de week.
Ben je bereid te betalen? Heb je een auto?

Ik ben al voorzien. Maar kennis zoekt nog een bijrijder