Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:49

Inderdaad super gaaf! Heb wel eens foto's voorbij zien komen, wat een onwijs mooie omgeving daar! :wow:

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:48

Ik weet dat deze vraag al duizend keer is gesteld (Misschien worden jullie intussen al gek van deze vraag :P ) Maar weet iemamd een verzorgpony in Almere. Als ik er eindelijk een heb zeggen ze altijd. Ja de stal met Pony/paard staat in eemnes/blaricum/enz. Het maakt mij niks ui of het allee bijrijden is of alleen verzorgen. Als het maat iets is

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:00

Daar is de Bokt Markt voor :D

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:04

Gister ben ik langs het lespaard gegaan om mee te lopen. *\o/* Eigenaresse had spontaan aangeboden te rijden, jammer genoeg door omstandigheden ging het niet. ( Ze wou mij aan de Longe hebben, maar het regende ernstig en dan is de binnenbak onwijs druk. Dan loop je iedereen in de weg)

Zijn dus gaan longeren en wat basis van de natural horsemanship :) Erg leuk! Volgende week staat mijn eerste les geboekt. Vind het spannend! Weer een vreemd paard, ben beetje bang onwijs slecht te zijn... De eigenaresse heeft me ook niet zien rijden op dat vlak :).. komt vast wel goed, maar heb toch gezonde kriebels!

Eigenaresse van mijn huidige verzorgpaard vind het leuk dat ik het rijden kan oppakken :j

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:52

De reis word voor 80% vergoedt door school. Anders had ik ook echt niet naar zo'n land kunnen gaan haha.

Nalonyda kijk dat zijn mooie verrassingen

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:09

Leuk! Maar is het daar niet kouder dan hier? :brr:

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:03

Ongeveer de zelfde tempratuur maar door de regen en de wind voelt het kouder aan. Maar als je de hele dag bezig bent heb je een tiid om het koud te hebben haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:17

Wauw wat een Topkans en fijne school die zo'n groot deel sponsort.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:23

Jaa daar zaten we eerst een beetje over in maar school support alleen maar om naar het buitenland te gaan dus willen ze hier ook aan meewerken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:25

Spannend!
En wat voor soort stage wordt het?
Weet niet welke opleiding je volgt?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:39

Ik doe de opleiding bedrijfsleider paardenhouderij -paardensport niveau 4. Ik word dus zegmaar opgeleid tot manager,bedrijfsleider of om een eigen bedrijf te starten. Voor stage is het dus belangrijk dat we op veel vlakken veel kennis hebben en weten hoe we een bedrijf draaiende moeten houden. Dat is voor mij ook de reden dat ik kies voor bedrijven die meerdere dingen doen lees: fokken, training pension etc.
OP ijsland hebben ze fokken trainen en toeristenritten. En het rijden van ijslandse paarden schijnt heel anders te zijn dan het "gewone,, rijden. In januari heb ik bijvoorbeeld een stage met o.a. handel, africhten en pension. Zo probeer ik dus zoveel mogelijk af te wisselen en een bedrijf te zoeken waar ik natuurlijk iets leer.
Hoop dat ik het een beetje uit heb kunnen leggen haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:52

Wat interessant!

En dan ook een bijzondere stagekeuze.
Denk je niet dat de mentaliteit (van voornamelijk de mensen daar) heel anders zal zijn?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:15

Dat is zeker zo, het land is zeer dun bevolkt en zeker met de paarden en de weersomstandigheden is het heel hard werken. Er zijn al meerdere stagiaires die heel snel afhaken omdat ze het te zwaar vinden. Ik heb hier ook echt heel lang over nagedacht. Nu ben ik niet iemand die snel opgeeft. Het harde werken met 40 paarden ben ik immers gewent. En die kou neem ik er dan maar bij :brr: :o
Het is een kans die ik echt absoluut niet wil laten liggen en ik denk dat door mn motivatitie en zeker door het feit dat ik heel hard kan werken een aanwinst kan zijn voor het bedrijf. Maar de mentaliteit tussen ijslandse mensen en nederlanders is zeker heel anders.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:18

Ben heel benieuwd!

Niet of je het volhoudt, want dat geloof ik wel ;) maar hoe je het gaat ervaren!

Veel succes +:)+

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:40

Haha Inderdaad! Het is pas in augustus/september maar er moet natuurlijk veel gebeuren en ik heb er gewoon heeeeeel veel zin in

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:51

gerpiegorp schreef:
Weidemaatje schreef:
Zoekt iemand misschien een bijrijdster/leaster omgeving Arnhem/Zevenaar?

Ik denk niet dat je dat in een 'ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden?' topic moet vragen :')

Haha sorry verkeerd gekeken

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:20

Superleuk dat je naar IJsland mag voor school! Heel gaaf!

Ik heb gisteren mijn eerste buitenrit gemaakt met Roupie. Beetje zenuwachtig, maar had er vertrouwen in. Ging goed op weg naar het park, net voor het park was er een opruim machine die ze een klein beetje spannend vond dus maar afgestapt en verder gelopen totdat het een stuk achter ons lag. Weer opgestegen en we kwamen bij een stukje waar 2 honden waren. Vond roupie doodeng blijkbaar een draaide om. Liet er even kijken en na veel veel veel aanmoedigen kreeg ik dr uiteindelijk verder. Toen vond ze ineens twee fietsers en de eenden in het meer ontzettend eng. Ik kreeg dr echt helemaal niet meer verder, ook niet toen ik afstapte om verder te lopen. Dus ben maar terug gegaan, normaal geef ik eigenlijk nooit echt op maar nu het ook de eerste keer was wou ik liever risico's vermijden. Ik vond het raar dat ze zo deed want ze staat er meer dan 7 jaar dus vroeg me af waarom ze dat deed. We hebben een app groep van iedereen die roupie verzorgt en ik vroeg aan hun waarom ze zo deed en zo. Ze is blijkbaar helemaal niet bang of zoiets maar ze was mij ontzettend aan t uittesten en ik ben er ook nog vol in getrapt. Boef is het ook :')

Sorry moest het even kwijt :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:00

Is wel fijn dat je dat nu weet! Volgende keer weet je dat ze zich aanstelt en kan je je beter focussen! Leer je alleen maar van. Die paarden zijn niet stom haha _/-\o_

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:09

Ja inderdaad! Vind het fijn dat het uittesten was in plaats van dat ze het echt eng vond :)
Ja inderdaad, beetje streng aanpakken dat ze weet dat dat niet zomaar kan :')
Vertel mij wat, ze lijken o zo onschuldig, maar wat er allemaal in hun hoofdjes op komt.... _O-

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:32

Haha sorry verkeerd gekeken
[/quote][/quote]
Op marktplaats moet je maar is kijken, ik heb gekeken voor je. Met het zoekopdracht Bijrijder gezocht en er zijn best wel veel resultaten.

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:32

Oeps sorry verkeerd

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:58

Nou ik zal mijn verhaal ook even vertellen dan
:9 . Nee grapje ik ben nog steeds aan het zoeken. Maar ik ben nu al 2 jaar bezig met zoeken. Dus ja het kan nooit lang genoeg duren. Of het is te ver, of te duur, of het paard is heel pittig, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vaak heb ik een verzorgpaard gevonden die precies goed is, DAN IS HET TE VER!! Zo irritand.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:23

Dat is vervelend Love_pino, het blijft lastig een verzorgpaard/bijrijdpaard zoeken. Ik heb even naar je advertentie gekeken. Daaruit kan ik opmaken dat je nog niet veel ervaring hebt maar je herhaalt dit ook vrij vaak in je advertentie. Misschien kun je in 1 zin uitleggen wat je nog niet kan/welke ervaring je nog niet hebt en daarna toevoegen dat je graag wilt leren en evt ook bereid bent om lessen te nemen in rijden/grondwerk. Het is denk ik voor veel eigenaren helemaal geen problemen dat je bepaalde dingen nog niet kan zolang je wilt leren. Maar doordat je het vaak herhaalt in je advertentie geef je meer een indruk van wat je niet kan dan wat je wel kan/wilt leren. Succes met de zoektocht :)

Over een paar weken begeef ik me in onbekend terrein. Dan ben ik namelijk niet meer bijrijdster maar co-eigenaar, heel spannend! Dan ga ik ook van 2 dagen in de week bijrijden naar 4-5 x in de week rijden en verzorgen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden :D

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:39

Ik heb een straat verder nieuwe 'buren', die hebben een nieuw huis gebouwd met stallen, een bak enzo. Er staan ook heel veel paarden. Ik zag dat als een perfecte kans en heb een kaart in de brievenbus gedaan met uitleg, ervaringen en dat ik vooral heel veel wil leren! Ik hoop echt dat ze me contacten binnenkort <3

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:53

Ik heb nu een verzorgpony samen met een vriendin, alleen mijn vriendin rijd heel wat niveautjes lager dan mij. 1e keer dat ik erop reed was de pony super, luisterde perfect naar mijn hulpen. De pony is al zo gewend aan haar hulpen dat ik de mijne niet meer kan toepassen (zoals been geven enz.) We kunnen alleen buitenrijden door de bossen. Maar ik vind het niet meer zo leuk omdat ik steeds met een pony zit die niet luistert, en ik ga niet groffer rijden, Want ik vind het niet nodig om tegen zijn buik te schoppen... De pony gaat zijn eigen gang en dat vindt mijn vriendin goed, maar als ik naar rechts wil mag de pony niet naar links van mij.
Ik heb mijn vriendin al aangeboden om een tijdje te lessen bij de manege waar ik rijd. Maar dat wil ze niet. En ik zit er nu een beetje mee, zo wordt rijden niet echt leuk ;(