Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:41

Dat klinkt goed peelie

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:54

Ja, ik ben ook positief verrast ;)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:47

peelie fijn om te horen iemand die bij je paard lijkt te passen.

ik heb een vraag... ik zoek uiteindelijk een verzorger, maaarrr
is het verstandig om vergoeding te vragen of niet? of wanneer vraag je een vergoeding?
Zo denk ik dat als je een vergoeding vraag er een serieuzer iemand erop af komt? of is dit niet zo?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:58

Peelie schreef:
Ja, ik ben ook positief verrast ;)

Op ieder potje past een dekseltje blijkt maar weer!

Ik zou het wel jammer vinden als mijn bijrijders eigen paarden zouden kopen, maar zou het ook weer heel leuk voor ze vinden, gewoon omdat ik weet hoe leuk het is om een eigen paard te hebben. (meestal)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:14

@Peelie wat fijn, hopen dat het doorgaat!

@dynara dat is een vraag waar veel discussie over is. Uiteindelijk is het je eigen besluit. Bijdrage kan in bepaalde gebieden idd serieuzere mensen aantrekken en meer verantwoordelijkheid met zich meebrengen. In gebieden waar weinig bijrijders zijn, maakt een bijdrage de drempel hoger of oninteressant (gezien bijrijders meer keuze hebben dan).

Feit is dat er ook genoeg betalende verzorgers zijn die geen motivatie hebben/laten afweten, evenals dat er genoeg niet betalende zijn, die enorm gemotiveerd zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:30

dynara schreef:
peelie fijn om te horen iemand die bij je paard lijkt te passen.

ik heb een vraag... ik zoek uiteindelijk een verzorger, maaarrr
is het verstandig om vergoeding te vragen of niet? of wanneer vraag je een vergoeding?
Zo denk ik dat als je een vergoeding vraag er een serieuzer iemand erop af komt? of is dit niet zo?

Vind ik persoonlijk afhangen van wat de mogelijkheden zijn. Als ik niet mag rijden, zou ik nooit een bijdrage betalen.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:15

Ik vraag wel een bijdrage. Hiervoor mag er ook buiten gereden worden en eventueel wedstrijden. Bijdrage komt overigens ten goede van Mn paard.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:21

er is dan alles mogelijk, rij zelfs naar een binnenhal als het moet, rijlessen als hier interesse naar is en mogelijk tot wedstrijden ect.
Snap als je niet kan/mag rijden dat het dan niet meer aantrekkelijk is als je ook nog moet betalen.
had een oproepje op facebook gedaan alleen merk ik dan wel weer, dat we enkel alleen een buitenbak hebben er al veel mensen afhaken rond deze tijd wat ik wel erg jammer vind.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:44

Dat zijn vaak mooi-weer-ruiters.
De vraag is dan ook of je die niet beter kwijt dan rijk kunt zijn.

Wow klinkt als een super match!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:02

Peelie dat lijkt mij een goede match.

Wat betreft mooi weer ruiters, daar heb je geen ene ruk aan. Dan is het ze te nat, dan is het weer te koud, dan is het weer te warm, dan staat het blaadje van de boom verkeerd. Nee die komen er bij mij niet in.
Ook met slecht weer hebben paarden aandacht en beweging nodig.
Uiteraard verwacht ik niet dat ze met dikke storm naar stal komen, of met ijzel, maar van een spat tegen ga je echt niet dood.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:19

Nu is inderdaad een heel mooi moment om degene die smelten in de regen enzo eruit te filteren. Beter dat je er nu achter komt dan wanneer ze al een paar maanden aan het rijden zijn.

Volgens mij ben ik jouw advertentie al ergens tegengekomen, geloof dat je op een vrij lastige locatie zit, te ver van de grotere dorpen denk ik voor de meesten en in de kleine dorpjes zijn toch vaak wel paarden in overvloed. Zal kwestie zijn van vooral geluk hebben dat iemand net op leuke afstand woont. Anders eventueel via de verenigingen in de buurt proberen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:23

Ik vraag geen bijdrage, maar wel 1x in de maand les op eigen kosten. Dus soort van bijdrage.
Ook helpt ze mee met mesten en voerronde voor alle paarden (4 stuks)
Ze mag alles doen. Buitenrit wel alleen nog met een ander paard erbij. Maar ze is al op buitenrit geweest. Ze mag alles, in overleg zodat ik weet wat er met mijn paard gebeurd :)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:44

0000 schreef:
Nu is inderdaad een heel mooi moment om degene die smelten in de regen enzo eruit te filteren. Beter dat je er nu achter komt dan wanneer ze al een paar maanden aan het rijden zijn.

Volgens mij ben ik jouw advertentie al ergens tegengekomen, geloof dat je op een vrij lastige locatie zit, te ver van de grotere dorpen denk ik voor de meesten en in de kleine dorpjes zijn toch vaak wel paarden in overvloed. Zal kwestie zijn van vooral geluk hebben dat iemand net op leuke afstand woont. Anders eventueel via de verenigingen in de buurt proberen?

ja klopt dat is inderdaad punt twee, het wonen in een afgelegen gebied. Maar ik fietste vroeger ook makkelijk 15km. voor een pony te kunnen rijden bijvoorbeeld. Nouja het is gelukkig niet dat ik er haast bij heb, paardjes staan aan huis dus de aandacht krijgen ze wel. Alleen voor mijn ruintje kan nu rustig aan beginnen en uiteindelijk altijd handig als iemand hem bij blijft rijden ivm dat er ook andere paarden zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:00

Helaas zijn er maar heel weinig ouders die dat goed vinden en ook heel weinig kinderen die daar nog tijd voor hebben naast school. Ik had het er ook rustig voor over gehad maar had gelukkig ook ouders die het leuk vonden en regelmatig mee gingen. Ook dat zie je niet veel meer heb ik het idee (al denk ik dat ouders ook steeds vaker beiden werken en ook echt wel minder tijd hebben dan). Kortom tussen willen, het er voor over hebben en het praktisch ook kunnen zit ook nog wel verschil.
Maar, volgens mij zijn de ponyclubs in die omgeving nog best actief, er hoeft er maar net een van de kleine pony te zijn afgegroeid of op zoek naar iets anders...Dan heb je in ieder geval de actievere ruitertjes te pakken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:17

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:19

Misschien nog iets zeggen over de pony's? Hoe groot, hoe oud, hoe braaf?

En zelf vind ik volledige zinnen wat fijner lezen, maar dat is persoonlijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:20

Anke schreef:
Ik heb een advertentie gemaakt:

http://www.bokt.nl/markt/ad/430842/gemo ... dtsusteren

Moet dus duidelijk naar voren komen dat de doorzetter bijna alles mag.
Die wat alleen gratis willen komen rijden, hiermee genoeg afgeschrikt worden.

Wat denken jullie, gelukt zo?

Ik vind het een duidelijke advertentie, zou alleen zelf nog wat meer info geven over wat werkzaamheden zijn (mag je bijv. wel wandelen/longeren grondwerken?). Of info over de paarden. Vond ik zelf altijd prettig toen ik een verzorgpaard zocht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:32

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
Een betrokken iemand die goed meehelpt en ook vaker per week komt, mag vrijwel alles. Zal weinig zijn wat niet bespreekbaar is.

Info over de pony's staat in mijn profiel. Verwacht van een betrokken en enthousiast persoon dat deze daar wel in kijkt voor meer info.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:37

Hmm.. ze moeten er wel heel veel voor doen.

Ik snap wel wat je wilt. Iemand die het heeeeel graag wilt. En daarom snap ik het stuk van eerst verzorgen etc wel.

Maar wat vertellen over je pony's kan wel toch?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:52

vind het kort en krachtig bericht. :D
Ben het wel eens dat je kunt vertellen om wat voor een pony het gaat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:12

Joltsje: wat bedoel je ermee dat ze er wel heel veel voor moeten doen?
Betrouwbaar, betrokken en gemotiveerd zijn?

Het zijn meerdere pony's. Ze staan allemaal 1 voor 1 in mijn profiel met wat informatie.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:16

En uiteraard staat vragen altijd vrij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:38

Bij meisjes van 12+ heeft de moeder vaak ook nog veel te zeggen. En die moeder is een stuk minder geinteresseerd. Die wil gewoon weten of haar dochter veilig is met de pony. En voordat ze reageert zal ze dan willen weten om wat voor pony het gaat. Want er staan heeeel veeeeel pony's op je profiel!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:54

Dat ke indd wat meer kan vertellen over de paardjes.

En ik vind t niet heel vriendelijk overkomen. Weet ook niet waarom. Is een gevoel.

Is het een must dat er iemand komt helpen of wil je iemand de mogelijkheid bieden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:12

Iemand die het teveel moeite vindt om even een keer op mijn naam te klikken om zo meer info te zien over mij en mijn pony's....die matcht hier al niet.

Het zijn 11 pony's. Ouders kunnen altijd informeren of eens langs komen ter kennismaking.

Iemand die een verzorgplek zoekt en interesse heeft, stuurt vast wel een PB met vragen.

Het hoeft voor mij ook niet te leuk te klinken. Probeer zo al vooraf te filteren.
Gewoon kort en krachtig en vooral duidelijk.

Het is geen must. Zie alleen niet goed wat dit uitmaakt of verschil zou moeten maken?