Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:06

Goede adviezen!

En zoals Roosje al opperde: laat ons eens zien wat je dan schrijft, een prettig opgestelde advertentie heeft veel meer kans van slagen :j

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:42

Hey verzorgers/bijrijders, hoe gaat het met jullie? Ik ben niet zo actief geweest op bokt de laatste tijd maar ik heb wel stil met jullie verhalen meegelezen :)

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft nu aangegeven dat zij het helaas niet meer volhoudt, het paard kost teveel tijd en geld. Ze wilde het liefst dat ik het paard zou overnemen van haar en ik mocht daar even over nadenken. Ik vind het een super lief aanbod maar het is voor mij helaas niet haalbaar. Ik heb dat nu bij haar aangegeven en geopperd dat misschien als oplossing ik het paard kan leasen ipv bijrijden omdat zij volgens mij ook liever niet het paard wegdoet. Maar ik krijg het idee van haar reactie dat dat niet het antwoord is waar ze op hoopte. Maar goed, misschien ben ik te voorbarig. We gaan er in ieder geval over bellen vanavond. Ik hoop dat ze blij is met deze oplossing en dat het paard niet weg hoeft :n

@nanne, ik ben het eens met de adviezen van Roosje en Shirley, ik denk dat als je je advertentie aanpast dat het al veel zal helpen! Succes met de zoektocht!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:55

Grace wil nog niet echt wennen op haar nieuwe plek ze schijnt bang te zijn buiten haar stal de wei en paddock. Dus ben benieuwd wanneer ik haar eindelijk mag zien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:20

Ik denk dat als de eigenaar het echt niet meer ziet zitten. Dat dan of verkoop of bruikleen (dus volledige overname van kosten) een optie zullen zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:23

Jammer dat Grace nogal onder de indruk is van haar nieuwe plekje. De een heeft nu eenmaal meer tijd nodig.
Hier zijn er 2 nieuwe. De welsh morgen een maand en de fjord 2 weken. De fjord was met een paar dagen al "thuis". De welsh nog steeds niet. Dat gaat echt in ministapjes.
Gelukkig begrijpt mijn dochtertje het wel. De eerste week vroeg ze steeds om te rijden. Uitgelegd dat dit pas gebeurt als de pony zich hier relax voelt. Met het oog op welzijn en veiligheid. Dat staat voorop. Plezier komt ergens achteraan.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:19

Ik mag grace pas gaan verzorgen als ze gewent is dus afwachten dan maar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:25

Maar wat raar dat je haar niet eens mag zien :?

Jij hoort straks toch ook bij haar nieuw leven?
Rijden kan ik nog wel inkomen, maar een bezoekje, eens poetsen etc moet toch kunnen?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:10

Ik verzorg nu bijna 3 jaar met heel veel plezier mijn huidige verzorgpaard. En 2 jaar een 'oproepbasis' verzorgpaard. Ben dankzij hun twee over mijn angst heen gekomen voor paardrijden door veel grondwerk en lessen van beide eigenaren. Dus sinds vorig jaar begonnen met rijden op een andere stal. Door de lestijden moet ik stoppen... Past niet in mijn agenda. Ik kan veel doordeweeks (overdag/'s avonds) en de lessen zijn juist in het weekend..

Alleen nu krijg ik toch waarschijnlijk een lespaard op de stal van mijn verzorgpaarden :D Hopen dat het klikt! Kan ik ze alle drie nog gewoon doen met veel liefde. Leuk hoe je met 1 contact toch langzaam uit kan bouwen :j Had namelijk nooit gedacht dat iemand mij zal willen, sinds mijn basis erg zwak is,

Van een meisje dat bang was om te rijden, over het algemeen erg onzeker met geen ervaring en dankzij de kansen van eigenaren er overheen gekomen. :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:23

Shirley schreef:
Maar wat raar dat je haar niet eens mag zien :?

Jij hoort straks toch ook bij haar nieuw leven?
Rijden kan ik nog wel inkomen, maar een bezoekje, eens poetsen etc moet toch kunnen?

Ik mag ergens deze of volgende week wel keertje mee. Ze wil eerst zelf een band opbouwen kan ik ook wel inkomen. Dan heeft grace stress van verhuizen en ook nog gelijk 3 verschillende mensen om aan te wennen (een vriendin van haar deed sam al paar jaar op maandag en gaat grace ook weer doen)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:42

Wil je niet ongerust maken, maar ik denk dat ik stilletjesaan zou gaan uitkijken naar wat anders :(:)

Vind het een rare gang van zaken, van zo'n innige betrokkenheid eerst naar deze afstand nu -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:49

Voor nu zie ik het wel even mijn gezondheid gaat laatste 2maanden ook niet top, een week geleden is gebleken dat ik b12 te kort heb. Verklaard ook mijn gebrek aan energie en vermoeidheid. Dus kan me nu toch niet volledig inzette voor een nieuw verzorgpaard naast mijn werk. Collegatje wil misschien ook verzorgster, maar niet om te rijden misschien later wel. Dus kan dat ook eventueel overwegen is een quarter, maar word engels gereden en staat op 15min fietsen van mijn huis. Kijk gewoon even aan hoe nu gaat lopen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:04

Gelukkig is het gevonden!
Slik nu bij of krijg je injecties?
Dan zul je je snel beter voelen!

Keertje mee met collegaatje kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Sterkte!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:07

Wie weet is het plekje bij die collega wel fijner.

Ik zou mijn verzorgsters er graag vanaf het begin bij hebben. Vooral veel poetsen en wandelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:10

Lijkt mij ook, Anke :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:26

Ik slik pillen en over 5weken moet ik weer controle bloedprikken.
Had gevraagd of ik deze week keer mee mocht en ze zei geen nee dus wacht het even af. Wil er ook niet om moeten zeuren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:28

Hopelijk slaat het aan :(:)

Bedoel je nou je collegaatje of Grace?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:30

Oh sorry bedoelde grace

Hoop het ook ben laatste tijd echt niks waard gewoon

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:33

Dat zal nu wel snel verbeteren :j

Oh oké, nee...zou er ook niet om gaan smeken.
Zou lekker eens bij die quarter gaan kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:45

Naja ik snap het ergens wel.. Als ik een verzorgen zou hebben en ik koop een nieuw paard zo ik ook eerst zelf even aan m'n paard willen wennen, en zij aan mij :)
Maar verzorgster had zeker een keer meegemogen om op z'n minst even kennis te maken, dat snap ik ook niet helemaal...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:54

Ik heb sinds kort 2 nieuwe erbij.
Extra aandacht is altijd welkom. Zorgt ervoor dat ze zich sneller eigen voelen op hun nieuwe plek.
Als eigenaar zie je ze toch vanzelf al het meest.
Verzorgsters komen vaak maar 2-3 keer per week.

Rijden vind ik wat anders..echter gewoon wat tutten is toch alleen maar een plus!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:23

Dat is ook enige wat ik wil keer mee om te kijken. Weet ook niet of ze eerst op proef is of wat dus wacht het wel af. Ik zou als ik eigenaar was ook eerst even zelf tijd met mijn nieuwe paard willen. Maar zou na een paar dagen wel verzorgster vragen of ze een keer mee wil. Maar moet wel van haar uit komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:32

Is die andere verzorgster ook nog niet geweest?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:33

Dat weet ik niet heb geen contact met haar

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:35

Zou kunnen dat de eigenaresse het toevallig verteld had...

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:13

Jammer dat je nog niet mag komen Roosje maar ik kan me ook wel de redenen van de eigenaar begrijpen. Hopelijk verandert het snel en anders is het heel fijn dat je al een andere mogelijkheid hebt!
Klinkt super leuk Nalonyda! Wat een fijne plek heb je gevonden :)

Ik maakte me gelukkig zorgen om niks! De eigenaresse was juist heel blij met mijn voorstel en we hebben een nieuwe overeenkomst besproken die we van het weekend samen in detail gaan bespreken. Maar het komt er op neer dat wij het paard gaan delen in kosten, lasten, beslissingen en natuurlijk plezier!! *\o/* Ik ben zo blij en opgelucht en ontzettend ontroerd dat na maar een jaar bijrijden de eigenaresse me al zo vertrouwt dat ze mij als mede eigenaar wilt zien :)