Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:03

Navanja schreef:
Ja je wil wat leren, of je wilt dat niet he!

En iemand die niet wilt mesten, hoef ik sowieso al niet, ik mest al mijn hele leven elke dag boxen uit. Ik vind het rete verwend als iemand dat niet wil doen, sorry. Dat is mijn mening.

Daar ben ik het zeker mee eens. Niet willen mesten gaat er bij mij ook in als verwend. Een paard heeft natuurlijk ook niet alleen goede kanten. Tegenwoordig lijkt niet uit willen mesten haast normaal. En daar ben ik het niet mee eens. Zeg ik als vijftienjarige die vast wel eens bestempeld word als penny dankzij de leeftijd.
Als je een paard wilt verzorgen moet je niet te beroerd zijn om klusjes te doen. Geef ik je absoluut gelijk in.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:04

Ja ik heb een prachtige bak, met goede verlichting, en het uitmesten bestaat uit drollen en natte plek, en dat word erg goed bijgehouden. Opstrooien en vegen wat je vies hebt gemaakt. Verder is alles aanwezig, het is een super betrouwbaar paard. En ze is heel lief :)

Ik wil ook iemand die er serieus mee omgaat, en niet iemand die "liever er een borsteltje eroverheen haalt en gelijk gaat rijden".
Omdat ik zelf best wel goed onderlegt ben, wil ik dit diegene ook leren vanwege mijn paard, hier gaat tijd en energie in zitten.
Als iemand dezelfde kennis en vaardigheden heeft als ik, ja dan is dat geld over te praten. Maar mesten blijft sowieso. Het hoort erbij. Tenzij je op een stal staat waar dat voor je gedaan word, maar dan moet je waarschijnlijk ook meer betalen.
Ik moet ook keihard werken voor mijn paard.

Navanja

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:05

Nee precies, en ik ben echt de beroerdste niet hoor, vorige week stond mijn verzorgmeisje lekker binnen mijn pony te poetsen, en stond ik buiten in de zeikende regen de paddock te mesten.. Hiep hoi :P

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:08

als t goed bij word gehouden is mesten ook zo gedaan, bij mij was dat helaas niet t geval :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:08

ik heb het juist anders...
Ik zou graag een bijrijpaard of leasepaard willen,
maar ik wil er wel mee kunnen starten en voor niet te veel geld, want ik heb thuis al een pony staan...
en serieus... de meeste mensen hier in de buurt vragen een bijdrage waar ik een hele maand stal voor betaal(en ik sta nou ook weer niet extreem goedkoop) tjah, dat ga ik dus niet doen, want dan kan ik net zo goed nog een paard er bij kopen :P
of ze zoeken wel een bijrijdster voor een klein bedrag, maar dan mag je dus niet starten, want dat doen ze zelf al of het is maar voor 2 dagen...
daar heb ik dus ook niks aan :+

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:12

Kimmikky, dat is inderdaad niet fijn :P Sta je je rug te breken.. Voor iemand anders in princiepe.

MDH, ja dat is ook lastig ja, dat heb ik ook een tijdje gezocht, nu had ik het gevonden, en dan moet ik ineens naar friesland stage lopen.. (wat ik overigs helemaal niet erg vind! haha)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:19

nou, wat ik het ergste vind, is dat je b.v. dan eindelijk wat hebt gevonden, en dan verwachten ze van je dat je alle stallen afmest en alle paarden binnen en buiten zit... kijk, ik ben de beroertste niet hoor...
maar ik doe dit naast school en mijn eigen poown, dat betekend dat ik best wat wil doen, maar ik ga niet jullie hele stal onderhouden omdat jullie te veel paarden hebben en geen personeel willen aannemen om dat dat geld kost...
als het zo moet wil ik er voor betaald worden ;)
en dan denken ze ook nog te kunnen beweren dat je totaal niet kunt rijden, geen verstand van paarden hebt en je dik te kunnen kleineren...
Tsjah, ik ben gediplomeerd instructeur, maak vanaf mijn 9de al ponys en paarden zadelmak, doe paardenhouderij en ik gok dat ik echt wel weet waar het paard zijn hoofd heeft zitten en waar niet :') _O-
en als je daarbij optelt dat ik ook nog voor de kosten van het paard zelf opdraai...
dan ben ik pleitte ;)

Maar goed...
ik zoek gewoon een leuk paard waar ik ook mee kan starten, zonder dat ik er al te veel geld aan kwijt ben...
Ik ben namelijk van mening, dat als ik wil starten met jou paard, ik zelf opdraai voor de lessen met dat paard ;) ik zelf opdraai voor de startkaart en startkosten, en dat ik niet alleen mezelf een lol doe, maar jou paard ook voor jou train en beter maak dan het al is :))
in ruil daarvoor heb ik gewoon een paardje die ik samen met die van mij kan uitbrengen op concours :))
maar daar ga ik dan niet per maand een bedrag voor neerleggen waarmee ik net zo goed zelf een tweede paard er bij kan kopen :n

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:45

Ik wil best betalen kijk als je volledige beschikking over een paard hebt heb ik daar best 150 euro voor over.
Ik ben van mening dat het uitmaakt wat je mag/kan met dat paard, en of je ook helpt in de verzorging, en natuurlijk faciliteiten vd stal.

Ik ben ook nog opzoek omg woerden

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:44

Navanja schreef:
Je hoeft verder bij mij niks mee te betalen, en je krijgt les van mij, wat normaliter 25 euro per uur is.. Wat moet ik dan vragen volgens jullie. Want als iemand minder betaald, ga ik echt niet ook gratis les staan geven.

Als je nou in Leiden zou zitten, dan zou ik dat een heel interessant aanbod vinden :j

M_D_H schreef:
ik zoek gewoon een leuk paard waar ik ook mee kan starten, zonder dat ik er al te veel geld aan kwijt ben...

Lijkt mij best lastig te vinden. Je neemt geen genoegen met twee dagen per week, maar je wilt ook geen grote bijdrage geven. Bij het merendeel van de mensen die een paard ter beschikking stelt gaat de bijdrage ook omhoog hoe meer dagen je wilt rijden. Maar als jij echt een paard beter kunt maken, dan zal er vast ook wel een paard voor jou zijn :j Het is alleen misschien dan wat langer zoeken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:14

njaa weetje wat het is?
ik begrijp echt dat mensen er geld voor vragen hoor...
maar de meeste bijrijders rijden ook alleen op een paard, ze nemen geen lessen etc...
en als ik een paard bijrijd (in het verleden meerdere malen gedaan)
dan neem ik daar zeker 1 keer in de week les mee...
vaker zelfs 2 keer in de week ;)
en dat + het feit dat ik het paard op concours wil uitbrengen zorgt er voor dat ik vind dat er dan genoeg geld in een paard gestoken wordt als ik daarbij ook nog een kleine bijdrage betaal... ;)
kijk, het werkt 2 kanten op he... het is niet alleen dat ik een paard zoek...
het is ook dat iemand zelf geen tijd heeft voor zijn paard...
als er geen bijrijder komt moet dat paard waarschijnlijk weg...
dus werkt het 2 kanten uit... en persoonlijk vind ik, dat als ik een bijrijder zou zoeken en die bijrijder is bereid 1 a 2 keer in de week les te nemen, hoeft die genen echt niet te betalen hoor ;)
ik zoek toch iemand die mijn paard verzorgt? door die genen kan ik mijn paard behouden ;)

snap je wat ik bedoel?
je hebt elkaar beide nodig, waarom moet de ene dan zoveel betalen dat het bijna meer is dan het stalgeld?
het is toch niet het paard van de bijrijder?

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:14

Ik heb vandaag (hopelijk) een leuk bijrijdpaard gevonden. Het is 10minuutjes fietsen vanaf mijn huis en ik ga maandag even kijken of het kliktmet de eigenaar, en natuurlijk het paard zelf. Ik vind het nu al een beetje spannend !

OT: wat de eigenaar van mij kan verwachten is dat ik 2x per week ga wandelen,longeren en als we elkaar vertrouwen ook rijden. Verder ook 1 x per week (mischien 2, als het allemaal doorgaat maken we daar afspraken over) de stal uitmest, het is niet het leukste klusje maar dat hoort er gewoon bij. Verder een uitgebreide poetsbeurt en een dikke knuffel !

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:20

Ik snap niet dat mensen stallen uitmesten stom vinden, ik vind het juist heerlijk, ik doe het al 10 jaar, en ik ben altijd helemaal tevreden als haar stalletje weer netjes is, en er hooi en voer in ligt. Geeft mij altijd zo'n lekker gevoel als ik lekker op stal bezig ben. Echt waar!

Jampz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:14

Ik vind het juist moelijk om een verzorgpaardje te vinden hahaha

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:21

@jampz ik vond het ook moeilijk hoor ! Gewoon hier een topic starten, op marktplaats zoeken en een beetje in de omgeving rondneuzen, succes

Jampz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:23

ik kan nog geen topic starten omdat ik ng geen 25 berichten heb gemaakt ofzow

of is er nog een topic over verzorgpaarden?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 08:21

Uitmesten vind ik ook gewoon lekker om te doen niks ergs aan :D .
Ik heb een stal waar ik het eigenlijk niet zelf hoef te doen, maar als ik vroeg ben doe ik het zelf en anders haal ik nog even snel de poep wat er dan weer legt uit.
Ik zou niet elke dag 10 stallen willen doen maar 1 is geen probleem.

@Jampz:
Misschien even hier neerzetten waar je zoekt en wie weet ;) .

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 09:23

MDH, wat jij in je laatste post zei, vind ik erg veel "willen". En niet iedereen zoekt iemand als bijrijder, omdat ze geen tijd hebben. Tijd heb ik genoeg, maar helaas een lichaam wat het rijden niet meer aankan. Daarom zoek ik iemand die gewoon lekker met 1 van de paarden rijdt en verzorgd. Hoeft geen stallen te doen of wat dan ook. Geld heb ik nog nooit gevraagd en les kunnen ze van mij krijgen...
Maar ik wil echt niet iemand die bij voorbaat al op zoek is naar een paard voor wedstrijden. Die kan beter zelf een paard kopen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:06

@zammie...
Ik zie nergens staan dat ik veel wil? ik zeg alleen dat het 2 kanten op werkt... ;)
en nogmaals, ik heb een paard ;) en ik ga niet voor een bijrijdpaard zoveel geld betalen als dat ze hier in de omgevin vragen, want in dat geval kan ik net zo goed een tweede paard er bij kopen...
Wat is er mis met iemand die een paard voor wedstrijden zoekt? niks toch lijkt me?
diegene heeft gewoon veel ambities en daar lijkt me niks mis mee... uit eindelijk wordt het paard daar ook veel beter van hoor ;)
en natuurlijk heb je mensen die alleen maar willen dat hun paard recreatief gereden wordt... zols ik ook een beetje uit jou post kan opmaken...
en ja, dat begrijp ik het is immers niet mijn paard... maar dan ga ik daar gewoon niet rijden ;)
ik heb al een eigen paard, dus ik zoek geen paard die ik leuk rond kan rijden in de bak, zoals de meeste bijrijders wel zoeken ;)
die tijd ben ik gewoon voor bij... :j

want nogmaals, ik ben wel iemand die er altijd is, ik ben er niet vies van om mijn handen vies te maken :+
ik neem lessen met het paard, ik zeg niet snel af, ik doe leuke dingen met het paard, ik kan longeren met de lammer haanstra methode, en zo heb ik nog veel meer dingen die voor mij spreken...
en het enige wat ik daarvoor terug zou vragen is een paard waar ik mee mag starten met een startkaart die ik natuurlijk zelf ook betaal... ;)
tsjah dan snap ik niet wat ik dan weer te veel wil :?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:16

Ik ben het wel met je eens MDH, jij verbeterd iemand zijn paard.. Dan werkt het dus inderdaad twee kanten op.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:24

Narya @ welk klein zeeuws dorpje?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:29

Ik ben ook opzoek, omgeving spijkenisse, hellevoetsluis, zuidland heenvliet.....
Heb een aantal keer naast de pot gepiest omdat er iets tussen kwam met mijn eigen oude opaatje (die is met pensioen) maar nu weer beschikbaar, ook gaat mijn zoontje nu een middagje naar school dus heb wat meer tijd... mocht iemand wat weten hoor ik het graag.. ga nu marktplaats eens doorspitten ;)

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:37

Zammie, en jij bent precies wat ik zoek! (helaas woon ik uit de buurt)
Want Ik neem liever geen les, omdat ik nu rijd bij de plaatselijke manege, en ik al 2 x heb opgezegt heb, en nu in een hele leuke les zit. (les en manege is te duur)
ik hoef ook geen wedstrijden te rijden.
(mijn ouders zijn niet zo rijk, en wedstrijden kost weer geld)
Verder hoef ik ook niet perse te rijden, verzorgen vind ik ook prima (rijden is natuurlijk mooi meegenomen)
Stallen uitmesten is geen probleem en slecht weer ook niet.
En het moet ook een beetje dicht bijzijn -drente is dus te ver :')-
want ik fiets elke dag al 1 uur heen en terug van school en dan heb je niet meer zo veel tijd/zin :p

Helaas zijn er niet veel advertenties die hier aan voldoen (of het is boven de 18 gevraagd)

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:57

Fijn dat je er een gevonden hebt! Hoop dat het wat is voor je!

Chantaloves schreef:
Ik heb vandaag (hopelijk) een leuk bijrijdpaard gevonden. Het is 10minuutjes fietsen vanaf mijn huis en ik ga maandag even kijken of het kliktmet de eigenaar, en natuurlijk het paard zelf. Ik vind het nu al een beetje spannend !

OT: wat de eigenaar van mij kan verwachten is dat ik 2x per week ga wandelen,longeren en als we elkaar vertrouwen ook rijden. Verder ook 1 x per week (mischien 2, als het allemaal doorgaat maken we daar afspraken over) de stal uitmest, het is niet het leukste klusje maar dat hoort er gewoon bij. Verder een uitgebreide poetsbeurt en een dikke knuffel !

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:59

Beccz schreef:
Ik wil best betalen kijk als je volledige beschikking over een paard hebt heb ik daar best 150 euro voor over.
Ik ben van mening dat het uitmaakt wat je mag/kan met dat paard, en of je ook helpt in de verzorging, en natuurlijk faciliteiten vd stal.

Ik ben ook nog opzoek omg woerden

Ik ben het met je eens. Wanneer het echt alleen om het rijden gaat, vind ik dat je er ook wel wat voor mag betalen. Wanneer je ook moet helpen met de verzorging (stallen mesten etc) dan doe je er ook wat voor 'terug' .

Ik heb zelf 6 jaar lang verschillende paarden 3x per week geleasd en dat is me altijd heel goed bevallen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:02

Juist bij het rijden gaat er een heleboel fout, en bij het mesten en verzorgen veel minder, dus nee ik ben het daar niet mee eens.