Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:58

Haha precies.... en dan hebben ze pony's ingereden. Ga je een beetje nazoeken op internet, zie je ze rondcrossen op hun "ingereden" shetlander met wie ze zowat mee kunnen lopen :D

Ik heb nu wel het "nadeel" dat ik een zelfstandig iemand nodig heb... Anders was het een stuk makkelijker... zelf iemand helemaal kunnen begeleiden is zo veel fijner! Weet je tenminste zeker dat ze het op de goede manier leren en ook zullen gaan doen en dat is gewoon ideaal!

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:00

Heb ik ook geprobeerd maar was ik er niet deden ze toch lekker hun eigen ding, en mijn nadeel ik werk de hele dag dus ze moeten in de avond komen in het begin totdat ze alleen kunnen en vaak kan dat dan weer niet omdat ze of te jong zijn of met hun werk/prive zitten.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:02

Is hier nog iemand in de omgeving van Noordwijk (ZH) van 18+ op zoek naar een leuke recreatieve verzorg Haflinger voor gemiddeld 2-3 dagen in de week ?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:04

Ik was daar ook altijd bang voor... Bij 3 maar niet... maarja... die kregen een eigen paard, andere was allergisch voor paarden dus moest stoppen... Dat waren gewoon lieve paardenmeisjes die super met het paardje omgingen en gewoon lol ermee hadden (ook nog leuk voor paardlief :p)

Dus ze bestaan! :D (Tussen alle enge/foute door, kwam er soms iets goeds :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:04

Lianne86 schreef:
Ik heb nu wel het "nadeel" dat ik een zelfstandig iemand nodig heb... Anders was het een stuk makkelijker... zelf iemand helemaal kunnen begeleiden is zo veel fijner! Weet je tenminste zeker dat ze het op de goede manier leren en ook zullen gaan doen en dat is gewoon ideaal!

Ja, nou .. ik kan je daar ook verhalen over vertellen hoor }:0
Leg je ze dingen uit, laat je oefeningen zien die ze kunnen doen, zijn ze na 2 minuten klaar en willen ze alweer wat anders ... En gewoon dingen die je al '100 keer' gezegd heb nog steeds niet zo doen .. Ook bv. na x aantal keer geweest te zijn kunnen ze nog niet beslissen of ze het paard op de poetsplaats zetten om te buiten of buiten, terwijl je hebt gezegd dat ze zelf mogen kiezen (ze bleef echt minutenlang op de scheiding tussen poetsplaats en buiten ronddraaien en wachten). En ja, ik wil best wel mensen bij de hand nemen, maar zelf besluiten waar je je paard gaat poetsen is toch wel het minimale :Y)

Dus ja, geef mij maar een mix tussen zelfstandig en luisteren.. Maar vind die maar eens :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:11

Ik ging gewoon hopen dat ik een lief onderdanig iemand tegenkwam die meteen goed luisterde... Maarja.. de niet luisterende krengen zijn er ook genoeg :')

"Ik ga morgen zelf rijden"... Kom je op stal aan, is ze hem af aan het zadelen "Ja, ik was vanmiddag eerder klaar en het was zo'n mooi weer" *BOOS*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:19

:+ Ik kwam eens op een donderdagmiddag op stal aan (op een uur waarop ieder gewoon kind op school zit) en mijn verzorgster kwam met mijn pony voorbijwandelen.. heel trots "ik heb hem al gepoetst". Ten eerste, wat doe jij hier op dit uur? (ze had haar bus gemist..). En waarom neem je gewoon het halster (had ik toevallig eens niet achter slot gelegd maar bij de voeremmers omdat ik haast had) en ga jij mijn pony poetsen (met welke borstels wil ik niet eens weten want die lagen wel achter slot). Is zo een stom klein iets, maar daar kan ik dus echt niet tegen hé .. En verder wilde ze ook alleen maar rijden.. waren we net een stukje buiten gaan stappen (zij dan op [***] zonder zadel), vroeg ze of ze nog op [***] in de piste mocht rijden .. Dat soort dingen .. Neen, moet je bij mij allemaal net niet doen :+ (achteraf bleek dan ook nog dat ze dingen stal enzo, gelukkig bij mij niet maar iemand die haar daarna als verzorgster heeft genomen is dingen kwijt geweest.. we hebben wel alles teruggevonden, maar toch.. ).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:25

Dat stelen hier ook gemaakt... Had met een vriend stal + weiland gehuurd... onze spullen gingen gewoon in de zadelkamer, maar geen slot op op de poetskist etc. (duh...) Zijn verzorgster nam haar eigen borstels mee (nouja hij vond het allemaal goed, want hij gebruikte altijd mijn spullen :S (niet boeiend, paarden staan toch bij elkaar in de wei; dus kon geen kwaad... als ze iets hadden, zou het toch gebeuren) Was ik spullen kwijt, schaar net gekocht... zij was er mee bezig geweest en kwijt... Stalgenootje heeft toen haar koffer opgebroken, zat dus gewoon die schaar in... En nog een longeerlijn kwijt etc. Bleek dat ze ondertussen een ander verzorgpaard had... dus wil niet eens weten wat daar allemaal ligt... :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:33

Gelukkig heb ik dat soort reactie's (nog) niet gehad op m'n advertentie.

Hier wel een gezellige club op stal. Geen grote stalling (14 paarden van totaal 10 eigenaren waarvan 1 van de staleigenaar) niet alle paarden worden onder het zadel gereden.
Een bak die bijna het hele jaar door wel te rijden is.
Iedereen die niet te beroerd is elkaar te helpen indien nodig. Ook let iedereen ook op elkaars paarden en bellen als er iets is.
Bijrijders worden ook niet anders behandeld, oke in het begin wel in de gaten gehouden. Maar dat vind ik niet meer dan logisch.

M'n vriendin gaat morgen voor het eerst m'n paardje rijden, ben reuze benieuwd hoe het gaat.
Vanmiddag heb ik haar nog ff lekker uit laten buien in de bak en laten vrij springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:38

Is hier ook wel hoor :j De problemen van nu zijn dan ook niet onderling, maar is een beetje moeilijk uit te leggen zonder teveel te zeggen (voor mij hoeft het niet allemaal op internet :P maar wil ook niet de indruk wekken dat het geen fijne stal is of dat er onderling altijd ruzie is ofzo ;) ).

Denk dat ik gewoon nog eens een advertentie ga maken en dan zie ik wel of er iemand of af komt en kijken we van daaraf weer verder..

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:46

ja dat is het erge aan zulke jonge meiden
er zullen vast er bij zijn die het top doen met paardjes maar ik heb ze nog niet gevonden :P
maarja er zijn ook oudere die zeggen dat ze van alles kunnen en dan blijkt t ook tegen te vallen

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:51

jeetje wat een verhalen zou bijna bang worden om een verzorger te nemen ahaha
steelen , zomaar op je paardje rijden zonder dat afgesproken te hebben

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:52

Je hebt ook lieve hoor, die elke keer van te voren afspreken, netjes laten weten hoe het gegaan is etc. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:55

En waar vind je die? :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:59

Via via er 1 gehad... --> eigen paard... En op Bokt... :D (nouja 1 malig :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:01

Hmm :+ Ik ga maar eens naar mijn ponybeesten, en eens op stal rondhoren.. misschien via via, je weet nooit 8-)
En indien geen succes maak ik straks ofzo wel weer een advertentie aan.. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:04

Ik ga er ook weer 1 op MP zetten... Beetje bang voor dezelfde reacties... maar we zullen zien! Ik vind het "afwachten tot iemand misschien een keer langs komt om te rijden" ook niets :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:21

Haha, wat zou ik graag allemaal bij jullie in de buurt willen wonen! En jou paardjes (Sabine) zijn zo leuk :)) Heb ze al een paar keer op HPS langs zien komen haha.

Ikzelf heb verder ook nog niets gehoord.. Wel is mijn advertentie vaker dan 115x (denk ik?) bekeken.. Hoop dat ik snel een reactie komt/ik iemand vind! :D

Zien jullie nog verbeterpunten aan mijn advertentie?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:34

Ik zit nu op MP te kijken welke ponykindjes hun pony moeten verkopen omdat ze er te groot voor worden in de buurt :') Paar ken ik er wel van... En die zouden dan tijdelijk... Maarja.. De enige die ik tegenkwam, die heeft alweer een leuke d-pony...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:53

Ik heb toch maar een advertentie geplaatst op bokt markt. Met tegenzin geef ik onze woonregio maar ik heb geen keus. Nu maar hopen op goede reacties.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:54

Hallo, ik heb al een hele tijd nikis meer gepost in dit topic, maar wel alles bijgelezen. Nu heb ik zelf een beetje een probleem met mijn verzorgpaardjes. Ik verzorg 4 paardjes maar 1 in het bijzonder. Ik ben nu al meerdere keren getrapt en gebeten wanneer ik poets en wandel met deze pony. De pony's staan in een wei met alleen maar modder en poep. Ik mag niet van het weitje af, dus is er weinig te doen.
Nu heb ik de klik niet met dat paardje, maar wel met een 2 andere paardjes van de 4. een van die ponys is drachtig en ik vind het zonde het veulentje niet mee te maken. Maar dat is natuurlijk een slecht excuus om te blijven. :')
Ik heb ook het gevoel dat de eigenaresse niet helemaal eerlijk is. Ik zit hier nu 5 maanden en heb al 6 paardjes zien gaan. Zo zie ik regelmatig advertenties van mijn verzorgpaardje te koop staan. Ook heb ik op marktplaats een advertentie gezien 'Verzorger gezocht'' voor mijn verzorgpaardje zonder dit met mij te overleggen.
Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik er mee moet stoppen. Ik weet dat verzorgponys moelijk te krijgen zijn in Breda maar ik denk wel dat mijn verzorgpony een ander verdient, aangezien we elkaar gewoon niet mogen. Sorry voor het lange verhaal, maar hebben jullie nog suggesties wat te doen... Dankje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:56

Overleggen met de eigenaar misschien? Kan zijn dat ze wat handelt in pony s, of dat ze meer verzorgers wil hebben. maar door het te vragen weet je waar je aan toe bent.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:00

Als het niet klinkt... Tjah... Of aan de eigenaresse vragen of je een van de andere mag gaan verzorgen... En eerlijk is eerlijk.. als ik wist dat mijn verzorgpaarden te koop stonden, ik weet niet of ik er dan met een nieuwe zou beginnen ;) Stoppen als je een band hebt, is erger dan gewoon opnieuw iets zoeken...

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:23

Ja ik zou het aan de eigenaresse van het baasje vrage hoe het zit en waarom

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:36

Nou om me even te mengen;
Ik vind Babootje niet onredelijk.
Mensen willen paardrijden; hebben geen geld voor een eigen paard; zo helpen wij als eigenaren hún, dat je dan een bijdrage vraagt in de kosten is NIET onredelijk. Voor niks gaat de zon op ;)

Mijn ervaring vandaag;
Een vriendin van mij ging even op Kyra, maarja ze is een moeilijk paardje,
ging aan de knetter en me vriendin lag tegen het schot..
Zoiets heb ze dus nog nooit bij mij gedaan, snap er niks van.

Geen bijrijders dus meer voor mij.