Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:38

Het lijkt wel alsof er geen serieuze bijrijders te vinden zijn die graag wedstrijden willen rijden. Hoeven geen bijdrage te betalen aan stalling, maar lessen, wedstrijden en evt. ijzers natuurlijk voor eigen rekening.
En dan staat er een paard die al op Z-niveau loopt en L springen startgerechtigd is. Trailer is er evt. ook.

Serendip90

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:41

Germie, die ik heb dus juist wel 1, maar die rijdt nu dus een recreatiepony :p Maar dat meisje zou het heel leuk vinden om wedstrijden te rijden, ze mag het van me (die kosten zijn dan wel voor haar en ze moet het zelf regelen. Maarja, tis een pony, zij is 18+ en hij kan een leuk rondje hobbelen, maar hij zal nooit veel hoger komen dan L (liep ie al), hooguit M...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:42

:oo ik zou juist dolgraag wedstrijden rijden en heb al geaccepteerd dat dat nooit kan gaan gebeuren wegens geen geld daarvoor. (en geen paard, dat telt ook natuurlijk :') )

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:44

We moeten toch eens beter gaan koppelen op bokt :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:45

En ik heb dus een paard staan wat M2 geklasseerd is, L springen startgerechtigd, heeft echt veel aanleg voor springen (ik kan haar tegen stallingskosten bij een prof neerzetten, hoef verder niets voor trainen te betalen omdat deze ruiter graag met haar verder wil vanwege haar springtalent, maar ik vind het te ver weg). Maar nee hoor, wat kom je tegen: iemand die 1 keer per 2 weken komt.
Paard kan ook nog voor de wagen en zou ook de cross inkunnen. Stalgeld en jaarlijkse enting zijn gewoon mijn kosten. Verlichte en ook in de winter bruikbare bak aanwezig, met hindernismateriaal (ik heb heel parcours), verder voor zowel springen als dressuur een zadel, en mocht ooit het Z gehaald worden, dan is er ook een stang en trens hoofdstel. Dus aan het paard zelf heb je dan niet eens kosten.
Lessen en wedstrijden betaal ik natuurlijk niet.
Zwijndrecht is alleen beetje te ver weg he, mijn paard staat ten zuiden van Groningen gestald. ;)
Laatst bijgewerkt door germie op 25-10-12 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:46

Ow mijn verzorgster woont ook nog eens voor mij aan de andere kant van het land :p Omgeving Eindhoven om het nog simpeler te maken :p

Als je hier leest, dan moeten er heel veel mensen gaan verhuizen :') Dan zou iedereen een ideale verzorger kunnen hebben :p (Zo vaak is afstand het probleem... Best jammer)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:57

capopjekop schreef:
Zo toch maar weer een nieuwe advertentie @ mp gezet, al denk ik dat niemand interesse heeft in twee verzorgshetten om mee te mennen. Helaas.

Ik denk dat je je daar ergens toch in vergist, ten minste ik zou het onwijs leuk vinden.
Alleen het punt zal zijn dat niet iedereen kan mennen, dus weet niet of het een optie is dat te leren.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:00

Ik denk dat ieder paard wel wat heeft waarom een bijrijder zou afhaken, moet maar net de juiste tussen zitten!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:06

Zoek schreef:
Ik denk dat ieder paard wel wat heeft waarom een bijrijder zou afhaken, moet maar net de juiste tussen zitten!

Helemaal waar! Geen een paard is perfect maar ik ben van mening dat een bijrijder al blij moet zijn met wat er aangeboden wordt en wat hij/zij mag gaan doen voor de eigenaar, wat vaak toch ook rijden is.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:11

Ja maar zo makkelijk wordt er niet gedacht....ik heb een tinker en een kruising paint en daar reageerd niemand op want daar kan je toch niet op rijden :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:13

Zoek schreef:
Ja maar zo makkelijk wordt er niet gedacht....ik heb een tinker en een kruising paint en daar reageerd niemand op want daar kan je toch niet op rijden :=

Helaas, ik woon ook niet in de buurt. :+ En ik heb al een fantastisch bijrijdpaard dus dat zou sowieso niet kunnen. Niet mogen rijden zal jonge meiden misschien minder snel aantrekken en mensen die écht willen rijden vallen al snel af & geloof me dat zijn er nog best wat.
Ik hoop dat je iemand zult vinden die met veel liefde voor je paardjes gaat zorgen..

Wat is de reden dat er niet gereden kan worden?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:16

Er mag juist op beide gereden worden maar ze vinden het geen rijpaard meer een koe _O-
Veel meiden willer liever een KWPN`er want daar kan je echt mee dressuren!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:17

Zoek schreef:
Er mag juist op beide gereden worden maar ze vinden het geen rijpaard meer een koe _O-

Oh op die manier.
Nou dan vind ik dus dat die mensen écht zeuren. Heb je al wel mensen gehad die komen kijken of reageert er überhaupt niemand op je advertentie?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:21

Mijn verzorgster is er sinds kort mee gestopt vandaar dat ik weer op zoek ben. Advertentie staat er nog niet heel lang op en op deze advertentie nog geen enkele reactie gehad maar drie maanden terug had ik ook een advertentie staan en daar zijn wat reacties op gekomen en zijn er meiden langs geweest maar geen een wilde het gaan doen. Stal ligt ook niet echt in een gehugd is goed te bereiken en met de paarden mag bijna alles gedaan worden ookal moeten ze nog veel leren. Dus geen idee waar het aan ligt!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:22

Zoek schreef:
Mijn verzorgster is er sinds kort mee gestopt vandaar dat ik weer op zoek ben. Advertentie staat er nog niet heel lang op en op deze advertentie nog geen enkele reactie gehad maar drie maanden terug had ik ook een advertentie staan en daar zijn wat reacties op gekomen en zijn er meiden langs geweest maar geen een wilde het gaan doen. Stal ligt ook niet echt in een gehugd is goed te bereiken en met de paarden mag bijna alles gedaan worden ookal moeten ze nog veel leren. Dus geen idee waar het aan ligt!

Ah dat is wel balen dan!
Ik zou het dan ook niet weten waar het aan ligt, zoals ik het nu hoor krijgt een verzorger veel vrijheid met de paarden en er dus heel veel voor terug.
Heb je er misschien een leeftijdsgrens staan? Of is de plaats waar je woont niet heel groot?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:24

Nee geen leeftijdsgrens en idd plaatsje is niet heel groot!

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:24

Erg jammer dat er zoveel mensen zijn die het niet serieus nemen en het naar mijn mening ook een beetje verpesten voor de mensen die.wel serieus zijn! Of is dit nu iets raars wat ik zeg? Ik ben iemand die net heel serieus is en niet met opzet iets zou stuk maken of niet zou komen opdagen.. en dan kijk ik naar andere meisjes van mijn leeftijd krijgen een top paard onder hun kont mogen wedstrijden rijden enz en doen alleen maar interessant ermee terwijl ze nooit gaan en als ze gaan zitten ze maar wat.. Terwijl ik me altijd in allerlei bochten wring zodat ik kan komen (niet dat ik geen tijd heb maar ik zeg het liefste alles af om naar een paard te gaan). Maarja ik zoek me rot maar blijkbaar hebben mensen liever meisjes met mooie praatjes die nooit komen? Zo Sorry dit moest ik even van mijn hart.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:26

Zoek schreef:
Nee geen leeftijdsgrens en idd plaatsje is niet heel groot!

Qua grenzen zou het dan niet veel beter kunnen.
De plaats zou misschien een moeilijk punt zijn, maar daar kun je als eigenaar niets aan doen ben ik bang.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:28

Jolienfortun schreef:
Erg jammer dat er zoveel mensen zijn die het niet serieus nemen en het naar mijn mening ook een beetje verpesten voor de mensen die.wel serieus zijn! Of is dit nu iets raars wat ik zeg? Ik ben iemand die net heel serieus is en niet met opzet iets zou stuk maken of niet zou komen opdagen.. en dan kijk ik naar andere meisjes van mijn leeftijd krijgen een top paard onder hun kont mogen wedstrijden rijden enz en doen alleen maar interessant ermee terwijl ze nooit gaan en als ze gaan zitten ze maar wat.. Terwijl ik me altijd in allerlei bochten wring zodat ik kan komen (niet dat ik geen tijd heb maar ik zeg het liefste alles af om naar een paard te gaan). Maarja ik zoek me rot maar blijkbaar hebben mensen liever meisjes met mooie praatjes die nooit komen? Zo Sorry dit moest ik even van mijn hart.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik zelf ben dan misschien iemand zoals jij die het liefst 24/7 bij mijn paard is. Maar die meisjes die jij verwend vind met hun paard hebben ook zoals jij gezeten. Wat er bij jou speelt op dit moment is denk ik gewoon jaloezie. 'Waarom zij wel en ik niet'. En dan ga je vaak een excuus zoeken om hun een soort van 'de schuld' te geven, dat herken ik ook erg goed bij mezelf. Maar doe dat alsjeblieft niet, je kent die meiden (waarschijnlijk) niet persoonlijk en weet niet wat ze allemaal voor het paard doen. Ook is er een kans dat deze meiden betalen en jij misschien niet? Sommige eigenaren willen er namelijk geld voor hebben.

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:35

xLions schreef:
Jolienfortun schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik zelf ben dan misschien iemand zoals jij die het liefst 24/7 bij mijn paard is. Maar die meisjes die jij verwend vind met hun paard hebben ook zoals jij gezeten. Wat er bij jou speelt op dit moment is denk ik gewoon jaloezie. 'Waarom zij wel en ik niet'. En dan ga je vaak een excuus zoeken om hun een soort van 'de schuld' te geven, dat herken ik ook erg goed bij mezelf. Maar doe dat alsjeblieft niet, je kent die meiden (waarschijnlijk) niet persoonlijk en weet niet wat ze allemaal voor het paard doen. Ook is er een kans dat deze meiden betalen en jij misschien niet? Sommige eigenaren willen er namelijk geld voor hebben.

Dat is het nu juist ik ken deze meisje wel persoonlijk en ik bem echt geen jaloers type. Ik ben net altijd heel blij voor anderen en dat was ik ook voor hun. Totdat ik zag hoe ze ermee omgaan en dan wel steeds opscheppen. Ze konden ook al vaker vertrekken maar dan komen ze mrt een of ander zielig verhaaltje en dan is het weer allemaal oke. En dan komen ze bij mij en vertellen heel stoer hahaha die eigenaren zijn zo makkelijk om te praten gewoon even een zielig verhaaltje vertellen. Begrijp me niet verkeerd, dit zal vast niet bij iedere verzorger zo zijn! Maar ik zie er veel die wel zo zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:38

Jolienfortun schreef:
xLions schreef:

Dat is het nu juist ik ken deze meisje wel persoonlijk en ik bem echt geen jaloers type. Ik ben net altijd heel blij voor anderen en dat was ik ook voor hun. Totdat ik zag hoe ze ermee omgaan en dan wel steeds opscheppen. Ze konden ook al vaker vertrekken maar dan komen ze mrt een of ander zielig verhaaltje en dan is het weer allemaal oke. En dan komen ze bij mij en vertellen heel stoer hahaha die eigenaren zijn zo makkelijk om te praten gewoon even een zielig verhaaltje vertellen. Begrijp me niet verkeerd, dit zal vast niet bij iedere verzorger zo zijn! Maar ik zie er veel die wel zo zijn.

Dat meiden die jij kent er toevallig zo mee omgaan wil zeker niet zeggen dat dat overal zo gaat. En ik denk dat je deze verhalen ook niet over heel internet moet gaan verspreiden, dat is het probleem van die meiden maar wat wil je ermee bereiken? Wil jij hun verzorgpaarden afpakken? Dat lijkt me niet als je geen jaloers type bent. Zoek zelf lekker verder in de hoop dat je een leuk en lief paard vind dat écht geschikt voor je is en laat die meiden hun gang gaan. Ik snap je frustraties maar je kunt er nou eenmaal niets aan doen, of je moet het eens tegen hun zeggen..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:45

Hier ook met verzorgsters vanalles meegemaakt hoor, van niet op tijd zijn tot afspraken niet nakomen, tot zelfs stelen :S Maarja, mezelf ingedekt door alleen nog volpension te willen --> geen last meer van het risico dat je altijd nog moet gaan controleren of alles wel gedaan is. Meisje die 1x was geweest en die bleef stalken en zelfs zonder ons erbij is gaan rijden op mijn pony :S Ik kan er bijna een boek over schrijven wat ik de afgelopen 2 jaar heb meegemaakt :') Het liefst wil ik nog steeds mezelf klonen (ook makkelijk voor in het huishouden :p)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:46

Heel erg jammer dat de "serieuze wedstrijdpaarden" dus mogelijkheid tot uitbrengen allemaal in het noorden zitten. Per februari moet ik ook weer zoeken in Delft, en ik weet dat er in de randstad heel veel meiden zijn (net als ik) die vroeger eigen paarden hebben gehad, maar wegens studie het geld er niet meer voor hebben. Ik heb nu bij mijn stagewoonplaats een superlief paard te rijden met fantastische eigenaren, maar ik ben nu al m'n vingers aan het kruisen dat ik van t voorjaar in Delft weer wat ga vinden!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:49

Wat het probleem vaak is, tenminste zo zie ik het even :$... verzorgsters stellen te weinig eisen maar klagen daarna wel... Als je weet dat je een dressuurpaard gaat rijden, dan moet je ook serieus die kant in willen en niet willen springen of in het bos hobbelen, andersom natuurlijk ook... Denk dat mensen niet altijd "nadenken" wat ze echt willen en daarom het verloop ook groot is. Je blijft doorzoeken als het niet is wat je wilt :)

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:56

Dat meiden die jij kent er toevallig zo mee omgaan wil zeker niet zeggen dat dat overal zo gaat. En ik denk dat je deze verhalen ook niet over heel internet moet gaan verspreiden, dat is het probleem van die meiden maar wat wil je ermee bereiken? Wil jij hun verzorgpaarden afpakken? Dat lijkt me niet als je geen jaloers type bent. Zoek zelf lekker verder in de hoop dat je een leuk en lief paard vind dat écht geschikt voor je is en laat die meiden hun gang gaan. Ik snap je frustraties maar je kunt er nou eenmaal niets aan doen, of je moet het eens tegen hun zeggen..[/quote]

Dat zeg ik ook niet dat iedereen zo is. En zeer zeker geen vp afpakken. Dat vond ik erg achterbaks. Ik heb het deze meisjes vaker gezegd en weten ook precies hoe ik erover denk. En van mij mogen ze dit ook lezen. Opgeven doe ik niet en blijf door zoeken. Maar ik wilde het even van me afschrijven :)