Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:34

Hmm, ik denk dat ik morgen inderdaad even iets ga proberen. Dan laat ik het wel even hier en door meerder mensen 'keuren'. Ik heb namelijk geen zin om anders over te komen dan ik ben haha :P

Wat is het belangrijkste/handig om in een advertentie te zetten behalve je ervaring? En hoe zou ik dingen het beste kunnen brengen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:35

Deetjeeuh schreef:
Zoek schreef:
Waar in Gelderland zoek je iets Deetjeeuh?

Omgeving Nijmegen/Elst. Ik denk niet bij jou in de buurt? :P

@hierboven, ik kijk ook vaak hier op advertenties, soms op mp, maar ik twijfel of ik zelf een advertentie wil plaatsen. Puur omdat ik bang ben dat ik anders overkom dan dat ik ben/kan.

Plaatsnaam erbij zetten kan ik inderdaad wel even doen! :D

Nee idd maar wel handig om te weten ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:44

Deetjeeuh schreef:
Hmm, ik denk dat ik morgen inderdaad even iets ga proberen. Dan laat ik het wel even hier en door meerder mensen 'keuren'. Ik heb namelijk geen zin om anders over te komen dan ik ben haha :P

Wat is het belangrijkste/handig om in een advertentie te zetten behalve je ervaring? En hoe zou ik dingen het beste kunnen brengen?

Ehm... Dingen waar ik op afknap:
- Dingen zeggen van "ik heb een eigen zadel" etc... dan gaan mijn haren meteen overeind staan :p Als eigenaar zorg je (neem ik aan) voor een goed passend zadel, dan wil je dus niemand hebben die met een zadel aankomt of met eigen poetsspullen of wat dan ook.. wie weet waar ze gebruikt zijn ;))
- "Ik rijd AL ... (niveau)".. leuk, maar zegt voor mijn gevoel nog niets... Dus je kan beter iets vertellen over wat je hebt gedaan, wat je leuk vindt om te doen.. (Stel je haat het om te springen, zeg dat ook gewoon eerlijk... je vindt buitenrijden leuk, zeg dat dan.. dat mag misschien niet altijd (meteen) maar dan heb je tenminste iets wat bij je past ;))
- De standaard praatjes verantwoordelijk, kom afspraken na etc. staan in elke advertentie wel... Is goed om er in te zetten, als je het ook echt nakomt... Niets is vervelender dan iemand die zegt dat ie altijd afspraken nakomt en dat niet doet :D)

En vooral dingen niet mooier maken dan ze zijn... Als er iemand komt en ik heb hoge verwachten door de mailwisseling/gesprekken etc. dan kijk ik heel anders dan iemand die zegt "ik ben een recreatieruiter en ik vind het leuk om wat rond te hobbelen"

Eerlijk zijn over ervaringen... Zo kom je kinderen tegen die zeggen dat ze een pony in hebben gereden en dan blijkt dat ze zonder zadel een paar keer op een groene shetlander hebben gezeten...

Voor de rest is het denk ik heel duidelijk wat een eigenaar wil lezen... Maar perfecte "ik praat naar de mond van de eigenaar"mensen vind ik zelf ook heel vervelend. Iemand mag best meedenken en met alternatieven komen voor bepaalde dingen.

Lees andere advertenties en kijk wat daar in staat? Ik zou zo ook niet weten wat ik in een advertentie zou zetten als ik nu iets zou zoeken :) (Noua, ik weet het wel, maar dat vind ik hier niet ;))

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:45

Ik heb superlang naar een verzorgpony gezocht!
Maar heb mijn schatjes gevonden! <3
I <3 My Guys! Werkelijk alle 4 hengstjes & 1 ruin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:48

Haha dankje voor de tips! Kan ik zeker wat mee :D
Hoe kan ik er het beste in vertellen dat ik bereid ben om nieuwe dingen te leren? Gewoon, zoals ik het nu typ?

@AnikaTje
Wat super fijn! Heb je een foto?:D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:16

Ja, gewoon dat je openstaat om nieuwe dingen te leren of iets van "ik wil graag dingen leren"... Ik ga voor de eerste "openstaan om nieuwe dingen te leren" want anders klinkt het ook een beetje van "ik kan weinig, ik moet nog veel leren" :p Dus ik zou er zeker van maken "openstaan voor/bereid om" :D

En dan gewoon ervaring vertellen, uitkijken met voorbeelden noemen (sommige mensen zijn helemaal pro-grondwerk, andere doen er niets mee en vinden het "overdreven". Dus dat vind ik altijd heel lastig. Heb zelf bij iemand gereden die vooral van het "rijden" was, terwijl ik het heel leuk vind om ook grondwerk te doen... maar zij zag er weinig/geen meerwaarde in... Dus dan ga je dat al minder doen... en als je dan te veel gaat besteden aan bijvoorbeeld grondwerk in je advertentie, dan knappen dat soort ruiters af :p terwijl een andere er weer laaiend enthousiast over is.) Blijf dat altijd het lastigste vinden en vooral als het je zelf niet uitmaakt.

Zo heb ik bijvoorbeeld bij advertenties waar het gaat over "ik wil graag springen" "ow laat maar, want bij ons op stal zijn er geen hindernissen en ponylief is het vaak na een paar hindernisjes beu :p ("moet ik echt mijn benen op tillen, ik kan er ook langs, of ik kan een hele mooie noodstop maken" :'))

Blijf erbij dat aangeven wat je wil belangrijk is... Zo had ik ook iemand die graag western wilde rijden... Tjah... dan zit je bij mij gewoon fout. Heel leuk en aardig allemaal, maar ik heb geen westernpaard, en hem om laten scholen door/voor een verzorgster zie ik niet zitten. Dus toen ging bij mij wel een alarmbelletje... "als ik daar tijd in ga steken, en zij wil liever western rijden, dan zoekt ze verder"... En het lijkt me voor jou ook leuker als je iets vindt wat je wilt, niet dat je iets moet gaan doen waarvan je denkt "dit is totaal niet mijn manier".

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:19

Hey! Sorry, ik heb wel een foto van 1 van de 4! Hoe zet ik hem erop? Tja ik neem nooit het fototoestel mee naar stal! Wel me GSM maar heb geen kabel! Hoe zet ik er een foto op? *\o/* Voel me vereerd dat je zo geïnteresseert bent! Wow! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:23

@Lianne, heel erg bedankt voor de tips! Ik heb ook al een beetje in me hoofd wat ik erin wil gaan zetten. Ik heb bv een tijdje samen met iemand 3 pony's verzorgd. Maar dat was samen meer een meisje van 15. Zij is ermee gestopt, en ik vond mezelf te jong om ermee door te gaan, dus ben toen ook gestopt. Weet niet of ik het er toch in moet zetten?

&AnikaTje,
Ik vind dat je best eens met je verzorgpony mag showen! Volgens mij ben jij ook een tijdje opzoek geweest? Vind het altijd leuk om te zien dat mensen eindelijk iets hebben gevonden! :D

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:25

Hoi!!

Wie o wie zegt me hoe ik er een foto in plaats?? :oo

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:26

En.. Ja bijna een half jaar tot een jaar.. Ben blij dat ik er nu heb.. En nog zo'n schatties ook! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:28

Uploaden vanaf je pc (of telefoon,, kan ook als je een smartphone hebt!) bij bv tinypic. En dan het linkje met img kopiëren en hier neerzetten :D

Wauw! Wat voor rassen? Wat mag je er allemaal mee? Wat voor karakters? :D

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:29

:):)
Deetjeeuh schreef:
Haha dankje voor de tips! Kan ik zeker wat mee :D
Hoe kan ik er het beste in vertellen dat ik bereid ben om nieuwe dingen te leren? Gewoon, zoals ik het nu typ?

@AnikaTje
Wat super fijn! Heb je een foto?:D

Ja, hoe zet ik hem er bij??

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:30

Ok ff proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:30

Hoe bedoel je erbij?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:33

Waarom te jong? Wat was de reden daarvan?

Ik ben een truttige eigenaar daarin :+ maar ik vind het altijd een beetje "raar" om te lezen "ja ik heb x verzorgpony's gehad, maar ben er mee gestopt"... Heb dan zelf heel snel het idee dat iemand "op gaat geven" en dat wil je niet als eigenaar :p Dus zou dat later als je contact hebt zeggen en gewoon ook met de reden waarom etc.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:34

Staat ie er nu?

Snap het niet echt maar?

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:36

HELP ME! Ik snap het niet????

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:42

Ach, ik zal ze beschrijven:
1) naam: Sammy
kleur: vosje, met witte bles op neus en lichtere (blonde manen)
leeftijd: in mei 2 (hengstje)
karakter: Nog wat hengstegerig(?) :D , lief een knuffel, kan al mooi stappen, draven en galoperen (beetje springen en grondwerk) durft te bokken, als je de zweep neemt :)
ik mag: alles! moet: niets!

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:43

Oh ja is een kruising mini shet x mini paard!

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:45

En nog een a-b pony, superlief! wordt nu doorgereden!
en shettie ook een shat! kun je al op rijden
een minnie shet een SchattiePettatti!
As je nog wat wilt vragen zeg maar!
Trouwens ik heb verzorgpony's geen halve stal ik moet niets maar mag alles! *\o/*
Sorry voor die uitleg : )
Nog vraagjes stel ze maar x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:47

Klinkt als een leuk paardje! Dacht eerst dat ik hem kende totdat ik hengstje las xD
Klinkt als een leuke plek! :D

@lianne, ik was toen 10... Ik zat in groep 7, en dan de zorg van 3 pony's op je nemen? Waarvan er 1 zoon verschrikkelijk kreng was dat grotendeels van het jaar (als ze hengstig was) beet en trap? Ik denk dat dat iets te heftig was :+

Verder, als het aan mij lag was ik er mee doorgegaan.. Maarja, ik heb nu de kans weer! :D

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:52

Deetjeeuh schreef:
Klinkt als een leuk paardje! Dacht eerst dat ik hem kende totdat ik hengstje las xD

@lianne, ik was toen 10... Ik zat in groep 7, en dan de zorg van 3 pony's op je nemen? Waarvan er 1 zoon verschrikkelijk kreng was dat grotendeels van het jaar (als ze hengstig was) beet en trap? Ik denk dat dat iets te heftig was :+

Verder, als het aan mij lag was ik er mee doorgegaan.. Maarja, ik heb nu de kans weer! :D

Hey!
Zeker NIET twijfelen bij elke aanbieding die je krijgt/vindt!
Als het allemaal goed is,, niet te ver enz.
Neem eens een kijkje! Echt waar!
Dat doet WONDEREN! :D
Als je een klik hebt probeer dan eens een keertje te gaan!
Laat je niet afschrikken als het nog wat stroef gaat!
Pony/paard kent je niet!
Maar.. Toen ik een aanbieding had dacht ik.. Nij.. Pfft.. Toen ben ik meer contact gaan nemen, afgesproken, en nu ben ik super trots!
Echt hoor!
Zo'n pony die voor jou is maar je hebt er geen kosten aan?
Ik verzeker LEUKER DAN SUPERLEUK!! *\o/*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:05

Deetjeeuh schreef:

Nee, dan is het logisch, hier ook ooit gestopt ergens omdat ik al een verzorgpaard had die ik als mijn eigen paard mocht beschouwen, daar op stal nog andere paarden waren die ik kon verzorgen (niet rijden, soms...)... En de paarden waren van iemand die extra hulp nodig had, maar toen alles liet liggen tot wij er een keer kwamen (en toen we hoorden dat deze man een beetje een slechte reputatie had, er ooit iemand weg was gegaan omdat die man zijn handjes niet zo thuis hield, toen was de keuze ook heel makkelijk).. (en het ene paard had mijn zusje gebeten, de andere bijna mijn vader getrapt :') dus zo leuk waren ze ook niet... dan liever alle aandacht voor de leuke paarden) Maar bij sommige krijg je als reactie waarom ze gestopt zijn "ja, het werd winter..." of "ik vond het toch te ver fietsen"... Als je iets al een jaar doet, dan vind je het toch niet "opeens" te ver? :D

Dus mijn tip.. niet in de advertentie zetten, pas als je met iemand contact hebt, dat gewoon vertellen...want het gaat in een advertentie om eerste indruk.. En je kan het bij jou uitleggen, ik zelf vraag als ik een leuke advertentie lees, wel naar de reden... maar weet niet of er ook mensen zijn die er bij afknappen. Want het is wel iets wat aandacht trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:26

Haha, ik ben ook zeker opzoek naar een leuke pony! *\o/*
Ik wil ook best van mee betalen, maar 40 euro is mij te veel. 20/25 is echt mijn max. En het liefste natuurlijk niets! :D
Ik hoop dat er binnenkort ook iets komt voor mij, het duurde een maand lang voordat deze advertentie kwam, maar ik heb geduld. Ik klik ook lekker alles aan wat me leuk lijkt :D

Alleen, ik had wel iets gaafs gezien, enige probleem, het is een springstal. Nu kan ik opzich wel springen, maar nog niet op wedstrijdniveau. Moet ik er dan wel of niet reageren? Je krijgt dan 1 van de 3 paardjes waar je het beste bij past. En die ga je dan rijden etc...

@lianne, klopt. Al was dat niet de enige reden. De pony waar je op kon rijden was geleast. Die zou na een jaar weer weggaan, eigenaren waren van plan te gaan verhuizen. Verder waren er nog problemen omheen. Tja, daardoor moest ik wel stoppen.

En dat van jou is ook niet prettig -O- je zou maar een hele leuke pony hebben, met zoon eigenaar..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-13 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:28

Ik zou antwoorden, als het je wat lijkt?