Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:59

Ik vind het eigelijk wel heel 'leerzaam/mooi' om de kant van de eigenaren te lezen. Zelf heb ik het als verzorger/bijrijder wel erg getroffen nu (vind ik), en prijs mezelf juist gelukkig dat ik deze mogelijkheden heb gekregen. (Rijd 2 paarden van 1 eigenaar, waaronder er 1 van net onder het zadel is, en een ander paard van mijn vriendin omdat zij met blessure zit) Maar als ik dit topic dan zo lees, is het schijnbaar helemaal niet zo makkelijk iemand te vinden die jouw paardje wil verzorgen/rijden. Die van mijn vriendin rijd ik pas sinds deze week, de weken daarvoor alleen longeren/los ivm bevroren bak en de stal mesten: ik help mijn vriendin ermee én vind het leuk om te doen.

Hoop dat het wat wordt M_D_H, hebben jullie al kennis gemaakt omdat je denkt dat dit de ideale combinatie zou zijn?

Hoe is het met jullie afgelopen LoveMickey en Medie?

En wel begrijpelijk dat een meisje als ze een aanbod krijgt om ook te rijden, daar ook wil kijken, maar wel balen voor jou Zoek. Ik ben op mijn 13e op een stal gaan 'werken'' maar niet rijden (vond ik ook heel logisch, zag mezelf niet als manege ruitertje op die penionpaarden rijden, hihi) Maar uiteindelijk kwam er een stel te staan, waar ik leuk contact mee kreeg, leerde veel van hun, en mocht ook hun paarden gaan rijden! EN nu rijd ik dus weer (na hem 12 jaar niet gezien te hebben) weer op datzelfde paard!

Ohja, en ik kom nu ook wel dingen tegen waar jullie tegen aan moeten lopen: ik help mijn vriendin een bijrijder te zoeken, maar jee, wat een reacties je daar op krijgt! Had leuk mail contact met iemand, dus vriendin gezegd en haar laten komen. Ze had L niveau, maar toen ze op stapte bleek al wat anders.. (wist niet wat goede been was, kreeg paard niet aan de hulpen..) Daarna haar moeder (Z) en die zat te stuiteren in dat zadel, dat was gewoon zielig! Niks was goed, terwijl we al hadden aangegeven dat ie vanaf augustus niet fatsoenlijk gereden is.. Dan kan je ook niet heel veel verwachten ineens..

M_D_H

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:05

nee ik heb nog geen kennis gemaakt, maar het klinkt gewoon mooi, zeker omdat we het hier hebben over een lease paard... vaak zijn kinderen nog te jong om een paard te kunnen leasen vanwege de financieen, dus hebben ze een ouder nodig die er achter staat...
dit paardje is echt heel gek op kinderen, dus zou qua combie weer heel leuk met een kind zijn, maar ook leuk met een volwassenen zeg maar... njaa ik kan er nog niet te veel over loslaten, maar hoop echt dat het wat wordt want het klinkt heel mooi :)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:20

Helaas is het voor mij uitgesteld wegens het Virus.. er mogen geen mensen van buitenaf op het terrein en de paarden mogen niet vervoerd worden. Dus nu word het even wachten tot het virus weer over waait.. Ben zo benieuwd en hoop dat het klikt! Anders moet ik weer verder gaan zoeken.. en dat is helaas niet zo makkelijk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:57

is in arnhem al rhino aan getroffen? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:59

Mijn verzorgster is vandaag om 17u nog gekomen om bij wijze van spreken 5 minuten wat met de pony's te doen (even borstelen en 10-15 minuten longeren), wat zeggen jullie daarvan? :Y) Ik kreeg een berichtje of ze dit weekend mocht komen, stuurde terug dat dit best mocht maar dat ik moest werken en dus pas om 17u op stal zou zijn en dat ik niet wist het of het dan nog de moeite was omdat het toch nog vrij snel donker is ... En om 17u stond ze er :Y) Het ging ook super goed met [***], zij heeft hem gelongeerd terwijl ik met mijn andere pony in de piste bezig was. En [***] heeft zich super goed gegeven (beetje te goed zelfs met momenten, mijn wannabe-arabier :') ).

Dus ik denk dat ik toch wel geluk heb gehad, en dat het een blijvertje is :Y) (is vorig weekend in de regen & sneeuw gekomen, en nu maar gewoon eventjes .. dus dat zit wel goed denk ik :) ).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:00

Yes mdh.
Vlakbij mij dus.....

Maarre. Hoop dat het wat word voor jullie allemaal!!!

Mijn nieuwste leaser (die van de welsh a) heeft vandaag de ontgroening gehad. Ze viel maar stapte gelijk weer op en reed verder!!!!!!!!!! Topperrrrrrrrrr!!!!!! 11 jaar!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:02

hihihi wat een goede berichten allemaal!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:05

Die mogen ook vermeld worden hé :Y)
In mijn geval is het dus eigenlijk helemaal niet moeilijk geweest om een verzorgster te vinden :+ Hier en daar wel reacties die het niet waren, of mensen die niet reageerden waar ik een mail naartoe deed, maar geen rare toestanden :Y)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:08

Ik zei vandaag nog tegen mijn nieuwste meisje dat ik zo blij en trots op haar was. Als ze een week later had gebeld was ie verkocht maar hun matchen zo goed!!!! Echt cool.

Heb nu 5 leasers en zoooooo leuk. Echt een clubje geworden. :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:11

Heb je er 5?? _/-\o_ ....waar haal je ze vandaan...hihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:11

Klinkt ook echt wel gezellig daar op stal :D
Ik vind het ook wel leuk dat ik nu op een stal sta waar meer te doen is (voorheen op privéweide zeg maar, geen andere paarden buiten de kuddedieren), al is het er nog steeds wel rustig (zeker als je op de juiste momenten komt) maar in het weekend is het altijd wel gezellig druk. Merk wel dat [***] daaraan moet wennen, die doet dingen die ik hem nog maar heel weinig heb zien doen (met de staart op de rug rondparaderen omdat er een shetlander met giechelende meisjes aan het rondhobbelen is in de roundpen schuin tegenover de piste bv. :+ :)) ).

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:15

Ik herken het, heb een hele tijd bij mensen aan huis gestaan en sta nu op een echte pensionstal, gelukkig maar klein en een onwijs leuk groepje maar de aandacht die mijn paarden nu krijgen iedereen geeft wel een aai en ik merk gewoon dat ze dat super vinden hihihihi ze vechten gewoon om een aai en zoals je zegt als ik bezig ben hoe ze zich gedragen als er een ander in de buurt is..hihihihi dat heb ik ze nog nooit zien doen!! erg leuk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:16

Chaos schreef:
Yes mdh.
Vlakbij mij dus.....

Maarre. Hoop dat het wat word voor jullie allemaal!!!

Mijn nieuwste leaser (die van de welsh a) heeft vandaag de ontgroening gehad. Ze viel maar stapte gelijk weer op en reed verder!!!!!!!!!! Topperrrrrrrrrr!!!!!! 11 jaar!

:o een bevestigd geval??
omg :oo
en ik nog maar hopen dat het niet de rijn over ging...

hey, leuk om ook weer eens positieve verhalen te horen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:26

Ja, driel is bevestigd..

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:42

Ik ben zelf ook heel lang opzoek geweest naar een bijrijdpaard,
en een klein bedrag betalen is geen probleem,
maar van sommige eigenaren mag je daarvoor veel te weinig.

Nu hebben wij de ideale oplossing gevonden:
een bruikleen paard.
Wij betalen eigenlijk alles voor het paard,
maar omdat ik over 2 jaar ga studeren,
krijgt de eigenaresse het paard dan gewoon weer bij huis te staan.

Zij heeft dus niet meer de kosten/lasten van het paard en wij hebben een goed paard,
zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over waar hij over 2 jaar terecht komt.

Dit is dan wel een hele anderen oplossing, maar voor sommige bijrijders is het een heel goed idee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:06

HorseTopShop schreef:
Ik meld me ook.

Ik zoek een serieus iemand voor mijn 4 jarige belg die net onder het zadel is. Het enige wat eropaf komt zijn kinderen tussen de 12 en 14 jaar met enkele jaren (meestal 2 jaar) rijervaring op een manege.
En dan nog boos worden ook als ik ze uitleg dat ik een ouder iemand zoek met meer (rij)ervaring.

In welke omgeving woon je?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:39

Nou ij heb gereageerd op die berichtjes van marktplaats en vandaag zijn ze komen kijken. Het was echt leuk, moeder en dochter beseffen goed wat voor een verantwoordelijkheid het is, en het meisje (11jr) wist goed de basis (borstelen en halster/hoofdstel omdoen). Haar moeder moet wel altijd mee dus de dagen zijn een beetje lastig, maar zolang ze me een belletje of smsje sturen maakt het me niet zoveel uit. Ik hoop dat dit mijn lot uit de loterij is!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:12

Zertab schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik meld me ook.

Ik zoek een serieus iemand voor mijn 4 jarige belg die net onder het zadel is. Het enige wat eropaf komt zijn kinderen tussen de 12 en 14 jaar met enkele jaren (meestal 2 jaar) rijervaring op een manege.
En dan nog boos worden ook als ik ze uitleg dat ik een ouder iemand zoek met meer (rij)ervaring.

In welke omgeving woon je?

Het is niet meer nodig :)

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:43

Of waar vind je nog een Bijrijdpaard/pony, als je hem zoekt? *zucht*
Dus als iemand nog wat weet in de omg. van Klarenbeek! :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:41

hihihihi tja dat weten we allemaal niet, geen verzorgsters en geen bijrijdpaarden! maar toch zoeken we allemaal....

Brittdewaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:57

kan je niet bij een manege in de buurt of waar je paard staat een verzorger zoeken ?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:13

Hilde_Elisa schreef:
Of waar vind je nog een Bijrijdpaard/pony, als je hem zoekt? *zucht*
Dus als iemand nog wat weet in de omg. van Klarenbeek! :o

is dat vlak bij lieren :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:25

Ik denk dat ik mijn lot uit de loterij eindelijk heb! Meisje is niet bang om vragen te stellen, kan borstelen en opzadelen en geeft haar af en toe ook op haar donder. Ik blij, meisje blij :)
Waar ik alleen aan zat te denken, zijn er nog afspraken die je moet maken (sowieso aks er iets kapot gaat, maarzijn er verder nog dingen?)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:27

melding maken als er iets aan de hand is?
over vriendinnetjes etc?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:28

Over vriendinnetjes meenemen hebben we het al gehad inderdaad, zal inderdaad ook zeggen dat ze het even moet melden als er iets is inderdaad