Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:26

Marocje schreef:
Maar mocht er zich iemand aandienen met wie het klikt, dan heb ik een superleuke pony staan. Kans is alleen erg klein dat het klikt, ben niet zo makkelijk _O-

Herkenbaar..... *D _O-

Ik zoek niet specifiek maar als iemand zich aandient die het rijden eens niet het belangrijkste vind. ( al ga ik die niet vinden denk ik...

Shirley

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:33

Heel herkenbaar :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:47

Ik heb met sommige ponys wel prive les gehad en met andere nooit gelest, tis ook maar net wat de mogelijkheden zijn en wat de eigenaar wil. Ik rijd Ruim 20 jaar en ben een echte recreatie ruiter, maar zo af en toe is bijschaven op dresuur gebied is wel handig. Daarom is het ook jammer dat we nu opeens toch niet op de manege staan dan kon ik af en toe in de groepsles voor prive paarden mee rijden.

Maar de weinig paarden die je hier vind worden soms echt bedragen gevraagd dat echt zo iets heb van wow zoveel voor 1 of 2 dagen. Kijk wil je puur rijden kan je prima op manege terrecht maar ik persoonlijk vind dat niks. Ik verzorg al 10 jaar paarden en hou van het tutten en mesten en rommelen op stal en dan lekker buitenritje maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:09

Als een paard op een manege/pensionstal staat, vind ik het wel zo netjes als de verzorgster/bijrijder ook een deel mee betaald. Er wordt immers ook gebruik gemaakt van alle luxe en faciliteiten. Als ze op een eenvoudige stalling staan, de doe-het-zelf-stal, kan er wel dmv klussen en taken over te nemen als soort van ruil voor het rijden toegepast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:32

Ik vind het zo apart dat bijrijders tegenwoordig maar denken dat ze gratis hun dure hobby kunnen beoefenen door gebruik te maken van iemand anders paard die dan zelf de volle pond mag betalen :+ Paardrijden is nou eenmaal duur, ook op een manege. In vergelijking zijn de meeste bijrijdpaarden die ik ken goedkoper voor het aantal keer dat je mag rijden dan wanneer je hetzelfde aantal keer zou gaan rijden op een manege.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:44

Bijrijder en verzorger is niet hetzelfde dreamer bijrijders betalen de eigenaar om een paar dagen te mogen rijden. Verzorger helpt de eigenaar met de verzorging en klussen op stal en mag in ruil daarvoor rijden. Het zou een beetje raar zijn als ik iemand zou moeten betalen om zijn stal uit te mogen mesten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:45

Mijn inziens is het rijden van een verzorgster een uitzondering.
Verzorgen valt eigenlijk alles onder behalve rijden/trainen.
Dat veel eigenaren het iemand gunnen die goed meehelpt, dat deze ook zo af en toe mag rijden. Vind ik wat anders.
Een bijrijder betaald of met geld of met klussen in ruil om te mogen rijden. Hier betreft het meestal vaste dagen en ook zekerheid tot de mogelijkheid om op de afgesproken dagen te rijden.
Als verzorgster is het vaak mazzel hebben. Echter is rijden geen uitgangspunt. Het is de kers op de taart. Soms mag het wel en dan is dat mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:20

Ik zeg ook heel bewust bijrijder en geen verzorger ;) Dat is inderdaad iets heel anders

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:49

Iederen heeft dus duidelijk andere opvattingen over het begrip bijrijder en verzorgster.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:55

Ik vind dit altijd zo'n lastig puntje. Ik zou als Valentijn van mij zou zijn echt geen bijrijder willen. Nu is mevrouw wel een geval apart maar toch. Heb ik een bedrijf met meerdere paarden en bijvoorbeeld een oud wedstrijdpaard zou ik daar niet moeilijk over doen. Een paard delen is zo makkelijk nog niet. Nu heb ik het geluk dat ik heel veel contacten heb en veel kan rijden. Maar dat is anders als ik met tijn bezig ben hetzelfde met faith. Voor beide betaal ik helemaal niks. Heb ik nooit gehoeven eigenlijk. T verschild dus nogal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:00

Ik heb als bijrijder ook nooit een bijdrage betaald en vond dat toen maar "onzin" om te betalen, en ik vond het maar "raar" dat mensen een paard kochten en toch naar iemand anders gingen zoeken die een paar dagen over wou nemen... Maar nu ben ik 19, betaal ik mijn eigen paard volledig zelf, en nu snap ik pas waarom sommige mensen een bijrijder nemen om wat tijd uit handen te nemen en ergens financieel een (kleine) bijdrage te leveren. Een paard kost veel tijd, maar vooral veel geld. Dus ja, (ookal komt er geen bijrijder meer) ik kon een financiële bijdragen enorm waarderen en ook goed gebruiken. En daartegenover stond dan dat je mocht rijden, dus ja, je betaald om "mijn paard te lenen om te mogen rijden", net zoals op een manege :j Oh, en een stalletje uit mesten hoorde hier ook gewoon bij hoor ;)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:51

Wij zoeken ook nog steeds een bijrijder, omgeving Zwijndrecht. Fijne pony, fijne eigenaar, er is veel mogelijk. Er wordt wel een bijdrage gevraagd, voor meer informatie PB :)

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:41

Heb er ooit wel weer eens over nagedacht om nog weer een paard bij te gaan rijden, heb het 2 á 3 jaar terug wel een tijdje gedaan, maar dat was uiteindelijk niet zo'n succes omdat ik toen best druk met school was. :\ Nu ik eenmaal aan het werk ben heb ik juist weer vaak tijd over 's avonds. :)

Heb er ook wel over nagedacht om een eigen paard te kopen, maar ik denk dat ik daar toch mee wil wachten totdat ik het ouderlijk huis heb verlaten en een huis heb zodat ik weet wat ik maandelijks aan vaste lasten e.d. kwijt ben. Is het dan nog vreemd om een paard bij te rijden in je begin 20'er jaren? Of is dat eigenlijk vrij normaal? (de titel van dit topic spreekt me zo tegen :'))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:44

Welnee!
Denk dat de meeste eigenaren juist de voorkeur geven aan een volwassen bijrijder met een eigen inkomen.
Ideaal toch?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:48

Klopt. Ik kon overal terecht toen ik nog geen eigen paard had gekocht en mijn vorige was overleden.
Heb zelf weer eentje gekocht omdat ik graag zelf eigenaar wilde zijn. Zeker bij mijn laatste bijrijdpaard werd bijvoorbeeld de hoefsmid echt enorm uitgesteld en was er geen geld voor een goed zadel. Dat irriteerde mij zo omdat ik op het punt stond zelf bijvoorbeeld bepaalde dingen aan te schaffen tot ik er achter kwam dat haar geld wel naar onbelangrijke dingen ging. Toen heb ik toch zelf maar weer de zoektocht gestart.
Maar blijft lastig. Gelukkig genoeg fijne eigenaren die wel in het belang van hun paard denken :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:53

WilliamsO2 schreef:
Heb er ooit wel weer eens over nagedacht om nog weer een paard bij te gaan rijden, heb het 2 á 3 jaar terug wel een tijdje gedaan, maar dat was uiteindelijk niet zo'n succes omdat ik toen best druk met school was. :\ Nu ik eenmaal aan het werk ben heb ik juist weer vaak tijd over 's avonds. :)

Heb er ook wel over nagedacht om een eigen paard te kopen, maar ik denk dat ik daar toch mee wil wachten totdat ik het ouderlijk huis heb verlaten en een huis heb zodat ik weet wat ik maandelijks aan vaste lasten e.d. kwijt ben. Is het dan nog vreemd om een paard bij te rijden in je begin 20'er jaren? Of is dat eigenlijk vrij normaal? (de titel van dit topic spreekt me zo tegen :'))

Nee joh je kan op je 40e nog bijrijden. Ik ben 22 en heb een bijrijdpaard. Eigen paard komt over jaar of 5 wel.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:28

Ik ben 32 en ben ook verzorgster dus zo raar is het niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:31

Roosje01 schreef:
Bijrijder en verzorger is niet hetzelfde dreamer bijrijders betalen de eigenaar om een paar dagen te mogen rijden. Verzorger helpt de eigenaar met de verzorging en klussen op stal en mag in ruil daarvoor rijden. Het zou een beetje raar zijn als ik iemand zou moeten betalen om zijn stal uit te mogen mesten.

Een bijrijder is niet perse betalend.
Maar iemand die niet verzorgt. En letterlijk het paard bij rijdt. Dus samen met de eigenaar.

Of daar een vergoeding voor gevraagd wordt staat daar los van.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:34

Daar heb je ook wel gelijk in ja.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:00

Haha oké, ben dan sowieso al niet de enigste aan de reacties op te merken :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:14

Kan inderdaad prima. Ik heb een eigen paard maar verzorg er ook nog een aantal. En ik zit achter in de 20. We hebben nog een bijrijder en die zit begin 30 geloof ik. Die komt nu zo'n 5 jaar.
Zou mijn persoonlijke voorkeur ook naar uitgaan een volwassen iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:48

Hihi, ik zag vandaag een 'bekend' paard en gezicht langskomen in een FB groep. Er wordt een verzorgster voor Stip van Dominique gezocht, ik dacht hé die herken ik!

Jomensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:56

Hoi ik ben nanne.
Ik ben echt al super lang opzoek naar een verzorgpony in omg eindhoven maar ik kan echt helemaal niks vinden ;( dus hebben jullie tips?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 01:14

Hoi nanne

Heb even je advertentie bekeken. Misschien kun je erbij zetten voor hoeveel dagen je een pony zoekt en of je begeleiding hebt van je ouders of een eigenaar zoekt die je wil begeleiden. Ook je niveau van rijden kun je erin zetten en welke dag je op de manege lest. Wat kun je allemaal kunt kwa verzorging.

Verder zou ik weg laten dat je al heel lang opzoek bent dit vinden eigenaren niet heel interessant om te lezen. Het stukje dat je van springen houd zou ik veranderen nu komt het over alsof je alleen wilt springen.

Ik zou een nieuwe advertentie maken met wat meer informatie en die in de rubriek bijrijders en verzorgers plaatsen je advertentie staat nu bij paarden en ponys.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:52

Hey nanne! Ik bergijp je helemaal! Zelf had ik wel heel veel geluk! Ik had op een woensdag een advertentie op 2dehands.be gezet en twee dagen later had ik al reactie van iemand met 3 pony's, waarvan twee met pensioen en één waarop ik mag rijden, op 10 minuutjes fietsafstand! Ik mag zelfs komen wanneer ik wil. Ik zou gewoon een advertentie zetten op alle sites die je maar kan bedenken (2dehands, kapaza, marktplaats, bokt :) ) en misschien kan je ook eens gaan rondvragen bij mensen die pony's en/of paarden hebben. Wat je ook altijd kan doen is een papier ophangen in winkels waar veel mensen komen die paarden/pony's hebben. Veel succes met je zoektocht! Hopelijk heb je binnenkort evenveel geluk als ik! xx