Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:16

Ja klopt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:33

Ben benieuwd, duim voor jullie +:)+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:27

Thx ben zelf ook heel benieuwd

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:02

Shirley schreef:
Spannend Roos :):)

En drie en ingereden en al, Marinke?
Da's jong...

Ja vind ik zelf ook erg jong en zou ik zelf ook niet voor kiezen.
Hij is wel al ergens eind drie, dus dat scheelt ook wel. En het rijden is nu nog vooral rondhobbelen en een beetje aan de hulpen krijgen, hij is pas twee maanden onder het zadel volgensmij. Ze doet rustig aan met hem.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:15

Zijn er hier nog ervaren bijrijders die een paard zoeken om te rijden in friesland? Omgeving heerenveen en drachten?
Ik meende iets te lezen hierover een tijdje terug maar kan deze bokker niet terug vinden :)
Ik weet nog een plek waar ze iemand zoeken met ervaring.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:27

Op Facebook staan er wel meerdere. Ik heb wel reacties gehad uit die regio

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:31

Kom ik 4 jaar later aan met mijn 'verhaal' :')
Ik was wel eens mee naar de vp van mijn vriendin, maar die ging ergens anders staan. (ver weg)
Ik dacht toen: Hee, misschien moet ik ook maar opzoek gaan!
Ik zat overal te kijken, maarja ze willen tegenwoordig alleen maar 18+, of ze willen dat je 100 euro betaald (per maand)
Opgegeven moment kwam ik er achter dat er oip Facebookook van die groepen waren met verzorgpony's, dus ging ik daar kijken.
Opgegeven moment kwam ik bij een advertentie van een 16 Jarig welshje, maar ik dacht dat ik niet veel kans maakte omdat er al hartstikke veel op gereageerd was. En het was van een paar maanden terug.. nouja, heb ik toch maar een mail gestuurd en en ik kreeg terug: we zoeken iig nog iemand, het is alleen best een moeilijke pony.. nouja, ik ging kijken en het klikte meteen wel.. heb er daarna twee keer op gereden, en de tweede keer ook gelijk afgevallen.. nouja, ze is wel super lief enzo, dus ik hoop dat t wat wordt :D

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:32

Facebook* :')

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:26

Maureen95 schreef:
Ja tuurlijk :)

Maureen, ik las een aantal pagina's terug dat je opzoek was naar een verzorgpaard in de buurt van Arnhem.
Heb niet alle pagina's afgelezen dus weet niet of je nog op zoek bent?
Misschien dat ik wel iets voor je weet. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:45

CC: je kan op de naam klikken en dan op het oranje "geplaatst". Dan krijg je alle berichten die diegene in dit topic heeft geplaatst, te zien.

Maureen heeft dus inmiddels haar eigen pony

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:17

Even een vraagje. Zoekt er iemand nog een verzorgpony omgeving garderen / speuld? Vriendinnetje van mij gaat naar het buitenland en zoekt nog een verzorger voor haar paard.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 01:44

Er is een nieuw paard gekocht kreeg opeens appje dat ze vandaag gebracht was. Alleen is het een kleine smalle tinker merrie geworden en ben dus bang dat ik daar niet op ga passen... ook zouden we op de manege gaan staan en nu staat ze opeens ergens afgelegen in de polder wat niet heel dichtbij is. Hoop dat ik dat kwa afstand ga halen voor werktijd. Had voorheen late diensten op vrijdag begon vaak pas om half 8 savonds, maar helaas sinds een paar weken begin ik steeds om 5uur al de scholieren hebben nu de late diensten -O- . Vroeg naar stal gaan is helaas geen optie omdat ik op donderdag wel late diensten heb tot half 3 en dus niet voor 3uur snachts thuis ben.

Klink misschien beetje ondankbaar in mijn post maar heb gewoon heel erg mijn twijfels hierover. De bedoeling was een grote dressuur pony kopen en dan word het een kleine tinker. Ik geef ze wel het voordeel van de twijfel, maar ben echt bang te groot en te zwaar te zijn. Eigenaresse is zelf een kop kleiner dan mij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 02:24

Kan me je teleurstelling wel indenken, hoor, zeker omdat je eerst overal zo bij betrokken was, maar het blijft haar paardje, dus haar keuze...
Ook wat betreft de stalling.

Dat zal altijd het nadeel van de verzorgster/bijrijdster zijn, je moet het maar stellen met wat je aangeboden krijgt :(:)

Dan toch maar op zoek naar een ander?
Eentje die beter bij je past en dichterbij staat?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:58

Oh wat jammer zeg...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:57

Gratis verzorgpaarden zijn hier in de buurt onvindbaar had al onwijs geluk met sam toen. Wil het wel eerst proberen zeker omdat ze mij graag heeft als verzorgster. Maar als je steeds fotos krijgt van leuke dressuur ponys boven de 1.45m verwacht je niet opeens dit. Ze loopt ook voor de wagen en ik kan ook wel mennen. Maar ik vind zelf rijden leuker dan mennen. Ze wil eerst zelf even aan haar wennen dus zal haar pas over 2weken gaan doen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:59

Zijn er hier nog mensen die een bijrijdpaard zoeken in de omgeving van deventer/Apeldoorn? Paard staat in Terwolde!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:07

Destijds bood ik mijn paard ook aan voor 2 dagen om te rijden/longeren/verzorgen etc. Rijden mocht, maar wel onder voorwaarde dat ze zou lessen bij mijn instructrice a €15 per les (2 lessen per maand). Dat was blijkbaar ook teveel (?), kreeg amper reacties.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:14

1x per maand lessen zou ik zelf geen probleem mee hebben.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:20

kom hier ook even binnen vallen, niet omdat ik een verzorgpaard zoek, Maar merk vaak dat de juiste match ook slecht te vinden is , en weet van "vroeger"( okee nu klink ik erg oud...) dat het toen toch ook al lastig was om een leuke verzorgpony te vinden, maar waar ik vroeger al blij was met zadels poetsen en pony poetsen, lijkt het nu soms wel dat het rijden voor gaat, en dat ze zo min mogelijk ernaast willen doen, ( n.b geen veroordeling maar al vaak zal meegemaakt helaas) Dat is waarom ik nu ook eigenlijk geen verzorgers heb.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:57

Het is idd moeilijker/anders dan vroeger toen had je zo een gratis verzorgpony. Maar tegenwoordig willen eigenaars alleen maar meebetalende bijrijders. Ik zelf wil gewoon het totaal plaatje dus rijden inruil voor verzorgen en klusjes. En dan ben ik echt niet de beroerdste om keer lesje te nemen of hoefsmit mee te betalen of spullen voor het paard.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:19

Dat zie ik inderdaad ook vaker dat er torenhoge bedragen gevraagd worden. :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:24

Niet allemaal, hoor Roosje :(:)

Maar het verschil tussen verzorgen en bijrijden is een beetje vervaagd in de loop der jaren, denk ik.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:26

Meeste pensionstallingen zijn vaak ook all-in dus klusjes zijn vaak ook overbodig.
Ik wil straks ook iemand die 2x per maand les neemt maar verder niks hoeft bij te dragen. Meeste roepen wel dat ze les willen nemen maar doen t niet. Iets met een stuk achter de deur dan.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:34

Roosje01 schreef:
Het is idd moeilijker/anders dan vroeger toen had je zo een gratis verzorgpony. Maar tegenwoordig willen eigenaars alleen maar meebetalende bijrijders. Ik zelf wil gewoon het totaal plaatje dus rijden inruil voor verzorgen en klusjes. En dan ben ik echt niet de beroerdste om keer lesje te nemen of hoefsmit mee te betalen of spullen voor het paard.

Als ik iemand zoek, vraag ik ook geen bijdrage, de regie blijft voor mijn gevoel dan ook meer bij mij, Als ze gaan betalen, verwachten ze daar vaak ook het een en ander aan rechten op. paarden zijn nu eenmaal van mij, dus ik beslis. dat is waar het meestal op mis gegaan is. en ik het nu niet meer zo aandurf.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:50

Ik vind er ook een groot verschil in zitten, tussen verzorgen, bijrijden, of eigen.

Vroeger op de manege, was het verschil duidelijk: je had manege meisjes, soms met een verzorgpony erbij 'van de boer' waar ze veel mee mochten doen. En paarden eigenaren. Ik keek heel erg op tegen zo'n paardeneigenaar, en vond het logisch dat ik met mijn manege ervaring, niet op zo'n paard kon stappen.

Nu wordt heel vaak gedacht: ik leer niks meer op de manege en wil een 'verzorgpony'. En 'Les neem ik er dan wel bij als het moet.. Dat is mijn bijdrage..' Die meiden hoeven dus al niet hij mij te komen, want les is een investering in jezelf (of rijd je op de manege om die pony's veter te maken?) en om mijn pony niet compleet vast te rijden.
'Dat gebeurt niet zo snel' wordt er dan gedacht. Nou, dit kan al met 1 keer rijden, laat staan iemand er 2 keer in de week op te laten rijden.

Ik ben dus niet (meer) op zoek: mijn pony staat gewoon de hele week in de wei met zijn vriendjes. Maar mocht er zich iemand aandienen met wie het klikt, dan heb ik een superleuke pony staan. Kans is alleen erg klein dat het klikt, ben niet zo makkelijk _O-