Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:19

MissFloorx schreef:
Ik kan meerdere dagen per week komen maar ik kan hierin geen stabiliteit bieden. De ene week zal dit 3x zijn, maar de week erna misschien maar 1x. Dat is geen kwestie van motivatie maar van bepaalde andere verplichtingen.

Voor mij zou zoiets juist weer helemaal prima zijn, maar kan snappen dat als iemand op zoek is voor vaste dagen/tijden dat het lastiger is.

Ik ben juist op zoek naar een flexibel iemand, werk zelf ook in de horeca, dus ken de lastigheid ervan :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:38

MissFloorx schreef:
Ik kan meerdere dagen per week komen maar ik kan hierin geen stabiliteit bieden. De ene week zal dit 3x zijn, maar de week erna misschien maar 1x. Dat is geen kwestie van motivatie maar van bepaalde andere verplichtingen.

Daarom heb ik Anke dus ook een net appje gestuurd waarin ik gezegd heb dat ik de stabiliteit die zij wenst niet kan bieden.

Herkenbaar! Ik studeer nu in Groningen en de ene keer ben ik om 12 uur thuis en de andere keer pas om 7 uur 's avonds en dat verschilt elke week, daarbij werk ik ook nog. Ik kan dus ook geen 'stabiliteit' bieden. Gelukkig zijn beide eigenaressen erg flexibel en zij snappen wel dat mijn studie voor mijn hobby gaat. Heel fijn :)

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:45

Misschien handig voor beide om dat de volgende x vooraf al te bespreken om teleurstellingen te voorkomen.
Scheelt ook weer tijd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:06

Lastig is dat. Ik kan 7 dagen in de week. Ik vraag mijn bijrijder wanneer het haar uitkomt week erop. Soms ben ik er sowieso niet en vraag ik of ze toevallig die dag kan.
Hier dus geen vaste dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:07

Hier ook geen vaste dagen inderdaad. :)
Het is hier ook gewoon erg afhankelijk van het weer en school gaat altijd voor. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:01

enamorada schreef:
Maar anke, dan is het toch fijn dat ze gelijk al aangeeft dat ze 2x per week niet redt? Lijkt me een stuk fijner dan dat ze straks ineens niet meer komt oid. Of begrijp ik je verkeerd?

Dat zeer zeker. Heb haar hiervoor ook bedankt.
Echter vraag ik me dan af wat het verwachtingsbeeld dan is in het algemeen van verzorgsters.

Vrije inloop wanneer men zin heeft?

Aangezien mijn eisen niet zo gek zijn.
Per week wil ik weten wie welke dag komt.
Op zondagavond op zijn laatst.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:15

MissFloorx schreef:
Daarom vind ik het ook rot dat ik als onbetrokken en ongemotiveerd wordt neergezet puur op basis van het feit dat ik maar 1 x per week kan komen.

Ik ben zelf iemand die altijd afspraken nakomt en absoluut niet ongemotiveerd is. Op dit moment gaat geld verdienen helaas gewoon voor hobby.

Blijkbaar baseer je mijn reactie in zijn geheel op jou. (Ik noem geen namen)
Je had altijd een PB kunnen sturen erover.

Bovenstaand stuk ging over mijn kennismaking.
Daarna over het algemeen mbt verzorgsters.

Ik wil alleen een verzorgster waar ik op kan rekenen. Die afspraken maakt en deze nakomt.
Indien dit niet kan, gaat het ook niet werken. Dan is er steeds frustratie.

Beste is als iemand dit vooraf goed heeft bedacht en al aangeeft.
Scheelt tijd en moeite.

Iemand voor 1 keer per week. Nee dat duurt een hele tijd om in te werken. Voor die ene dag per week ga ik die moeite (en vaak bijkomende frustratie) niet doen.
Voordeel is dat ik niet persé nog een verzorgster nodig heb.
We hebben er eentje die al jaren heel trouw komt.
Er kan en mag er eentje of twee bij.
We hebben super lieve en leuke pony's.
Het is geen must. Het is een optie/mogelijkheid.

Echter pas ik ervoor om voor wie dan ook een soort inloophuis te zijn. Mijn gezin en ik wonen er ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:11

Stond het ook in je advertentie?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:14

Hai allemaal,

Ik wil me hier toch even melden, aangezien ik binnenkort (waarschijnlijk volgende week ) mijn eerste eigen paard krijg..

Wanneer zijn jullie gaan zoeken naar een bijrijder? en waarom?

Ik zit er aan te denken om op den duur wel een bijrijder te gaan zoeken, maar het lijkt me zo moeilijk om iemand ermee te vertrouwen.. Hoe doen jullie dit?
Ik ben zelf erg zorgzaam en voorzichtig met mijn dieren, en kan niet zo 123 een vreemde met mijn dieren vertrouwen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:18

Ik ben pas na 20 jaar gaan zoeken naar een bijrijder.
Niet meteen al.
Ik ben gaan zoeken omdat mijn lichaam niet meer is als toen ik jonger was. Anders wilde ik nog steeds geen bijrijder. Paarden heb ik niet voor een ander. Dan had ik er geen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:31

Als je zelf ervoor kan zorgen, zou ik geen bijrijder nemen.
Gewoon lekker zelf genieten, geen rekenig hoeven houden met een ander en geen gezeur/gedoe.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:59

Sheran schreef:
Stond het ook in je advertentie?

Had zelf gereageerd op een advertentie

Stond:
Meerdere dagen per week beschikbaar

Aangzien ik echt wel heel selectief ben. Vind het namelijk zonde om tijd te verspillen als iets bij voorhand al niet matcht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:43

Ik had al een vermoeden, want jouw advertenties zijn meestal niet mooier gemaakt dan het is, en soms zelfs al een beetje minder, om "de slechte" af te schrikken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:52

Haha...ja jij kent me.

Dit hier is een topplek. Alles is in orde. Alles is er in overvloed. Goed verzorgd. Zowel de dieren, de omgeving en de spullen. Ben bereid om een verzorgster alles te leren. Vrijwel alles is in overleg mogelijk. Hoe meer inzet, des te meer mogelijkheden. Op zich ben ik heel makkelijk en flexibel. Echter heb ik gemerkt dat hierdoor ook wel erg gemakzuchtig met afspraken wordt omgesprongen. Dus nu vaste regel: uiterlijk op zondag wil ik de dagen weten zodat ik een weekplanning kan maken. Tuurlijk heb ik het liefst vaste dagen. Lekker makkelijk. Echter heb ik voor heel veel dingen begrip. Zolang het ook van 2 kanten werkt.
In het begin is het alleen verzorgen. Ik wil eerst zien hoe standvastig iemand is en of deze ook doorzet. Laat niet zomaar elke keer weer iemand gelijk rijden. Eerst zien dat ze blijven komen. Dan komt de rest vanzelf wel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:58

Miesjex schreef:
Hai allemaal,

Ik wil me hier toch even melden, aangezien ik binnenkort (waarschijnlijk volgende week ) mijn eerste eigen paard krijg..

Ik zit er aan te denken om op den duur wel een bijrijder te gaan zoeken, maar het lijkt me zo moeilijk om iemand ermee te vertrouwen.. Hoe doen jullie dit?
Ik ben zelf erg zorgzaam en voorzichtig met mijn dieren, en kan niet zo 123 een vreemde met mijn dieren vertrouwen.

Voor mijn eigen paard niet. Zelf tijd genoeg voor en zou haar als ik minder tijd heb ook liever 1 of 2 dagen met rust laten.
Maar voor mijn verzorgpaarden hebben we een bijrijder omdat ik toen niet genoeg tijd had om ze allemaal te rijden en de eigenaresse rijd zelf niet meer. Dus toen was het wel fijn als het toch gewoon op regelmatige basis gebeurde. Kwamen er eerst 2 die beide 2 dagen kwamen ieder hadden ze een paard voor zichzelf.

Dus heel eerlijk zou ik er niet zomaar aan beginnen. Wat is de reden dat je nu al overweegt een bijrijder te nemen terwijl je nog geen eigen paard hebt? Gewoon interesse bedoel daar verder niets mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:06

De laatste kennismakingen
- mocht niet meer ivm slechte cijfers
- te druk met school
- lichamelijk, daarom alleen nog manege
- wil toch liever 1 verzorgpony
- niet komen opdagen
- haalde het toch niet met werk
- niet komen opdagen. Daarna bericht ivm scooter kapot...tot op heden
- bang voor de pony's
- toch niet min. 2 keer per week kunnen

En dan dacht ik ze toch echt goed geselecteerd te hebben.

Dus ja dan raak je soms wel moedeloos.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:01

Anke, als het je zo veel ergernissen oplevert en er moedeloos van wordt, waarom dóé je het dan nog? Helemaal niet banketstaaf bedoeld, is een oprechte vraag. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:39

Dat vraagt mijn vriend zich ook af.
En ik zelf ook geregeld.
Waarom? Voor die ene...die ergens rondloopt en dolgelukkig is met een plekje hier bij ons. En goed matcht en een vaste waarde krijgt in het team.
Echter staat mijn deur niet meer wagenwijd open hoor.
Op een kier blijft hij wel staan. Voor de juiste persoon kan hij verder geopend worden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:25

Anke schreef:
Dat vraagt mijn vriend zich ook af.
En ik zelf ook geregeld.
Waarom? Voor die ene...die ergens rondloopt en dolgelukkig is met een plekje hier bij ons. En goed matcht en een vaste waarde krijgt in het team.
Echter staat mijn deur niet meer wagenwijd open hoor.
Op een kier blijft hij wel staan. Voor de juiste persoon kan hij verder geopend worden.

Jij zit in de zelfde positie als ik dus.

Daarom had ik toch weer een advertentie neergezet. Maar het levert helemaal niks op. 1 reactie waar ik nogsteeds op een paar foto's wacht...

Ja. Nogsteeds

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:39

Dat heb ik dus ook.
Ik had zelf vroeger niet de middelen een paard te kopen.
Wel de inzet en motivatie. Ik was 7 dagen in de week bij de paarden.
Ik deed alles, maar dan ook echt alles.
Van mesten, tot spinnen webben raggen, tot hooi van het land halen, tot mee sproeiers in het land verzetten op 30 hectare en koeien voeren.
En nee zulke inzet verwacht ik niet.
Maar afspraken nakomen verwacht ik wel.
En waarom ben ik nog steeds door gegaan. Natuurlijk mijn dikbil :P paardje mag een paar kilo kwijt.
En ik gun een meisje een leuk paard om te rijden een meisje die ook niet de middelen heeft.
Ik heb dus geen enkele bijdrage gevraagd. Ik vraag niet eens klusjes. Alleen maar afspraken nakomen.
En dát bestaat niet eens meer.
Nee het regent, nee het is te warm, nee...
En dan denk ik, ergens moet ze te toch zijn, ergens?

Maar ik denk dat de applaus generatie te verwend is, alles moet aangedragen zijn.
Regen moet spontaan ophouden, nee een binnenbak kan ik niet betalen. Al ligt er wel een droge bak, er ligt nu geen plasje water.
Er moet een wolk voor de zon schuiven als ze gaan rijden of zo.
Ik weet het niet meer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:40

Ooit....ooit komt die ene voorbij.
Die blijft en een aanwinst is.
Althans dat hou ik mezelf voor ogen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:41

Bruintje...het is schandalig en overal hetzelfde.
Zo jammer.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:28

Mag ik me melden?

Ik zoek een bijrijder regio voorne putten.

lees graag mee over hoe jullie het geregeld hebben...

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:42

Helaas ben ik mijn groom alweer kwijt ;( Ze kwam tot de conclusie dat het toch lichamelijk te zwaar werd om twee paarden op een dag te kunnen doen. Baal er wel van want was heel blij met haar. Nu maar weer op zoek...

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:12

Miesjex schreef:
Hai allemaal,

Ik ben begonnen aan een bijrijder toen ik zelf te angstig werd om te rijden maar mijn paard het wel gun omdat die er echt van geniet.
Ik knuffel, grondwerk en verzorg. En mijn bijrijder rijdt iig 1 keer in de week. Soms vaker als het kan met school of ik op vakantie ben.
Prima oplossing zo.
En nu ik een relatie heb ook wel fijn dat ik af en toe een paard vrij dagje heb die ik met mijn vriend kan besteden.