Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:12

Nikki, ik denk dat ik in jouw geval de advertentie onder een andere naam zou plaatsen of door een goede vriendin bijvoorbeeld.
Dan mijd je in ieder geval al de mensen die puur en alleen willen komen omdat jij het bent of omdat het Django is en dat ze denken dat ze er ook allerlei kunstjes mee mogen uitvoeren.
Want ondanks dat je nog zo'n duidelijke advertentie plaatst, weet ik uit ervaring dat deze toch niet wordt gelezen door veel mensen. :x

Hier wel weer ontzettend lief, onze bijrijdster heeft 2 dekjes en een touwhalster meegenomen. :o
Ze wilde ook persé komen, ondanks dat ze niet kon rijden, is mee geweest naar de binnenbak (paard is nog te druk voor haar, moet daar nog even wennen) en daarna weer naar huis gegaan.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:38

Mag ik ook even binnenvallen?

Wat een vervelende dingen komen er voorbij. En die twijfels van sommigen herken ik heel goed.
Onlangs zijn wij verhuisd met onze paarden. In onze oude woonomgeving had ik een bijrijdster van 15 jaar, bijzonder talentvol meisje dat 1 paard van ons reed en lekker hielp op stal. Nou heb ik door mijn fibromyalgie erg last van mijn handen en daarom zou ik hier graag iemand hebben die mijn helpt met poetsen. Rijden behoort tot de mogelijkheden maar is afhankelijk van het niveau. We vragen geen vergoeding en geven geen vergoeding.
Wij zijn van alle gemakken voorzien (binnenbak, weiland, poetsplaats, stapmolen) en hebben leuke paarden. Op de een of andere manier schrikt dat toch ook af....
Onlangs is er een meisje geweest van 18 jaar, het leek te klikken en vervolgens hoor je niets meer van haar.... Zo jammer.

Dus als iemand hier een echt serieuze geïnteresseerde weet..
*edit: of gaat dit topic eigenlijk over alleen bijrijders? (kan niet alle reacties gaan lezen :D )

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:35

VisibreTeam schreef:
Wandelen, poetsen, na een paar lesjes rechtrichten in de hand en longeren :)

VD zou ik echt weer niet zien zitten omdat anders al mijn commandos ergens anders zitten. Niet handig voor op show :')

Uiteraard zou ik iemand dan wel begeleiding geven en leren rechtrichten en longeren vanuit de klassieke dressuur :))

Maarja geval apart :')

ik zou af en toe graag komen. maar kan niet wekelijks ofzo. heerlijk weer om gewoon ff bij paarden te zijn...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:44

@stefanie1, in iemand die maar af en toe een keertje kan komen ga ik geen energie en tijd steken om ze te begeleiden om met mijn paard te werken. En dat is niet vervelend bedoelt trouwens! Maar ik geef ook gewoon les met Django. Het is niet realistisch om af en toe een keer te komen en info mee te pikken, terwijl iemand niet frequent genoeg komt om echt verder te leren en zelf aan de slag te gaan.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:49

VisibreTeam schreef:
@stefanie1, in iemand die maar af en toe een keertje kan komen ga ik geen energie en tijd steken om ze te begeleiden om met mijn paard te werken. En dat is niet vervelend bedoelt trouwens! Maar ik geef ook gewoon les met Django. Het is niet realistisch om af en toe een keer te komen en info mee te pikken, terwijl iemand niet frequent genoeg komt om echt verder te leren en zelf aan de slag te gaan.

snap ik volkomen, helaas kan ik nu niet vaker gezien de afstand ik geen auto mag rijden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:52

Idem hier. Had een kennismaking. O.a
gezegd dat ik verwacht van een verzorgster dat ze minimaal 2 keer per week komt.
Vandaag een berichtje terug. Dat ze me niet die stabiliteit kan bieden.

Ik ga geen tijd en moeite stoppen in:
1 dagsvliegen
wispelturige types
verveelmomenten opvullen

Blijkbaar is betrokkenheid, stabiliteit en motivatie tegenwoordig zeldzaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:54

Twee keer in de week vind ik nou ook niet overdreven veel. :o

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:56

ik zou graag zo vaak mogelijk gaan, maar gezien ik momenteel geen auto mag rijden om privéredenen wrdt at lastig met e afstand naar bv nikki. als het zo kort bij is dat het op de fiets zou kunnen... hoe vaak je maar wilt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:42

Maar anke, dan is het toch fijn dat ze gelijk al aangeeft dat ze 2x per week niet redt? Lijkt me een stuk fijner dan dat ze straks ineens niet meer komt oid. Of begrijp ik je verkeerd?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:36

Ondanks dat is het toch fijn dat ze in ieder geval aangeeft niet te kunnen voldoen. Niets vervelender dan iemand te helpen en dan toch merken dat ze niet voldoen. Dan hadden ze je ook een hoop energie kunnen besparen. Niet leuk maar de eerlijkheid is toch ook wel te waarderen. Al heb je daar verder nu niets aan. 2x in de week vindt ik persoonlijk ook niet veel maar kan me wel voorstellen dat het voor sommige moeilijk haalbaar is. Bijrijder hier komt meestal 1x per week soms 2 x maar meer dan dat gaat ze niet redden. Dat is niet zo'n probleem voor ons. Maar ik denk dat voor heel veel mensen 1x in de week niet veel toevoegt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:32

Balen Anke. Maar liever nu dan over een paar maanden :j

Hier ook nog steeds niemand gevonden. Wel weer reacties gehad, dus de advertentie slaat wel aan. Helaas wel afzeggingen, door allerlei redenen. Waarvan een aantal vooral heel vervelend en onvoorzien en niets aan te doen. En een aantal waarvan ik denk: hmm, je zegt nu af om een reden die je vantevoren wist omdat dat in de advertentie staat.

Mijn stalhouder weet nog iemand die alleen wil verzorgen en helemaal gek is van haflinger. Dus ik hoop nu dat dat wat wordt. Uiteraard vervalt de bijdrage dan, maar dat is prima. Als Jim zo 2 dagen aandacht krijg, ik hem uit handen kan geven en iemand er ook nog blij mee kan maken, dan is het een win-win situatie :j
Duimen maar dat dat iets wordt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:42

Dan mag het idd beter zijn dat die het gelijk zegt ipv na een poosje proberen, maar serieus... wat voor beeld heb je dan bij verzorgen als je niet 2 x in de week kan komen?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:44

Ik vind het erg jammer dat ik hier, ondanks mijn nette appje met een fijne reactie daarop, hier meteen wordt neergezet als onstabiel en ongemotiveerd. Helaas moet ik minimaal 4x per week werken voor mijn geld en red ik het daarom niet om daarnaast 2 x per week 25 minuten heen en terug te fietsen. Ik snap dat voor sommige paardeneigenaren 1x per week te weinig is maar dit wil niet meteen zeggen dat het puur voor mij verveeluurtjes opvullen is en ik een eendagsvlieg zou zijn. Dit wilde ik even kwijt.

Succes met de zoektocht verder!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:49

Zelfs met 1x in de week zou ik al blij zijn...

Maarja. Blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over.

Maar dan moet het wel goed klikken

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:54

Ik zou ook blij zijn met een stabiele 1x in de week bijrijder hoor. Waar ik echt van op aan zou kunnen.
Dat is toch gewoon eerlijk als iemand nu niet meer tijd heeft.
Beter dan zeggen ik kan vaker en dan toch steeds afzeggen, zoals de persoon die ik nu gehad heb. Dat is dus bloed irritant. Had ze maar eerlijk gezegd dat red ik niet, 1x in de week wel en dan ook echt komen. Dan was ze nog steeds welkom geweest.
Ik ben nooit gestruikeld over het maar 1x in de week komen, wel over het elke keer afzeggen. Dat ik het paard liet staan voor haar, terwijl ik die dag ook kon rijden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:00

Precies

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:02

Daarom vind ik het ook rot dat ik als onbetrokken en ongemotiveerd wordt neergezet puur op basis van het feit dat ik maar 1 x per week kan komen.

Ik ben zelf iemand die altijd afspraken nakomt en absoluut niet ongemotiveerd is. Op dit moment gaat geld verdienen helaas gewoon voor hobby.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:05

MissFloorx schreef:
Daarom vind ik het ook rot dat ik als onbetrokken en ongemotiveerd wordt neergezet puur op basis van het feit dat ik maar 1 x per week kan komen.

Ik ben zelf iemand die altijd afspraken nakomt en absoluut niet ongemotiveerd is. Op dit moment gaat geld verdienen helaas gewoon voor hobby.

En gelijk heb je hoor ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:10

Logisch hoor, bij mij net zo.
Maar daarom heb ik als eigenaar ook wel iemand stabiel en voor vaste dagen nodig. Daarom staat dat ook in mijn advertentie :j
Dan is het maar meteen duidelijk en krijg je ook weer gerichter mensen die reageren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:10

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:13

Inderdaad, ik vind dat je groot gelijk hebt. Het is toch fijn dat je het gewoon meteen aangeeft? Wat moet je anders? Gewoon ineens niet meer op komen dagen? Steeds afzeggen? Daar heeft toch ook niemand wat aan?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:15

Precies, dat wilde ik voorkomen.

En ik heb in mijn advertentie staan dat ik meerdere dagen per week beschikbaar ben maar deze dagen kan ik niet 100% garanderen ivm werk in de horeca op oproepbasis.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:16

Ik denk dat vóór de kennismaking zeggen dat je slechts 1x pw kan komen een stuk duidelijker was geweest.

Ik ken Anke alleen hier van haar berichten en weet dat ze daar echt niet naar op zoek is.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:18

Ik kan meerdere dagen per week komen maar ik kan hierin geen stabiliteit bieden. De ene week zal dit 3x zijn, maar de week erna misschien maar 1x. Dat is geen kwestie van motivatie maar van bepaalde andere verplichtingen.

Daarom heb ik Anke dus ook een net appje gestuurd waarin ik gezegd heb dat ik de stabiliteit die zij wenst niet kan bieden.
Laatst bijgewerkt door MissFloorx op 24-11-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:19

Ah oke, zo komt het al heel anders over inderdaad. :o