Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:05

maliejane schreef:
50 min is wel erg lang voor een enkele reis ja... Mijne is 45 min op de fiets en werd daardoor ook haast niet haalbaar. Maar ik mocht gelukkig de auto van mijn ouders lenen en nu heb ik mijn eigen auto. Dus dat scheelt... Veel succes dan in ieder geval met een nieuw plekje vinden.

Helaas mag je met 16 jaar nog geen auto rijden :') dankjewel!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:09

hanneke32xx schreef:
maliejane schreef:
50 min is wel erg lang voor een enkele reis ja... Mijne is 45 min op de fiets en werd daardoor ook haast niet haalbaar. Maar ik mocht gelukkig de auto van mijn ouders lenen en nu heb ik mijn eigen auto. Dus dat scheelt... Veel succes dan in ieder geval met een nieuw plekje vinden.

Helaas mag je met 16 jaar nog geen auto rijden :') dankjewel!

Dat begrijp ik xD Ik had de mazzel dat toen ik 16 was mijn ouders mij vaak konden brengen naar mijn vriend (zelfde afstand). Maar in die tijd was ik er een paar jaar tussenuit ivm school :P Dus heb inderdaad de mazzel dat ik nu wat ouder ben en inmiddels al aardig wat jaartjes mijn rijbewijs heb.

Binkie_Eline schreef:
Ik kom hier ook eventjes kijken! Ik heb nu wel 2 verzorgpony's, maar die zijn gewoon van de manege en mag ik dan 1 of meerdere dagen in de week doen. Ik twijfel of ik misschien op zoek ga naar een verzorgpony buitenaf, maar ik doe 3Gym dus dat wordt krap met de tijd. Hebben jullie misschien suggesties?

Ik zou voorlopig ook nog even lekker op de manege blijven. Mocht je dan minder tijd krijgen door je studie (bijv. je eindexamen jaar) is het gemakkelijker om te minderen dan bij een particulier. Na je studie heb je nog meer dan genoeg tijd voor een eigen verzorgpony. Ook heb je dan waarschijnlijk je leeftijd wat meer mee waardoor zoeken ook wat makkelijker word.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:06

Ik heb helaas nog niks gevonden.
Al wel contact met iemand via fb, maar dat contact verloopt een beetje stroef. Het duurt heel lang voordat ze antwoordt, maar ik blijf geduldig wachten.
Ze vraagt €60,- voor twee dagen per week. Wel zal zij mij les geven, dus dat hoef ik niet meer te betalen. Is dit een beetje een normale prijs?

maliejane

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:29

Ik betaal enkel mijn lessen en dat komt neer op 2x een half uur priveles per maand. Dus ligt ook aan hoelang je les krijgt. Zelf denk ik dat het heel redelijk is om 60 euro te moeten betalen als je ook les krijgt van de eigenaresse zelf. Vaak vragen ze dat al zelfs zonder dat ze je les geven en sommige verlangen dan nog dat je daarnaast lest op eigen kosten. Dus als het klikt met de eigenaresse en het paard en je verder ook genoeg vrijheid hebt om zelf wat met het paard te kunnen werken en een band op te bouwen klinkt het zeker als een goede deal.

Kijk alleen wel uit met dat het contact nu al stroef verloopt, dit kan wel wat zeggen over de eigenaresse en dat kan dus ook erop wijzen dat later het contact ook moeizaam blijft verlopen. Maar dit weet je pas echt als je een keer bent gaan kijken en haar in person ontmoet hebt ;)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:44

Ik doe het nu via Facebook. Ik heb haar nu ook mijn telefoonnummer gegeven, ik denk dat het contact via WhatsApp makkelijker verloopt.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:49

Niet iedereen heeft facebookmessenger dus dat maakt het inderdaad wat lastiger. Veel succes!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:09

Nu wel in het goede topic :+

Vind 60 euro inclusief lessen een goede deal :)

Vind Facebook ook geen fijne manier. Pas had ik ook stroef contact omdat ze het berichtje niet gezien had. Daarna wel dag afgesproken maar nooit meer iets gehoord toen ik om een tijd vroeg. Vind via Marktplaats fijner, krijg je tenminste een mailtje bij elke reactie.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:13

Alleen kan je op Marktplaats geen fijne advertentie plaatsen of je moet € 10.- betalen...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:21

60,- vind ik een heel mooi bedrag hoor! ik zou zelf nooit hoger dan 75,- betalen voor een bijrijdpaard. Zelf betaal ik nu 15,- per half uur les (maar dat vind ik ook vooral een investering in jezelf) dus ook 60,- per maand maar dat gaat alleen dus niet naar de eigenaresse maar mijn instructrice. Ik hoef nu geen bijdrage te betalen ;) maar wel heel vaak koop ik zo nu en dan een nieuw dekje of een nieuwe deken ofzo (hoefsmit betalen wij volgens mij ook niet en ook geen voer dacht ik) maar dat vertel ik liever verder in pb als je het echt wilt weten. Zet zulke dingen liever niet openbaar op internet

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:42

Krijg net weer update apje binnen met fotos van een new forest merrie van 7 jaar en 1.50m hoog nog wel vrij groen pas 4weken onder het zadel maar ze is verliefd zegt ze. Dus duimen en afwachten dan maar.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:25

Waarschijnlijk heb ik vanavond een afspraak om te gaan kijken bij een pony *\o/* .
Iemand nog tips?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:35

Vooral veel interesse tonen. Vragen stellen. Betrokken en gemotiveerd overkomen. (Als je dat ook bent)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:23

Inderdaad veel vragen stellen. Ik heb liever dat mijn bijrijder te veel vraagt dan te weinig. Er bestaan geen domme vragen. :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:41

Ik ben op zoek naar een verzorgster / bijrijder voor mijn Tinker. Ik sta op een doe het zelf stal. Dit betekent dat ik 2 dagen per week, waarvan 1 in het weekend, staldienst heb. Dit betekent de paddock en het weiland uitmesten waar naast mijn pony nog 3 pony's en een paard staan. Het uitmesten duurt ongeveer 1,5 uur per keer, het voeren (twee hooinetten vullen) ong 10 minuten per keer.

Is het reeel / eerlijk om in plaats van geld, te vragen of die persoon dit van mij overneemt? Die persoon mag dan in principe zo vaak komen als hij wil, er is een buitenbak en het bos is op 200 meter.

Of is twee keer per week staldienst teveel?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:53

Persoonlijk zou ik die verantwoordelijkheid niet overdragen aan een een derde, het is immers een deel van de afspraak die je bent overeengekomen met de stalhouder.
Ik zou het als pensionhouder in elk geval niet op prijs stellen!

Dan liever gewoon een bijdrage laten betalen en de klusjes zelf doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:16

Shirley schreef:
Persoonlijk zou ik die verantwoordelijkheid niet overdragen aan een een derde, het is immers een deel van de afspraak die je bent overeengekomen met de stalhouder.
Ik zou het als pensionhouder in elk geval niet op prijs stellen!

Dan liever gewoon een bijdrage laten betalen en de klusjes zelf doen ;)

Dit.

Wat nou als je bijrijder een keer geen tijd heeft en jij had al plannen? Ik zou, persoonlijk, nooit 100% uitgaan van een bijrijder omdat, als zij altijd hadden gekund, ze waarschijnlijk zelf wel een paard hadden gekocht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:19

Ik zou ze laten kiezen. Of de klussen overnemen of een bijdrage betalen.
Zou is het ruimer toegankelijk voor meerdere personen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:30

Maar vind jij dat correct tegenover de stalhouder, Anke?
Komt er in feite op neer dat de bijrijder de bijdrage met hem verrekent...

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:37

Ik zou ook laten kiezen. En als ze of hij kiest voor de klussen draagt de bijrijder die verantwoordelijkheid.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:47

De belangrijkste reden dat ik een bijrijder / verzorgster wil, is dat ik te weinig tijd heb. In de praktijk bestaat de tijd op stal voor mij nu nog vrijwel alleen maar uit uitmesten / voeren en mijn pony een aai geven. Mijn pony hoeft voor haar welzijn niet aan de bak met een persoon gezien ze 24/7 buiten staat in de kudde.

Aan een financiële bijdrage heb ik dus niet zoveel, dat lost mijn probleem niet op.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:55

dorientjuh schreef:
De belangrijkste reden dat ik een bijrijder / verzorgster wil, is dat ik te weinig tijd heb. In de praktijk bestaat de tijd op stal voor mij nu nog vrijwel alleen maar uit uitmesten / voeren en mijn pony een aai geven. Mijn pony hoeft voor haar welzijn niet aan de bak met een persoon gezien ze 24/7 buiten staat in de kudde.

Aan een financiële bijdrage heb ik dus niet zoveel, dat lost mijn probleem niet op.

Ik zou overleggen met de staleigenaar en de eigenaren van de andere paarden of ze het goed vinden als een verzorgster je taken overneemt. Het uitmesten zal niemand denk ik een probleem van maken, het voeren misschien wel. Je kan ook overwegen de verzorgster alleen uit te laten mesten op die dagen maar dat je zelf het voeren nog op je neemt. De verzorgster heeft dan ook meer vrijheid in hoelaat ze komt wat voor veel studenten wel een groot voordeel is. Als je zelf niks aan een bijdrage hebt zou ik een verzorgster niet de keuze geven en gewoon de klusjes als eis hebben. Ik vind het zeker geen onredelijke eis. Ik heb ook altijd de stallen/paddocks gemest en bij vorige verzorgpaarden deden we (waren met zn 3e meestal) het weiland ook.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:58

Het voeren wil ik zelf ook wel doen hoor, dat is geen probleem. Maar het is iets wat je gemakkelijk ook nog even zou kunnen doen na het mesten. Maar het is inderdaad over de dag heen gezien qua flexibiliteit fijner om dat dan zelf te doen. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:35

Een stalhouder zal dit niets uitmaken. Zolang de klussen en taken maar gedaan worden maar behoren.
De eigenaar wordt zo ontlast.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:44

Stalhouder zal het inderdaad weinig uitmaken maar zou dit wel met de andere eigenaren eerst overleggen of hun het er mee eens zijn. Dan kan er in ieder geval achteraf niet gezeurd worden dat als het toch niet zo goed werkt dat ze het er al niet mee eens waren dat je er aan zou beginnen. Voeren zou ik persoonlijk als andere eigenaar niet zo blij mee zijn. Dus dat zou ik wel in eigen hand houden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:41

Lijkt me dat je het sowieso met de stalhouder overlegt dat er een bijrijdster op zijn erf komt, dan lijkt het mij ook dat je iets dergelijks even vraagt of het zo geregeld mag worden.
Maar misschien ben ik gewoon een zeur :D