Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:21

De fjord als ras is geen probleem, die kun je ook bitloos prima dressuurmatig rijden. Les in bitloos rijden heb ik nooit gehad en hoef ik ook niet. Les in drrssuur ja, graag.
Bbp is een afknapper. Mijn vraag zou zijn mag ik dan een zadel zoeken wat past? Je verpest, ookals recreatieruiter jezit alsje alleen bbp rijdt. Leuk voor de balans, funest voor je zit, je krijgt een stoelzit. Dus afwisseling in bbp en zadel is een must. Evt boomloos.
En de brijdrage van 50 euro zou ook afschrikken. Maar kan iknog wel inkomen.
Ik zou dus als recreatieruiter op zniveau geen moeite hebben met de fjord of bitloos, maar met bbp.

mcjv

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:32

@ Anke
Het is inderdaad een top verzorgster!! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:35

Wat fijn dat je zo'n goede verzorger hebt!

Mijn eigenaar is ook zo fijn. Ze laat me zo vrij, en ze kwam gisteren nog even melden dat ze vond dat het zo goed ging en dat ze echt verbetering merkte, ook bij haar eigen rijden :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:37

Ik vind dat zelf ook wel belangrijk hoor, de klik. Ik denk dat als ik niet zon goede klik met haar had, dat het voor mij ook moeilijker was om haar te vertrouwen.

En super dat jij t ook zo naar je zin hebt. :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:16

Hier komt vandaag iemand kennis maken die een jaartje niet gereden heeft, maar ervoor altijd wel. En tussenjaartje dus komt voor haar prima uit dat het misschien nog tot april/mei is. Ik ben benieuwd.

Is het niks dan ga ik ook niet meer actief zoeken. Ook wel beetje klaar met alle tijd en energie er steeds in stoppen en dan toch iemand die na 1-2 maanden weer stopt.
Andere verzorgster blijft in schoolvakanties bijspringen wanneer ze wil en kan dus das prima. Extra aandacht vind paardlief toch alleen maar leuk.

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:04

Ik vind het juist andersom.
ik wil graag bijrijder worden, maar heb 10 jaar niet meer gereden en heb een maatje meer dus ik kom slecht aan een paard om mee te rijden. Heb al verschillende oproepen geplaatst, maar mensen komen dan met afstanden van 70 km of alleen poetsten en voeren. Ook leuk, maar ik wil juist het rijden weer oppakken en ermee af gaan vallen. Ik was vroeger 7 dagen per week in de wei of stal te vinden. Helaas door schildklier en hooikoortst moeten stoppen, maar het blijft kriebelen

Owja wil iemand toch geintresseerd zijn: Mandy 29 jaar, met auto omgeving breda / tilburg

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:17

Een maatje meer is een ruim begrip.
Denk dat het boven de 90 kg lastig wordt.
De meeste eigenaren stellen paardwelzijn voorop.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:22

mandybaloo schreef:
ik wil graag bijrijder worden, maar heb 10 jaar niet meer gereden en heb een maatje meer dus ik kom slecht aan een paard om mee te rijden. Heb al verschillende oproepen geplaatst, maar mensen komen dan met afstanden van 70 km of alleen poetsten en voeren. Ook leuk, maar ik wil juist het rijden weer oppakken en ermee af gaan vallen. Ik was vroeger 7 dagen per week in de wei of stal te vinden. Helaas door schildklier en hooikoortst moeten stoppen, maar het blijft kriebelen

Owja wil iemand toch geintresseerd zijn: Mandy 29 jaar, met auto omgeving breda / tilburg

Het ligt eraan hoeveel je te zwaar bent maar ik zou het eerlijker vinden als je eerst zou afvallen en dan pas weer op een paardenrug klimt. Bij mij komt boven de 85 kilo er gewoon niet op, en als je daarboven zit maar wel graag wilt afvallen kan je naar de sportschool en niet mijn paard als sportschoolapparaat gebruiken. Maar das mijn bescheiden mening, ik doe zelf ook hard m'n best om op een zo gezond mogelijk gewicht te blijven voor mij en m'n paard allebei :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:27

liekec schreef:
mandybaloo schreef:

Het ligt eraan hoeveel je te zwaar bent maar ik zou het eerlijker vinden als je eerst zou afvallen en dan pas weer op een paardenrug klimt. Bij mij komt boven de 85 kilo er gewoon niet op, en als je daarboven zit maar wel graag wilt afvallen kan je naar de sportschool en niet mijn paard als sportschoolapparaat gebruiken. Maar das mijn bescheiden mening, ik doe zelf ook hard m'n best om op een zo gezond mogelijk gewicht te blijven voor mij en m'n paard allebei :)

Ik ben het hiermee eens. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:14

Op mijn paard (had rugproblemen) had ik ook een gewichtslimiet van 65 kilo. Een bijrijder van meer dan 70 zou ik wel accepteren als ze erg goed reed denk ik, maar ik heb liever een lichtere. Ik weeg zelf 53 en ben zuinig op mijn paard.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:36

Wat is een maatje meer? Heb zelf alleen nog maar twee pony'à buiten het wedstrijdpaard van mijn dochter en mijn Tinkertje zou wel een bijrijder kunnen gebruiken. Staat straks ook nog tussen Breda en Tilburg :)

Maar ze is maar een kleintje dus al te zwaar gaat niet lukken.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:29

Wat vooral het vervelende is denk ik dat je en te zwaar bent en al lang niet hebt gereden. Dan is het dubbel zo vervelend voor het paard. Denk dat veel paarden eigenaren daar ook op afknappen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:05

Dat maakt het inderdaad lastig.Ben al een tijd naarstig op zoek naar een bijrijder maar niet ten koste van mijn pony. Wij Mennen ook maar dat moet iemand maar net leuk vinden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:51

Ik heb toch maar weer eens een oproepje uit gezet. Er deze keer heel duidelijk in gezet dat hij niet geschikt is voor onzekere of angstige ruiters.

Ik had al wel binnen 5 minuten de eerste tut aan de klets die zegt dat ze M rijd (maar nooit officieel). En ik heb dus gevraagd om wat beeldmateriaal.

Ik wacht nogsteeds...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:27

Peelie schreef:
Ik heb toch maar weer eens een oproepje uit gezet. Er deze keer heel duidelijk in gezet dat hij niet geschikt is voor onzekere of angstige ruiters.

Ik had al wel binnen 5 minuten de eerste tut aan de klets die zegt dat ze M rijd (maar nooit officieel). En ik heb dus gevraagd om wat beeldmateriaal.

Ik wacht nogsteeds...

Want hij is nu niet meer gevaarlijk?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:43

liekec schreef:
Peelie schreef:

Ik wacht nogsteeds...

Want hij is nu niet meer gevaarlijk?

Ik heb je advertentie gezien maar even kort samen gevat; minimaal L2 paard is toch niet de makkelijkste en een bijdrage. Denk dat dat lastig is om dan iemand te vinden. Persoonlijk zou ik dan gewoon iemand zoeken die niveau heeft of iemand die wil leren en een bijdrage er voor over heeft.
Niet allebei. Maar dat is wat ik denk er over :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:24

momentje schreef:

Als je echt zo'n tijd niet meer hebt gereden, zou ik je niet laten komen.
Ik kan geen rekening houden met iemand die nog in moet komen met rijden. Die zegt dat ze het wel beter kan, maar nu nog ff niet. Ga eerst een poosje op de manege hobbelen ofzo, zodat eigenaren kunnen zien wat je kan en ook of je een volhouden bent. 10 jaar eruit is lang en eigenaren zoeken ook iemand die blijft en niet iemand die geen goede inschatting heeft gemaakt en snel stopt.
Die laatste zijn er veel en daar ga je als eigenaar rekening mee houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:48

Ik probeer echt het kaf van het koren te scheiden.

En nee, er gaat niemand op als het niet goed voelt. Het zal denk ik uitdraaien op iemand die wil grondwerken. Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:02

ik wil binnenkort ook weer een verzorgpaard/pony. mis het enorm sinds ik zelf geen paarden meer heb. rijden zal ik heel graag doen maar door verschillende redenen gewoon veels te veel aangekomen en dus ook besloten dat ik er voorlopig niet meer op wil. eerst weer een gewicht wat voor het paard fijn te dragen is. maar mennen en grondwerk.. sta ik zeker voor open. bekijk het ook heel simpel, stel nu je weet dat je uiteindelijk mag gaan rijden met een goed gewicht voor het dier, is er wel een band op gebouwd. en niks zo belangrijk als dat

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 05:01

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het overwegen een verzorger te gaan zoeken voor Django... maar vind t heel eng :+ ben enorm zuinig op mijn paard en we zijn van ver gekomen, dus ben heel voorzichtig met andere mensen. Maar omdat hij dol is op aandacht en ik het gewoon echt druk heb (komt niks te kort hoor!) Denk ik dat het een plus voor hem zou zijn. Maar heb de stap ok actief te zoeken nog niet durven zetten :=

Vooral het rijden is nog een dingetje, dat zou al niet op de hoogste plek mogen staan. Django heeft daar gewoon wat lastige dingen in meegemaakt in Spanje.

Zou ik iemand kunnen vinden die dat nog steeds leuk zou vinden? (En van de vrijheidsdressuur knopjes afblijft....)

Uiteraard zou rijden op termijn wel mogelijk zijn. Met rustig opbouwen en de juiste klik :)

(Sorry voor het binnenvallen trouwens!)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:23

Jij zit met het zelfde probleem als ik. Dat wordt gewoon heel erg moeilijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:57

@visibreteam ja het is mogelijk, maar zijn er wel minder, dus lastiger te vinden.
En niet altijd volhouders helaas...
Heb hier ook voor de aandacht een verzorgster erbij gehad. Zij mocht dan wel wat vrijheidsdressuur doen (bepaalde oefeningen), en verder gewoon lekker spelen in paddock of longeercirkel, wandelen en tutten enzo. Vaak wel 15-17jarigen. Bij andere paardje heb ik paar x mensen gehad die toch reageerden op advertentie omdat ze verzorgen leuker vonden dan rijden (te zwaar, wat angstig etc) maar daar miste helaas toch aantal keren de klik met het paard. Dus die is nog niet voorzien ;)

Het is vooral heel veel geduld hebben...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:52

VisibreTeam schreef:
Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het overwegen een verzorger te gaan zoeken voor Django... maar vind t heel eng :+ ben enorm zuinig op mijn paard en we zijn van ver gekomen, dus ben heel voorzichtig met andere mensen. Maar omdat hij dol is op aandacht en ik het gewoon echt druk heb (komt niks te kort hoor!) Denk ik dat het een plus voor hem zou zijn. Maar heb de stap ok actief te zoeken nog niet durven zetten :=

Vooral het rijden is nog een dingetje, dat zou al niet op de hoogste plek mogen staan. Django heeft daar gewoon wat lastige dingen in meegemaakt in Spanje.

Zou ik iemand kunnen vinden die dat nog steeds leuk zou vinden? (En van de vrijheidsdressuur knopjes afblijft....)

Uiteraard zou rijden op termijn wel mogelijk zijn. Met rustig opbouwen en de juiste klik :)

(Sorry voor het binnenvallen trouwens!)

Hoi!

Wat mag je wél met het paard? Django is wel weer een gevalletje apart, dat is zo'n ontzettend gaaf paard dat ik persoonlijk eerder genoegen zou nemen met niet rijden. Zou je bijvoorbeeld, in ruil voor de aandacht, af en toe een vrijheidsdressuurje geven? Of mag je wel met hem wandelen, of mag je hem echt alleen maar poetsen?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:45

Wandelen, poetsen, na een paar lesjes rechtrichten in de hand en longeren :)

VD zou ik echt weer niet zien zitten omdat anders al mijn commandos ergens anders zitten. Niet handig voor op show :')

Uiteraard zou ik iemand dan wel begeleiding geven en leren rechtrichten en longeren vanuit de klassieke dressuur :))

Maarja geval apart :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:49

Waarom zoek je dan niet iemand die verstand van rechtrichten heeft en wat ouder 18+ is? Dan heb je al een stukje meer vertrouwen :)