Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:25

Misschien nog iets meer uitwijden over de buitenrijd mogelijkheden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:27

Sjonge, het is echt allemaal goed bedoeld hoor. Ik zie niemand hier je afsnauwen. Maar dan niet joh. Hopelijk vind je iemand.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:31

Ik zie hier vooral jouw reacties kortaf en kriegelig zijn, waar anderen heel goedbedoeld hun mening geven over wat jij vraagt en wat je daarvoor aanbiedt.
Jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden over jouw keuzes over het rijden met jouw eigen dieren.

Alleen als je graag of noodzakelijkerwijs een bijrijder wil, kan het zo zijn dat jouw keuzes hierin het minder aantrekkelijk maken voor anderen om daarin mee te gaan.

Dat kan je vreselijk frustreren of teleurstellen, maar net zoals een ander jou niet hoeft op te leggen welke keuzes jij maakt voor jouw dieren, hoeft iemand anders zich niet te verantwoorden voor het feit datie daar niet in mee wil en jouw advertentie dus zonder te reageren wegklikt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:36

Sjolvir snauwt je niet af, maar geeft heel duidelijk aan waarom zij denkt waar het aan schort, dat je geen reacties krijgt.
Bbp is nu eenmaal een flink bepalende factor en dit gaat echt niet om dat jij wel of niet een zadel ervoor wil aanschaffen. Maar wat de mogelijke kandidaten erover denken, niet iedereen is er van gecharmeerd.

Nog even terugkomen op het lesafname, ben je gediplomeerd instructrice en heb je een bedrijfsongevallenverzekering lopen. Zo niet, hou goed rekening mee, mocht er wat gebeuren dan ben je flink de sjaak.

Wat vinden jullie van mijn advertentie in mijn onderschrift. Zijn er nog op of aanmerkingen

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:36

Amigo, ik vind dat je niet wordt afgesnauwd. Maar je vraagt om input, dat wordt echt netjes verwoord. Wat mensen hier er van denken als ze het lezen. Het is niet jouw waarheid, maar wel de beleving van de lezers hier. En wellicht ook van anderen want je krijgt geen reacties.
Ik zou afhaken op mijn en Liekec genoemde punten. Jij wilt nergens concessies in doen, dat is ook prima, maar dan kan je wel respectvol naar elkaar blijven reageren. Of misschien eens denken hoe je de advertentie aan kan passen waardoor jouw doel en wensen duidelijk zijn zonder mensen af te schrikken. En daar willen vast wel mensen ook bij helpen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:37

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:
Euh nee, dat staat er niet. Ik zeg dat je geen dressuur ruiters zult trekken en ook geen echte recreatie ruiters. Tel daar je 16+ grens bij op en je vijvertje wordt heel klein.

Tja, ik ga geen verdere discussie met jou aan. Dat het jou niet aanspreekt, wil niet zeggen dat een ander dat niet doet. Ik heb niks aan deze "informatie".

Man man man :') vraag dan niet om advies meiske. En mij hoeft het niet aan te spreken, want ik ben gezegend met een eigen paard. Jij vraagt wat je verkeerd doet, ik geef heel vriendelijk aan wat er in mijn ogen aan schort en vervolgens kan je dat niet hebben. Nou is mijn geduld ook op hoor, doei! :evaw: +:)+

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:40

Myk, leuke advertentie en foto's.
Zoek je nog een bepaald aantal dagen?

En bij boeferig word ik wantrouwend door eerdere ervaringen (lees: staatsgevaarlijk paarden). Misschien iets anders omschrijven wat zijn boeven gedrag is als het relevant os en anders weglaten?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:44

myk_en_shant schreef:
Wat vinden jullie van mijn advertentie in mijn onderschrift. Zijn er nog op of aanmerkingen

Durf je het nog aan :+
Ik vind je advertentie heel netjes. Vind het ook nette 'regels' met genoeg voordelen voor de bijrijder. Wel (puur uit interesse) ben ik benieuwd waarom les voor een ouder iemand duurder is? Ik zou juist denken andersom, omdat de kans dat een jonger iemand minder ervaren is groter is en je dan dus meer moet 'werken' tijdens dat uurtje.
Nog 2 kleine dingetjes, ik mis een beetje de faciliteiten? Ik zou er bij zetten wat voor bak je tot je beschikking hebt, evt longeerkraal etc. En mag je alleen dressuur rijden of ook springen/buitenrijden op den duur?
Laatst bijgewerkt door ElSea op 15-11-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:45

Heb niet echt een vaste dagen eis, wel het liefst 2 a 3 x per week vrijrijden/longeren/vrijspringen etc.
Boeferig gedrag is meer op de lange zijde op de rechterhand omdraaien en op de linkerhand verder willen gaan. Rechts is zijn moeilijke kant, daar zijn we hard mee bezig dit te verbeteren. Idem dit gedrag op de volte.
Wel ziet hij soms pokomons / bakkabouters, hij vliegt er dan niet al bokken er vandoor, maar springt dan opzij.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:49

liekec schreef:
myk_en_shant schreef:

Durf je het nog aan :+
Ik vind je advertentie heel netjes. Vind het ook nette 'regels' met genoeg voordelen voor de bijrijder. Wel (puur uit interesse) ben ik benieuwd waarom les voor een ouder iemand duurder is? Ik zou juist denken andersom, omdat de kans dat een jonger iemand minder ervaren is groter is en je dan dus meer moet 'werken' tijdens dat uurtje.

Dit is meer ivm wat de ouders en of bijrijder bij kunnen leggen voor de lessen, de ouder de ruiter, meer inkomen door baantje/werk.
Vanaf 7 jaar is het bij mij 17 euro, vanaf 16 is het 22 euro en vanaf 20 jaar, 27 euro.
Dit zijn mijn standaard lestarieven. Ik hanteer voor bijrijders geen andere tarieven.
Ik ben zzp'er paardrij-instructrice en geef met mijn paarden en pony's lessen en naast de lessen worden de paarden en pony's bijgereden door goed uitgeselecteerde bijrijders.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:52

Aha zo redeneer jij. Was even benieuwd. Had je m'n 2 toegevoegde vraagjes nog gezien?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:59

Nee, nog niet gezien.
Zal idd de faciliteiten erbij zetten.
Heb een goed gedraineerde en verlichte buitenbak.

Dressuren is vooralsnog nu de basis, wil eerst dat hij goed in balans loopt, voordat er serieuzer met hem gesprongen gaat worden. Hij kent nu een sprongetje van 40 cm hahaha, dus hij is nog aardig groen erin.

Buitenrijden is eerst nog niet aan de orde, hij is nogal erg onzeker buiten het erf. Zodra je hem goed aanvoelt en goed onder controle hebt is het wel een optie voor de toekomst.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:01

myk_en_shant schreef:
Nee, nog niet gezien.
Zal idd de faciliteiten erbij zetten.
Heb een goed gedraineerde en verlichte buitenbak.

Dressuren is vooralsnog nu de basis, wil eerst dat hij goed in balans loopt, voordat er serieuzer met hem gesprongen gaat worden. Hij kent nu een sprongetje van 40 cm hahaha, dus hij is nog aardig groen erin.

Buitenrijden is eerst nog niet aan de orde, hij is nogal erg onzeker buiten het erf. Zodra je hem goed aanvoelt en goed onder controle hebt is het wel een optie voor de toekomst.

Dan zou ik dat wel er bij zetten, dat (evt tijdens jouw les?) er gewerkt kan worden met balkjes/lage sprongetjes en dat laatste over het buitenrijden ook :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:04

Heb de advertentie aangepast

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:38

Ik vind je advertentie netjes, en als ik op zoek zou zijn zou dit mij zeker aanspreken. :j

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:41

Hahaha, dank je

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:54

M&S
Zo jammer dat je net te ver weg woont om het te kunnen combineren met werk en prive. Half uurtje dichter bij en dan was ik zeker al langs gekomen om kennis te maken! Goede advertentie, voor mij duidelijk genoeg.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:58

Erg jammer daphara. Olst is idd een beetje te ver uit de buurt.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:23

Leuke advertentie! En wat een leuk paard :) Krijg je al veel reacties?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:40

Krijg best veel reacties op facebook, maar meer in de zin van, ooohhh wat een mooi dier, jammergenoeg woon ik te ver weg.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:41

@amigo_stan, jij vraagt toch waar het allicht aan kan liggen, dan moet je niet van die lange tenen hebben, is goedbedoeld de advertentie nagelezen. Hij is heel duidelijk en helder, echter bevat wel aantal dingen wat potentiele bijrijders tegen kan houden.
Wat jij zoekt is iemand die beetje wil hobbelen in de bak en tutten met de pony's die zijn er wel, maar de meesten willen wel iets meer dan dat. En hou er rekening mee dat met wat jij zoekt, allicht mensen trekt die niet allemaal even goed rijden en niet allemaal wel ook proberen zichzelf te verbeteren en lessen.

Ken paar hele aardige mensen die redelijk rijden (maar van zijn leven mijn paarden niet zouden mogen bijrijden, aangezien ze echt niet echt redelijk rijden :D :+ l), maar vinden dat ze geen les meer nodig hebben, want ze kunnen toch rijden? En ondertussen geen kaas gegeten van waarom je nou zou willen dat je paard rechtgericht is, dat het stuur en de rem niet de teugels zijn etc.

Hoop wel voor je dat je iemand vind, past vast wel iemand bij je beschrijving die wel denkt he!!! dat ben ik, maar dat heet geduld hebben.

myk_en_shant, duidelijk, al blijven die tarieven wel maf in mijn ogen, aangezien er hier in de buurt geen onderscheid wordt gemaakt in leeftijden. (hoogstens op manege's pony lessen versus paardrijlessen). En jij hebt eigenlijk meer eigen paarden bedrijfje, vind dat toch weer ander verhaal.
En kosten worden meteen vermeld.
Wel zo dat het paard nog veel moet leren (voor sommigen leuk voor anderen niet geschikt), is niet altijd eenvoudig (ben net weer onderweg met mijn jonkie en weet dat het heel leuk is, maar technisch ook vreselijk uitdagend).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:58

Amigo_Stan ga ik maar niet op reageren, want dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.

Myk_en_shant, nav je post begrijp ik het verschil in tarieven, maar vind het wel heel vreemd staan zo. Zou dan ook liever het hogere bedrag in de advertentie zien en als je dan een bijrijder vindt van 18 dat je dan persoonlijk aangeeft dat ze de eerste 2 jaar voor een gereduceerde prijs kunnen lessen.
Verder vind ik het een heldere en prettige advertentie :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:05

Voor mij is dat ook voor het eerst dat ik verschillende tarieven in les zie per leeftijd.
Maar de advertentie vind ik echt super duidelijk en netjes.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:06

Om scheve ogen te voorkomen, hanteer ik mijn lestarieven ook voor mijn bijrijders, eerder konden alle bijrijders voor een vast gereduceerd prijs rijden, maar merkte dat dit niet werkte in de praktijk. Lesklanten wilden ook voor die prijs en bijrijders die net in een ongunstige leeftijd zaten, wilde dan weer de prijs betalen wat bij hun leeftijd hoorde. Vandaar dat ik hierop ben overgestapt.
Ik heb een kleine lesgeefstal, met eigen paarden voor de lessen, waar ik bijrijders voor zoek en heb. Dus voor mij is het bedrijfsmatig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:10

Ik begreep het wel na je eerdere uitleg.
Maar ik ken het gewoon niet, verschil in tarief per leeftijd in les.
Ik ken alleen maar het verschil in tijd half uur, heel uur en als het aan huis is dat er dan reiskosten bij kunnen komen als het niet te combineren valt.

Ik begrijp in jou situatie dat je het gelijk wilt houden.