Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:34

Hebben nu een nrps merrie op het oog van 1.46m stevige pony om te zien. als ze gaat kijken mag ik mee om te kijken of het voor mij ook past, want gaat ook soms een vriendin van haar op rijden die ook mijn lengte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:03

Met die dagen die jij "eist" zou er bij mij ook niks van komen nee ;) Dagen worden overlegd, en niet al vastgesteld door de bijrijder. Die 3 dagen die jij noemt zijn inderdaad de dagen dat de meeste zelfs ook tijd hebben.
Bij mij zou je dus één van die dagen mogen kiezen, en dan toch echt een dag doordeweeks hoor, anders heb ik niks aan een bijrijder als die alleen gaat op de dagen dat ik zelf ook genoeg tijd heb ;)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:45

Dank voor de tip over die typfout, ik zat helmaal in de bijrijd stemming :D .

Ik heb de dagen er uit gehaald, als ik het zo terug las klonk het inderdaad erg veeleisend. Het probleem is wel dat ik echt alleen maar op die dagen kan, aangezien ik elke dag wel tot vier uur/half vijf op school zit. Ik hoop dat er iemand langskomt die zelf genoeg tijd heeft, maar iemand zoekt voor erbij.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:51

marinke182 schreef:
Dank voor de tip over die typfout, ik zat helmaal in de bijrijd stemming :D .

Ik heb de dagen er uit gehaald, als ik het zo terug las klonk het inderdaad erg veeleisend. Het probleem is wel dat ik echt alleen maar op die dagen kan, aangezien ik elke dag wel tot vier uur/half vijf op school zit. Ik hoop dat er iemand langskomt die zelf genoeg tijd heeft, maar iemand zoekt voor erbij.

Ik denk dat je er dan rekening mee moet houden dat die mensen een bijdrage zullen vragen. Het kan daarom helpen om iets te zeggen over wel/niet klusjes willen doen, wel/niet willen lessen op eigen kosten en wel/niet een bijdrage kunnen/willen leveren. Ik denk dat als je aangeeft dat je die alle drie wel wilt doen je al veel meer kans maakt dan nu ;)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:58

Super fijn dat jullie zo meehelpen.
Bijdrage stond er al in en is geen probleem. Klusjes had ik vaag wat over gezegd (meer willen leren over verzorgen), maar dat was misschien iets te onduidelijk. Ik heb het er nu duidelijk bij gezet dat dat ook geen probleem is.
Hoe zouden jullie dat formuleren met die lessen? Als de eigenaar dat graag wil, lijkt me dat ook een goed idee. Maar ik wil ook niet te veeleisend overkomen dat ik persé les wil hebben.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:04

Meestal is het voldoende om aan te geven dat je open staat voor lessen of dat je graag (grond)lessen neemt om samen met het paard te kunnen groeien. Les willen wordt over het algemeen nooit als vervelende eis gezien maar alleen als een pré. Het laat zien dat je zelf ook weet dat je nog steeds veel kan leren. Misschien wel handig om er dan bij te zetten dat de lessen dus ook voor grondwerk zouden kunnen zijn. Zeker omdat je nog geen eerdere verzorg/bijrijdpaarden hebt gehad lijkt het mij dat je weinig tot geen ervaring hebt met grondwerk?

Verder is het een nette advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:44

Ik heb aan de eigenaresse van Tess gevraagd wat zij in gedachte had voor de bijdrage en toen zei zij zelf dat ik met een mooi voorstel mocht komen. Ik weet echt niet wat normaal is en ik zie soms bedragen van wel 100 euro voorbij komen, maar ik ben ook een beetje bang dat ik overkom alsof het me niks waard is (of juist meer geld bied dan zij in gedachten had en ik kan mijn geld ook goed gebruiken :') ).. Ik heb nu 25/30 euro gezegd...

Ik heb er nog achteraan gestuurd dat ik het ook prima zou vinden om mee te betalen aan de hoefsmid ipv een maandelijks bedrag want stel het paard komt kreupel te staan of ik kan zelf om een of andere reden niet rijden, dan betaal ik net zo veel als wanneer ik wel kan rijden en dat vind ik dan weer 'zonde' van mijn geld...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:04

Ligt het aan mij of zijn de verzorgsters die niet hoeven te rijden uitgestorven? Als je iemand weet omgeving benschop

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:25

Een meisje bood gister aan me te helpen.. Gister had ik al twee meiden mee, maar als ik haar weer zie op stal zal ik het merken: is het het verzorgen, of wil ze ook rijden en anders niet verzorgen?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:42

Beauty26 schreef:
Ligt het aan mij of zijn de verzorgsters die niet hoeven te rijden uitgestorven? Als je iemand weet omgeving benschop

Hmmm... ik ben een verzorger dat niet hoeft te rijden (al hou ik wel mijn ogen open voor een extra verzorgpaard om te rijden :Y) ) Maar ik ben in mijn omgeving nog niemand gevonden die ook alleen verzorgt en uit ervaringen vinden de mensen op stal het ook vreemd dat ik nog niet heb zitten zeuren om te rijden :')

De eigenaresse had mij gevonden door gewoon advertenties af te gaan, ze had niks geplaatst aangezien ze nog niet zeker was of ze wel een verzorger wou. Ben de eerste die haar paard doet namelijk. :) Ben heel dankbaar en zal Xaar blijven doen voor zolang het kan! Dus hoop niet verliezen, soms zitten ze er tussen,

Denk dat veel denken. Ik kan voor 'hetzelfde geld' ook een compleet pakket krijgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:05

Ik hoef zelf niet per se te rijden, maar vind het wel leuk. Ook niet raar dat mensen een paard zoeken om te rijden, het gros van de paardeneigenaren heeft een paard om op te rijden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:03

Denk dat velen het onderscheid niet maken tussen verzorgpony en bijrijdpaard, terwijl de woorden het zelf al zeggen ;)

Verzorgen vind ik duidelijk iets anders dan (bij)rijden, vandaar dat voor de laatste categorie ook vaak een bijdrage wordt gevraagd.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:08

Ik wil idd verzorgen/ klusjes en in ruil daarvoor rijden. Vind beide leuk om te doen gewoon het totaal plaatje. Ik zou niet ergens gaan waar je alleen maar klusjes mag doen en beetje wandelen. Nu heb ik het tot nu toe altijd goed getroffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:11

Roosje01 schreef:
Ik wil idd verzorgen/ klusjes en in ruil daarvoor rijden. Vind beide leuk om te doen gewoon het totaal plaatje. Ik zou niet ergens gaan waar je alleen maar klusjes mag doen en beetje wandelen. Nu heb ik het tot nu toe altijd goed getroffen.

Dit :j Ik verzorg het volledige paard, niet alleen de klusjes en een beetje borstelen maar ook beweging geven etc. Dus ook niet alleen rijden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:16

Het is natuurlijk een groot verschil of het betreffende paard in vol pension staat of bij iemand thuis.
Daar is uiteraard veel meer te "klussen" :D

Mijn verzorgsters mogen ook rijden, hoor, graag zelfs, maar als ze alleen daarvoor komen verwijs ik ze door naar de manege :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:25

Klopt Shirley! Maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Als ik heb uitgemest trek ik een bezem door de stalgang, ik vet het leren halster in na gebruik etc. etc, dat zijn allemaal dingen die niet hoeven en dus extra zijn, maar die ik wel doe. Ik kan ook zonder een enkel klusje (op uitmesten na) gedaan te hebben naar huis gaan maar dan snap ik ook wel dat de eigenaar meer geld vraagt dan wanneer zij aankomt en haar peesbeschermers zijn schoon, dekje is uitgeborsteld, hoofdstel is ingevet etc.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:27

Ik kom ook voor het totaalplaatje. Heb een tijd een Haflinger verzorgt, die bereed ik niet, maar wel lekker wandelen en gondwerken. Enige klusjes waren haar haar medicijnen geven en poetsplaats aanvegen (stond 24/7 buiten en paddocks+wei werden gemest). Vorige verzorgpaarden (gestopt door tijdgebrek, nu dus even paardloos), deed ik uitmesten, rijden, wandelen e.d. Ik wil best betalen voor rijden. Of enkel verzorgen zonder betalen, maar dan wil ik wel op de grond met het paard aan de slag kunnen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:39

Ik heb t echt e makkelijk haha. Geen bijdrage geen stallen om te mesten. Ik hoef eigenlijk helemaal niks. Nu kan ik niet stil zitten en maak ik de wei poepvrij, veeg ik het stoepje, haal de mest uit de uitloopstallen etc etc

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:15

Er word geen bijdrage gevraagd, maar hoeft ook niet gemest te worden...alleen poetsen, wandelen,fietsen & eventueel met de sulky op weg.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:20

Soms blijf ik me verbazen. Ben lid van zon groep op fb en zie net een advertentie voorbij komen. Gezocht iemand om te poetsen, fietsen, wandelen, longeren, mesten en overige klusjes rondom verzorging. Ik vraag een bijdrage.
Dus moeten betalen om iemands paard te mogen verzorge en nog mensen die daarop reageren ook 8)7

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:44

Haha dat is indd een beetje raar.

De eigenaresse van Valentijn Haike en Seile is verhuisd. Maar de paardjes staan nog op hetzelfde adres. Nu reist ze per trein een aantal keer in de week af om haike en seile te doen en ik verzorg Valentijn voor de volle 200% Ben zo opgelucht dah ze blijven staan waar ze staan.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:33

Ik blijf het zeggen maar vind het plekje waar ik nu rijd heerlijk :) vandaag had ik 2 tussenuren kon gewoon even langs stal fietsen, uitmesten, even rijden en natuurlijk knuffelen <3 en daarna gewoon weer terug naar school :') wat kan je nog meer wensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:05

Je bent nog wel naar huis gegaan om te douchen toch? Tenminste dat hoop ik :=.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:08

Anoniem schreef:
Je bent nog wel naar huis gegaan om te douchen toch? Tenminste dat hoop ik :=.

Dat deed ik anders nooit _O-, gewoon hop met de modderpoten weer het lokaal in :=.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:16

Oh god, dat zou ik echt niet kunnen hoor := Ben wel eens voor het werk 's middags naar de paarden gegaan, slecht idee :+ Ik had vieze, zwarte nagels en ik voelde mezelf echt vies (ik rook nergens naar, maar toch), nee, voor werk/school/etc. eerst douchen :+