Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:16

Tuurlijk! :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:34

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:45

Amigo_stan schreef:

Mij spreekt het niet aan omdat ik dressuurambities heb en totaal geen ervaring met bitloos, nh en barebackpad. Dat is natuurlijk persoonlijk maar heb toch wel het idee dat er maar weinig mensen zijn die dat wel zoeken of daar ervaring mee hebben.. kan er natuurlijk compleet naastzitten maar in mijn gehele omgeving kan ik me maar 1 iemand bedenken die daar wel in is geïnteresseerd. Verder heb ik ook altijd het idee dat mensen bij een vzpaard denken aan een mooie kwpner en wordt er op fjorden en tinkers minder gereageerd.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:48

Amigo_stan schreef:

Mij zou het op zich wel aanspreken, maar zeer afhankelijk van de bijdrage. Deze zou je nog in je advertentie kunnen zetten. Dat vond ik altijd fijn toen ik zocht en een bepaald budget had.

En je moet maar net de juiste persoon vinden hiervoor. FB-groepeb en bokt ook al geprobeerd?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:57

Eske_B schreef:
Mij zou het op zich wel aanspreken, maar zeer afhankelijk van de bijdrage. Deze zou je nog in je advertentie kunnen zetten. Dat vond ik altijd fijn toen ik zocht en een bepaald budget had.

En je moet maar net de juiste persoon vinden hiervoor. FB-groepeb en bokt ook al geprobeerd?

Bijdrage van 50,- en in overleg mag je ook 2 dagen in de weekend erbij komen. Maar voor maandag en woensdag heb ik echt iemand nodig. Maar dat kan allemaal in overleg.. Ik ben opzich niet moeilijk. En als iemand zou reageren van: joh, ik kan wel die dagen en ben 16 of ouder maar ik kan die bijdrage niet betalen vind ik t ook al prima..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:05

Amigo_stan schreef:

Als ik deze advertentie een half jaar geleden gezien had had ik er denk ik wel op gereageerd. (Jij hebt me een jaar(?) geleden geloof ik ook een berichtje gestuurd, maar ook toen had ik net een nieuw bijrijdpaard helaas) Verder wat Eske zegt, de bijdrage erbij zetten zou ik doen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:13

Ik zou je advertentie een stuk beknopter maken. Er staat nu een hoop "overbodige" informatie in

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:36

@amigo_stan ik denk zelf dat de locatie niet ideaal is. Ik zie regelmatig advertenties in Soest en omgeving voorbij komen namelijk. Er zijn genoeg recreatieve ruiters in deze omgeving, dus ik denk niet dat het ras uit maakt hoor!

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:17

@amigo_Stan, misschien je leeftijd verlagen naar 14+? Ik zou dan echt per persoon kijken of het wel of niet kan.
En wat ik lastig vind is de combi echt aan het werk in de bak en bitloos en bareback. Wat verwacht je precies? Echt dressuur? Dan zou ik het stukje over de bareback enzo weglaten. Dat schrikt soms mensen af omdat een aantal gebruikers helaas een vooroordeel hebben veroorzaakt wat niet zo positief is. En dan bedoel ik de rondsuffende te dikke recreatiepaarden (en ja ik weet dat dit niet klopt).

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:21

miramii schreef:
@amigo_stan ik denk zelf dat de locatie niet ideaal is. Ik zie regelmatig advertenties in Soest en omgeving voorbij komen namelijk. Er zijn genoeg recreatieve ruiters in deze omgeving, dus ik denk niet dat het ras uit maakt hoor!

Ik zit ook in die omgeving en heb toen ik iemand voor een korte tijd iemand zocht echt heeeel veel respons gehad. Mijn inbox liep toen helemaal vol. Juist in die omgeving zitten wel veel paarden meisjes zonder eigen paard.
Maar zou de advertentie toch iets inkorten denk ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:32

Ik vraag me vooral af hoe je het aan het werk zetten in de bak met een barebackpad voor je ziet? Dat zou bij mij namelijk een dingetje zijn, een goed tempo draf zit echt totaal niet prettig en als je dan ook nog dressuurmatig moet rijden en niet gewoon een beetje hobbelen...
Verder wel een goede advertentie, ik zou hem inderdaad wat beknopter maken en gelijk aangeven wat je zoekt (in de eerste alinea) en dat ook wat positiever beschrijft. Maak het iets aantrekkelijker :) wat zijn de pluspunten van jouw paard/locatie bijv.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:48

liekec schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je het aan het werk zetten in de bak met een barebackpad voor je ziet? Dat zou bij mij namelijk een dingetje zijn, een goed tempo draf zit echt totaal niet prettig en als je dan ook nog dressuurmatig moet rijden en niet gewoon een beetje hobbelen...
Verder wel een goede advertentie, ik zou hem inderdaad wat beknopter maken en gelijk aangeven wat je zoekt (in de eerste alinea) en dat ook wat positiever beschrijft. Maak het iets aantrekkelijker :) wat zijn de pluspunten van jouw paard/locatie bijv.

Ligt er dus echt aan hoe goed je kan doorzitten, en je kan gewoon lichtrijden met een bbp alleen moet je dat wel leren. Kan ook zonder stijgebeugels ;)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:49

koos2015 schreef:
@amigo_Stan, misschien je leeftijd verlagen naar 14+? Ik zou dan echt per persoon kijken of het wel of niet kan.
En wat ik lastig vind is de combi echt aan het werk in de bak en bitloos en bareback. Wat verwacht je precies? Echt dressuur? Dan zou ik het stukje over de bareback enzo weglaten. Dat schrikt soms mensen af omdat een aantal gebruikers helaas een vooroordeel hebben veroorzaakt wat niet zo positief is. En dan bedoel ik de rondsuffende te dikke recreatiepaarden (en ja ik weet dat dit niet klopt).

Tja, ik kan het wel weglaten eerder ookal is gedaan. Maar dan komen mensen en dan hebben ze iets heel anders ingedachten. Dat vind ik zonde van mijn tijd.

Leeftijd verlagen is echt Not done, ze staan prive bij mensen aan huis, Het is dus geen pensionstal, en als er iets gebeurd en je hebt z'n jong kind er op zitten.. Nee bedankt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:56

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:

Ligt er dus echt aan hoe goed je kan doorzitten, en je kan gewoon lichtrijden met een bbp alleen moet je dat wel leren. Kan ook zonder stijgebeugels ;)

Vind ik persoonlijk onzin. Ik durf te zeggen dat ik een vrij goede zit heb want kan mijn KWPN met en zonder bbp in alle gangen prima uitzitten, maar het rijdt gewoon niet fijn als je serieus dressuur wilt rijden. Maargoed ik geef alleen aan dat je je vijver hier nog kleiner mee maakt ;)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:09

liekec schreef:
Vind ik persoonlijk onzin. Ik durf te zeggen dat ik een vrij goede zit heb want kan mijn KWPN met en zonder bbp in alle gangen prima uitzitten, maar het rijdt gewoon niet fijn als je serieus dressuur wilt rijden. Maargoed ik geef alleen aan dat je je vijver hier nog kleiner mee maakt ;)

Er staat bij dat het een recreatie paard is, geen dressuurpaard. Maar een discussie over of je een paard aan het werk kan zetten met een bbp is ander topic en ook niet de vraag die ik stelde. >;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:19

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:

Er staat bij dat het een recreatie paard is, geen dressuurpaard. Maar een discussie over of je een paard aan het werk kan zetten met een bbp is ander topic en ook niet de vraag die ik stelde. >;)

Ja maar het is wel de kern van het probleem wat je voorlegt. Want je trekt dus geen dressuur ruiters aan want die kunnen vrij weinig met een fjord met bbp, maar een echte recreatie ruiter zul je ook niet trekken want je mag niks anders dan in de bak rijden...

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:23

liekec schreef:
Ja maar het is wel de kern van het probleem wat je voorlegt. Want je trekt dus geen dressuur ruiters aan want die kunnen vrij weinig met een fjord met bbp, maar een echte recreatie ruiter zul je ook niet trekken want je mag niks anders dan in de bak rijden...

Wait, what? Doordat ik dus geen dressuur ruiters trek kan ik geen bijrijdster vinden? Dat is toch wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. :')

Ik wil ook absoluut geen dressuur rijders. En er staat niet dat er niet buiten gereden mag worden, maar niet op je uppie. Alleen onder begeleiding.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:47

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:

Wait, what? Doordat ik dus geen dressuur ruiters trek kan ik geen bijrijdster vinden? Dat is toch wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. :')

Ik wil ook absoluut geen dressuur rijders. En er staat niet dat er niet buiten gereden mag worden, maar niet op je uppie. Alleen onder begeleiding.

Euh nee, dat staat er niet. Ik zeg dat je geen dressuur ruiters zult trekken en ook geen echte recreatie ruiters. Tel daar je 16+ grens bij op en je vijvertje wordt heel klein.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:52

liekec schreef:
Euh nee, dat staat er niet. Ik zeg dat je geen dressuur ruiters zult trekken en ook geen echte recreatie ruiters. Tel daar je 16+ grens bij op en je vijvertje wordt heel klein.

Tja, ik ga geen verdere discussie met jou aan. Dat het jou niet aanspreekt, wil niet zeggen dat een ander dat niet doet. Ik heb niks aan deze "informatie".

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:01

Ik denk dat liekec het niet slecht bedoeld hoor. Ik snap wel wat ze wil zeggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:06

Ik snap ook wel wat ze wil zeggen hoor. Ik zie haar punt ook wel. Echte dressuurruiters (die jij dus ook niet wil) willen meestal niet trainen met een bbp, maar de recreatieruiters, die jij zoekt, vinden het misschien saai om allen maar bakwerk te doen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:12

Sheran schreef:
Ik snap ook wel wat ze wil zeggen hoor. Ik zie haar punt ook wel. Echte dressuurruiters (die jij dus ook niet wil) willen meestal niet trainen met een bbp, maar de recreatieruiters, die jij zoekt, vinden het misschien saai om allen maar bakwerk te doen.

Ik heb nergens staan dat het alleen bak werk is. Ik wil alleen niet dat er op je uppie buiten gereden word.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:12

@Amigo_Stan: jij vraagt je af waarom er werkelijk waar niemand op je advertentie reageert.
Als iemand je dan hier suggesties doet, kun je dat wel vreselijk onwaar en onredelijk vinden, maar er is blijkbaar iets aan wat je te bieden hebt in jouw omgeving dat niet aantrekkelijk is.
Als dat niet zo zou zijn zou je wel een of meerdere reacties ontvangen hebben op je advertentie.
Om die goedbedoelde reactie dan zo af te snauwen, komt niet erg aardig over. Je vraagt toch zelf of er iets schort aan wat je aanbiedt?

Ik ben lang en breed voorzien van eigen paarden, zit niet in jouw regio bovendien.
Maar ondanks dat ik op en top recreatie ruiter ben, zou ik niet reageren op een bijrijdpaard als ik er alleen met een bbpad op zou mogen rijden.
En mijn eigen ouwe hafje rijd ik 9 vd 10 X dat ik hem rijd ook op een bbpad (in het bos) en m'n jonkie inmiddels ook een paar keer op een bbpad in de bak gereden, dus het is niet zo dat ik het niet kan.

Alleen het verplicht opgelegd worden zou maken dat ik wel verder zou zoeken.

Ik ben dus duidelijk niet geschikt als jouw bijrijder, maar als er in jouw omgeving meer mensen wonen die er instaan zoals ik, kan dat dus wel de reden zijn van het uitblijven van reacties.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:16

Even heel platvoets.
Locatie ken ik niet, dus geen idee of er daar vraag naar bijrijders is.
Ras, voor velen niet interessant, geloof me been there done that, heb ook een Fjord in de aanbieding gehad. Iedereen wou een echt paard, of het waren lieve kleine te jonge kinderen, die wouden dan wel weer graag een fjord
:roll: .

Oke wat zou er aan kunnen mankeren.. Zeg niet dat ik dat perse vind, maar lijken me puntjes die allicht een potentiele verzorgster bijrijder tegen houden.

Dan de advertentie.
Voor mijn fjord en mini appaloosa ben ik op zoek naar een verantwoordelijke bijrijdster/verzorgster. Hij word vooral recreatief bereden, met barebackpad en Bitloos.
Geen probleem lijkt me, maar dan moet het niet een heel zwaar iemand zijn, aangezien BBP dan echt geen goed idee is. Op de mini kan uiteraard door jouw leeftijds catagorie niet gereden worden en voor alleen poetsen en aaien etc. gaan veel mensen geen geld betalen.

Op mijn fjord kan gereden worden in de bak/longeren/grondwerk etc. Hierbij gaat het om de dagen: Maandag, woensdag en ongeveer om de week op zaterdag en evt zondag ochtend. Maar het gaat vooral om de eerste 2 dagen.
Doordeweeks, voor veel mensen lastig die hebben juist net zoals de meeste mensen in het weekeind tijd. Maar een volwassene met kinders op schook die parttime werkt zou kunnen.

De mini wil ook graag aandacht en die maak je blij met een wandelingetje of een poetsbeurt! (hier kan niet op gereden worden)
(ik gedachten vind ik het wel heel leuk menpaardje en dan 2.. voor de wagen.. sorry ben ook menner vind mini's voor de wagen fantastisch)

Verdere eisen....:
- 16+ ivm verantwoordelijkheid.
- Eigen vervoer.
Eerste punten, leeftijd beperk je je mee (ik had zelfs 18 als eis :o ) En ik zie niets staan over eventueel gewicht, voor je fjord?? Maar daar kan je ook als ze langs komen op schiften.
- Ervaring met bitloos rijden en anders bereid hier in les te nemen. (Bij mij)
Bitloos is niet anders rijden dan met bit in mijn ogen (en ja, ik heb ook bitloos gereden en doe dat nog wel eens als het mij zo uit komt. Les nemen bij jou, prima, je bent gediplomeerd instructrice? En moet dat perse bij jou zijn of heb je anders nog naam van goede instructrice waar ze kunnen lessen die jouw goedkeuring wegdraagt? Ik zou er nu neerzetten bereid om les te nemen (en dan niet specifiek voor bitloos, maar algemeen.) HEeft er niet veel mee te maken, maar wat voor bitloze optoming gebruik je?

Ik vraag een bijdrage van 50,- per maand. Hiervoor mag je dus 2/3 dagen per week komen.
Tja, 50 euro.. hier kan ik ze daarvoor echt niet vinden en mijn oudste was echt wel leuk om te rijden meisje dat hem nu reed is er mee gaan starten en heeft elke proef nog met winst afgesloten en kon ook mee buiten gereden worden, maar geloof me geen hond die er voor wou betalen. Nou heb je maar 1 iemand nodig die wel een bijdrage wil geven, maar voorlopig heb je nul reacties.

BBP en niet zelfstandig naar buiten kunnen, zijn wel 2 puntjes...
Voor diegene die aan zichzelf dressuur matig en het paard wil verbeteren en zo wat aan de weg wil timmeren is een BBP niet echt ideaal. En de recreatie ruiter mag niet zelfstandig naar buiten en moet dus maar hopen dat er ???? is er iemand met wie ze dan mee mogen?? op x moment als zij er ook zijn naar buiten gaat en ze mee kunnen? Dan ben je de recreatie ruiter ook kwijt.

Blij dat ik momenteel verzorgsters heb, pffffftttttt. Moet er niet aan denken weer te moeten zoeken, drama...

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:18

Dit is dus precies waarom ik twijfelde het erop te zetten. Ik heb geen zin om me te verdedigen om hoe ik met mijn paard rijd. Er is nou eenmaal geen zadel,simpel. Dus bijdeze hoef ik geen adviezen meer, want wie word er hier nou werkelijk af gesnauwt?