Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:52

Zeker weten. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:10

Voor degene die mij pbs gestuurd hebben. Ik ga jullie nog terugantwoorden! Lig momenteel al een paar dagen ziek op bed :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:35

Sleutel is terug :)
Duurde even, maar ik ben blij dat mijn huidige bijrijdster nou ook een sleutel heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:12

Ik vraag altijd een borg voor de sleutel van de kast, zodat ik bij het niet inleveren ervan nieuwe sloten aan kan schaffen. Geen gedoe met achter je eigen sleutels aan moeten lopen etc. Mss een tip?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:47

Tijd niet meegelezen, nu deels weer bijgelezen.
Bijrijders vinden blijft kunst blijkt nog steeds :D

Inxs schreef:
Ik vraag altijd een borg voor de sleutel van de kast, zodat ik bij het niet inleveren ervan nieuwe sloten aan kan schaffen. Geen gedoe met achter je eigen sleutels aan moeten lopen etc. Mss een tip?

Ha ha hier ook geen tip, een paar bijrijders geleden beweerde uiteindelijk me de sleutel te hebben opgestuurd per post, nou tot op heden niet ontvangen, heb maar nieuw slot gekocht... was weg van de minste weerstand.

KoudbloedKim schreef:
Mooi om te lezen, zo gaat het hier ook inderdaad. :j
Onze bijrijdster komt vandaag ook weer, ondanks dat ze al vanaf 6 uur aan het werk is (bakkerij) en het onwijs koud is.
Ik heb gezegd dat het echt niet erg is als ze lekker thuis blijft, maar ze wil persé komen.
Dat is echt de instelling die we zochten, al begrijp ik ook dat ze thuis blijft als het giet, aangezien ze eerst ruim 20 minuten moet fietsen.

Die van mij vooraf gezegd dat als het echt drama weer is, ik ook wel snap dat het niet altijd grappig is, maar die komt waarschijnlijk dan nog steeds wel. :+ Weet nog van paar jaar terug dat ik zelfs stalgenoot met auto heb opgehaald die niet durfde te autorijden (glad pak sneeuw) en wou komen fietsen, dat leek me nog gevaarlijker. Dat dan een bijrijder niet komt kan ik mee leven.

Anke schreef:
Denk dat de meesten meer waarde hechten aan een gouden verzorgster. Dan aan een bijdrage.

Dat dus, overigens toen onbetaalde bijrijder niet lukte, ook betaalde geprobeerd, maar werkte ook niet.

bruintje123 schreef:
Inzet, betrouw baarheid. Afspraken nakomen. Allemaal niet in geld uit te drukken.

Dat en als iemand wil rijden, onafhankelijk kunnen zitten (niet hotsteklotsen en niet aan teugels hangen en trekken) met daarbij de wil om te leren (ook theoretisch) en het moet veilig zijn!!
Heb een blij ei staan, die echt goudeerlijk is, maar uche... die kan en ga ik echt maar aan klein aantal mensen meegeven (mede doordat die nog in opleiding is).

Wat ik ook als probleem ervoer is het type paard (denk ik) dat ik aanbood, kwamen vooral mensen op af die niet echt konden rijden, die ik de verantwoording niet wou geven (vnl. te jong en of onervaren) of die al niet konden opzadelen. Voor mij moet een bijrijder een stukje lasten verlichting zijn niet een pak zorgen extra, dan doe ik het werk liever zelf heb ik minder zorgen.

Heb nu 1 verzorgster en 2 bijrijders, mede zo gekomen door omstandigheden, anders had ik er denk ik geen of max. 1.

Oudste pony wordt geheel gedaan door bijrijdster. Ging heel leuk, startte er ook mee, elke proef wp thuis gekomen, denk alleen dat dat verleden tijd is wegens wederom een blessure.
Jongste pony heeft een verzorgster (maar bijrijdster van oudste pony en verzorgster van jongste mogen er niet op rijden, is jammer voor hun, maar dat gaat hem echt niet worden.)
Jongste pony heeft nu ook een bijrijder, ben ik heel blij mee. Zeer verantwoordelijk iemand, die ook nog aardig is en goed genoeg kan rijden en haar instelling met rijden is prima.
Zwarte laat ik rijden door mijn instructrice. (en ja, dat kost dus geld. Maar die is lopende bezemsteel als je daar onervaren ruiter opzet :') hij is dan wel doodbraaf.)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:15

Goede tip vd borg voor een sleutel. Dan krijgt het ook meerwaarde om hem terug in te leveren.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:24

Ja goede tip inderdaad!

Hier vandaag weer bericht gestuurd. Nog geen betaling ontvangen. Ze zou het zeggen...

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:06

Hmmhh, net een meisje: ''Hoi ik heb interesse, maar zou het geld van de bus, van de bijdrage af mogen?'' eh nee, kan ik haar reiskosten gaan betalen, nog ff >;).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:46

Haha doef.
Misschien kun je haar meteen minimumloon erbij geven :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:18

Ligt het aan mij dt ik de vraag niet zooooo raar vind? Mits het een leuk meisje is dan en je haar al hebt ontmoet. Als allereerste vraag vind ik het wel een beetje vreemd.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:25

Je kan het zien als verminderen qua bijdrage, maar ik zie het als betalen. Want die bijdrage is dan mijn geld en dan moet ik daarmee gaan dokken... Nee, vind dat jezelf verantwoordelijk bent voor je vervoer, ik bied mijn paard aan voor dat bedrag, overige zaken zoals reizen heb ik niks mee te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:32

Dat is inderdaad net hoe je tegen je verzorger aan kijkt. Als je vindt dat ze je helpt en ze fijn omgaat met je paard vind ik het niet raar. Als jij vindt dat ze maar wat blij moet zijn dat ze op je paard mag zitten en je haar niet nodig hebt, dan doe je het idd niet :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:49

Tuurlijk gaat verzorging boven geld, en als zij bijvoorbeeld al bijrijder was geweest had het mij niet uitgemaakt. Maar ik ken haar niet, en neem het dan ook nirt serieus als dat als 1e vraag gesteld word...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:04

Nee, zoals ik zei vind ik het als eerste vraag ook een beetje een 'slechte' insteek.:)

Ik heb 1 van mijn bijrijdpaarden helaas oogezegd, het ging niet meer qua tijd. Ik voel me er wel schuldig over, maar de eigenaar heeft ook niks aan iemand die niet komt. Mijn tweede (andere stad) gaat geweldig, ik ben zo blij met hem. Een hele mooie kans.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:53

Zoekt iemand misschien een bijrijdster/leaster omgeving Arnhem/Zevenaar?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:24

Als een eigenaar naar zijn paard op pension rijdt krijg die ook geen reiskosten terug van de pensionhouder. Die vermindert dat ook niet aan stalkosten.
Waarom zou een bijdrage voor een bijrijder dat wel normaal zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:44

Hangt er helemaal vanaf waarom je een bijdrage vraagt. En hoeveel de bijrijdster te besteen heeft. Persoonlijk vind ik het niet echt een goede vergelijking.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:52

Waarom slecht vergelijk?

Iets heeft een prijs. Of dat nu een stalling is. De boodschappen in de winkel of je bijdrage aan een bijrijpaard.
Nergens gaan reiskosten af.

Als het te duur is voor de bijrijder moet hij/zij niet reageren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:09

Als je goed las heb ik het in mijn geval over een bijrijder die al kennis was komen maken en goed bevalt, of iemand die al een tijdje bij je rijdt :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:14

Dat had ik dan niet goed begrepen.
Omdat doef het inderdaad heeft over iemand die nog nooit geweest is.

Zoals bijvoorbeeld in de situatie van kbk is het heel wat anders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:15

Dan zijn we het gewoon eens, bruintje. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:16

Haha. Gewoon lekker die druilerige zondag middag vol kletsen samen. :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:18

Ik zou dat persoonlijk ook niet doen reiskosten vergoeden. Als je de persoon langer kent is het anders denk ik. Onze reiskosten naar stal worden ook niet vergoed toch :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:18

Is er misschien iemand die ik via PB even om advies kan vragen omtrent een situatie die zich nu voordoet. In deze situatie ben ik de eigenaresse en is er een verzorgster in het spel die niet zonder toezicht naar mijn pony's kan / mag, maar we zitten nu een beetje met een probleem en ik zou graag een aantal meningen horen. Omdat ik deze week in gesprek ga - maar dit wel goed voorbereid wil doen - bespreek ik de complete situatie liever eerst even via PB. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:21

Kom maar door :j