Tijd niet meegelezen, nu deels weer bijgelezen.
Bijrijders vinden blijft kunst blijkt nog steeds
Inxs schreef:Ik vraag altijd een borg voor de sleutel van de kast, zodat ik bij het niet inleveren ervan nieuwe sloten aan kan schaffen. Geen gedoe met achter je eigen sleutels aan moeten lopen etc. Mss een tip?
Ha ha hier ook geen tip, een paar bijrijders geleden beweerde uiteindelijk me de sleutel te hebben opgestuurd per post, nou tot op heden niet ontvangen, heb maar nieuw slot gekocht... was weg van de minste weerstand.
KoudbloedKim schreef:Mooi om te lezen, zo gaat het hier ook inderdaad.

Onze bijrijdster komt vandaag ook weer, ondanks dat ze al vanaf 6 uur aan het werk is (bakkerij) en het onwijs koud is.
Ik heb gezegd dat het echt niet erg is als ze lekker thuis blijft, maar ze wil persé komen.
Dat is echt de instelling die we zochten, al begrijp ik ook dat ze thuis blijft als het giet, aangezien ze eerst ruim 20 minuten moet fietsen.
Die van mij vooraf gezegd dat als het echt drama weer is, ik ook wel snap dat het niet altijd grappig is, maar die komt waarschijnlijk dan nog steeds wel.
Weet nog van paar jaar terug dat ik zelfs stalgenoot met auto heb opgehaald die niet durfde te autorijden (glad pak sneeuw) en wou komen fietsen, dat leek me nog gevaarlijker. Dat dan een bijrijder niet komt kan ik mee leven.
Anke schreef:Denk dat de meesten meer waarde hechten aan een gouden verzorgster. Dan aan een bijdrage.
Dat dus, overigens toen onbetaalde bijrijder niet lukte, ook betaalde geprobeerd, maar werkte ook niet.
bruintje123 schreef:Inzet, betrouw baarheid. Afspraken nakomen. Allemaal niet in geld uit te drukken.
Dat en als iemand wil rijden, onafhankelijk kunnen zitten (niet hotsteklotsen en niet aan teugels hangen en trekken) met daarbij de wil om te leren (ook theoretisch) en het moet veilig zijn!!
Heb een blij ei staan, die echt goudeerlijk is, maar uche... die kan en ga ik echt maar aan klein aantal mensen meegeven (mede doordat die nog in opleiding is).
Wat ik ook als probleem ervoer is het type paard (denk ik) dat ik aanbood, kwamen vooral mensen op af die niet echt konden rijden, die ik de verantwoording niet wou geven (vnl. te jong en of onervaren) of die al niet konden opzadelen. Voor mij moet een bijrijder een stukje lasten verlichting zijn niet een pak zorgen extra, dan doe ik het werk liever zelf heb ik minder zorgen.
Heb nu 1 verzorgster en 2 bijrijders, mede zo gekomen door omstandigheden, anders had ik er denk ik geen of max. 1.
Oudste pony wordt geheel gedaan door bijrijdster. Ging heel leuk, startte er ook mee, elke proef wp thuis gekomen, denk alleen dat dat verleden tijd is wegens wederom een blessure.
Jongste pony heeft een verzorgster (maar bijrijdster van oudste pony en verzorgster van jongste mogen er niet op rijden, is jammer voor hun, maar dat gaat hem echt niet worden.)
Jongste pony heeft nu ook een bijrijder, ben ik heel blij mee. Zeer verantwoordelijk iemand, die ook nog aardig is en goed genoeg kan rijden en haar instelling met rijden is prima.
Zwarte laat ik rijden door mijn instructrice. (en ja, dat kost dus geld. Maar die is lopende bezemsteel als je daar onervaren ruiter opzet
hij is dan wel doodbraaf.)