Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:58

Ik zou graag een bijrijdpaard hebben. Heb er veel voor over, want mis paarden heel erg.
Ik woon in Nuenen, dus als er hier iemand is die een verzorgster zoekt dan hoor ik het wel!
(Paard moet dan staan in Nuenen, Nederwetten of Gerwen)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:17

Als iemand 35 p/m betaald, daarvoor alleen mag rijden onder begeleiding. En dan op donderdag om de twee weken de paddock moet ruimen. Is dit acceptabel?
Ik zit dus een beetje met een probleempje..
Ik wil nu eigenlijk iemand voor drie dagen in de week voor jolanda, voor een x bedrag. Maar ik heb al een meisje wat Jolanda verzorgd. En die kan niet alleen rijden.. Wat moet ik daar dan mee.. Nog iemand voor die ene dag zoeken? Of helemaal iemand anders zoeken. Dat meisje gaat drie dagen in de week niet redden..

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:36

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een leuk verzorgpaardje! :o Het liefste voor 1 dag in de week, maar als het dichtbij is.. kan ik ook 2x in de week :D Woon zelf in Moordrecht, dus dat zou het aller mooiste zijn. maar anders Gouda of nieuwerkerk a/d ijssel.. Mijn PB staat altijd open voor vragen!! :D

& ik zie dat meer mensen uit deze omgeving opzoek zijn haha, maar ik ben zelf 20 jaar.. en ook nog steeds niks gevonden, dus aan jullie leeftijd zou het toch niet liggen denk ik :P

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:39

Navanja schreef:
Als iemand 35 p/m betaald, daarvoor alleen mag rijden onder begeleiding. En dan op donderdag om de twee weken de paddock moet ruimen. Is dit acceptabel?
Ik zit dus een beetje met een probleempje..
Ik wil nu eigenlijk iemand voor drie dagen in de week voor jolanda, voor een x bedrag. Maar ik heb al een meisje wat Jolanda verzorgd. En die kan niet alleen rijden.. Wat moet ik daar dan mee.. Nog iemand voor die ene dag zoeken? Of helemaal iemand anders zoeken. Dat meisje gaat drie dagen in de week niet redden..

Njaa lastig.. ik neem aan dat jij een verzorgster zoekt omdat je zelf te weinig tijd heb. Dan is het toch lastig als je er altijd bij moet zijn. Mischien haar gewoon lekker laten poetsen en wandelen en voor de andere 2 dagen een bijrijder zoeken die wel alleen kan verzorgen/rijden?!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:41

Je bent niet de enige.. want ook ik heb de zoveelste advertentie op marktplaats en op bokt staan.
Zelf ben ik toch volgens mij ook niet de beroerste que regels enzovoort.
Ze mogen alleen in het begin niet meer zonder mijn toezicht rijden, omdat hij dan helemaal verkeerd gereden wordt.

Ik weet me geen raad meer hiermee ...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:44

Ja, het zit zelfs zo, dat ik die twee dagen in friesland ben, en ik er dus helemaal niet ben. Ik kan haar niet alleen laten longeren/rijden, en dat wil ze natuurlijk wel graag.

En iemand voor 35,- 1 dag in de week laten verzorgen, mesten en rijden? Erbij? is dat wat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:00

Dat is 8 Euro per keer.... dat vind ik (persoonlijk) wel veel ook als ze al helpen met mesten en verzorgen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:02

Ik vind dat wel meevallen, je leert van mij en mijn paard namelijk ook al een heleboel... En wat kost het per uur op de manege? Een stuk meer toch..

Wat zou dan schappelijker zijn?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:03

Om eerlijk te zijn vind ik het ook veel.
En op de manege heb je dan ook les,
Maarja dat is wat ik dan vind,

Danielle_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:07

bij mij is het ook juist omgekeerd,
ik zoek een verzorgpony maar nee, niemand in de buurt,
en als ik er dan nét een vind die in de buurt is zoeken ze een ouder iemand...

wel raar, ik zou juist denken dat hartstikke veel paardenmensen een verzorgpony/paard zoeken!

succes ermee

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:07

ik ben opzoek naar een verzorg pony/paard in t ' gooi....
als je r een weet stuur dan ffe een pb' tje
Laatst bijgewerkt door zoofje op 14-01-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:09

Yes ik heb een adres gevonden! Moet alleen nog even afspreken wanneer en hoe laat en ik kan komen proef rijden! :)
@Navanja: Ik vind het ook wel wat veel. Een manegeles hier kost €9,=. Ik betaal €70,= per maand en dan mag ik drie keer per week komen. Wat ik dan doe mag ik zelf weten. Ik mag ook rijden en buitenritten maken (mits ze op ijzers staat) als ze niet thuis zijn. Voor de hoefijzers betaal ik de helft mee, dat is €45,= om ongeveer de 6 weken. In de winter staat ze dan niet op ijzers. Ook moest ik de inenting betalen die je nodig hebt om wedstrijden te rijden etcetera, dat is €20,=. Zou ik willen lessen, moet ik dat ook zelf betalen maar dan mag ik de trailer wel lenen. Maar ik ga niet op les met haar dus dat valt al weer wat mee.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:14

Narya schreef:
Chantaloves schreef:
Hmm nee dan denk ik het ook niet. Ik zoek echt zo'n "maatje", die gaat hinniken als je komt er waar je echt een speciale band mee hebt (klinkt echt super cliché haha)
Ook toevallig dat dat je nicht was !
Volgens mij zoeken wij trouwens een beetje hetzelfde

Volgens mij is jullie beeld van een verzorgpaard niet erg realistisch. Zo'n band heb je niet na de eerste keer borstelen, daar moet je moeite voor doen. Om een paard dan af te keuren 'omdat je geen klik voelt' vind ik dan ook wel een beetje merkwaardig. Zelfs al zijn er vier mensen die voor hetzelfde paard zorgen, dat paard gaat je echt wel herkennen hoor.

Nee, ik bedoel niet dat het na de 1e x borstelen is, of na een maandje al. Gewoon een soort van "vast" verzorg paard die ik een langere tijd mag verzorgen en waar ik een band mee krijg. Ik zou het helemaal niet erg vinden als er nog iemand kwam maar 4leeftijdgenoten die er op hetzelfde moment zijn is gewoon niet wat ik zoek, maar als ik teruglees snap ik wel dat het zo op je overkwam :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:14

Je hoeft verder bij mij niks mee te betalen, en je krijgt les van mij, wat normaliter 25 euro per uur is.. Wat moet ik dan vragen volgens jullie. Want als iemand minder betaald, ga ik echt niet ook gratis les staan geven.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:21

Helaas heb ik nog steeds ggeen pony/paard in de buurt gevonden :(

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:23

@navanja les is toch geen 25 euro per uur ? Op mijn manege 12-,dacht ik.
Maar jouw paard wordt natuurlijk ook verzorgd, en dat is ook wat waard

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:33

Tammii schreef:
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een leuk verzorgpaardje! :o Het liefste voor 1 dag in de week, maar als het dichtbij is.. kan ik ook 2x in de week :D Woon zelf in Moordrecht, dus dat zou het aller mooiste zijn. maar anders Gouda of nieuwerkerk a/d ijssel.. Mijn PB staat altijd open voor vragen!! :D

& ik zie dat meer mensen uit deze omgeving opzoek zijn haha, maar ik ben zelf 20 jaar.. en ook nog steeds niks gevonden, dus aan jullie leeftijd zou het toch niet liggen denk ik :P

Ik weet niet maar misschien heb ik wat gevonden voor je. ik ben zelf ook opzoek naar een verzorgpaard(ik woon in nieuwerkerk) maar deze was gewoon te ver voor mij
Het is in zevenhuizen/moerkappele http://link.marktplaats.nl/408443766
Suc6 met zoeken

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:33

Mijn lessen kosten 25 euro per uur, en dat zijn zeker geen manege lessen ;)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:47

je bent gediplomeerd instructrice?
dan zou ik er denk ik nog over denken :=

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:49

Haha, ja ;)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:50

ja, jij bent echt super goed en weet heel veel.
Daar zou ik het wel voor over hebben, jammer dat ik niet in je buurt woon.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:54

Dankjewel :)

Ja nieuwekerk a/d ijssel is een beetje ver weg ja..

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:55

Navanja schreef:
Ik vind dat wel meevallen, je leert van mij en mijn paard namelijk ook al een heleboel... En wat kost het per uur op de manege? Een stuk meer toch..

Wat zou dan schappelijker zijn?

Alleen hoef je bij de manege niet te mesten. Hooguit een borsteltje eroverheen en zelf zadelen. Voor de rest geen klusjes.
Ik zou nul euro over hebben als ik ergens onder begeleiding moest rijden en helpen mest etc.
Dan ga ik indd wel naar de manege toe. Het is dan geen vzpaard meer. Nouja dat is mijn mening. Verzekering etc is Ook op de manege erbij. Eigenlijk zou ze dan betalen voor een lesje en ook moeten mesten en verzorgen. Niet vergelijkbaar met een manege.. Dat je zelf les geeft kies je natuurlijk voor.
Laatst bijgewerkt door Jessicajoann op 14-01-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:57

Ja je wil wat leren, of je wilt dat niet he!

En iemand die niet wilt mesten, hoef ik sowieso al niet, ik mest al mijn hele leven elke dag boxen uit. Ik vind het rete verwend als iemand dat niet wil doen, sorry. Dat is mijn mening.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:57

hangt er per situatie denk k vanaf wat logisch is... ik betaalde een poos 50 per maand voor 2 dagen per week, en t was een waardeloze bak, geen licht in de bak 's avonds, en ik was meer tijd bezig met uitmesten dan met rijden... steekt nog een heel verhaal achter :+ maar achteraf gezien was die 50€ gewoon teveel voor wat ik kreeg. heb nu een nieuw paardje gevonden wat (hopelijk) voor t zelfde geld een veel betere deal is :+

ik leer van een privepaard (denk ik? zou ik iig logisch vinden) meer dan van de gemiddelde manegeknol (sorry paardjes), dus zou t zeker wel hebben overwogen (had ik niet al voorzien geweest en had je dichter in de buurt gezeten :P)