Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:43

kiki1976 schreef:
Nu zijn dit wel dingen waar je waarschijnlijk door de crisis in terecht bent gekomen en daar zelf niets aan kunt doen. En op voorhand waarschijnlijk ook niet kon overzien.

Nu snap ik wel jouw achterliggende gedachte hoor. Want het liefst wil je je je paardje niet kwijt wat logisch is.
Maar wij proberen je de andere kant te laten zien als je snap wat ik bedoel.

welke "andere kant" zijn er geen eigenaren, zijn er ook geen bijrijders (of ben ik nou gek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:46

Er zijn de laatste tijd vooral veel eigenaars en een stuk minder bijrijders ... Dus als je dan ook nog eens x bedrag als bijdrage gaat vragen en vindt dat bijrijders toch alleen maar je paard verpesten (even heel korte versie) dan wens ik je heel veel succes, maar zou het mij niet verbazen als je alleen achter blijft ;)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:53

En blijkbaar zonder bijrijders zijn er ook sommige eigenaren niet meer..
Aangezien er dus mensen zijn die afhankelijk zijn van een bijrijder, omdat anders het paard weg moet ivm de kosten.. :o

Nee gelukkig kijk ik er héél anders tegenaan, ik zou nooit afhankelijk willen zijn wat m'n paard betreft.

Ik gun gewoon iemand hetzelfde, als wat ik altijd gehad heb. Leuke bijrijdpaarden waar je plezier mee kan hebben, wat leren, ervaring opdoen, etc.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:55

of zij loopt lachend met twee verzorgsters er vandoor en wij die mee denken met de verzorgster krijgen geen enkele reactie :D Ben heel benieuwd }>

Ik zou ook zeker niet afhankelijk willen zijn :n

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:01

Waarschijnlijk :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:05

Ik ga er geen energie meer in stoppen want je wilt het niet begrijpen!

Maar goed hier gaat een vriendin tijdelijk m'n paardje rijden en daar ben ik heel blij mee! Verder zit ik er heel hard over na te denken om haar (weer) voor de wagen te gaan zetten. Zo kan ik haar toch hopelijk meer beweging geven als mijn rug niet goed zit.
En daarbij wilt m'n oudste (12 jaar) haar ook graag gaan rijden, maar dan moet ze voor mij net even verder zijn door gereden. Hij rijd ondertussen bijna 3 jaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:40

Dahlia schreef:
Nee gelukkig kijk ik er héél anders tegenaan, ik zou nooit afhankelijk willen zijn wat m'n paard betreft.

Nee ik ook niet. Maar stel dat je dat wel wordt, om wat voor reden dan ook? Kun jij in de toekomst kijken?
Doe je dan ook meteen je paard weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:40

Ik zou dan in ieder geval niet bijrijders zitten afkraken...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:51

Ga er gewoon niet meer op in... Het heeft geen zin! ;)

*wacht nog steeds af en gaat een nieuwe advertentie zetten op MP*

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:54

Heeft idd geen zin wat je ook zegt, onze mening is niet die van Babootje.

Succes Lianne86, ik wacht ook nog steeds op de juiste reactie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:57

En ik ben aan het twijfelen of ik een nieuwe advertentie zou zetten ...
Heb zo het idee dat de timing misschien niet zo goed is, wat dingetjes op stal enzo (niet met mij persoonlijk, maar de stal in het algemeen) en weet niet hoe dat gaat aflopen .. Zou stom zijn als ik eindelijk iemand heb en ik in het slechtste geval zou moeten verhuizen (alhoewel ik wel tracht in de buurt iets te vinden dus als de verzorgster ook in de buurt zit hoeft dat geen problemen te geven natuurlijk). En in het minder slechte geval is de sfeer op stal momenteel ook onder het vriespunt (hopelijk stijgt die weer nu de temperaturen weer stijgen :Y) ) en dat is misschien ook al een afknapper voor mogelijke verzorgers ..

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:02

pff al een aantal mail gehad van echte penny meisjes van 13 14 jaar
"ik wil wel je paardje verzorgen en poetsen. "
en toch staat er boven de 16 jaar.
natuurlijk heel dapper om alsnog een mail te sturen maar als je dan de mail door lees
en ze zeggen jaaa ik heb ervaring met jonge paarden
als ze stijgeren en bokken kan ik ze aan , ik heb er al zat ingereden ..
dan denk ik al snel van uuhm jaaa dat zal :P
en zoiezo het is niet eens verantwoord zo jong iemand met een paardje van 3
waaar zijn alle oudere mensen toch ;(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:03

Je hebt waarschijnlijk niet 1.2.3 een verzorgster [***] dus zou het zeker proberen en een advertentie zetten. Mocht je in eens wel binnen no time een juiste reactie hebben dan kan je uitleggen wat het probleem is, ze komt tenslotte voor je paard en niet voor de mensen er om heen en misschien eerst nog een tijdje samen met jou dus heeft ze niets met de rest van stal te maken! En wat je al zegt als ze in de buurt woont en je gaat verhuizen kan ze gewoon mee.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:04

:= hihihi Jaleesaa ik herken het, wordt er soms :r van en dan die antwoorden wat ze allemaal wel niet kunnen en doen als de paarden stout zijn 8)7

Ik heb voor het weekend wel een meisje van 14 jaar maar die is gelukkig helemaal niet zo juist omgekeerd, ze kan best wel wat maar zo onzeker dat ze zegt het niet te kunnen. Ook niet goed maar zo ben ik wel bereid haar te helpen! Die meiden die zeggen zo goed te zijn steek ik geen energie in :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:07

Misschien wel inderdaad :j
Maar heb het bij de eerste verzorgster ook eens gehad, de dag dat ze kwam kennismaken sprak een andere pensionklant mij aan (die mensen zijn er nu niet meer) omwille van een misverstand en ze deed dat nogal uh.. direct (beetje ruzie maken, beginnen roepen enzo). En toen had ik ook iets van: super, eerste dag dat er iemand is, krijg je dit .. Verzorgster wist ook niet waar ze moest kijken.. Heb haar daarna wel uitgelegd wat en hoe (en het was ook totaal niet mijn schuld ofzo, gewoon een misverstand) en dat begreep ze dan wel, maar het geeft dan toch wel meteen een beeld van de andere pensionklanten die blijft hangen .. En dat wil ik deze keer toch wel voorkomen (alhoewel het nu niet met personen rechtstreeks zal zijn, iedereen kan goed opschieten met elkaar). Kan niet goed uitleggen hoe de vork in de steel zit natuurlijk.. maarja, zit er wel een beetje mee :+

@ Jaleesaa : hmmja, dat ze toch een bericht sturen ok, maar dan zo'n teksten dan is het ook meteen einde verhaal :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:14

Vervelend [***]...weet natuurlijk niet wat er aan de hand is maar snap wel hoe vervelend het is, ik word op pension heel raar aangekeken omdat ik anders met mijn paarden werk en al redelijk wat meiden heb langs gehad die dachten te willen helpen. Als er nu iemand mee komt en ik stel ze voor komt er een antwoord "zo en jij gaat het wel vol houden" of een reactie naar mij "op naar de 111?" brrrr bemoei je met je eigen zaken, nu stel ik ze bijna niet eens meer voor eerst maar zien of ze niet afhaken na 2x maar alleen hallo kan er dan niet eens meer vanaf.

Zien ze dat iemand vaker komt kunnen ze wel heel gezellig doen hoor dus het is zeker niet vervelend op stal voor een verzorgster maar ze moeten je leren kennen, we hebben dan ook een heel klein groepje...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:16

Ik wil gewoon zekerheid dat ik iemand heb die weet wat die doet en ervaring heeft en die ik kan vertrouwen... En als er elke keer iets tussenkomt; tjah... ik heb onder voorbehoud iemand... al 2-3 weken :') maar ze heeft nog niet op mijn paard gezeten dus geen idee of het iets is...

Ik weet het gewoon ook niet meer zo goed wat het handigst is? Aan de ene kant kan ik wachten... Als ze het wil doen, zou het ideaal zijn (ken haar lang, ze woont op 3 minuten van mijn paard af, kent de omgeving, ze rijdt netjes, gaat goed met paarden om...) maarja... ze zit nu met haar knie.... En vraag me echt af hoe enthousiast ze erover is.... (Mam spreekt haar regelmatig.. dus ik krijg het alleen via via te horen :D)

Heb via hier nog wel een goede reactie gehad... Waarvan ik echt zoiets had van "Haar wil ik graag uitnodigen... maar..." :S Hoop dat het proefrijden deze week gaat worden, want anders weet ik niet wat ik ga doen :S

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:18

Lastig dat je paard ver weg staat Lianne86, anders kon je zelf zien hoe enthousiast iemand is en geeft het een fijner gevoel...iemand op 3 min afstand zou wel heel fijn zijn, geen gezeur dat ze niet komen als het regent of sneeuwt. Het zal wel wat warmer worden deze week dus wie weet heb je geluk!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:23

Op de vorige stal was een groep die gewoon bepaalde mensen niet mocht, dan hoorde je om wat voor reden er ook niet bij en lieten ze dat altijd lekker duidelijk merken... Mij mochten ze ook niet zo omdat ik gewoon wat terugzei en me niets aantrok... Heb er ook een keer een stomme discussie gehad die nergens over ging :') Maarja op sommige stallen (n) Gelukkig had ik toen een heel rustig verzorgstertje die ze uit de weg ging... Want anders weet ik niet hoe het was afgelopen :S (Zelf zoek ik het ook niet op, maar als ze iets stoms doen dan krijgen ze dat wel te horen... of ik ga gewoon naar de stalhouder ;)) Gelukkig nu op een kleine gezellige stal!

Maarja; soms vraag ik me af wat beter is.. Of direct zijn en er wat van zeggen, of het uit de weg gaan :S (Nouja, de directe manier --> zorgde alleen voor nog meer problemen bij een ander stalgenootje :S) Is maar net wie er tegenover je staat...

@Zoek... en het is gewoon een volwassen vrouw, die echt wel veel ervaring heeft (sowieso beter rijd dan ik :')) en mjah.. dat geeft me gewoon een fijner gevoel.. Ze heeft zelf ook een tijd een pony gehad; dus ik hoop heel erg dat... Anders is het altijd weer afwachten en het grote nadeel is dat ik er zelf 1x per week ofzo bij ben.. maximaal 2x per week... En dat maakt het nog lastiger. Maarja, vertrouwen in mams.... (Alleen wil ik nu gewoon heel graag een "jaah ik wil graag je paardje verzorgen" horen ipv "onder voorbehoud" :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:24

Ik heb ook ooit op een stal gestaan, waar ze echt klaar waren met al de verzorgsters van diegene, daar kwamen er echt 5 voor 1 pony en de meesten haakte wel weer af na een week of 3, en ze hadden ook nog eens 6 pony's, dus extra veel verzorgsters. Ik heb het daar ook niet echt naar mijn zin gehad, en voelde me bezwaard bij alles wat ik deed, toch vond ik de pony leuk en ben ik door gegaan tot hij verkocht werd, maar toch ik heb daar echt geen plezier gehad. Ben nu ook zo blij dat ik maar 2 stalgenoten heb (eigenaresse en iemand anders) en daar staan 5 pony's, en die mensen die er staan zijn echt schatten <3 Soms moet je gewoon door iets minder leuks, voordat er wel iets supers aankomt :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:49

Ja, dan is het als eigenaar gelukkig makkelijk om te zeggen van "Joh, wat er op deze stal staat.... we gaan!" :') Jammer eigenlijk, voor de rest echt een fijne stal, maar als bepaalde mensen er waren, had ik al geen zin om te rijden omdat je constant gezeur had, of ze lieten je paard schrikken of wat dan ook... En ik had zoiets van "ook al ga ik 2 uur achterstevoren erop zitten, boeiend, tis mijn paard!" (Ok, ingrijpen en er wat van zeggen als ik hem mishandel ;) ander verhaal, maar als ik gewoon relax met een lang teugeltje rondhups... boeiend toch? Hij loopt ontspannen, niet aan de teugel zoals het "hoort"; maar als ik zo een half uur wil rijden, moet dat gewoon kunnen...)

Heel veel verzorgsters is ook vervelend, je weet niet meer wie bij wat hoort :p Aan de andere kant, natuurlijk de keuze van de eigenaar zelf... Zelf wil ik voor 1 verzorgster gaan, gewoon een vast iemand en dat was het... Werkt het fijnst.... Alleen eerst nog even vinden :D (nouja... onder voorbehoud)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:53

Hoe meer erin staat van jonge mensen "ingereden, kan het aan" etc... Hier is het zelfs zo erg, dat er ooit iemand is geweest die heeft een jaar in Deurne (Helicon, een of andere opleiding met paarden) gedaan... Dus dan verwacht je wel wat meer dan van iemand die zegt "ik kom van een manege af"... Om de een of andere reden is ze niet eens opgestapt zonder dat er iemand langsliep (proefrijden was op mijn pony... daar zet ik mijn buurmeisje op van toen 9 ;)) Maar ze kwam wel om een jong zadelmak paard in te rijden :')

Hoe meer er in staat dat ze "kunnen" hoe minder ik het vaak geloof...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:54

Ik mocht niet rijden (wat dan een voordeel was, want anders durfde ik al helemaal niet meer onder hun toezicht) maar het liefst ben ik gewoon allemaal op mijn eigen tempo bezig in alle rust, paarden zijn mijn afleiding van alle drukte, maar als ik me dan ook nog druk moet maken om alles gaat het natuurlijk helemaal mis, mezelf kennende. Met de stal was verder niks mis hoor, en onderling waren ze ook aardig, maar tegen de verzorgsters van die pony's..

Haha, het moet vast een keer lukken hoor, om en een verzorgster te vinden bij jou (en de rest natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:55

@ Lianne86 : Dat laatste is zeker waar :+ Heb liever dat er niks staat van wat ze kunnen en dat het gewoon een leuke, vlotte advertentie is, dan dat er een heel lijst staat van wat voor moeilijke paarden ze allemaal wel niet gereden hebben.. Ik denk ook altijd maar: als je diverse paarden gereden hebt die bij je bokken & steigeren dan is het misschien eens tijd om naar jezelf te kijken ...

Hier zijn ze verder gelukkig wel aardig tegen verzorgsters enzo, en zolang je geen dingen die niet kunnen doet met je pony dan laten ze je ook begaan... Ze zijn van mij ook al heel wat gewend op dat gebied, ik doe zowat alles anders dan anderen, dus ja :') Heb op een bepaald moment wel eens de reactie gehad "je bent geen persoon om verzorgsters te hebben, je wil het gewoon allemaal zelf op je eigen manier doen".. En dat is ook wel zo :+ Maarja, met 2 pony's .. Ik ben er nog steeds niet uit :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-13 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:57

[***] schreef:
@ Lianne86 : Dat laatste is zeker waar :+ Heb liever dat er niks staat van wat ze kunnen en dat het gewoon een leuke, vlotte advertentie is, dan dat er een heel lijst staat van wat voor moeilijke paarden ze allemaal wel niet gereden hebben.. Ik denk ook altijd maar: als je diverse paarden gereden hebt die bij je bokken & steigeren dan is het misschien eens tijd om naar jezelf te kijken ...

Hihihi daar ben ik het zeker mee eens, een paard doet niet zomaar vervelend en stoer staat het zeker niet in je advertentie!