Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mioux schreef:Wat ik me vaak wel aan stoor is dat sommige geld "moeten" vragen omdat ze anders hun paard niet kunnen houden om dat ze het niet kunnen betalen.
Mioux schreef:Ik ben deels met hierboven eens ! Het is en blijft natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid. En inderdaad je mag zeker met dit weer blij zijn dat men nog je paardje wilt doen, de meeste gaan met dit weer lekker thuis zitten en denken bekijk t maar, zeker als ik ervoor moet betalen om in rot weer (als je geen binnenbak heb bijvoorbeeld) te gaan rijden en alles erom heen moet doen.Ik ga zowiezo geen groot bedrag geven aan iemand als ik n paard ga doen, ook heb ik nu gereageerd op een fries merrietje, t baasje heb door omstandigheden te weinig tijd en de andere verzorgster gaat aan kinderen denken, ja dan ben je al blij als iemand je paardje komt doen.
Ik ben wel iemand die door wind en weer komt, mits ik niet belachelijk iets hoef te betalen.
Ook ben ik iemand die vaak dingetjes zelf haalt, zoals halster of dekje of borstels erbij etc etc, ik vind dat hetzelfde als dat je moet betalen per maand en daarom zoek ik liever een paardje die aandacht nodig heb als waarvoor ik de baas moet betalen.
Quellian schreef:Mioux schreef:Wat ik me vaak wel aan stoor is dat sommige geld "moeten" vragen omdat ze anders hun paard niet kunnen houden om dat ze het niet kunnen betalen.
En ik denk dat dat steeds meer worden. Moet je eens zien hoeveel -goede- paarden er bij de slager staan omdat mensen het niet meer kunnen betalen.
En dan nog; het maakt toch niet uit waarom een bijrijdster een vergoeding moet betalen? Of het nou is omdat de eigenaar het geld nodig heeft of omdat het een principekwestie is. Net zoals de reden waarom iemand een bijrijdster heeft; geld nodig? Geen tijd voor het paard?
Het doet er niet toe... iemand zoekt een bijrijdster, reden onbekend en onbelangrijk, punt. En een potentiële bijrijdster betaalt het en zeurt niet of die potentiële bijrijdster kijkt verder.
Maar het is niet zo dat een bijrijdster de regels opstelt, in die wereld leven niet. Voor een bijrijdster geld: take it or leave it. Je schikt je naar de eisen en wensen van de eigenaar of je koopt lekker zelf een paard.
abcde schreef:en mooi weer rijders................zijn geen paardenmensen!
Zou ik gelijk klaar mee zijn
vuurneon schreef:Hallodan;
Klusjes; niet alleen uitmesten, maar ook stal vegen, water halen (vooral in de winter), helpen hooi/stro binnen halen, controle weiland. Gewoon alles wat bij paarden hoort.
Mioux schreef:Oh nee hoor, heb vorig jaar zelfs tot en met de 6e maand in mijn zwangerschap, gewoon de klussen eromheen ook gedaan en heb op t paardje nooit kunnen rijden omdat ook die toen nog te jong was ook voor mijn zwangerschap heb ik t paardje verzorgd, 2 jaar lang, maar ik heb nooit en te nimmer 100 euro betaald en dan ook nog eens alle klussen moeten doen.
Ik heb toen zelfs niks hoeven te betalen, maar omdat ik t tof vond dat ik vrijheid kreeg met t paardje heb ik wel de kosten voor t scheren, wassen en halsters borstels en dekens betaald. Als dank maar ook omdat ik t leuk vond.
joyce B schreef:abcde schreef:en mooi weer rijders................zijn geen paardenmensen!
ik ben ook een mooi weer rijderRijd liefst in een droge bak en tussen de buien door
Heb de paarden aan huis en moet al het werk er om heen dus ook gewoon doen. In weer en wind, ziek, zwanger maakt niet uit... Het werk gaat door. ben je dan geen paardenmens alleen vanwege het "mooi weer rijden"?
Verwacht van verzorgsters ook niet dat ze in de plenzende regen gaan rijden. Vinden mijn paarden ook niet zo'n succes trouwens. Die lopen desnoods zijwaarts of achterwaarts naar de uitgang of gaan met de kont in de wind en het hoofd omlaag staan.
Mindim schreef:Mioux schreef:Oh nee hoor, heb vorig jaar zelfs tot en met de 6e maand in mijn zwangerschap, gewoon de klussen eromheen ook gedaan en heb op t paardje nooit kunnen rijden omdat ook die toen nog te jong was ook voor mijn zwangerschap heb ik t paardje verzorgd, 2 jaar lang, maar ik heb nooit en te nimmer 100 euro betaald en dan ook nog eens alle klussen moeten doen.
Ik heb toen zelfs niks hoeven te betalen, maar omdat ik t tof vond dat ik vrijheid kreeg met t paardje heb ik wel de kosten voor t scheren, wassen en halsters borstels en dekens betaald. Als dank maar ook omdat ik t leuk vond.
Het was ondanks jouw quote niet persoonlijk op jouw bedoeld. Alleen merk je dit wel bij bijrijders. Men komt niet met passie, bij kou of regen of iets anders wat ze even niet naar de zin is, dan gooien ze de handdoek al in de ring. Als het geen sportpaard is, dan halen ze hun neus al op of accepteren, maar zodra er een kwpnér beschikbaar is, zijn ze foetsie. Ook als men helemaal geen bijdrage of klussen hoeft te doen.
joyce B schreef:abcde schreef:en mooi weer rijders................zijn geen paardenmensen!
ik ben ook een mooi weer rijderRijd liefst in een droge bak en tussen de buien door
Heb de paarden aan huis en moet al het werk er om heen dus ook gewoon doen. In weer en wind, ziek, zwanger maakt niet uit... Het werk gaat door. ben je dan geen paardenmens alleen vanwege het "mooi weer rijden"?
Verwacht van verzorgsters ook niet dat ze in de plenzende regen gaan rijden. Vinden mijn paarden ook niet zo'n succes trouwens. Die lopen desnoods zijwaarts of achterwaarts naar de uitgang of gaan met de kont in de wind en het hoofd omlaag staan.
Mioux schreef:Wat ik me vaak wel aan stoor is dat sommige geld "moeten" vragen omdat ze anders hun paard niet kunnen houden om dat ze het niet kunnen betalen.
Serendip90 schreef:Hooi/stro steeg 2 jaar terug echt met meer dan 100% :S de kleine pakjes (eerst rond de 3 euro) werd gewoon 7 euro voor gevraagd :s
vuurneon schreef:Serendip90 schreef:Hooi/stro steeg 2 jaar terug echt met meer dan 100% :S de kleine pakjes (eerst rond de 3 euro) werd gewoon 7 euro voor gevraagd :s
Geen last van gehad gelukkig, lichte stijging maar! Voordeel dat ik alles zelf inkoop, als je op een pensionstal staat dan ben je toch weer afhankelijk van de eigenaar.