Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rhaps

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:08

Ik kom ook even binnenvallen, ook ik ben op zoek naar een bijrijdster voor mijn paardje.
Ben nu al een tijd op zoek advertenties geplaatst, bekenden gevraagd etc, maar niets...
Paardje is 9 jaar, mag alles mee gedaan worden, dressuur, springen, buitenrijden etc. Alles is aanwezig incl. buitenbak. Ik hoef er geen vergoeding voor. Concoursen en les alles mag (hoeft niet) en toch vind ik niemand.....ik snap het niet. Vroeger stonden ze ervoor in de rij. De enige reactie die ik nu krijg is van 12 jarige, echter mijn paard staat aan huis en je bent dus vaak alleen en dan vind ik dat toch echt te jong, zo onredelijk is dat toch niet??

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:10

Serendip90 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, van de week gevraagd bij de mensen die bij de binnenbak daar in de straat aan het rijden waren of we die mochten gebruiken tegen betaling (eigenlijk ook te gek voor woorden, zou ik nog extra gaan betalen omdat ik iemand heb die graag een binnenbak wil :')) maar dat waren niet de eigenaren dus ze wisten het niet. Dus nu hopen dat we de eigenaren van de bak een keer tegenkomen... (is 500m stappen... dus :))

Jij bent de ideale eigenaar!! Waar woon je?? (grapje :Y) ) Nee hoor, ik zou hen laten betalen! Ze mogen alles al gratis doen. :') Ik mag ook echt niet klagen hoor wat betreft eigenaars, ik heb ook de luxe dat ik geen stallen hoef te doen of wei/bak, of andere "klusjes". Ik bied het vaak zelf aan maar dan hoeft het niet en doen ze het zelf:') Laatst waren ze weg en toen was ik blij dat ik 2 weken de wei kon scheppen. (4 paarden die overal schijten.. :roll: ) Maar ik was blij dat ik wat kon doen. Straks ga ik toevallig het tuig invetten en mijn les betaal ik zelf. Af en toe geef ik eens wat als blijk van waardering. Maar als ze wel gevraagd hadden om de stallen te doen o.i.d. had ik zeker ook gedaan. Ik dacht dat ik makkelijke eigenaars had :o _O-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:11

rhaps schreef:
Ik kom ook even binnenvallen, ook ik ben op zoek naar een bijrijdster voor mijn paardje.
Ben nu al een tijd op zoek advertenties geplaatst, bekenden gevraagd etc, maar niets...
Paardje is 9 jaar, mag alles mee gedaan worden, dressuur, springen, buitenrijden etc. Alles is aanwezig incl. buitenbak. Ik hoef er geen vergoeding voor. Concoursen en les alles mag (hoeft niet) en toch vind ik niemand.....ik snap het niet. Vroeger stonden ze ervoor in de rij. De enige reactie die ik nu krijg is van 12 jarige, echter mijn paard staat aan huis en je bent dus vaak alleen en dan vind ik dat toch echt te jong, zo onredelijk is dat toch niet??

Welke provincie kom je vandaan? :) Ja het is lastig he?? terwijl er toch genoeg 16/18 plussers zijn die op zoek zijn >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:16

Ik las een paar pagina's mee en niet alles gelezen.
Ik las ergens een reactie dat iemand een paard zocht waar ze mee kon dressuren, spingen en mee naar buiten kon, waarop iemand zei succes met zoeken.

Die paarden zijn er echt wel :j .
Ik heb er hier 1 staan die van alles een beetje kan maar nog het meest plezier heeft in buiten rijden.
Onlangs heb ik dan ook een verzorgster hoewel ik niet echt op zoek was.
Persoon heeft mij zelf benaderd ivm een oude advertentie en ik dacht ach waarom ook niet.
Kan ik er bij zijn en iemand ook lekker laten genieten.
Ze is 13 jaar en rijd op mijn Groninger x Gelderse ruin van 1.70m, ze mag er mee naar buiten (wel onder begeleiding van mezelf), ze rijden in de rijbak wat basis oefeningen en ze hebben sinds 2 x ook samen gesprongen.

Ze zijn er wel alleen spelen er vaak meer factoren mee waarom ze het vaak toch niet aan durven.
Veel paard/pony eigenaren durven het vaak niet aan ivm met verzekering.
Stel er gebeurd wat dan is de eigenaar van het paard altijd aansprakelijk.
Om die reden ben ik er altijd bij als ze gaat rijden (op gisteren na dan :o ).

Eclips15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:17

Het is inderdaad moeilijk om een bijrijder te vinden,vooral als je paardje nog niet zoveel kent en je iemand zoekt die haar de hulpen goed aan kan leren. Daarom is het dan wel een vereiste dat diegene de nodige ervaring heeft, dus geen ruiters die in principe nog niet veel kennen.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:18

Ik kom uit Twente, om precies te zijn Weerselo

@ OsMo: als je er bij bent kan ik me voorstellen dat je het aandurft met een jonger iemand, maar ik zoek juist iemand omdat ik zelf te weinig tijd heb en dan ben ik er niet bij en dan vind ik 12/13 jaar wel erg jong....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:21

Ik heb een jong paard en ook eentje die ouder is maar heel lomp kan zijn. Ik wil ook graag een verzorgster dat als ik een keer niet kan dat ik ze alleen kan laten anders kan ik het net zo goed alleen doen. Hier dus ook liever geen hele jonge meiden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:21

Nicky84 schreef:
Serendip90 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, van de week gevraagd bij de mensen die bij de binnenbak daar in de straat aan het rijden waren of we die mochten gebruiken tegen betaling (eigenlijk ook te gek voor woorden, zou ik nog extra gaan betalen omdat ik iemand heb die graag een binnenbak wil :')) maar dat waren niet de eigenaren dus ze wisten het niet. Dus nu hopen dat we de eigenaren van de bak een keer tegenkomen... (is 500m stappen... dus :))

Jij bent de ideale eigenaar!! Waar woon je?? (grapje :Y) ) Nee hoor, ik zou hen laten betalen! Ze mogen alles al gratis doen. :') Ik mag ook echt niet klagen hoor wat betreft eigenaars, ik heb ook de luxe dat ik geen stallen hoef te doen of wei/bak, of andere "klusjes". Ik bied het vaak zelf aan maar dan hoeft het niet en doen ze het zelf:') Laatst waren ze weg en toen was ik blij dat ik 2 weken de wei kon scheppen. (4 paarden die overal schijten.. :roll: ) Maar ik was blij dat ik wat kon doen. Straks ga ik toevallig het tuig invetten en mijn les betaal ik zelf. Af en toe geef ik eens wat als blijk van waardering. Maar als ze wel gevraagd hadden om de stallen te doen o.i.d. had ik zeker ook gedaan. Ik dacht dat ik makkelijke eigenaars had :o _O-

Ik ben niet anders gewend :$ de eigenaresse van mijn verzorgpaarden waren ook zo... Waren de zadels gestolen, een dag later lag er een ander zadel terwijl ze met dat paard waar ik op reed, niets meer deed.

Wel hielpen we daar wat, maar ik heb hetzelfde wat jij hebt, het is logisch dat als er iets gedaan kan worden, je gewoon even helpt :) (of nouja, ik vind het logisch :p)

Maarja... Nu even wachten of ik de binnenbak kan huren daar... En dan kijken wat de verzorgsters doen.. Ben er namelijk bang voor (meer pensionstallen daar in de buurt zonder binnenbak en ik heb op het terrein daar nog nooit andere gezien dan de mensen die daar hun paard hebben.. allemaal particulier :S)

Eclips15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:22

rhaps schreef:

Ken het verhaal, ben zelf ook op zoek doordat mijn dochter met een knieblessure zit en iemand zoekt die haar paardje van net 4 minimaal 2 keer per week erbij wil rijden. Heb ook bekenden gevraagt en advertentie geplaats maar geen enkele reactie tot nu toe. Het paardje is goed zadelmak maar moet dus nog een hoop leren en daarvoor kun je er geen kind van 12 opzetten.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:24

Eclips15 schreef:
rhaps schreef:

Ken het verhaal, ben zelf ook op zoek doordat mijn dochter met een knieblessure zit en iemand zoekt die haar paardje van net 4 minimaal 2 keer per week erbij wil rijden. Heb ook bekenden gevraagt en advertentie geplaats maar geen enkele reactie tot nu toe. Het paardje is goed zadelmak maar moet dus nog een hoop leren en daarvoor kun je er geen kind van 12 opzetten.

Precies, mijn paardje is dan wel 9, maar zeker niet de gemakkelijkste. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ze ervan af stuiteren....Bovendien wil ik iemand die verantwoordelijk is en afspraken na kan komen, en dan vind ik dat je toch gauw iemand van 16+ moet hebben...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:31

Zo idiaal..:-)

ik zal niet zo snel iemand met die van mijn na buiten sturen dat is veral omdat hij pas 10 maanden onder het zadel is en buiten rijden dat niet echt handig vind,

maar met me vorige de gene die verzorgde ik zei daar en daar lig de sleutel je kijk maar wat je er mee doet, Hoor wel wat je gedaan heb,, en wilde ze na het strand belde ze me op of ze mee mochten nemen met de trailer enz..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:36

rhaps schreef:

Nou ik zou zo bij jou willen komen rijden en verzorgen hoor! Jammer dat je niemand vind, want dit lijkt mij perfect, alsof je een eigen paard hebt :)

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:41

Hippepony schreef:
rhaps schreef:

Nou ik zou zo bij jou willen komen rijden en verzorgen hoor! Jammer dat je niemand vind, want dit lijkt mij perfect, alsof je een eigen paard hebt :)

Lijkt mij toch ook dat ik een redelijk mooi aanbod heb....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:51

al die mensen die niemand kunnen vinden... hebben geen woonplaats of streek in hun avatartje staan! :+

dus dan kan ik ook bij niemand denken "hee, zal ik die eens pb'en"

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:52

Ow mocht ik weer iemand nodig hebben, paardje staat in de gemeente Nuenen (niet in Zwijndrecht dus :'))

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:54

Amaris schreef:
al die mensen die niemand kunnen vinden... hebben geen woonplaats of streek in hun avatartje staan! :+

dus dan kan ik ook bij niemand denken "hee, zal ik die eens pb'en"

Nee maar wel in mijn onderschrift :')

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:59

Nu wel ;-)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:02

Ik zit juist eigenlijk met een ander probleem, door drukte eigenlijk net iets te weinig tijd voor m'n paardje. Het wil allemaal wel, maar het zou mooier zijn als die 1 a 2 keer in de week vaker gereden word. Zit dus echt heel erg te twijfelen of ik opzoek zal gaan naar een bijrijder of niet.

Het is daarbij een jong paard (4jr), net een krap jaar ohz (waarvan 4 maand ook nog eens niet gereden) en ik heb eigenlijk in mijn directe omgeving maar 3 mensen die ik er mee zou vertrouwen.. Zit dus heel erg met het dilemma wel of niet doen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:03

als je echt te weinig tijd heb zal ik doen maar,

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:14

Serendip90 schreef:
Ow mocht ik weer iemand nodig hebben, paardje staat in de gemeente Nuenen (niet in Zwijndrecht dus :'))

Nuenen.. Nuenen bij eindhoven toch? Is vlakbij mijn woonplaats (beek en donk) dus mocht je ooit nog iemand zoeken O:)

Haha en sorry dat ik even binnen kom vallen. Helaas verhuist huidig bijrijdpaardje naar een andere stal morgen :(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:19

Als je iemand hebt gevonden die er hetzelfde in staat als jij en er iets mee wil bereiken zal je paard er niet slechter op worden toch, lekker doen :j

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:22

Marlou91 schreef:
Serendip90 schreef:

Nuenen.. Nuenen bij eindhoven toch? Is vlakbij mijn woonplaats (beek en donk) dus mocht je ooit nog iemand zoeken O:)

Haha en sorry dat ik even binnen kom vallen. Helaas verhuist huidig bijrijdpaardje naar een andere stal morgen :(

Pas op, ik ben wel moeilijk en vervelend ;)

Nouja even mijn belachelijke verhaal, ik woon in Zwijndrecht, paard komt in Gerwen te staan (wonen zusje en ouders) dus voor mij 100km verderop.. dus ik ben er alleen in het weekend... Dus had/heb iemand nodig die doordeweeks wat kan rijden en dan vind ik het wel zo eerlijk om ook 1 weekenddag te geven (dan heb je meer tijd, vooral in de winter fijner omdat je 's avonds toch minder kan) Er lopen een moeder en zusje rond die de wei gaan schoonmaken, die het paard extra eten komen brengen, die je paard uitstappen als je het vraagt.. je kunt ze zelfs vragen om de dekens te wisselen en te helpen poetsen/op/af/zadelen... Doen ze ook nog :p

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:28

Haha klinkt zo ongeveer als een droom! (behalve dan dat je beweert moeilijk en vervelend te zijn :P) Al vind ik de wei schoonmaken en borstelen/opzadelen ook niet erg om zelf te doen! En ik ben ook juist op zoek naar iets voor door de weeks omdat ik in het weekend werk.

Mocht je dus ooit moeilijk zitten met verzorgsters.. dan mag je altijd pb-en!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:33

Marlou91 schreef:
Haha klinkt zo ongeveer als een droom! (behalve dan dat je beweert moeilijk en vervelend te zijn :P) Al vind ik de wei schoonmaken en borstelen/opzadelen ook niet erg om zelf te doen! En ik ben ook juist op zoek naar iets voor door de weeks omdat ik in het weekend werk.

Mocht je dus ooit moeilijk zitten met verzorgsters.. dan mag je altijd pb-en!

Is goed!

Dankje iig :) je zal hier wel lezen hoe het is afgelopen... Want hoop deze week iets te horen van de bak... (en de eerste maanden dat we er staan, is er nog helemaal geen bak :S dus is het heel beperkt... dat heb ik nog niet eens verteld... maarja... is afwachten. Verwacht eigenlijk ook niet echt dat we bij particulieren zo maar mogen komen rijden wanneer we willen... Andere pensionstallen in de buurt doen het ook niet namelijk en dan ben je altjid afhankelijk van, of ze moeten je een sleutel geven (wat ik al niet snel zou doen bij vreemden...) dus mjah :s (Nouja, voor mezelf geen probleem, zolang die doordeweeks maar wat beweging blijft krijgen :'))

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:34

OsMo schreef:
Ik las een paar pagina's mee en niet alles gelezen.
Ik las ergens een reactie dat iemand een paard zocht waar ze mee kon dressuren, spingen en mee naar buiten kon, waarop iemand zei succes met zoeken.

Die paarden zijn er echt wel :j .
Ik heb er hier 1 staan die van alles een beetje kan maar nog het meest plezier heeft in buiten rijden.
Onlangs heb ik dan ook een verzorgster hoewel ik niet echt op zoek was.
Persoon heeft mij zelf benaderd ivm een oude advertentie en ik dacht ach waarom ook niet.
Kan ik er bij zijn en iemand ook lekker laten genieten.
Ze is 13 jaar en rijd op mijn Groninger x Gelderse ruin van 1.70m, ze mag er mee naar buiten (wel onder begeleiding van mezelf), ze rijden in de rijbak wat basis oefeningen en ze hebben sinds 2 x ook samen gesprongen.

Ze zijn er wel alleen spelen er vaak meer factoren mee waarom ze het vaak toch niet aan durven.
Veel paard/pony eigenaren durven het vaak niet aan ivm met verzekering.
Stel er gebeurd wat dan is de eigenaar van het paard altijd aansprakelijk.
Om die reden ben ik er altijd bij als ze gaat rijden (op gisteren na dan :o ).

Gelukkig dan ligt het niet aan mij! :P
Ik heb hier in de buurt al bij meerdere paarden gekeken maar de paarden paste allemaal niet bij mij! ;(