Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:26

KoudbloedKim schreef:
En voor de mensen die wel persé die bijdrage willen, sturen jullie diegene, ondanks dat die perfect bij jou en de paarden past, dan weg? Hoe meld je zoiets?
Of hangt dat ook nog af van de reden?

Bij ons gaat 'de klik' en het leuk hebben sowieso boven het geld. :j
Dus stel dat onze (minderjarige) bijrijdster haar baantje kwijt raakt of haar ouders komen in de problemen, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Het geld dat ze nu betaald gaat ook in een potje en in Maart nemen we haar mee naar Equitana en mag ze daarvan iets leuks uitkiezen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan tegen zo'n meiske zeg:"Ja sorry hoor, het is voor ons ook duur, als je niet betaald, blijf je maar weg." :o

Het zou bij mij inderdaad er aan liggen hoeveel wij overeen gekomen zijn, hoeveel zij echt van waarde is voor mij en hoe ze er zelf in staat. Als zij het zo zou brengen van ja ik kan niks meer betalen en geen ruimte voor dialoog laat en het meer meedeelt zou dat voor mij iig de verkeerde manier zijn. Want ik verleen haar al een gunst om mijn paard te rijden etc (Ja zo zie ik dat, geen klusjes en een leuk leerpaard) dus om dan te verwachten dat dat zo even gratis kan zou voor mij in het verkeerde keelgat schieten. Als zij (bij wijze van) met tranen in haar ogen komt vertellen dat ze het niet meer kan betalen zou de Gun factor heel anders liggen.
Als zij het nooit meer kan betalen en daarbij ook nog eens niks heeft voor de lessen, dan zou het bij mij wel voorbij zijn. Lessen vind ik wel zeker van belang, als ik zelf een tijd geen les heb loop ik ook vast en kies ik er ook voor om voorlopig niet te rijden totdat ik weer een les heb gepland.
En hoe ik dat zou vertellen, nou gewoon aangeven dat ik het heel jammer vind maar dat ik les/bijdrage wel heel belangrijk vind en dat dit dus geen fijne situatie imo is. Maar ik neem aan dat een bijrijder dat snapt als je in het begin met de voorwaarde bent komen rijden dat je een x bedrag betaalt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:36

liekec schreef:
KoudbloedKim schreef:
En voor de mensen die wel persé die bijdrage willen, sturen jullie diegene, ondanks dat die perfect bij jou en de paarden past, dan weg? Hoe meld je zoiets?
Of hangt dat ook nog af van de reden?

Bij ons gaat 'de klik' en het leuk hebben sowieso boven het geld. :j
Dus stel dat onze (minderjarige) bijrijdster haar baantje kwijt raakt of haar ouders komen in de problemen, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Het geld dat ze nu betaald gaat ook in een potje en in Maart nemen we haar mee naar Equitana en mag ze daarvan iets leuks uitkiezen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan tegen zo'n meiske zeg:"Ja sorry hoor, het is voor ons ook duur, als je niet betaald, blijf je maar weg." :o

Het zou bij mij inderdaad er aan liggen hoeveel wij overeen gekomen zijn, hoeveel zij echt van waarde is voor mij en hoe ze er zelf in staat. Als zij het zo zou brengen van ja ik kan niks meer betalen en geen ruimte voor dialoog laat en het meer meedeelt zou dat voor mij iig de verkeerde manier zijn. Want ik verleen haar al een gunst om mijn paard te rijden etc (Ja zo zie ik dat, geen klusjes en een leuk leerpaard) dus om dan te verwachten dat dat zo even gratis kan zou voor mij in het verkeerde keelgat schieten. Als zij (bij wijze van) met tranen in haar ogen komt vertellen dat ze het niet meer kan betalen zou de Gun factor heel anders liggen.
Als zij het nooit meer kan betalen en daarbij ook nog eens niks heeft voor de lessen, dan zou het bij mij wel voorbij zijn. Lessen vind ik wel zeker van belang, als ik zelf een tijd geen les heb loop ik ook vast en kies ik er ook voor om voorlopig niet te rijden totdat ik weer een les heb gepland.
En hoe ik dat zou vertellen, nou gewoon aangeven dat ik het heel jammer vind maar dat ik les/bijdrage wel heel belangrijk vind en dat dit dus geen fijne situatie imo is. Maar ik neem aan dat een bijrijder dat snapt als je in het begin met de voorwaarde bent komen rijden dat je een x bedrag betaalt.

Zo zit ik hier ook wel een beetje in.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:39

Lessen vind ik wel begrijpelijk inderdaad. :j

En inderdaad, soms gaat het dus niet eens op de bijdrage, maar dat ze laten merken dat ze het niet vanzelfsprekend vinden. Af en toe een bakje snoepjes mee of een keer de hoefsmid betalen.

Houding spreekt vaak boekdelen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:31

Ik heb momenteel een ander dingetje. Oude bijrijdster heeft de sleutel nooit ingeleverd.
Nu heb ik al een paar keer gevraagd de sleutel terug te geven en telkens komen we een dag overeen en hoor ik later van mijn nieuwe bijrijdster (of constateer ik zelf) dat die sleutel er dus niet ligt) en telkens is het dan: ja ik was te druk.

Nou zit ze op kamers, dus ik kan mij voorstellen dat doordeweeks lastig is...
Maar... In het weekend is ze voorlopig nog wel hier en is het hooguit 10 minuten om met de auto die sleutel langs te brengen :(

Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet.
Denk dat ik maar een ander slot moet gaan kopen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:48

Is het een optie om de sleutel zelf te gaan halen? Echt raar...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:50

KoudbloedKim schreef:

Dat heb ik voorgesteld, maar ze heeft hem aan de sleutelbos hangen en weet niet wanneer ze thuis is :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:53

Pff, heel vreemd...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:55

Denk dat ik dit weekend maar gewoon een ander slot koop en dat we die maar gaan gebruiken... wordt er heel nerveus van...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:00

Zou ook een ander slot kopen :j

Ben je in ieder geval van dat gedoe af en je hoeft niet te twijfelen of ze m heeft laten kopieren.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:03

Gewoon sleutel via de post laten opsturen, is goedkoper dan met de auto naar stal komen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:44

M_D_H schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat heb ik voorgesteld, maar ze heeft hem aan de sleutelbos hangen en weet niet wanneer ze thuis is :oo

Dan zou ik toch op aandringen ze hem of brengt of dat jij hem komt halen. Dat het niet nakomen van de afspraken gewoon niet kan. Ze is toch geen baby die niet kan plannen?
Zou haar gewoon bellen en zorgen dat ik links of rechtsom die sleutel krijg.
En ik zou er ook een nieuw slot op zetten (als dat makkelijk is) tot ik de sleutel terug heb.
Principe kwestie :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:17

myk_en_shant schreef:
Gewoon sleutel via de post laten opsturen, is goedkoper dan met de auto naar stal komen.

Hier dacht ik ook aan.
Maar met wat pech zegt ze dan dat ze hem op heeft gestuurd maar nooit gedaan heeft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:32

Van mij mag ze hem opsturen, geen probleem... maar ze doet het niet...

En precies wat sneeuwpop zegt... het gaat mij ook om het principe. Ik wil gewoon die sleutel terug.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:39

En ook heel normaal als je die terug krijgt.
Raar hè van dat lakse gedrag. Ik begrijp de jeugd niet meer. Ik wordt oud denk ik :O

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:06

KoudbloedKim schreef:
Ja, zo denk ik er ook over. :j

Bijdragen kan op veel manieren. Geld is daar er maar eentje van. Zou gewoon haar vragen op welke manier ze kan bijdragen. Denkend aan tuigonderhoud/stal-klus taakjes.

Als het goed klikt, zou ik haar zeker niet wegsturen omdat het even financieel tegen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:21

Ik hoef daar persoonlijk ook geen advies over hoor, ik was vooral benieuwd naar hoe andere mensen daar tegenaan keken. :j

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:24

Kbk, ik neem geen bijrijder omdat ik het zelf niet kan opbrengen, dus zou dat echt geen probleem vinden. Alles valt of staat met houding, inzet en of ze er een maand is of een jaar. Ik vraag nu dus wat symolisch (zak voer), en vind andere belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:28

Dat vind ik een mooi iets. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:52

Denk dat de meesten meer waarde hechten aan een gouden verzorgster. Dan aan een bijdrage.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:23

Anke schreef:
Denk dat de meesten meer waarde hechten aan een gouden verzorgster. Dan aan een bijdrage.

Idd en zeker wanneer de wil er is om wat te betalen of doen, maar het tijdelijk niet kan.
Je wordt toch een soort van vrienden/innen na verloop van tijd.
Bij een nieuwe bijrijder moet je eerst vertrouwen krijgen, dat is een heel ander verhaal...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:24

Inzet, betrouw baarheid. Afspraken nakomen. Allemaal niet in geld uit te drukken.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:27

Daar sluit ik mij volledig bij aan! Als ik moest kiezen tussen een betrouwbare, eerlijke en verantwoordelijke bijrijder en iemand die de afspraken niet na komt maar de hoofdprijs betaald, tja dan gaat mijn keuze naar de eerste! Mijn paard gaat boven alles, en dus ook zijn gezondheid en veiligheid.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:59

bruintje123 schreef:
En ook heel normaal als je die terug krijgt.
Raar hè van dat lakse gedrag. Ik begrijp de jeugd niet meer. Ik wordt oud denk ik :O

niet alleen jeugd hoor. mijn oude bijrijdster kon hem ook niet brengen (10 minuten fietsen)
En zij is 31 jaar.
Heb de sleutel uiteindelijk opgehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:10

Mooi om te lezen, zo gaat het hier ook inderdaad. :j
Onze bijrijdster komt vandaag ook weer, ondanks dat ze al vanaf 6 uur aan het werk is (bakkerij) en het onwijs koud is.
Ik heb gezegd dat het echt niet erg is als ze lekker thuis blijft, maar ze wil persé komen.
Dat is echt de instelling die we zochten, al begrijp ik ook dat ze thuis blijft als het giet, aangezien ze eerst ruim 20 minuten moet fietsen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:17

@KBK dat zijn de fijne! Zuinig op zijn!!