KoudbloedKim schreef:En voor de mensen die wel persé die bijdrage willen, sturen jullie diegene, ondanks dat die perfect bij jou en de paarden past, dan weg? Hoe meld je zoiets?
Of hangt dat ook nog af van de reden?
Bij ons gaat 'de klik' en het leuk hebben sowieso boven het geld.
Dus stel dat onze (minderjarige) bijrijdster haar baantje kwijt raakt of haar ouders komen in de problemen, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Het geld dat ze nu betaald gaat ook in een potje en in Maart nemen we haar mee naar Equitana en mag ze daarvan iets leuks uitkiezen.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan tegen zo'n meiske zeg:"Ja sorry hoor, het is voor ons ook duur, als je niet betaald, blijf je maar weg."
Het zou bij mij inderdaad er aan liggen hoeveel wij overeen gekomen zijn, hoeveel zij echt van waarde is voor mij en hoe ze er zelf in staat. Als zij het zo zou brengen van ja ik kan niks meer betalen en geen ruimte voor dialoog laat en het meer meedeelt zou dat voor mij iig de verkeerde manier zijn. Want ik verleen haar al een gunst om mijn paard te rijden etc (Ja zo zie ik dat, geen klusjes en een leuk leerpaard) dus om dan te verwachten dat dat zo even gratis kan zou voor mij in het verkeerde keelgat schieten. Als zij (bij wijze van) met tranen in haar ogen komt vertellen dat ze het niet meer kan betalen zou de Gun factor heel anders liggen.
Als zij het nooit meer kan betalen en daarbij ook nog eens niks heeft voor de lessen, dan zou het bij mij wel voorbij zijn. Lessen vind ik wel zeker van belang, als ik zelf een tijd geen les heb loop ik ook vast en kies ik er ook voor om voorlopig niet te rijden totdat ik weer een les heb gepland.
En hoe ik dat zou vertellen, nou gewoon aangeven dat ik het heel jammer vind maar dat ik les/bijdrage wel heel belangrijk vind en dat dit dus geen fijne situatie imo is. Maar ik neem aan dat een bijrijder dat snapt als je in het begin met de voorwaarde bent komen rijden dat je een x bedrag betaalt.