Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:02

Roosje01 schreef:
Lastig allemaal zeg. En je ouders vragen of je 1x per week gebracht kan worden? En dan ander paardje dichterbij voor erbij zoeken misschien een optie? Hoef je niet helemaal afscheid te nemen

2x per week naar Sterre zou nog wel lukken, alleen ik zou liever 3/4x per week gaan. 2 paarden lijkt mij niet handig, ik steek liever al mijn tijd (en geld) in 1 paard, dan 2 paarden half.
Ik vraag mij zelf ook af of het haalbaar is om 2x per week 45 minuten reistijd + 2/3 uur bij Sterre te spenderen. Maar dan denk ik ook weer, het gaat nu zo goed, waarom zou ik stoppen met zo'n fantastisch paard?

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:14

Je kan het altijd proberen lukt het niet kun je altijd nog opzoek naar een ander paardje meer in de buurt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:22

Ik moet eerlijk zeggen dat de voordelen voor mij niet op zouden wegen tegen de voordelen. Dat kan ook te maken hebben met dat ik ook een boel andere dingen te doen heb buiten de paarden en er helaas maar 24 uur in een dag zitten. Ik zou als ik jou was eens rond gaan kijken voor een paardje dichtbij.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:57

Je kan het altijd proberen. Gaat het niet kun je altijd nog wat anders zoeken. Wie weet lukt het wel en heb jij tevroeg nee gezegt. daar ga je onwijs veel spijt van krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:07

Hmmm, lastige. Het is wel heel ver fietsen, zeker in de winter als het snel donker is. Ik zou het zelf niet doen als ik eerlijk ben. Het moet wel een beetje leuk blijven ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:18

Als het regent ben je dat gauw zat denk ik...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:53

Hmm.. en je ouders brengen en op de fiets terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:24

Morgen mag ik weer! Samen met de eigenaresse, zodat ze me nog kan helpen. Ik ga Tess op 2 dagen verzorgen en rijden :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:21

Weer update maandag gaan we samen rondje rijden om bij stallen te kijken en vanavond gaat ze bij een pony kijken. Ze wilde wat groters maar deze is maar 1.42 wel pas 3 dus hij zal nog 3 tot max 6cm groeien hopelijk pas ik er dan op want ik ben 1.77m en pony onder de 1.45 wil ik liever niet op rijden. Heb eerder zon kleine stevige pony verzorgt en dat was kwa lengte ook maar net aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:30

Roosje01 schreef:
Weer update maandag gaan we samen rondje rijden om bij stallen te kijken en vanavond gaat ze bij een pony kijken. Ze wilde wat groters maar deze is maar 1.42 wel pas 3 dus hij zal nog 3 tot max 6cm groeien hopelijk pas ik er dan op want ik ben 1.77m en pony onder de 1.45 wil ik liever niet op rijden. Heb eerder zon kleine stevige pony verzorgt en dat was kwa lengte ook maar net aan.

Ik ben 1.75 en rijd makkelijk op pony's van 1.43 ongeveer, mits het stevige pony's zijn (haflingers, tinkers, fjorden, etc.)
Ik ga ook niet meer op smalle welshes en arabieren zitten etc. Goed dat je daar over nadenkt :j

Rijden ging goed! De eigenaresse is heel blij met me en is er met me overuit dat ik 2 dagen vast ga doen, mag ook langskomen om te kroelen of haar te helpen als zij gaat dus helemaal gezellig :j Ik vind het leuk dat ze aangeeft dat ze me ook graag ziet als ik niet voor het paard kom, maakt mij denken dat ze mij ook aardig vindt!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:44

Ze wil me graag aanhouden maar wil er wel oppassen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:50

Ja dat kan ik me goed voorstellen :j Pas je echt niet meer of is het gewoon niet zo'n mooi zicht? Als ik zonder zadel op mijn vorige VP zat zag het er ook niet uit door lange benen maar met zadel zit prima

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:06

Denk dat ik voorlopig niet op deze zal passen mocht hij het worden pas 3 en weinig spieren denk dat ik onder zijn buik uit kom dan. Als hij nog wat groeid en ronder word dan moet het wel kunnen. Heb ook eerlijk gezegt dat ik bang ben dat ik er niet op ga passen. Maar hij is nog niet gekocht kijken wil niet zeggen gelijk kopen natuurlijk.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:08

Roosje01: goed dat je daar over nadenkt! ik hoop voor je dat het past.

Ik kom even binnenvallen :*

Ik heb enorm veel zin in morgen, van de week een advertentie voorbij zien komen over iemand die een bijrijder zocht en heb gelijk een mailtje gestuurd.

Ik mocht gelijk even komen kennismaken, heel erg aardige vrouw waar ik het goed mee kon vinden en andersom ook (die indruk kreeg ik). Morgen mag ik komen proefrijden, vind het wel spannend. Het paard heeft bij de vorige eigenaar zz dressuur gereden en ik zit nog lang niet op dat niveau, heb alles eerlijk verteld en ook dat ik niet perse hoef te rijden en anders lessen wil volgen zodat ik hem niet in de weg ga zitten. De eigenaar zelf rijd ook niet op dat niveau maar vind het wel belangrijk dat het paard goed wordt gereden, en dat snap ik wel.

Heb er in ieder geval zin in, op de grond klikt het in ieder geval.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:48

Ik twijfel nog steeds, maar ik heb nog even om het te bespreken en na te denken. Overigens dinsdagavond wel een heerlijke buitenrit gemaakt, en ook de eerste keer bitloos! Echt weer een geluksmomentje <3

@Danique Leuk zeg!
@Roosje Verstandig dat je daar ook op let, al hoop ik wel voor je dat het een paardje wordt waar jij ook op past!
@Tiffani Wat leuk! Succes morgen +:)+

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:26

Wat een fijn nieuws allemaal!!!!!! :))

Laat ik ook eens onder mn steen uitkruipen. Door de opleiding ben ik heeel druk, dus heb ik niet heel veel tijd om mee te kletsen. Heb een aantal jonge paarden om te rijden omdat ik die ervaring nog moet opdoen. En daarnaast natuurlijk mn allerliefste Valentijn die ik 5x in de week doe. Haar voetje is inmiddels beter dus we zijn weer wat aan het rondrijden. Daar ben ik echt zooooooo blij meee. *\%/*
Hoe gaan jullie om met het missen van je verzorgpaardje? In januari MOET ik 7 WEKEN OP INTERNE STAGE!!!!!!!!!!!!! Ik hoop in de weekenden naar huis te sneaken ookal is het dan een eindje weg. Als ik 3 weken weg ben mis ik haar al zo! -O- /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:03

De eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft me nu al gevraagd of ik met de kerst op haar paard wil passen, en of ik zelfs 2 weken in haar huis wil blijven om op haar katten te passen. Dan mag ik zelfs mijn konijn meenemen zodat die niet alleen thuis zit. Helemaal geniaal dit!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:25

Pony was niks bleek pas 4weken onder het zadel te zijn. Terwijl die volgens de advertentie bereden en betuigd was. Morgen gaat ze nog ergens kijken bij een e pony valk merrie. Jaja een merrie terwijl ze absoluut geen merrie wilde :j . Ben heel benieuwd.

Tijdens vakantie overleef ik het altijd wel zonder verzorgpaarden dan ben je zo bezig met andere dingen dus heb er zelf geen moeite mee.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:22

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben helaas weer opzoek naar een bijrijdpaard.
Vandaag helaas gestopt door omstandigheden met mijn bijrijdpaardje. We hadden in die tijd zo'n goede band opgebouwd en merkte dat wij steeds beter met elkaar konden lezen en schrijven. Helaas is die leuke fijne tijd voorbij. Ik hoop dat met de tijd mijn verdriet minder word.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:24

Sterkte madelon, ken je verdriet. ook ik ben gestopt bij mijn leasepaard.. of nouja, het rijden.. ik mag haar nog wel zien maar ga toch opzoek naar iets erbij.

Maar ik maak het mij volgens mij wel moeilijk
Ik ga nu opzoek naar een pony om mee te mogen mennen... omgeving raalte..
dus als iemand nog iets weet?

Op mn oude stal in raalte hebben ze volgens mij nog wel een super brave haflinger en een pittige pony te lease.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:42

Jij ook sterkte! Waarom ben je gestopt als ik vragen mag? Kan ook in PB
Voor mij word het ook lastig. Ik zit 3,5 dagen in Tilburg en de andere dagen in Boxtel.
Gelukkig kan ik 1 x per week nog helpen op een gehandicapten manege waardoor ik er niet helemaal uit ben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:57

Jammer...weer zo ver weg...

Waarom ben jij gestopt dan?
Klinkt niet alsof het vrijwillig was :(:)

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:02

Ik vind het niet netjes om het openbaar te zetten. Zal ik je een pb'tje sturen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:11

Prima :j

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:12

Is er ook een topic over hoe moeilijk het is om een verzorger te vinden? :o