Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:40

Amanda schreef:
Mijn ervaring is dat ING-Rabo nog wel eens meer dan 1 dag kan duren. Als je pech hebt wel 3-5 dagen :j
Maar goed, er naar vragen zou ik zeker doen :j

Jup, dat klopt helemaal.
Vriend heeft rabo en ik ing. Wat een drama :n

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:40

Shelly21 schreef:
Nee denk dat dat hem inderdaad niet meer word..

Hoe doen jullie dat met de bijdrage? Dit meisje rijd hem nu bijna een week bij maar heb nog steeds geen bijdrage mogen ontvangen. Al aangegeven dat ik het graag wilde hebben en rekening nr gegeven.

Ik liet het ook altijd overmaken, en mijn toenmalige bijrijder stortte het het einde van de maand, we moesten er wel achteraan.. Ik denk dat ik voortaan gewoon contant vraag, in een enveloppe in de kast aan het begin van de maand!

Shelly21

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:50

Ja nou ik wacht nog even af tot na het weekend denk ik. Als het er dan nog niet is maar even weer aanspreken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:52

Shelly21 schreef:
M_D_H schreef:
Ik heb ze eerst een week laten proefrijden (dat was handig want 1 november was een week nadat we gestart waren) en daarna afgesproken dat ze de bijdrage in een envelop door de brievenbus zouden doen.
Dat hebben ze ook gedaan :)

Dat hebben wij niet afgesproken. Ik heb de keuze gegeven contant of overmaken. Zou ze overleggen, maar moest er zelf helaas over beginnen. Kwam eruit dat ze wilden overmaken.

Nou ik zou toch echt een berichtje sturen, dat ze het over moet maken. Dan had ik bij de volgende x dat ze kwam er zelf geweest, en als ze niet betaald had, haar weggestuurd.. kom nou zeg :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:38

Hier al weer een week doodse stilte.
Ik heb me voorgenomen niet zelf te appen of ze nog leeft.
Kijken wanneer ze zelf op die gedachte komt.

Hier dus geen klusjes, geen bijdrage.
Een buitenbak waar nog geen plasje in staat. Mogelijkheid tot wedstrijden (ja zo dus niet)
Ik begrijp het echt niet.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:57

Bruintje heb je misschien ergens een advertentie staan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:03

Nee. Hoezo?

Ik heb een bijrijder (nog) die met de mond erg fanatiek is.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:17

O ik dacht dat je iemand zocht. Maar ik kon nergens vinden in welke regio vandaar

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:25

Ik heb hier (vroeger, denk bijna 10 jr terug) na een aantal keer vriendelijk gesproken te hebben met bijrijdster (zeggen dat het haar paard was tegen manegeruiters op de dagen dat ik niet kwam, tegen anderen zeggen dat ik nooit kwam?? stiekem op buitenrit, zagen in mond van paard bij "les" van vriendinnetje en als klap op de vuurpijl.. zonder toestemming een picknicktafel springen die in de baan stond opgesteld voor oefening van staleigenaar.. met dressuurzadel!!) Bij het laatste heb ik een ander slot op de kast gehangen. Alle spullen buiten de kast neergelegd en een sms gestuurd "je spullen liggen los in de zadelkamer. Ik zou ze zsm ophalen voor je het kwijt bent. Sleutel van slot graag afgeven bij de bar"

Afspraak was 2x per week rijden en lekker dressuur oefenen, mocht ook starten officieel. Gratis les van mij of betaald bij mijn instructrice. Springen alleen onder mijn toezicht. Buitenrijden uitgesloten (hij kon nog wel eens draken).

Dr zweep was foetsie en dr cap beschadigd. Jammer dan. Afspraken zijn afspraken en ik had haar al gewaarschuwd dat als ze nog 1x zon geintje uithaalde ze mocht vertrekken (Ze was 16 en liet zich opstoken door haar vriendin met eigen paard).

Heb mn sleutel nooit teruggehad dus was blij dat ik n extra slot had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:27

Iemand die niet betaald, dan verander ik de code van de kast en kunnen ze vertrekken. Mijn ervaring is dat contant betalen een drama is. Het wordt gewoon niet in de kast gelegd, terwijl ze zeggen dat wel gedaan te hebben.

De bijrijder die ik voor mijn merrie heb, die is echt super. Een jongetje wat vers van de manege af kwam, naar heel eager to learn. Die gaat met sprongen vooruit met mijn merrie.

De rede dat mijn ruin niet voor iedereen geschikt is, is omdat hij nogal eenkennig is onder het zadel. Bij vreemde mensen vertoont hij paniek en vluchten. En HARD ook.

De meeste mensen zijn stomweg bang van hem. En alleen longeren willen ze niet. Dat heb ik ook al geprobeerd. De dames (of heren) die graag dressuurmatig willen rijden, willen niet op een Haflinger rijden. Terwijl hij wel de Z1 oefeningen beheerst.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:06

Vooraf betalen. Zolang niet betaald is, niet rijden.
Door vervelende mensen en situaties word je steeds wijzer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:18

Anke schreef:
Vooraf betalen. Zolang niet betaald is, niet rijden.
Door vervelende mensen en situaties word je steeds wijzer.

Zo doe ik het idd ook. Niet betalrn is niet rijden.

De mensen die voor mn merrie komen, betalrn altijd netjes vooraf. Mocht het een keer gebeuren dat ze niet optijd betalen ben ik echt de beroerdste niet. Maar mensen die structureel te laat of niet betalen, dan maar niet rijden.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:26

Ik moet als eigenaar iig nog veel leren, ik was vroeger zo'n meisje die juist bang was om iets fout te doen. Maar bijrijder die ik eerst had zocht steeds de grenzen op, en dan ben ik weer té lief om boos te worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:58

Lootje1991 schreef:
O ik dacht dat je iemand zocht. Maar ik kon nergens vinden in welke regio vandaar

Nee ik zoek niemand. En of ik dat nog ooit ga doen is nog maar de vraag.
En ik heb even gekeken naar jou regio maar dat is te ver weg :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:40

Is er misschien iemand die ik als paardeneigenaar naar mijn bijrijder toe een PBtje kan sturen?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:42

Maureen95 schreef:
Is er misschien iemand die ik als paardeneigenaar naar mijn bijrijder toe een PBtje kan sturen?

HOe bedoel je xD?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:56

Stuur maar hoor, dan kijk ik of ik je kan helpen

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:58

Mijn bijrijder zit hier ook op bokt :P Dus ik wil niet alles bloot gaan leggen omdat het niet echt negatief is. Maar mijn vraag is zeg maar hoe jullie met bepaalde situaties om zouden gaan :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:47

Mag hoor :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:02

Mijn pb staat ook open!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:04

mijn pb box staat ook open ;-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:06

Mij mag je ook een pbtje sturen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:18

Ik ga jullie nog even een pbtje sturen. Heb nu genoeg mensen _O- Zo een grote kwestie is het niet maar ga jullie om raad vragen :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:26

Heb geantwoord

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:10

Nou, hier kan ik ook voor paard 2 op zoek voor een nieuwe verzorgster.
Ik nen erg van het open communiceren, zo ook in de volgende situatie:
Ze is van de zomer hier begonnen, klikt enorm leuk met mijn paard, super blij met haar. Alleen ben ik zelf verhuisd, en heb nu 1,5u reistijd enkele reis. Op dit moment nog geen geschikte stal gevonden dichtbij huis voor hem. (Gevoelige longen, dus op vlas, zomers bij heet weer binnen kunnen of schuilstal en minimaal verlichte buitenbak waar ook in afgezet mag voor longeren). Andere paardje (bruikleen) staat wel dichterbij aangegeven dat als stalling waar bruikleenpaardje heen gaat bevalt, ik mijn eigen ergens in het voorjaar ook daarheen zal verplaatsen. Tenzij ik voor die tijd rijbewijs heb gehaald. Is dus nog totaal niet zeker.
Ze gaf aan hem toch te willen blijven doen, maar stuurde nu een Appje dat ze toch verder is gaan kijken en dus per dec een ander paard gaat doen....

Bijrijdster kan niet extra dus moet nu voor iig 1x per week eigenlijk iemand erbij voor verzorgen..want ook hij is niet een paard waar iedereen op kan... Pfff... Volgende x dergelijke aankondigingen dus niet meer zo lang van tevoren...