Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaXBoy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:47

Dankjewel iedereen! Nu heb ik een beter beeld vanuit het perspectief van de eigenaar. De discussie over wel of geen bijdrage vragen zal altijd blijven denk ik. Nu weet ik ook de gedachtegang erachter. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:55

Ik vraag nu voor het eerst een bijdrage. Voorheen nooit gedaan, omdat er altijd klusjes tegenover stonden. Uitmesten voor rijden zeg maar. Nu staat hij voor het eerst volpension en hoef je alleen de leuke dingen maar te doen. Daarom vraag ik nu wel een bijdrage voor het rijden (50 euro voor 2x per week, bij alleen verzorgen vervalt de bijdrage). Ik heb niet echt een bijrijder nodig, ook omdat hij volpension staat en 24/7 buiten. Ik kan die 2 dagen gerust overslaan. Maar ik weet zelf nog hoe fijn het was een bijrijdpaard te hebben en dat gun ik een ander ook.

Overigens heb ik maar weinig reacties gehad op mijn advertentie. Hier op Bokt helemaal niet. Via MP wel 3 reacties, waarvan 1 jonge meid die al iets anders had voor ze is komen kijken. 1 van mijn nichtje die eigenlijk liever dressuur rijdt en het ons beter leek dan maar niet op mijn westernpony te komen rijden. En 1 die wel is komen proefrijden, wat erg klikte, maar het zelf niet eerlijk vond om met haar postuur op mijn haflinger te rijden. Ik heb haar gevraagd of ze anders wel op de grond met hem wil werken, ook als stok achter de deur om af te vallen en daar denkt ze nog over na. En anders is er nog iemand via de staleigenaar die eventueel interesse heeft om te verzorgen.

Maar het valt me best tegen eigenlijk :o
Is mijn advertentie niet goed? Wat vinden jullie? http://www.bokt.nl/markt/ad/422314/bijr ... -haflinger

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:08

Het eerste wat me bij jouw advertentie op valt is dat de lijst met "eisen" groter is dan de lijst waarin je aangeeft wat de bijrijder "krijgt". Ik zou proberen om daar wat meer nog de focus op te leggen, waarom het zo aantrekkelijk is om bij jou te komen rijden.
Daarnaast, ook ik merk een verschil in interesse nu ik een bijdrage vraag. Toen ik geen bijdrage vroeg had ik wel 20 tot 30 berichtjes op diverse kanalen. Nu ik een bijdrage vraag waren het er de eerste keer 2, nu de tweede keer een stuk of 5. Maar dus vele malen minder. Er zijn toch blijkbaar heel veel mensen die hopen ergens gratis terecht te kunnen. En dan vis jij ook nog in een kleinere vijver door een western ruiter te zoeken, dus ik denk dat de weinige reacties ook daardoor komen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:16

Niks mis met je advertentie. Ik denk dat het de kosten zijn die misschien afschrikken. 50 euro voor 1,misschien 2x pw, ja dat zou persoonlijk voor mij de reden zijn om niet te reageren. Zelfs al bied je een heel leuk paardje.

Ik heb vandaag de derde afspraak met wat ik nu wel mijn nieuwe verzorgster kan noemen. Ze moet alles nog leren, komt van de manege, maar vanwege haar instelling durf ik het wel aan :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:42

Je hebt een nette advertentie en je bijdrage is ook netjes, maar ik denk dat het je tegenwerkt dat het een western/trail paardje is en niet simpel dressuur. Zijn toch minder mensen die Western rijden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:15

Ja, dat denk ik ook. Al vind ik ervaring met westernrijden geen must. Als de wil om te leren er maar is :j
Ik heb de advertentie iets aangepast. Bedankt voor de tips!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:17

Ik heb precies zelfde als jou aman :j

Voorheen vroeg ik nooit een bijdrage en kon ik echt de mailtjes niet meer overzien, zoveel reacties,
maar nu dat ik voor bijdage gekozen hebt zijn er echt maar paar mailtjes binnengekomen.

Voordeel van de mailtjes die nu binnenkomen dat meteen wel serieuzere mensen zijn die erover nagedacht hebben ipv de reacties:
Ik ben 12 jaar en heb al 8 jaar rijervaring, ik zoek wilde pony's om te rijden want dat vind ik superkicke
uhm.... :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:22

AnnaXBoy schreef:
Dankjewel iedereen! Nu heb ik een beter beeld vanuit het perspectief van de eigenaar. De discussie over wel of geen bijdrage vragen zal altijd blijven denk ik. Nu weet ik ook de gedachtegang erachter. :)

Moet je eens kijken in het topic "wat kost een paard daadwerkelijk".
Als je leest wat de meeste eigenaren kwijt zijn elke maand aan hun paard of pony, dan is een bijdrage zo gek nog niet.
Het kost gewoon veel geld.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:01

Goh. Dat ik dit topic tegen kom.

Laatst via Facebook contact gekregen met een leuke spontane meid die mijn ruin graag wil komen rijden.

Al een paar keer geprobeerd een afspraak te maken, maar keer op keer blaast ze af met een banketstaaf smoes.

De laatste keer stuurde ze mij een lange app met allerlij redenen waarom ze niet kon komen. Dat is ondertussen al een paar weken geleden en ik heb nog niet gereageerd. Ze gaat in de toekomst met zekerheid weer contact zoeken.

Wat moet ik daar nou mee? Op papier klinkt het leuk wat ze te bieden heeft, dus ik blijf toch wel een beetj intresse hebben, al moet ik zeggen dat het na de laatste keer wel een beetje klaar is.

Ga ik dan nooit een fatsoenlijke bijrijder vinden...

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:20

Amanda, ik denk dat het echt het western is. Er zijn maar weinig mensen zonder eigen paard die western geschoold zijn of die ambitie hebben. Dus een kleine vijver. Zijn er westernstallen in de buurt of fb groepjes zodat je je doelgroep bereikt?

Peelie... dit wordt niks meer :-) nooit beginnen met ellende, die krijg je later vanzelf wel een keer ;-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:24

Dat weet ik idd zeker. En die ellende heb ik al 1x meegemaakt. En dat was eigenlijk al wel 1x te veel.

Punt is dat het ook absoluut geen beginnerspaard is. Ik kan er niet zomaar iemand op zetten.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:24

Peelie schreef:
Goh. Dat ik dit topic tegen kom.

Laatst via Facebook contact gekregen met een leuke spontane meid die mijn ruin graag wil komen rijden.

Al een paar keer geprobeerd een afspraak te maken, maar keer op keer blaast ze af met een banketstaaf smoes.

De laatste keer stuurde ze mij een lange app met allerlij redenen waarom ze niet kon komen. Dat is ondertussen al een paar weken geleden en ik heb nog niet gereageerd. Ze gaat in de toekomst met zekerheid weer contact zoeken.

Wat moet ik daar nou mee? Op papier klinkt het leuk wat ze te bieden heeft, dus ik blijf toch wel een beetj intresse hebben, al moet ik zeggen dat het na de laatste keer wel een beetje klaar is.

Ga ik dan nooit een fatsoenlijke bijrijder vinden...

Niks, denk ik. Als je er al achteraan moet zitten met alleen maar te komen kijken, stel je voor hoe je er straks achteraan zal moeten zitten om regelmatig te komen rijden. Ik ken het hoor, smoesjes, afzeggen, ik kom zeker een andere keer....9 van de 10 keer hoor je er nooit meer wat van. Ik heb voor mezelf heel duidelijk de grens dat ik niet achter mensen aan ga zitten, ga ze niet appen of bellen of en wanneer ze komen, doe ik gewoon niet. Graag of niet. Degene die niet uit zichzelf willen komen, houden het toch niet vol. Zijn vaak ook de categorie die afzeggen als het regent, als ze een lange dag hebben gehad, als ze te moe, ziek, zwak, misselijk zijn. Als je echt iets graag wilt, moet er toch best wat gebeuren wil je dat meermaals afzeggen lijkt mij.

Tijd geleden ook een meisje dat vrijwel iedere afspraak wilde verzetten, vroeger, later, andere dag. Ze is uiteindelijk 4x geweest geloof ik en het laatste bericht dat ik kreeg was in de trant van 'dan word het toch morgen want dat komt beter uit dan vandaag' waarop ik reageerde met prima (maakt mij niet zoveel uit welke dagen iemand komt dus is ook echt geen probleem)..dat is inmiddels zeker 6 weken geleden en is het laatste wat ik van haar gehoord heb. Nou, dan niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:30

koos2015 schreef:
Amanda, ik denk dat het echt het western is. Er zijn maar weinig mensen zonder eigen paard die western geschoold zijn of die ambitie hebben. Dus een kleine vijver. Zijn er westernstallen in de buurt of fb groepjes zodat je je doelgroep bereikt?

FB groepen heb ik geprobeerd. Kan ik nog wel eens herhalen :j

Peelie: dat is gedoemd om te mislukken. Soms zijn de omstandigheden echt wel zo hoor, maar dan neem je toch het eerstvolgende moment dat je wel kunt meteen contact op? Ik snap dat echt niet. Als je zo graag een bijrijdpaard wil, dan doe je er toch moeite voor?

En wat noem jij geen beginnerspaard?
Jim was dat ook niet. En is dat nog steeds niet. In die zin dat hij dan heel snel met je aan de haal gaat (letterlijk en figuurlijk) of enorm in zijn schulp kruipt en in zichzelf keert en vervolgens daarom niet meer te hanteren is.
Maar ik heb wel liever iemand die graag wil leren hoe je met hem omgaat en consequent kan zijn. Ik heb al een aantal bijrijders gehad en mijn ervaring is dat dat beter werkt dan iemand met veel ervaring die minder wil leren, minder consequent is en er niet voor open staat om dingen op Jims manier op te pakken. Rij-ervaring is wel een must. Maar dat hoeft geen bepaald niveau te zijn. Manegeruiters die willen leren zijn ook welkom bijvoorbeeld :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:40

Wil je rijden, draag je bij. Hetzij met geld of taken/klussen.
Voor niks gaat de zon op!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:28

sneeuwpop schreef:
AnnaXBoy schreef:

Moet je eens kijken in het topic "wat kost een paard daadwerkelijk".
Als je leest wat de meeste eigenaren kwijt zijn elke maand aan hun paard of pony, dan is een bijdrage zo gek nog niet.
Het kost gewoon veel geld.

Ik ben me zeker bewust van de kosten.
En ik ben het ook met Anke eens. Er moet is iets tegenover het rijden staan. Dit kan een bijdrage zijn of klusjes. Dat is voor ieder een andere invulling wat die er voorover heeft.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:55

Ik zou in het geval van de Western Haflinger er bij zetten dat er een kleine eigen bijdrage gevraagd wordt nader overeen te komen afhankelijk van het aantal dagen dat er gereden wordt.

Dat schikt minder af en met 2 dagen rijden is €50 niet veel, maar voor 1 dag vind ik het wel weer ruim voor een bijvoorbeeld een tiener die het zelf moet betalen, naast de lessen.

Misschien vind je wel en topper van 16 jaar, maar die heeft het financieel niet ruim... Zou je dan niet een beetje minder eisend willen zijn?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:38

Indd in had ook in mijn advertentie bijdrage in overleg staan. Schrikt misschien minder af dan een bedrag er neer zetten. Ik zit ook op 50 euro per maand voor 2x per week rijden.

Heb zelf de advertentie gewoon mega vaak op de groepen op Facebook gezet.

Vanavond mijn bijrijdster geweest gelijk alleen. Ze stuurde na de tijd een berichtje dat het super goed ging en ook met rijden. Dus voor nu dik tevreden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:55

Hier toch ook weer opzoek naar een bijrijder. Het meisje is een lieve meid maar onder het zadel klikt het gewoon niet. Teveel miscommunicatie en gaat gewoon niet werken.
Jammer dat mijn dochter van net 12 gewoon nog niet ver genoeg is (beginner). Ze lest wel 1x per week met d'r maar zelfstandig haar correct rijden lukt haar gewoon nog niet. En daarbij vind ze het wel leuk om af en toe te hobbelen maar niet diverse keren per week.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:29

Pff het blijft lastig hoor. Voor een wedstrijdgroom inmiddels supergoed geslaagd, maar nu nog op zoek naar een verzorger. Was een meisje langs geweest, had al een beetje twijfels over de mail maar toch langs laten komen. Wie weet is de indruk in real life anders. Maar was inderdaad echt te onervaren voor dit paard. Niet erg, volgende poging.

Afgelopen zaterdag per sms contact gehad met iemand, klonk allemaal super, paard en verzorging was ook precies wat ze zocht. Helemaal leuk! Paar keer over en weer gesmst, dus ik denk ik bel haar even op om een afspraak te maken. Twee keer gebeld, niet opgenomen. Kan gebeuren. Ik wacht af of ik word teruggebeld. Zaterdag, niks. Zondag, niks. Maandag, niks. Ik bel haar dinsdag zelf nog maar een keer op. Krijg haar wel aan de lijn, maar zeer warrige indruk. Ze schrok een beetje dat ik belde volgens mij. Het kwam nu allemaal niet uit en ze zou me zo even terugbellen. Het is nu donderdag en ik wacht nog steeds. Dit gaat het niet meer worden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:11

Nee denk dat dat hem inderdaad niet meer word..

Hoe doen jullie dat met de bijdrage? Dit meisje rijd hem nu bijna een week bij maar heb nog steeds geen bijdrage mogen ontvangen. Al aangegeven dat ik het graag wilde hebben en rekening nr gegeven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:26

Ik heb ze eerst een week laten proefrijden (dat was handig want 1 november was een week nadat we gestart waren) en daarna afgesproken dat ze de bijdrage in een envelop door de brievenbus zouden doen.
Dat hebben ze ook gedaan :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:30

M_D_H schreef:
Ik heb ze eerst een week laten proefrijden (dat was handig want 1 november was een week nadat we gestart waren) en daarna afgesproken dat ze de bijdrage in een envelop door de brievenbus zouden doen.
Dat hebben ze ook gedaan :)

Dat hebben wij niet afgesproken. Ik heb de keuze gegeven contant of overmaken. Zou ze overleggen, maar moest er zelf helaas over beginnen. Kwam eruit dat ze wilden overmaken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:31

Hmm. Slecht begin. Anderzijds. Het kan best zijn dat jullie met verschillende banken werken en dat het daardoor wat langer duurt.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:33

M_D_H schreef:
Hmm. Slecht begin. Anderzijds. Het kan best zijn dat jullie met verschillende banken werken en dat het daardoor wat langer duurt.

Klopt heb ik ook aan gedacht, maar bij verschillende banken is het zo dat als je het vandaag over maakt het morgen verwerkt is. Met uitzondering van het weekend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:34

Mijn ervaring is dat ING-Rabo nog wel eens meer dan 1 dag kan duren. Als je pech hebt wel 3-5 dagen :j
Maar goed, er naar vragen zou ik zeker doen :j