Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:37

je kan altijd eens proberen anniekasaur :-) ligt het je niet, kap je ermee. Op voorhand even de voor- en nadelen op een rijtje zetten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:44

Heb je zoveel vakantie dan? Ik rijd nu ook een paard 2 dagen per week bij, maar als de eigenaresse een weekje vakantie heeft en graag zelf rijdt doe ik met alle liefde een stapje opzij hoor.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:47

Ik ben ook bang dat het te veel voor mijn pony wordt, ik rijd er dan af en toe op, mijn moeder en dan diegene zeg maar. Is dat niet te veel?
De bedoeling is wel dat ze uiteindelijk de wedstrijden in gaat.

@Sheran, nee dat niet, gewoon de schoolvakanties. Maar doel dan vooral op de zomervakantie. Dan werk ik namelijk in principe niet extra dus ben dan gewoon 3 dagen sowieso vrij en dan die andere 4 dagen de ochtend.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:25

Kan je moeder niet een dagje extra rijden? :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:03

Mijn eigenaresse en ik spreken per week af wie welke dag gaat, gelukkig kunnen we het samen heel goed hebben, dus als we samen gaan is dat super gezellig.

Ik zou het proberen om een leuke bijrijdster te zoeken, het kan heel fijn zijn :)

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:25

HiFive5 schreef:
je kan altijd eens proberen anniekasaur :-) ligt het je niet, kap je ermee. Op voorhand even de voor- en nadelen op een rijtje zetten!

Dat is juist de instelling die ik liever niet zie bij mijn bijrijders :) of je moet duidelijk aangeven dat je bijvoorbeeld een proefperiode doet omdat je zelf twijfelt. Die eerlijkheid verwacht ik ook van een bijrijder en zal ik zelf ook bieden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:43

koos2015 schreef:
HiFive5 schreef:

Dat is juist de instelling die ik liever niet zie bij mijn bijrijders :) of je moet duidelijk aangeven dat je bijvoorbeeld een proefperiode doet omdat je zelf twijfelt. Die eerlijkheid verwacht ik ook van een bijrijder en zal ik zelf ook bieden.

Mee eens.

Laten beginnen en dan zomaar weer kappen zonder dat vooraf aangegeven te hebben vnd ik ook niet eerlijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:55

Ben het ook met de 2 boven mij eens. Even proberen vind ik tegenover de bijrijder ook niet zo prettig. Als eigenaar zou je dat ook niet willen. Blijft natuurlijk moeilijk. Maar als het maar voor een jaar is zou ik persoonlijk gewoon genoegen nemen met wat minder beweging voor het paard.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:58

Of van te voren melden dat het maar voor een jaar is.
Misschien reageert er net iemand die ook maar tijdelijk tijd heeft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:59

Dat kan maar dat zou niet mijn voorkeur hebben. Zijn ze net een beetje aan elkaar gewend en is het weer voorbij. Dus dan zou ik liever hebben dat het paard minder loopt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:03

Dat kan natuurlijk, dat zou ik zelf ook eerder doen.
Dit omdat mijn paarden toch de hele dag op de wei staan.
Maar mensen die beweging belangrijk vinden, of bij een ander soort stalling kunnen daar anders over denken :)

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:04

Mijn moeder rijd eigenlijk alleen als ik er bij ben en durft alleen nog te stappen. Die begint net met lessen :)

Daarom twijfel ik ook zo erg (@hierboven)! Aan de ene kant zeg ik inderdaad, dan maar wat minder.. en aan de andere kant zeg ik: vanaf het begin af aan duidelijk vermelden dat het tijdelijk is..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:06

Zolang je eerlijk bent zijn alle opties gewoon goed. :)
Maar niets zeggen vind ik niet oké. Dat is precies waar wij eigenaren hier in het topic over mopperen als bijrijders het maar uit gaan proberen terwijl ze van te voren al twijfelen. En dan na een paar maanden alweer stoppen.
Dat moeten we dan ook niet zelf gaan doen.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:11

Eens met hierboven. Ik heb dat ook wel als mijn studie klaar is. Maar ach soms ook wel lekker om dan 2 dagen even niks te hebben toch? Vind het niet zo erg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:13

Je kunt aangeven dat het eerst voor een jaar is. Dat je nog niet weet of het na dat jaar nog nodig is. Voor hetzelfde geld krijg je ander werk of meer uren of heb je behoefte aan regelmatig een dagje vrij van je paard.

Een bijrijdster kan ook om bepaalde redenen ineens in een andere situatie komen en f moeten haken of minder vaak kunnen. Een jaar is best lang.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:38

Ik vroeg me even iets af aan de paarden eigenaars hier.
Vragen jullie vooral een bijdrage om ervoor te zorgen dat de verzorger betrouwbaar is en zijn afspraken beter nakomt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:42

Ik heb nog nooit een betaling gevraagd. Maar dit is iets wat ik wel overweeg, of nooit meer aan een bijrijder ga beginnen.
Gratis ga ik in ieder geval in de toekomst nooit meer doen. Ook al is het tegen mijn principes.
Het lijkt nodig te zijn,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:15

AnnaXBoy schreef:
Ik vroeg me even iets af aan de paarden eigenaars hier.
Vragen jullie vooral een bijdrage om ervoor te zorgen dat de verzorger betrouwbaar is en zijn afspraken beter nakomt?

In mijn geval, nee. Sowieso afhankelijk van de situatie of ik een bijdrage vraag. Ben nu bv op zoek voor een pony die ooit bedoeld is voor verkoop. Die mogen ze gratis rijden, krijgen ook gratis begeleiding maar dan wil ik wel dat ze zelf de wedstrijden betalen. Imo best een leuke deal om ervaring op te doen. Voor mijn oude leerpaard vraag ik alleen een bijdrage als iemand niet genoeg ervaring heeft om zelfstandig te rijden. Dus dan is het vooral voor de tijd die ik erin moet steken, lessen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:22

Wij wel. :j
Wij vragen een kleine bijdrage zodat je gelijk vanaf het begin al een selectiever groepje mensen aantrekt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:25

Ik vraag vooral een bijdrage omdat ik vind dat ik iets moois bied waar iets tegenover mag staan. Waarom zou ik veel geld aan mijn hobby uit moeten geven en het voor een ander gratis faciliteren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:37

Voor verzorgen vraag ik geen bijdrage. Voor het rijden wel. Je filtert inderdaad vaak net iets makkelijker serieuze mensen eruit, en daarbij is vrijrijden op een manege ook niet gratis, en ik ben zuinig op mijn paard en spullen, dus gebruik het ook om evt spullen te vervangen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:51

Daar kan ik me ook wel in vinden trouwens. Ik wil best iemand kansen geven, heb alles heel fijn voor elkaar maar werk daar ook heel erg hard voor. Ik wil best iemand helpen, begeleiding geven en ondersteuning, maar sponsoring gaat me dan net wat te ver. Heb het zelf ook bepaald niet in de schoot geworpen gekregen, heb ontzettend veel moeten doen en laten om te komen waar ik ben en het is nou eenmaal een dure hobby. Als iemand echt wil, is een bijdrage heus niet onoverkomelijk. Men zal wel keuzes moeten maken en prioriteiten stellen en dat is meestal het probleem.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:57

Ik vroeg een bijdrage in overleg. Kreeg ook heel veel reacties op de advertentie toen van: ja als ke de bijdrage nou eens weg haalt willen er vast meer mensen. Ik betaal ook voor mijn paard en natuurlijk het onderhoud. De bijrijdster mag 2x per week rijden soms vaker als ik niet kan. Met uitzicht op wedstrijden. Lijkt me toch niet erg dat ik daar een kleine bijdrage voor vraag.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:00

Ik vraag een bijdrage. De bijdrage doe ik vraag, als je die omrekenend naar het aantal keer dat je mag rijden in de maand is het maar een hele kleine bijdrage...

Ik vraag het vanwege 3 redenen:
Ik wilde een serieuze groep aantrekken.
Ik pot het bedrag op om weg te zetten voor als er iets kapot gaat.
Voor niets gaat de zon op. Ik heb een leuk paard waar je heel veel van kan leren en op de stal waar hij staat hoef je geen klusjes te doen. Dan mag er best iets tegen over staan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:18

Ik had ook geen bijrijder nodig, dus vond ook wel dat er iets tegenover het rijden en de begeleiding mag staan.
De bijrijders leren zoveel meer dan op de manege.... mijn kennis komt uit ervaring en vooral privelessen, heeft ook veel geld gekost.

Maar goed, ik zal niet snel meer een bijrijder nemen.
Misschien nog een hele goede pony ruiter (gratis) maar dan moet die wel in staat zijn om snel wedstrijden te starten. Ik wil er iig wat voor terug.
Het is een dure hobby, een hele dure hobby.