Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:27

Ik zou juist eerst doorvragen, niet direct uitnodigen. Het is zo zonde van je tijd om met allemaal potentiële verzorgers af te spreken die achteraf allemaal niet geschikt blijken. Veel dingen kun je via mail al navragen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:20

enamorada schreef:
Sheran schreef:
Heeft ze het niet gewoon druk? Dat ze allen 's avonds kán komen?

Dacht ik ook meer aan ja. Zou het er gewoon eens met haar over hebben.

Met een goede hoofdlamp kan ook in het donker wel uitgemest worden :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:56

MissCharlie schreef:
Ik zou juist eerst doorvragen, niet direct uitnodigen. Het is zo zonde van je tijd om met allemaal potentiële verzorgers af te spreken die achteraf allemaal niet geschikt blijken. Veel dingen kun je via mail al navragen.

Ik ook.
Zou zeggen dat "noem een lange periode" dat er niet gereden kan worden en of ze dan nog interesse heeft.
Als ze dat niet zit zitten, dan weet je dat rijden wel op de eerste plaats staat.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:33

@Cher
Dat klinkt inderdaad vervelend. Ik zou het gewoon met haar bespreken en aan de hand van haar reactie kijken wat je gaat doen. Je kunt in de gesprek misschien ook afspraken maken met haar en een maand aankijken hoe dat gaat?

@Alfi
Ongetwijfeld dat iedereen nu over mij heen valt, maar ik vind persoonlijk dat je heel onduidelijk en tegenstrijdig bent in je verhaal.

Enerzijds zeg je dat jij iemand goed kunt gebruiken voor het doorrijden van je pony's. Daarna zeg je dat je eigenlijk niemand nodig hebt en dat het alleen een gunfactor is. Vervolgens geef je aan dat je wel iemand goed kunt gebruiken voor de klusjes en dan dat het voor grondwerk is bedoeld.

Ik mis zelf daar een stukje duidelijkheid in. Ik bedoel het niet verkeerd, maar het lijkt of je jezelf steeds tegen spreekt.

Zoals ik jouw verhaal nu interpreteer is het zo: je zoekt iemand die je kan helpen met verzorging, rijden en klusjes. Voor jou en je pony's is dat prettig (extra aandacht, verdeling van de klusjes). Voor de bijrijder is dat een kans, veel mogelijkheden en een eigenaresse met ervaring in het vak.

Als ik jou was zal ik kijken of je advertentie duidelijk is, en ook nadenken wat voor persoon je zoekt.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:06

miramii schreef:
@Alfi
Ongetwijfeld dat iedereen nu over mij heen valt, maar ik vind persoonlijk dat je heel onduidelijk en tegenstrijdig bent in je verhaal.

Enerzijds zeg je dat jij iemand goed kunt gebruiken voor het doorrijden van je pony's. Daarna zeg je dat je eigenlijk niemand nodig hebt en dat het alleen een gunfactor is. Vervolgens geef je aan dat je wel iemand goed kunt gebruiken voor de klusjes en dan dat het voor grondwerk is bedoeld.

Ik mis zelf daar een stukje duidelijkheid in. Ik bedoel het niet verkeerd, maar het lijkt of je jezelf steeds tegen spreekt.

Zoals ik jouw verhaal nu interpreteer is het zo: je zoekt iemand die je kan helpen met verzorging, rijden en klusjes. Voor jou en je pony's is dat prettig (extra aandacht, verdeling van de klusjes). Voor de bijrijder is dat een kans, veel mogelijkheden en een eigenaresse met ervaring in het vak.

Als ik jou was zal ik kijken of je advertentie duidelijk is, en ook nadenken wat voor persoon je zoekt.

Laat ik voorop stellen dat ik zelf geen advertentie heb gezet.
Ben verder heel benieuwd over wat voor klusjes je het hebt want er hoeven namelijk helemaal geen klusjes gedaan te worden. Behalve dan de in mijn ogen paard gerelateerde klusjes zoals poetsen en hoeven krabben, maar dat noem ik geen klusjes dat hoort in mijn ogen gewoon bij de verzorging van een paard.

Ik heb gereageerd op een advertentie van iemand die zegt een verzorgpaardje te zoeken en daarbij hoopt ook af en toe te mogen rijden. Ik heb hierop gereageerd dat ik iemand zoek die helpt bij het verzorgen en dat in de toekomst rijden mogelijk is. Hierop kreeg ik de reactie dat ze het dan wel zou horen als het rijden mogelijk was.
Naar mijn idee is dit dus iemand die een bijrijdpaard zoekt en geen verzorgpaard en daarom ben ik afgehaakt.

En wat betreft het doorrijden van de pony's: dat zou makkelijk zijn, maar absoluut geen must. Ze doen hun werk prima. En omdat ik zelf vroeger de kans heb gehad meer te leren van paarden dan "manege hobbelen" gun ik het een ander ook en dat het dan voor mij een win situatie is als ze ook kunnen rijden is alleen maar meegenomen.

Maar nogmaals....ik heb absoluut niemand nodig! Heb dus zelf geen advertentie gezet, maar kijk wel in de rondte. En als de juiste persoon zich aandient (rijden niet op de eerste plaats, maar juist iemand die meer wil leren van grondwerk en dan vooral interesse heeft in het Natural Horsemanship stuk) zeg ik "kom maar" en bewijs dan eerst maar eens dat het je inderdaad niet om het rijden gaat en bouw eerst maar eens een band op vanaf de grond voordat je op een paardenrug gaat zitten. Vandaar dat ik tegen de adverteerster zei dat rijden in de toekomst wel mogelijk is maar dat het eerst gaat om verzorgen en grondwerk.
Ik weet dus precies wat ik zoek, maar blijkbaar interpreteerde ik de advertentie niet juist (of was de advertentie niet juist opgesteld), aangezien er stond verzorgpaard gezocht (en hopelijk af en toe rijden) en bij navraag bleek het dus wel om een bijrijdpaard te gaan. Als dat in de advertentie al gestaan had had ik helemaal niet gereageerd, want dat zoek ik dus niet. Rijden is wel mogelijk, maar niet als eerste vereiste.

Naar mijn idee dus helemaal niets tegenstrijdigs in mijn verhaal.
Hoop dat het duidelijk is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:23

Heel duidelijk. Heb hier hetzelfde.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:52

Pff...ik heb het tegenovergestelde probleem geloof ik. Ik wil juist een ruiter, met sterke voorkeur om ook te starten dus met wel wat ambitie....krijg ik een berichtje 'ik wil hartstikke graag wedstrijden rijden bla bla bla maar door de week kan ik niet komen rijden!' Ja, eh, en dan? Even een waarom ben ik hier ook alweer aan begonnen momentje hoor.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:38

:D Die snapt het ook nog niet helemaal, al zullen er vast gelegenheidsruiters zijn die op die manier wel liftend op de ander die het paard traint, alleen de wedstrijden starten.

Ik rijd 2x per week met soms de dag voor de wedstrijd nog een keertje extra trainen. Maar dit is een bijrijdpaard waar de eigenaresse zelf ook fanatiek mee traint (en wedstrijden mee rijdt) Bij de vorige stal/fokker waar ik reed was de regel minimaal 3x per week het paard trainen, anders geen wedstrijden. Je kon dan wel zelf je tijd en training indelen. en dus ook afwisselen met longeren. Daar had ik 1 paard voor mijzelf en 1 die ik samen met 1 van hun dochters reed.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:41

Nouja....op zich wil ik dat best doen hoor...dat ze alleen maar hoeven te starten. Hangt dan alleen wel ff een prijskaartje aan :Y) alles kan, toch.

Nee geintje, ik kan m prima zelf verder opleiden als ik wil alleen is het echt een leuk dier en kan een ponyruiter die van thuis uit de mogelijkheden gewoon niet heeft er echt wel mooi inrollen zo. Zou het gewoon leuk vinden m ook op wedstrijd te zien straks.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:53

Pffff.....als ik al die berichten lees dan zakt de moed je toch echt in de schoenen!

Alleen in het weekend kunnen en dan wedstrijden willen rijden...hoe stellen ze zich dat dan voor? Dan ben je toch echt geneigd om te vragen of ze nog een andere sport beoefenen en daar ook niet voor trainen maar aan wel wedstrijden mee doen.

Heb in het verleden wel eens een advertentie gezet voor een bijrijdster voor minimaal 3 dagen per week (omdat ik toen zelf geen tijd had het paard te rijden, longeren etc), kreeg je ook van dat soort reacties...ik kan wel maar ik kan maar 1x in de week komen en die had ook nog wedstrijd ambities. Ik denk dan....hoe kun je dan ooit een band opbouwen met een paard en hoe wil je die dan op een eerlijke manier rijden? Je kunt toch niet verwachten van een paard om een hele week niets te doen en dan vol aan de bak?
Of zouden die mensen ook de hele week op de bank hangen en dan in het weekend een marathon lopen?

Denk dat ik maar weer onder mijn meeleessteen kruip en het idee van het zoeken naar een verzorgster/bijrijdster met interesse in NH maar weer in de ijskast zet.
In ieder geval wel bedankt voor alle reacties.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:22

Tuurlijk wel....fiets kan je ook gewoon de hele week in de schuur laten staan toch? Kei flauw van ons dat dat met een paard niet mag :')

Ach, ik probeer er de humor maar van in te zien. En af en toe hier stoom afblazen helpt ook. Scheelt dat ik niet heel perse iemand nodig heb dus alles wat niet past is gewoon byebye. Alleen voor de pony zou het jammer zijn de winter stil te staan. Lijd ze niks mee, is pas 3,5 maar ze werkt zo ontzettend graag...en dan denk ik weleens je word overspoeld met advertenties van meiden die een paard of pony zoeken, krijg ook best wat reacties trouwens maar wat er dan uiteindelijk overblijft waar je wat aan hebt is echt verbazingwekkend weinig. Ach, hoe zeggen ze dat zo mooi, erger je niet, verwonder je slechts? Laten we dat maar doen dan :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:23

0000 schreef:
Tuurlijk wel....fiets kan je ook gewoon de hele week in de schuur laten staan toch? Kei flauw van ons dat dat met een paard niet mag :')

Ach, ik probeer er de humor maar van in te zien. En af en toe hier stoom afblazen helpt ook. Scheelt dat ik niet heel perse iemand nodig heb dus alles wat niet past is gewoon byebye. Alleen voor de pony zou het jammer zijn de winter stil te staan. Lijd ze niks mee, is pas 3,5 maar ze werkt zo ontzettend graag...en dan denk ik weleens je word overspoeld met advertenties van meiden die een paard of pony zoeken, krijg ook best wat reacties trouwens maar wat er dan uiteindelijk overblijft waar je wat aan hebt is echt verbazingwekkend weinig. Ach, hoe zeggen ze dat zo mooi, erger je niet, verwonder je slechts? Laten we dat maar doen dan :D

Nou zo was het bij mij ook inderdaad en op gegeven moment reageerde gewoon niemand nog. Best spannend hoor morgen. Ben erg benieuwd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:54

0000 schreef:

Jammer dat je zo ver zit 0000, en dat ik niet echt meer op een pony pas.. tenminste, niet op de pony waar het om gaat. :+

Hier nogsteeds niks gevonden. Nog even niks op fb staan ivm de eigenaresse van Gas die misschien wat boos kan reageren maar dit komt binnenkort wel. Heb geen haast. Juiste beestje en baasje komen vanzelf wel!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:11

Hier zou gisteren om 12.00 uur een meisje komen kennis maken. Eentje die in het verleden al vaker langs zou komen. Elke keer was er wel iets.
Nu een concrete afspraak. Ik best verbaasd dat dit nu zo makkelijk ging. Dus gelijk goede hoop...positief veranderd. Krijg ik een berichtje dat ze op de vorige verzorgplek perse om 11.00 uur moet zijn voor een gesprek en haar spullen op te halen. Gezegd geen probleem. Zal vast niet zo heel lang duren. Zie ik je tussen 12.00 en 13.00 uur wel komen.
Niemand geweest. Niks gehoord. Berichtje maar gestuurd. Ook geen reactie meer daarop.
Hoe kan iemand zo met anderen omgaan? Ik snap dat gewoon niet.
Ze moest op haar vorige plek stoppen omdat ze het vertrouwen in haar kwijt waren. Denk ik...geef haar een kans. Echter hier is het vertrouwen al ver weg voordat ze geweest is....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:40

He bah, die verpesten het echt he. Zo gaat je vertrouwen weg en heb je echt geen zin meer om met de volgende af te spreken.

Volgende x referenties vragen?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:37

O wat naar is dat als ze niet komen opdagen. Ik snap dat echt niet.

Ik heb vandaag tweede afspraak met potentieel verzorgster. Dit keer rijden. Ik hoop echt dat het wat wordt, want ik ben zo klaar met de zoektocht.. Al sinds de zomervakantie bezig. Een aantal kennismakingen en heel veel emails verder. Twee leuke verzorgsters gevonden, maar beide zijn al gestopt na een paar keer. Het is dat het voor mijn pony echt noodzakelijk is, anders was ik al lang klaar geweest.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:47

Ook ik kom onder de meeleessteen vandaan. Super braaf paard dus dat maakt het al makkelijker.
Heb een meisje viavia uit mijn kennissenkring, 15 jaar en in principe voornamelijk manege ervaring op af en toe wat paarden van vrienden rijden na. Maar wel netjes in de communicatie en betrouwbaar. Geeft ook gelijk aan wat wel en niet kan qua dagen en frequentie. Rijdt paard niet naar een hoger niveau, maar ik ben er ook niet bang voor dat ze hem verpest. Daar ben ik eerder bang voor bij sommige ervaren ruiters die er van alles op de verkeerde manier uit willen rijden.

Ze is een keer geweest en volgende week een tweede keer. Ik heb hele goede hoop. Ik help haar zelf zo af en toe wel met rijden, makkelijker om dingen aan te leren dan af.

Vraag niet echt een bijdrage, af en toe een zak biks, de stal doen en mij een vrije avond bezorgen ;-)

Lukt het bij de mensen die zoeken ook niet via via? Dit meisje had ik als reactie op een advertentie waarschijnlijk niet uitgenodigd ivm leeftijd en ervaring. Maar ze rijdt echt super vriendelijk.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:15

Ik heb vandaag ook kennis gemaakt. Was echt super leuk meisje en reed heel vriendelijk. Zit mijn paard niet in de weg. Wel nog heel erg wennen en durfde ook gelijk al wel een galopje aan. Jonger dan ik eigenlijk wilde 15 jaar maar het lijkt goed te klikken tussen haar en mijn paard maar ook tussen haar en mij. Ze gaat nu 2x per week mijn paard bijrijden. Ik ben erg benieuwd of dit doorzet. Ze kwam ook met haar vader kennis maken wat ook alweer een plus punt was.

Ik hoop echt dat ik mijn zoektocht mag staken nu!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:20

Wat fijn Shelly! Ik hoop voor je dat ze wat is!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:29

Ja zulke types die niet op komen dagen en niks meer van zich laten horen zijn ronduit irritant.

1 verzorgster heb ik al bijna 3 jaar. (Zij is bijna 16)

1 zou komende week starten met een proefmaand. Zegt ze nu dat ze een paar fikse onvoldoendes heeft en niet weet of ze dan wel mag van haar moeder. (Zij is 17)

De bedoeling is eigenlijk om 4 verzorgsters te hebben.
Maar veel verder dan die ene die al een paar jaar komt, wil het op de een of andere manier steeds niet lukken. De reden is meestal:school/tijd/afstand/ouders/werk.
Er is altijd wel iets.
De hoop houden dat het uiteindelijk wel lekker loopt met een paar meiden is lastig.
Doorzetten en volhouden is bij de meesten ook niet echt hun beste eigenschap.

Via via...ehm ja...echter is 9 vd 10 keer. Ja ze wil wel elke keer rijden als ze komt. En betalen doet ze niet. Voor klusjes heeft ze meestal geen tijd...
Iemand die al zo start, hoef ik hier niet. Past gewoon niet zo'n instelling.

Fijn dat je een leuke verzorgster hebt gevonden. 15 is een mooie leeftijd. Mits ze gemotiveerd zijn.

Mijn verzorgster had vandaag een topdag. 2 pony's gelongeerd en tuig gevet. Heel blij ermee!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:15

Ik heb wat pagina''s doorgelezen van dit topic, maar zou ik jullie een vraag mogen stellen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:18

Tuurlijk ;)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:52

ik geef het gewoon op :')
Wat is de jeugd toch verandert tegenwoordig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:27

Ik wijt het aan het internet. Je kunt makkelijker/verder verzorgpaarden zoeken, je loopt anderen meer achterna omdat zij het ook doen, je hebt minder persoonlijk contact...

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:36

Ik zit te twijfelen of ik een bijrijder moet nemen.. :=

Ik wil graag dat mijn pony toch wel 4/5 keer in de week loopt, maar ik kom er zelf niet aan toe..
Ik loop 3 dagen in de week stage, en 2 dagen school. Dan werk ik nog 4 avonden in de week waardoor ik sowieso 2 dagen niet kan.

Ik kreeg wel het aanbod dat iemand haar wel wou longeren, maar ik wil dat haar niet verplichten (omstandigheden).

Maar ik weet dus niet hoe mijn leven er uit ziet na school (zit nu in het 2e jaar van de 3) en weet dus niet of ik daarna nog een bijrijdster nodig heb, is het dan raar om iemand te nemen?

Ook lijkt het mij in vakanties moeilijk.. Ik vind het dan altijd juist fijn dat ik kan gaan waarneer ik wil, maar als je een leuke bijrijdster hebt kan je natuurlijk samen gaan.. Maar die zijn moeilijk te vinden als ik dit topic soms doorlees :=