Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nuray schreef:Ik zal even een kleine toelichting geven: de betreffende verzorger is 11 jaar oud en op stal wordt verwacht dat kinderen altijd onder toezicht van een volwassen persoon op stal zijn. Op mijn oude stalling mocht mijn verzorgster wel alleen, maar dit is onlangs erg misgegaan met mijn jaarling waardoor ik er nu het liefst bij ben en haar voorlopig zeker niet alleen wil laten. Echter leek ze dit niet erg leuk te vinden toen ik dit gemeld heb en heeft ze sindsdien maar 1x gevraagd of ze met mij naar de pony's mocht.
Ik vraag me dus af of dit dus niet leuk is voor een verzorger? Het is niet zo dat we alles samen moeten doen, maar ik moet gewoon op stal zijn als zij wat met de pony wil doen.
Nuray schreef:In de toekomst mag ze zeker ook met een van haar ouders naar stal gaan, maar op dit moment wil ik dat even niet. Dit heeft ermee te maken dat mijn 2-jarige haar onlangs heeft aangevallen (lees: over haar heen is gelopen) en ik niet het risico wil lopen dat er weer iets gebeurt wat niet zo goed afloopt. Ik ben ten alle tijde verantwoordelijk voor het gedrag van mijn pony's en als er zulke dingen gebeuren terwijl ik er niet bij ben (en dus niet weet wat er aan vooraf ging) ben ik liever op stal aanwezig tot ik zeker weet dat zij ook met mijn 2-jarige overweg kan. Het is dus puur voor haar eigen veiligheid.
Haar ouders zijn geen paardenmensen en zullen signalen ook niet herkennen of iets dergelijks. Daarom wil ik eerst dat zij onder toezicht van mij leert omgaan met mijn andere pony (die zich minder makkelijk gewonnen geeft dan zijn moeder) voordat ik er niet meer bij hoef te zijn.
Het is echt een lieve meid en ze was altijd zo dankbaar en nu opeens lijkt dat omgeslagen... Ik was vroeger blij met elke kans die ik kreeg om een pony te verzorgen..
_Dominique schreef:Heb even klein advies nodig. Waarschijnlijk koop ik deze maand mijn eigen paard. Ze komt te staan op dezelfde stal als mijn bijrijdpaard Stip. Zou hem nooit achter kunnen laten of in de steek kunnen laten. Ik mag hem dus ook blijven doen alleen eigen paard gaat wel voorrang krijgen (best pijnlijk om te zeggen). Ik doe hem nu in principe elke dag. Is het een idee dat ik met de eigenaresse overleg of het een idee is dat ik voor 2 a 3 vaste dagen in de week een bijrijdster of verzorgster zoek voor hem?
Is dat een goed idee om zeg maar "aan te bieden"?
_Dominique schreef:Heb even klein advies nodig. Waarschijnlijk koop ik deze maand mijn eigen paard. Ze komt te staan op dezelfde stal als mijn bijrijdpaard Stip. Zou hem nooit achter kunnen laten of in de steek kunnen laten. Ik mag hem dus ook blijven doen alleen eigen paard gaat wel voorrang krijgen (best pijnlijk om te zeggen). Ik doe hem nu in principe elke dag. Is het een idee dat ik met de eigenaresse overleg of het een idee is dat ik voor 2 a 3 vaste dagen in de week een bijrijdster of verzorgster zoek voor hem?
Is dat een goed idee om zeg maar "aan te bieden"?