Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:23

0000 schreef:
Jellybean je wil het gewoon niet snappen volgens mij. Ik vraag meestal geen bijdrage tenzij de ruiter een zodanig niveau heeft dat ik er echt heel veel tijd in moet steken en zelfs dan is die bijdrage lager dan een wekelijkse manege les. Maar omdat ik nou eenmaal ook moet eten rn maar 1 ding tegelijk kan is uren per week gratis les staan geven niet echt een optie. Maar ik kan gewoon de keuze maken om er zelf op te gaan zitten in principe, echter heb ik vroeger ook kansen gehad en wil ik iemand met de juiste instelling best vooruit helpen. Maar helpen en sponsoren zijn 2 verschillende dingen. Manege spelen is dus zeker niet aan de orde want dan zou ik een zeer, zeer slecht bedrijfsresultaat hebben met donkerrode cijfers. Ik struikel, net als de rest over het zien als een dienst leveren. Als je alleen maar stallen mest, tuig poetst en mee mag groomen, dan lever je een dienst. Als je rijd en daarbij de normale verzorging van betreffende paard die dag uitvoert, ben je imo gewoon van je hobby aan het genieten. Als ik een paard voor iemand ga rijden, dat is een dienst. Daar zit een doel achter (opleiding, correctie, wedstrijd niveau) en daar staat dan ook een vergoeding tegenover. Echter heb ik dan ook al wel ruimschoots bewezen dat ik daadwerkelijk een paard netjes op kan leiden en word het paard daar ook echt beter van. En ik vind het gewoon tamelijk arrogant om te denken dat de gemiddelde bijrijder daarmee te vergelijken is, dat je dat rijden als dienst kan omschrijven. Ik zou zeggen, rijd even een hele serie jonge beesten naar het M en Z en ga het dan eens een dienst noemen als jij op iemand anders z'n paard gaat zitten. Tot die tijd mag je blij zijn dat men je überhaupt hun beste maatje toevertrouwt en je de kans geeft om jezelf te ontwikkelen en je hobby uit te oefenen.

Ik heb nu toch aan een paar keer laten weten dat ik het in zo'n geval als je beschrijft iets anders vind? Zoals ik al meerdere keren heb gezegd vind ik het in zo'n geval meer een leasepaard. Als jij als eigenaar er zoveel werk ik moet steken. En dan is een bijdrage inderdaad op zijn plaats. Maar ik vind die niet op zijn plaats als jij geen tijd hebt voor je paard maar je hem toch verzorgd wil hebben. Want dan is het toch wel een dienst? Om te verzorgen hoef je geen jong paard wissels te laten springen. ;)
En ik ben inderdaad super blij dat iemand zijn paard aan mij toevertrouwT maar ik ben ook erg blij dat ik daar geen bijdrage voor hoef te betalen. :) Dus ik begrijp het volgens mij prima.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:26

_/-\o_ _/-\o_
Amen!

Ik betaal nu ook iemand voor mijn merrie nu ik in het buitenland zit. Dit meisje brengt jonge paarden uit en heeft alle kennis. Straks wil ik ook iemand de kans geven om te komen rijden en lekker met paarden bezig te zijn maar dan verwacht ik niet iemand die net zoals ik Z heeft gereden maar iemand die graag wil leren en ook best een keertje mijn zadel wil invetten of een wasbeurt geeft aan mijn merrie. Maar een meisje zoals JB zou ik na het lezen van de berichten en de interpretatie er van never nooit uitnodigen. En nee ik vraag geen bijdrage ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:28

Nee hoor.
Jij vind de reden voor een eigenaar het belangrijkste.
Echter is het de bijrijder die zijn hobby wil doen. Die komt niet om het huishouden te doen zodat de eigenaar meer tijd heeft.
Die komt puur voor zijn of haar hobby

zonnebloem18

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen de discussie over wel of niet betalen of betaald worden hier [VP] Betalen of betaald krijgen? voort te zetten. Die discussie hoort niet thuis in dit topic.

bruintje123

Jellybean

Ik vraag geen bijdrage en er worden 0 klusjes gevraagt.

Er staat wel een paard tot beschikking zoveel dagen als de ruiter wil.
Paard is braaf en werkwillig. Loopt fijn aan de hulpen.

Er is een erg goede verlichte bak aanwezig.

Bij goed klikken tussen ruiter en paard wedstrijden een mogelijkheid.

Toch blijkt een serieuze ruiter onvindbaar.

Leg eens uit? Hoe zit dat.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:33

bruintje123 schreef:
Jellybean

Ik vraag geen bijdrage en er worden 0 klusjes gevraagt.

Er staat wel een paard tot beschikking zoveel dagen als de ruiter wil.
Paard is braaf en werkwillig. Loopt fijn aan de hulpen.

Er is een erg goede verlichte bak aanwezig.

Bij goed klikken tussen ruiter en paard wedstrijden een mogelijkheid.

Toch blijkt een serieuze ruiter onvindbaar.

Leg eens uit? Hoe zit dat.

Dat is knap banketstaaf. Je zult wel in het verkeerde gebied zitten. :(:)
Het is natuurlijk niet allemaal zo zwart wit. En met wat ik hier probeer uit te leggen (maar kennelijk niet aankomt) hoeft natuurlijk lang niet overal te gelden. Het is hoe ik er over denk en vast ook nog genoeg anderen. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die meespelen.
Ik hoop voor je dat je een fijne bijrijder vindt! Moet toch goedkomen als je geen bijdrage vraagt! :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:34

Lienek schreef:
Denk dat het eerder andersom is en dat ze een meid zoals jij juist niet willen en daarom liever verder zoeken voor de perfecte bijrijder of verzorger :D :o

_/-\o_

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:36

Ik hoef hier niet iemand die denkt gratis te komen rijden.
In het begin laat ik ze niet rijden. Eerst maar eens bewijzen dat ze betrouwbaar zijn en geen 1 dagsvliegen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:38

Wow gaat hard. @laatste reactie van jellybean op mijn post.

Prima. ik denk nog steeds dat je het ernstig overschat hoe hard die bijrijder precies nodig is. Al die paarden op pensionstalling waarvan de eigenaren het fijn vinden als de dagen dat ze niet kunnen er een bijrijder komt zijn doorgaans echt net zo goed af zonder. En ik ben van mening dat het oppakken van de dagelijkse verzorging zoals een keer voeren, een dek wisselen of even door de stal doen gewoon bij de paardenhobby hoort. Of je hobby moet ophouden bij het erop zitten, dat kan. Dus in hoeverre je dan nog echt helpt, onmisbaar bent....mensen die echt geen tijd hebben voor hun paard zijn er maar zeer weinig, dan gaat vroeger of later het paard eruit of staat hij sowieso al op vol pension. Ik snap wel dat tijdgebrek vaak de reden is voor een bijrijder maar dat is niet hetzelfde als dat men niet zonder kan of dat het paard niet verzorgd word. En jij bent nu toevallig de zoveelste die zich hier als redder van alle zielige paarden met eigenaren met tijd tekort presenteert (ja, bewust heel overdreven en ik weet heus dat je het zo niet bedoeld dus geen aanval naar jou maar zo begint het wel te voelen, alsof de eigenaren hier iedere zoveel tijd weer aangevallen worden omdat ze zo slecht voor hun beesten zijn dat ze een bijrijder nodig hebben en dat verklaart ook meteen waarom er zo fel op je gereageerd word). Probeer dingen niet alleen vanuit je eigen positie te zien....ik snap je redenatie maar je ziet meestal niet het hele plaatje.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 29-10-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:38

De vraag hierboven.
De bruikleensituatie is voor jou niet haalbaar?
Dus dat je alle kosten enzo overneemt van de eigenaar?
Dan zou ik toch minimaal de helft vs kosten overnemen en de regelzaken zover de eigenaar dat wenst.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:45

0000 schreef:

Prima. ik denk nog steeds dat je het ernstig overschat hoe hard die bijrijder precies nodig is. Al die paarden op pensionstalling waarvan de eigenaren het fijn vinden als de dagen dat ze niet kunnen er een bijrijder komt zijn doorgaans echt net zo goed af zonder. En ik ben van mening dat het oppakken van de dagelijkse verzorging zoals een keer voeren, een dek wisselen of even door de stal doen gewoon bij de paardenhobby hoort. Of je hobby moet ophouden bij het erop zitten, dat kan. Dus in hoeverre je dan nog echt helpt, onmisbaar bent....mensen die echt geen tijd hebben voor hun paard zijn er maar zeer weinig, dan gaat vroeger of later het paard eruit of staat hij sowieso al op vol pension. Ik snap wel dat tijdgebrek vaak de reden is voor een bijrijder maar dat is niet hetzelfde als dat men niet zonder kan of dat het paard niet verzorgd word. En jij bent nu toevallig de zoveelste die zich hier als redder van alle zielige paarden met eigenaren met tijd tekort presenteert (ja, bewust heel overdreven en ik weet heus dat je het zo niet bedoeld dus geen aanval naar jou maar zo begint het wel te voelen, alsof de eigenaren hier iedere zoveel tijd weer aangevallen worden omdat ze zo slecht voor hun beesten zijn dat ze een bijrijder nodig hebben en dat verklaart ook meteen waarom er zo fel op je gereageerd word). Probeer dingen niet alleen vanuit je eigen positie te zien....ik snap je redenatie maar je ziet meestal niet het hele plaatje.

Jij antwoordt in ieder geval normaal op mij. In deze discussie is het in het begin al misgegaan. Ik scheer natuurlijk niet alle paardeneigenaren over een kam! Maar ik had het puur over de eigenaren die geen tijd en of geen zin hebben en daarom een bijrijder zoeken en een bijdrage vragen. En dan in bijzonder de paarden waar bij je niet mag rijden. Natuurlijk kan verzorgen ook een hobby zijn maar toch jullie begrijpen hopelijk wat ik bedoel! Over bijna iedereen die op mij reageert had ik het niet eens. En ik snap helemaal dat jullie op momenten die jullie beschrijven een bijdrage vragen. Maar daar had ik het dan ook niet over. ;) Dat sommige mij dan meteen persoonlijk gaan aanvallen vind ik dan een beetje kinderachtig..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:48

Jellybean.
Als de huidige bijrijder niet binnenkort wat meer initiatief toont ben ik er gewoon klaar mee.
Het kost me veel tijd.
Voor mij is een bijrijder geen tijdbesparing.
Integendeel.
Maar ik gun een ruiter ook een kans. Zoals ik vroeger ook gehad heb.
Maar voor die kans verwacht ik op het minst dat tijden nagekomen worden. Niet steeds afgeappt wordt. Terwijl ik net de bak heb gesproeid als voorbeeld.

Dan komt er geen bijrijder meer.
De paarden staan de hele dag in de wei. En dat vinden ze ook prima.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:49

Jellybeans schreef:
0000 schreef:

Jij antwoordt in ieder geval normaal op mij. In deze discussie is het in het begin al misgegaan. Ik scheer natuurlijk niet alle paardeneigenaren over een kam! Maar ik had het puur over de eigenaren die geen tijd en of geen zin hebben en daarom een bijrijder zoeken en een bijdrage vragen. En dan in bijzonder de paarden waar bij je niet mag rijden. Natuurlijk kan verzorgen ook een hobby zijn maar toch jullie begrijpen hopelijk wat ik bedoel! Over bijna iedereen die op mij reageert had ik het niet eens. En ik snap helemaal dat jullie op momenten die jullie beschrijven een bijdrage vragen. Maar daar had ik het dan ook niet over. ;) Dat sommige mij dan meteen persoonlijk gaan aanvallen vind ik dan een beetje kinderachtig..

Omdat jouw reacties heel aanvallend waren in het algemeen en dit gaat om het bijrijders topic en niet over een verzorger die ons wil vertellen hoe het gaat. Vind nog steeds dat jij niet met die discussie had moete n beginnen. Daar zijn andere topics voor. Blijf gewoon in je eigen topic over verzorgers anders maar kom niet hier oproer veroorzaken.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:52

bruintje123 schreef:
Jellybean.
Als de huidige bijrijder niet binnenkort wat meer initiatief toont ben ik er gewoon klaar mee.
Het kost me veel tijd.
Voor mij is een bijrijder geen tijdbesparing.
Integendeel.
Maar ik gun een ruiter ook een kans. Zoals ik vroeger ook gehad heb.
Maar voor die kans verwacht ik op het minst dat tijden nagekomen worden. Niet steeds afgeappt wordt. Terwijl ik net de bak heb gesproeid als voorbeeld.

Dan komt er geen bijrijder meer.
De paarden staan de hele dag in de wei. En dat vinden ze ook prima.

Dat snap ik inderdaad! Dat is meer dan vervelend.
Maar om het nog maar eens duidelijk te hebben. Over mensen zoals jij heb ik het niet. Zeker niet.
Veel mensen zouden blij zijn met zo'n bijrijdpaard. En als je dan ook nog begeleid wordt dan is een bijdrage wel op zijn plaats natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:54

Jongens de mod opmerking hierboven was dacht ik vrij duidelijk. Stopt aub de ik wil geld discussie voordat dit topic dicht gaat. Dat zou zonde zijn toch?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:57

Lienek schreef:
Jellybeans schreef:
[quote="0000"

Prima. ik denk nog steeds dat je het ernstig overschat hoe hard die bijrijder precies nodig is. Al die paarden op pensionstalling waarvan de eigenaren het fijn vinden als de dagen dat ze niet kunnen er een bijrijder komt zijn doorgaans echt net zo goed af zonder. En ik ben van mening dat het oppakken van de dagelijkse verzorging zoals een keer voeren, een dek wisselen of even door de stal doen gewoon bij de paardenhobby hoort. Of je hobby moet ophouden bij het erop zitten, dat kan. Dus in hoeverre je dan nog echt helpt, onmisbaar bent....mensen die echt geen tijd hebben voor hun paard zijn er maar zeer weinig, dan gaat vroeger of later het paard eruit of staat hij sowieso al op vol pension. Ik snap wel dat tijdgebrek vaak de reden is voor een bijrijder maar dat is niet hetzelfde als dat men niet zonder kan of dat het paard niet verzorgd word. En jij bent nu toevallig de zoveelste die zich hier als redder van alle zielige paarden met eigenaren met tijd tekort presenteert (ja, bewust heel overdreven en ik weet heus dat je het zo niet bedoeld dus geen aanval naar jou maar zo begint het wel te voelen, alsof de eigenaren hier iedere zoveel tijd weer aangevallen worden omdat ze zo slecht voor hun beesten zijn dat ze een bijrijder nodig hebben en dat X ook meteen waarom er zo fel op je gereageerd word). Probeer dingen niet alleen vanuit je eigen positie te zien....ik snap je redenatie maar je ziet meestal niet het hele plaatje.

Omdat jouw reacties heel aanvallend waren in het algemeen en dit gaat om het bijrijders topic en niet over een verzorger die ons wil vertellen hoe het gaat. Vind nog steeds dat jij niet met die discussie had moete n beginnen. Daar zijn andere topics voor. Blijf gewoon in je eigen topic over verzorgers anders maar kom niet hier oproer veroorzaken.

Ik wilde jullie eens iets laten horen van de andere kant. Ik dacht misschien hebben jullie er wat aan. Maar zoals ik begrijp zijn dit soort dingen al vaak gezegd, dat wist ik niet.
Je kan er mee doen wat je wil. Ik snap het natuurlijk als je er anders over denkt. En waarschijnlijk gaat mijn verhaal niet eens over iemand als jou. ;)
Was zeker niet aanvallend bedoeld.
Ik zal nu stoppen maar ik hoop dat ik mezelf duidelijk heb gemaakt en jullie niet te boos. :P want zo was het zeker niet bedoeld.

Voor iedereen die een bijrijder zoekt: succes hopelijk vinden jullie een fijn iemand!!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:01

Ik vind het punt over de bijdrage helemaal niet interessant en dat is ook niet waarom ik reageer. Wel vind ik de instelling en motivatie van een bijrijder heel boeiend. Persoonlijk zoek ik iemand met de wens om goed en correct te leren rijden en ook een paard te leren trainen, meer te leren over verzorging en management en de motivatie om daar ook voor te willen werken. Die begrijpt dat dat niet vanzelf gaat en dat het een lange weg is. In mijn ervaring gaat dat niet samen met mensen die beginnen over diensten leveren of moeilijk doen over een keer ergens meehelpen. En voor mij, maar dat is voor iedereen persoonlijk, staat dat volledig los van de financiële kant.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:03

zonnebloem18 schreef:
Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen de discussie over wel of niet betalen of betaald worden hier [VP] Betalen of betaald krijgen? voort te zetten. Die discussie hoort niet thuis in dit topic.

Mijn bericht op de vorige pagina was vrij duidelijk volgens mij, berichten die na deze opmerking nog op de bijdrage discussie in gaan zullen verwijderd worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:05

Ik denk jellybean dat er best veel eigenaren zijn zoals die hier nu reageren.

Maar ik denk als ik nu dat meisje weg stuur dat zij helemaal niet begrijpt waarom.
Dat het mij tijd kost.
Dat mijn paard niet beter gaat lopen van een beginnende ruiter.
En dat hij van in de wei staan wat dat betreft niet slechter wordt.

Ik denk dat ik nu de goede eigenaar ben.
En als ik zeg stoppen. Dat ik bij wijze van morgen in het verzorgers topic sta als die stomme eigenaar die te veel eisend is of wat dan ook.

?? Het gaat toch helemaal niet om een bijdrage?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:06

0000 schreef:
Ik vind het punt over de bijdrage helemaal niet interessant en dat is ook niet waarom ik reageer. Wel vind ik de instelling en motivatie van een bijrijder heel boeiend. Persoonlijk zoek ik iemand met de wens om goed en correct te leren rijden en ook een paard te leren trainen, meer te leren over verzorging en management en de motivatie om daar ook voor te willen werken. Die begrijpt dat dat niet vanzelf gaat en dat het een lange weg is. In mijn ervaring gaat dat niet samen met mensen die beginnen over diensten leveren of moeilijk doen over een keer ergens meehelpen. En voor mij, maar dat is voor iedereen persoonlijk, staat dat volledig los van de financiële kant.

Dat dus!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:06

Man man man, wat een gesteggel hier ineens.

Ik ben zelf bijrijder geweest op dezelfde manier als Jellybeans en heb nooit moeite gehad om leuke paarden te mogen verzorgen en bijrijder zonder bijdrage. Heb wedstrijden mogen rijden, mijn laatste bijrijdpaard naar het Z gereden, eigenares ging mee naar les (met de trailer) en bracht ons naar wedstrijden. Alles in goed overleg en met wederzijds respect naar elkaar.

En nu ik zelf eigenaar ben is er geen haar op mijn hoofd die het maar overweegt om een bijrijder te vragen om mij daarvoor te betalen.
En ik heb blijkbaar al 2X heel erg mazzel gehad. Mijn eerste bijrijder van 14 jaar die 2X per week op de fiets kwam, maar na 2 jaar moest stoppen omdat school te veel werd. Netjes verteld en ze wilde blijven komen tot ik iemand anders had.
Heel toevallig kwam er toen via mijn instructrice mijn huidige bijrijdster op m'n pad en die komt inmiddels al ruim 2,5 jaar 2X per week mijn ouwe gebakkie aandacht geven.

Het kan dus prima. Ik blij, zij blij en bovenal pony blij! Win, win, win!

Zoveel mensen, zoveel wensen en dat geldt zowel voor eigenaren als bijrijders.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:55

@ Anke, het zou misschien haalbaar zijn als we een andere goedkopere stal zouden zoeken maar het zou denk ik leuker zijn om het nog samen te doen met de eigenaresse, dan wel dat ik vaker ga en meer taken overneem. De helft of iets minder dan de helft van de kosten klinkt dan idd wel redelijk

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:15

blijft volgens mij nog best wel heel erg een lastige kwestie. moet je nou wel geld vragen of niet? zelf zou ik het wel redelijk vinden al zou er ook gemest etc geworden alleen dan gaan verplichten les te nemen op eigen kosten. maar al word er niet gemest en is het alleen maar rijden zou ik wel een kleine bijdrage gaan vragen...
maar het ligt natuurlijk er ook aan wat je te "bieden" heb is het een paard waarmee je de sport in kan en ook wedstrijden mee mag rijden of is het een wat oudere waarmee je alleen maar rustige ritjes mee kan maken. voor allebei zal er wel animo zijn al moet je natuurlijk wel in de goede regio zitten.

zelf ben ik ook wel weer een tijdje een beetje opzoek naar een paardje waarmee ik lekker kan tutten en als het mogelijk is heel soms te rijden (maar is geen must!). aangezien na 8 jaar dezelfde paarden gereden en verzorgt te hebben moeten stoppen want de eigenaresse had een ander iemand gevonden. (maar als er toevallig iemand in dit topic zit in noord-holland omgeving hoorn-medemblik-wervershoof die iemand zoekt om een beetje onder andere te tutten longeren etc te doen)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:44

Ik ga mij niet mengen in de discussie over wel of geen bijdrage, de mod hierboven was daar duidelijk over en afgezien van dat... Ik vermoed dat mijn mening daar ook duidelijk genoeg over is :+

Waar ik wel over val Jellybean, is dat jij als eventuele bijrijder schijnbaar voor mij gaat bepalen welke reden legitiem is om iemand een bijdrage te laten betalen.
Persoonlijk ben ik van mening dat jij als eventuele bijrijder helemaal niks bepaald.

Zelfde als de opmerking over een dienst. Jij levert mij geen dienst? Paard staat prima op de wei hoor! Krijgt zijn natje en zijn droogje... Dekens worden gewisseld, stal word afgemest, hij wordt buiten en binnen gezet...
Welke dienst leverde je mij ook al weer? Oh ja... je mag mijn paard berijden. Hmm, volgens mij ben ik hier diegene die jou een dienst levert :D

Toen ik nog zocht naar een bijrijder kreeg ik ook bericht van iemand die beweerde geen bijdrage te willen betalen want mijn paard wordt er beter van. Hmm... Mijn paard wordt er beter van?
Oke... Wat is jou ervaring en niveau? En dan nog valt te bezien of mijn paard er daadwerkelijk beter van wordt om door een ander gereden te worden.

Ik zie een dienst denk ik toch anders dan dat jij het ziet Jellybean.

Daarbij moet ik heel eerlijk zeggen dat mensen die beginnen over "het principe" en voor mij gaan bepalen of mijn reden om een bijrijder te zoeken wel legitiem is, tjah, daar heb ik gewoon niet zo veel mee.
Die vallen gewoon als een van de eerste af.

Ik ben heel blij met de bijrijdster die ik nu heb, tuurlijk werken we pas 1,5 week samen...
Maar ze houd mij op de hoogte, appt of smst mij meteen bij vragen, wilt heel graag leren, is netjes met mijn spullen en juist omdat ze 14 is gaat haar moeder nog mee om toezicht te houden of alles wel goed gaat.
Precies zoals mijn vader vroeger bij mij deed :))
Ik ben gelukkig <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:28

Heel fijn zeg! Ik hoop dat ik dat geluk ook heb. Zaterdag komt ze kennismaken