sneeuwpop schreef:Hier ook hoor, had er vroeger alles voor over.
Maar nu bestaan die nog wel en stappen vroeg of laat over naareen eigen paard, net als ons
Ik vermoed zomaar eerder als ons. Zodoende niet meer zo goed te vinden.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bruintje123 schreef:sneeuwpop schreef:Hier ook hoor, had er vroeger alles voor over.
Maar nu bestaan die nog wel en stappen vroeg of laat over naareen eigen paard, net als ons
Ik vermoed zomaar eerder als ons. Zodoende niet meer zo goed te vinden.
Anoniem schreef:Een bijrijder levert mij geen dienst hoor. Ik geef iemand die net niet de financiële middelen heeft voor een eigen paard de kans zicht toch verder te kunnen ontwikkelen door het beschikbaar stellen van mijn sportpaard.
Er zijn 2 kanten aan dat verhaal, en daar zullen we het nooit allemaal over eens worden
karuna schreef:Tenzij je paarden hebt die om welke reden dan ook niet bereden kunnen worden en je als eigenaar compleet omhoog zit. Ik had helaas een dergelijke advertentie alleen dan geef aandacht en zorg ervoor dat er water en eten is voor ze. Oude tinker was niet meer berijdbaar jonge nog niet ingereden. Wat moet je dan neerzetten?
Jellybeans schreef:Ik, als bijrijder, vond het best lastig om een bijrijdpaard te vinden. Dat kwam omdat tegenwoordig bijna iedereen een bijdrage vraagt. Ik weet dat veel hier anders over denken maar ik vind dat niet echt kloppen. Want als bijrijder heeft de paardeneigenaar je toch een soort van nodig en je levert een dienst door het paard beweging te geven en er wat klusjes omheen te doen.
sneeuwpop schreef:Jellybeans schreef:Ik, als bijrijder, vond het best lastig om een bijrijdpaard te vinden. Dat kwam omdat tegenwoordig bijna iedereen een bijdrage vraagt. Ik weet dat veel hier anders over denken maar ik vind dat niet echt kloppen. Want als bijrijder heeft de paardeneigenaar je toch een soort van nodig en je levert een dienst door het paard beweging te geven en er wat klusjes omheen te doen.
Blijkbaar staan de meeste eigenaren niet te springen om jouw diensten, anders zou het niet lastig moeten zijn om een bijrijdpaard te vinden. ..
begint echt vervelend te worden om dat verhaal over diensten hier weer te lezen.
0000 schreef:Ik zie het ook niet als dienst, sorry. Mijn oude paard is prima happy met niks doen, krijgt af en toe een lekkere borstelbeurt en staat lekker de hele dag buiten. Heeft voor mij geen enkele meerwaarde als hij gereden worden echter is hij er in theorie nog fit genoeg voor, vind hij de extra aandacht wel leuk en is het een fantastisch leerpaard. Dus voor iemand die echt gemotiveerd is, is hij eventueel beschikbaar. Kost mij wel hartstikke veel tijd want ik vind dat hij wel verdiend zo correct mogelijk gereden te worden en dat er niet zomaar wat op rondgejakkerd word dus in de praktijk sta ik zeker de eerste maanden gewoon continu les te geven. Ook de verzorging vraagt vaak de nodige aandacht, meeste manege meiden slaan bij poetsen de helft over en denken dat ze hem na het rijden zo weer weg kunnen zetten. Praktijk, het kost mij 2x zoveel tijd later wanneer ik het zelf doe. Dus wie levert er nou eigenlijk een dienst dan?
Pony zelfde verhaal, ja ik wil er graag een leuke jonge ruiter op met wat wedstrijd ambities maar ik pas er zelf ook op en weet wel zeker dat het mij een stuk minder tijd kost hem gewoon zelf op te leiden en omdat ik daar handiger in ben leert pony ook nog sneller en is hij makkelijker na te rijden. Enige wat ik niet kan is hem uitbrengen maar dan kan ik ook zeggen ik maak m startklaar en zoek een leuke ruiter uit die ik een klein bedrag betaald om er 2x mee te starten. Kost me een paar tientjes die ik er qua verschil in uren die ik erin moet steken echt heel makkelijk uithaal. Maar ik gun het ook best aan een leuke, echt leergierige jongen of meisje om ermee aan het werk te gaan. Maar om nou te zeggen dat ze mij een enorme dienst bewijzen als ze een goede sportpony en alles wat erbij hoort inclusief begeleiding onder de kont geschoven krijgen. ...mwah. Dacht ik toch even niet.
@Bay, lastig maar lief dat je zo meedenkt en toch reeel bent, heel verstandig. Andere stal een optie om de kosten lager te krijgen? Misschien waar je meer zelf moet doen bv?
Lienek schreef:Denk dat het eerder andersom is en dat ze een meid zoals jij juist niet willen en daarom liever verder zoeken voor de perfecte bijrijder of verzorger![]()
sneeuwpop schreef:Je helpt het topic weer om zeep met je diensten. Ga ff ergens anders je diensten leveren.
Hier is er geen vraag naar!