Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:09

Ligt ook aan de omstandigheden inderdaad. :j

Haha, ja er zit sowieso een hoop verschil tussen mensen. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:10

Ik moet zeggen dat ik nooit zo was.. Had ik afgesproken dat ik er was, dan was ik er ook daadwerkelijk. Of als ik echt ziek was meldde ik dat de eigenaresse en vroeg of de dochter van de eigenaresse even wou voeren, en dan vroeg ze mij weer als zij ziek was. Dus dat vond ik netjes geregeld denk ik toch? Als ik dingen hoor van stalgenoten over hun exverzorger, dan draai ik mij om in mijn toekomstige graf. Ik was nooit zo. Ging heel zuinig om met het paard en alles erop en eraan. En dat doe ik nu nog steeds.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:13

bruintje123 schreef:
Hier ook alweer een poosje een bijrijder.
Lieve meid. Maar ik mis toch in de jeugd van tegenwoordig wat doorzetting.

Dan is het donker. Ja dat gebeurt als de zomer voorbij is :\
En mag ze niet meer op de scooter.

Dan is ze ziek maar kan wel naar de kermis.

Dan regent het. Euh ja? Denk ik dan. Is dat erg?

Af appen gebeurt pas erg laat.
En daar baal ik van want soms had ik dan ook wat met hem kunnen doen en heb ik hem laten staan voor haar.

Ik blijf tegen die dingen aanlopen.
Ben ik dan zo'n zeik dat ik me daar aan erger?

Nee hoor, precies dezelfde frustraties hier. Vind de ouders daarin ook vaak zeer makkelijk, met name van kinderen die in en wat grotere plaats wonen en dus normaal veel zelfstandig kunnen. Ik ben in een klein dorp achteraf opgegroeid, gebracht en gehaald moeten worden was bij ons heel normaal en gelukkig hebben mijn ouders het hebben van een hobby of sport altijd gestimuleerd.
Zelfde voor het opgroeien met dieren, bij ons is er altijd geleerd dat als je dieren wil je daar ook verantwoordelijk voor bent. Maar een verzorg of bijrijdpony word imo toch vaak gezien als iets dat je gewoon af kunt zeggen als dat even beter uitkomt. Terwijl ik dus juist wil dat er getraind word, dat er opbouw in zit. Wat ze in theorie heeeel graag willen doen en zo leuk vinden...pff.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:18

Ja precies in theorie wel.
Net wat jij zegt wil je verder komen zal er ook geoefend moeten worden.

Mijn paard mag uiteindelijk mee op wedstrijd.
Maar dan zal er wel vaker dan een keer per week (of tien dagen) gereden moeten worden.

Brengen en halen ben ik zelf als dorps bewoner niet gewend.
Wij fietste gewoon door weer en wind alle afstanden. Ook in het donker.
Maar oke dat zijn andere tijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:30

Dat is er ook zo een ja, heel graag wedstrijd willen rijden maar 1 of 2 keer per week kunnen rijden. Mijn vraag daarop is altijd wie hem dan de rest van de week moet trainen....Lijkt mij ook weleens wat, paard word op goed niveau verder gereden en ik hoef het alleen maar een beetje naar te rijden en de prijzen meenemen. (Nuja, eigenlijk lijkt me dat helemaal niet leuk maar wel makkelijk iig).

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:48

sterreke98 schreef:
Shelly21 schreef:
Hier helaas niemand gevonden. Na gister nog eens een oproep op Facebook te hebben gezet. Vond ik het goed. Dat was de laatste keer, geen enkele reactie. Ik had het toch heel aantrekkelijk omschreven, zelfs concoursen mogelijk als het rijden goed gaat en de klik er is.

als het voor mij dichterbij was, en ik had geen leuk paard dan had ik zeker gereageerd! De mensen die voornamelijk werden getagd ken ik en wonen allemaal bij mij in de buurt en dat is gewoon veel te ver helaas..

Ja klopt, snap ik.

Reageert nu een meisje. 15 jaar, maar moet dan op de fiets komen. Ik vind dat wel een naar idee zo in het donker. 20 minuten is het fietsen zegt ze. Wat moet ik doen? Voelt toch een beetje als mijn verantwoordelijkheid

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:21

Ik zou me ook verantwoordelijk voelen en zo'n End ..... ik zou dat dus niet doen. Niet als dat structureel is heel de winter

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:31

Ik vind 20 min fietsen niet ver. Maar ik ben dan ook opgegroeid zonder auto, en heb nog altijd geen auto haha. En sja, het is vroeg donker in de winter, maar er zit vaak in drukte op straat nog wel een groot verschil tussen om 17/18u of om 20/21 uur. Zelf fiets ik ook geen afgelegen stukken meer laat op de avond als het even kan.

Wel zou ik de ouders ook vragen om toestemming. Mijn eerste bijrijdster was ook nog maar 16, en wilde dan ook de ouders gesproken hebben ivm afpraken maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:32

Kilometer of 6 is toch geen end?

Maar die verantwoordelijk ligt bij de ouders.
Ik zou het niet doen. De kans dat die de winter door komen lijkt mij niet groot.
Doen hier de bjjrijders met scooter niet eens.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:34

Ze zegt dat haar vader het goed vind

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:07

Shelly21 schreef:

Kennismaken met de ouders er bij. Als dat niet kan dan vinden die het blijkbaar toch niet goed, of weten ze het niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:15

Shelly21 schreef:

Zou haar uitnodigen voor een kennismaking

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:52

Ik zou dr idd uitnodigen met ouders erbij. Ik fiets makkelijk een half uur naar mijn bijrijdpaardje :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:20

Ik ben echt heel blij met mijn bijrijdster. Ze vind het helemaal niet erg om galop nog te laten. Vind het juist leuk om het allemaal te trainen en op te bouwen.

Ze schept elke keer dat ze komt 1 tot 4 kruiwagens mest. Ze heeft laatst een wandeling gemaakt in de stromende regen. Rijles gehad terwijl ze enorm menstruatie buikpijn had (ze was later daardoor. Dus ik heb paardje alvast gepoetst).
Komt heen en weer gereden om de paarden te voeren (door omstandigheden was er niemand).

Ik hoop dat ze blijft :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:29

bruintje123 schreef:
Kilometer of 6 is toch geen end?

Maar die verantwoordelijk ligt bij de ouders.
Ik zou het niet doen. De kans dat die de winter door komen lijkt mij niet groot.
Doen hier de bjjrijders met scooter niet eens.

Vind ik ook niet hoor.
Moest vroeger ook veel fietsen vanuit de polder.
Maar ook daarom weet ik dat het best gevaarlijk kan zijn. (Bij ons toen echt geen huizen waar je kon aanbellen ofzo, gewoon echt alleen)
Zeker nu denk ik ook dat de kans dat het een blijver is, erg klein is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:35

bruintje123 schreef:
Die kermis kwam ik pas later achter.
Dus te laat om op terug te komen wel om in mijn achterhoofd te houden.

Bestaan er geen regenpakken meer dan?
Dan raak je niet doorweekt.
Paard zelf staat onder een deken dus altijd droog om een zadel op te leggen.

Ik begrijp dat ze liever niet in het donker met de scooter gaat.
Maar wij zijn niet ineens verhuisd verder de bewoonde wereld af :P
Waarom reageert iemand dan op een advertentie als achteraf de afstand toch een probleem is? En blijkbaar de dagen vrij in het licht ook.
De rijbak zelf is overigens goed verlicht.

Ik begrijp dat gewoon niet.
Wordt er dan niet eerst nagedacht voordat men reageert?

van die Kermis zou ik alsnog zeggen hoor.
Ik vind dat gewoon aso om af te zeggen en dan alsnog naar de Kermis te gaan. Laat of niet, laat maar weten wat je daarvan vind.

Verder herken ik dat ook. Dat alles bekend was,maar dan ineens een probleem wordt.
Denk dat mensen moeilijk kunnen inschatten of gewoon vreselijk makkelijk ergens voor te kiezen en daarna te stoppen als het toch niet bevalt - lees dat hier op bokt ook "probeer het gewoon eng anders stop je ermee"

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:10

Citaat:
"lees dat hier op bokt ook "probeer het gewoon eng anders stop je ermee"

Ja inderdaad, dat lees je regelmatig.

Niet beseffende dat iemand ook tijd stop in deze meiden.
Wat dan later weer voor niets is geweest.

Ik kijk dit meisje nog even af, ze is super aardig en echte dierenliefhebber, daarom nog niet gestopt.
Maar als dat steeds af laten weten te vaak voorkomt hou ik er wel mee op.
En dan was het ook de laatste keer dat ik naar een bijrijder heb gezocht. Of ik ga er geld voor vragen, kijken of ze dan wel serieus kunnen zijn.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:27

Op Bokt zie je ook dat een bijrijdpaard vaak gesuggereerd wordt in plaats van een manege. "Geen geld voor de manege, zoek dan een bijrijdpaard, dat is meestal gratis!" "Wil je vaker dan 1 x per week rijden? Dan zou ik een bijrijdpaard zoeken, kan je heen wanneer je wil" etc. Als je dat soort adviezen krijgt ga je vanzelf geloven dat een bijrijdpaard ideaal is, gratis en komen wanneer je wil! Alleen lastig dat er zo'n zeurende eigenaar aan vast zit :roll:

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:56

Vandaag stuurt ze wat filmpjes van haar aan het rijden. Dan nodig ik haar denk ik uit. Kennismaken geen kwaad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:05

Amable schreef:
Op Bokt zie je ook dat een bijrijdpaard vaak gesuggereerd wordt in plaats van een manege. "Geen geld voor de manege, zoek dan een bijrijdpaard, dat is meestal gratis!" "Wil je vaker dan 1 x per week rijden? Dan zou ik een bijrijdpaard zoeken, kan je heen wanneer je wil" etc. Als je dat soort adviezen krijgt ga je vanzelf geloven dat een bijrijdpaard ideaal is, gratis en komen wanneer je wil! Alleen lastig dat er zo'n zeurende eigenaar aan vast zit :roll:

:)) :))

Ja die eigenaren zijn echt vervelend.
En ook nog zeggen dat je moet trainen om te leren.
Ze zijn al erg goed hoor :)

Echt ik was vroeger meer dan gelukkig als ik vaker mocht rijden.
En daar deed je dan alle klusjes voor. Fietste door weer en wind.
Ik was op een gegeven moment 7 dagen in de week op stal. En nee dat verwacht ik nu niet van een bijrijder. Maar een beetje inzet, uit mensen zelf. Dat lijkt me toch niet teveel gevraagd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:08

Hier ook hoor, had er vroeger alles voor over.
Maar nu bestaan die nog wel en stappen vroeg of laat over naareen eigen paard, net als ons ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:11

Gewoon onszelf klonen in een jongere versie. Probleem opgelost.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:17

Haha ja ben ook benieuwd hoe het gaat met het meisje wat komt kijken bij mij. Haar moeder heeft wel 2 eigen paarden maar daar is ze om het weekend. Heb filmpjes toegestuurd gekregen. Ook een tinker en drumhorse geloof ik. Zag er netjes uit dus ik geef het een kans.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:36

Anke, aub niet zeg :D
Dat is zeker weten geen goed plan :P

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:36

Hier ook een kennismaking gehad. Miste nog veel te veel ervaring voor mijn pony helaas maar leek wel een leuke meid met een realistische ouder dus heb haar aangeboden dat ze eventueel met mijn gepensioneerde aan de slag kan (Dat is echt een leerpaard) en dat we dan van daaruit verder kunnen zien. Wel heel duidelijk geprobeerd te zijn in uitleggen dat het rijden hier veel verder gaat dan de manege, dat ik veel meer vraag en dat wij heel serieus en sportgericht bezig zijn. En dat het ook helemaal ok is als ze dat niet zo leuk vind of niet is wat ze zoekt en daar gewoon eerlijk in moet zijn. Lijkt me zo leuk om weer iemand te vinden die echt wil, zowel leren rijden als alles er omheen maar die ook snapt dat het niet vanzelf gaat. Als ze maar willen kan ze hier zoveel leren en stiekem vind ik het zo leuk om zo'n meisje te zien groeien daarin, ze mogen hier ook overal mee heen als ze willen van les tot wedstrijd tot kijken als de smid of de zadelmaker er is, noem maar op. Dus fingers crossed, ook voor jou shelly21!