Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:40

iedereen woont precies in de verkeerde plaats. ik heb een leuke verzorgpony gezien maar ik moet er 45 minuten over een dijk fietsen en als je dan door weer en wind moet komen is dat gewoon niet mogelijk. op een schooldag: eer je daar bent even kleine klusjes doen en weer wegwezen
Ik vind het zo leuk om even het paard te begroeten en even stal opruimen en losgooien en af en toe rijden. ik heb het er wel voor over.

diam0nd

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:43

Dat is zeker zo inderdaad, overal zijn verzorgpaarden te krijgen maar nooit waar je zelf woont.
Als jij dat er voor over hebt mag de eigenaar wel erg hard in z'n handjes klappen met jou!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:47

Ook weer zoekende naar een bijrijdster...
Heb net afscheid genomen van een meid, die met het slechte weer dus niet kwam. En laat het nu al vanaf begin december slecht weer zijn...Ze woont dichtbij en in geval van, had ik haar zo opgehaald, maar mevrouw kon niet paardrijden door de sneeuw en dan komt ze dus ook niet..Ben er dus echt zat van om weer te gaan zoeken naar een persoon die gewoon een paar x per week even lekker wil rijden en wat freubelen met een van de paarden...

En op de vraag waarom ik afknap op een bijrijdster/verzorgster..Liegen...Dat is blijkbaar heel normaal tegenwoordig bij de jeugd. Nou, daar knap ik dus compleet op af...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:29

Pfff tja mensen ik zou er iedere avond 2 kunnen rijden plus verzorgen maar dan moeten jullie even naar Joure komen.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:32

Ik zou iemand graag uit de brand willen helpen. Ben al een tijdje op zoek naar een leuke verzorgpony/paard waar ik dan het liefste ook op mag bijrijden.
Maar ik woon in Rotterdam Ommoord (omgevind Capelle aan den Ijssel/nieuwekerk aan den Ijssel/Hillegersberg/Rotte/Berschenhoek) en ik kan er helaas geen een vinden.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:34

ik woon daar in de buurt maar ik kan ook niks vinden. ik heb al wel wat gevonden maar met die gene klikte het niet en die had al tig andere verzorgsters, daar zat ik niet op de wachten

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:34

Ik had mijn bijrijdster binnen een maand gevonden
maar het ligt er natuurlijk aan waar je woont en wanneer je er een zoekt
ik zocht er een in juni, dan willen de meeste mensen toch liever een bijrijdpaard dan midden in de winter
mijn bijrijdster is er trouwens nog steeds hoor ;)
maar ik weet uit ervaring dat ik in de zomer meer naar verzorgpaarden zocht als in de winter, en dat ik juist in de winter meer benaderd werd als in de zomer

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:35

@lousbr96 mag ik vragen waar je wat had gevonden maar waar het niet mee klikte ?
Ben dan toch wel benieuwd.
Succes nog !

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:37

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:44

Ik zelf heb het geluk gehad dat ik binnen 2 weken 3 super leuke verzorgpaarden had gevonden. Ik moet best veel doen op stal, maar dat heb ik ervoor over... niet voor het rijden, maar voor een band met je verzorgpaard. Maar ik kom echt vreemde dingen tegen. Een vrouw heeft vlakbij haar 2 paarden en er komen 6 dagen per week 2 verzorgster die allmaal voor 1x per week een bedrag moeten neer leggen. Dan heb ik gevoel, ga dan na een manege... maar ook van een vriendin, zij werd daar weggestuurd, toen kreeg ze nieuwe verzorgpaarden, maar daar was dat niet goed aan en nu heeft ze weer een andere...
Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om te vertrekken.

maar vinden jullie ervan dat sommige mensen stoppen met les, omdat ze anders de bijdrage niet kunnen betalen??

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:46

nou dat stoppen met les vind ik je eigen keuze, ik heb het gedaan maar naar een jaar ging het toch weer kriebelen. maar om je bijdrage te betalen vind ik wel trikkie. als je les daar krijgt kan het wel maar als je niks meer leer op de manege dan zou je het kunnen overwegen.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:53

@loisbr96 Mag ik ook vragen waarom het niet klikte ??
Ik weet niet of het echt is wat ik zoek, ik wil het liefst gewoon alleen zijn met het paard/pony en daar echt een band mee opbouwen, niet dat er elke dag ook nog 2 andere komen ofzo.
Maar iig bedankt.

Ik denk dat als je stopt omdat je het niet meer kan betalen dat alleen als laatste oplossing is. Als er geen andere mogelijkheid is, en je verplicht ben. Alhoewel, je zou dan altijd kunnen proberen om iets anders te regelen, als je echt veel van de paarden houdt

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:57

nou ik was daar wezen kijken en ik voelde niet echt een klik met het paard, ik kon ook alleen maar borstelen(buiten in de sneeuw, was geen doen) maar er waren nog 3 andere mensen, de eigenaar, zijn zoon en een verzorgster(wat mijn nicht bleek te zijn) en ik voelde één van de verzorgsters. kijk er kwam er één op zaterdag, twee door de weeks ofzo. Ik denk niet dat het is wat jij zoekt.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:59

Ik ben ook opzoek naar een verzorgpaard in de omgeving van Zutphen. Ik heb morgen een afspraak om kennis te maken bij mensen die een grote E-pony en een paard hebben staan die nog een bijrijder zoeken.

Nu heb ik ze alleen nog niet vertelt dat ik de 24e geopereerd moet worden en dan +/- 6 weken niet mag rijden. Leek me niet handig om dat in de e-mail te zetten, dan had ik vast geen reactie gekregen. Ik vertel het haar morgen wel persoonlijk. Ik wil in die weken wel gewoon komen, dan kan ik een band opbouwen met de paarden door ze te poetsen enz. Ik hoop dat ze er begrip voor heeft en anders heb ik gewoon pech, dan moet ik verder zoeken.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:01

Hmm nee dan denk ik het ook niet. Ik zoek echt zo'n "maatje", die gaat hinniken als je komt er waar je echt een speciale band mee hebt (klinkt echt super cliché haha)
Ook toevallig dat dat je nicht was !
Volgens mij zoeken wij trouwens een beetje hetzelfde

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:04

ja, ik houd niet van robot paarden! Met een paard moet je een klik hebben en je moet gewoon ook soms alleen even borstelen om gewoon omdat je het wil!

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:07

Helemaal mee eens !
Ik wil het ook niet als een "verplichting" zien

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:46

Mmm als ik dat hier lees, gaat het niet makkelijk worden om een bijrijdster te vinden... ;(

Door mijn slechte gezondheid ben ik op zoek naar een bijrijdster voor mijn jonge volbloed arabier.. Niet simpel dus...
En ik woon in België..

Als iemand een leuk, jong paard zoekt om te rijden ;)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:05

Als ik het hier lees, en jullie woonden allemaal dichtbij had ik waarschijnlijk al een superadres gevonden! Alleen erg jammer dat het allemaal niet in de buurt is!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:07

al wezen kennismaken of proefrijden Jildau? Jij had laatst meerdere mogelijkheden toch?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:33

Chantaloves schreef:
Hmm nee dan denk ik het ook niet. Ik zoek echt zo'n "maatje", die gaat hinniken als je komt er waar je echt een speciale band mee hebt (klinkt echt super cliché haha)

Volgens mij is jullie beeld van een verzorgpaard niet erg realistisch. Zo'n band heb je niet na de eerste keer borstelen, daar moet je moeite voor doen. Om een paard dan af te keuren 'omdat je geen klik voelt' vind ik dan ook wel een beetje merkwaardig. Zelfs al zijn er vier mensen die voor hetzelfde paard zorgen, dat paard gaat je echt wel herkennen hoor.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:57

Narya schreef:
Chantaloves schreef:

Volgens mij is jullie beeld van een verzorgpaard niet erg realistisch. Zo'n band heb je niet na de eerste keer borstelen, daar moet je moeite voor doen. Om een paard dan af te keuren 'omdat je geen klik voelt' vind ik dan ook wel een beetje merkwaardig. Zelfs al zijn er vier mensen die voor hetzelfde paard zorgen, dat paard gaat je echt wel herkennen hoor.

Ze zeggen ook niet dat ze dat verwachten gelijk na de 1e keer. Ze zeggen dat ze niet willen delen met 4 andere mensen.

Ik verzorg mijn verzorgpony ook met iemand, die 1 x per week komt. Ik heb dan al vaak gezeur. Ik zou ook stoppen, als er iemand bijkwam. Ik vind het zelf niet fijn. En ten tweede voor het paard is dat ook hartstikke onrustig. Er wordt op verschillende manieren mee omgaan. Merk het zelf heel erg, dat mn pony moet omschakelen dat ik er weer ben. Ook als er iemand anders is, reageert ze gelijk ook anders.
Ik vind ook dat er een soort van speciale band moet zijn of het paard moet alleen voor het rijden zijn.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:14

Ik vind dat je een verzorgpaard best met meerdere personen kunt verzorgen, mits er goede afspraken gemaakt worden en je op 1 lijn zit. Zij moet niet op een hele andere manier rijden dan jij doet, dan is dat inderdaad verwarrend voor het paard.

Ik heb een eigen pony gehad en mijn nichtje reed daar ook 1 x in de week mee op de ponyclub. Ik had er helemaal geen last van dat zij er ook op reed.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:47

Op mijn lease paard rijden soms ook wel kleine meisjes. Dan longeert de eigenaresse haar en zitten de jonge meisjes erop. Maar dat vind ik niet erg want ik merk wel dat het paard mij herkent. Ik zou het wel minder leuk vinden als er meer meisjes van mijn leeftijd kwamen. Maar gelukkig is dat niet zo. :)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:44

ik ben ook weer op zoek dus als jullie nog iemand weten?
flinke ruin, dominant dus je moet wel sterk in je schoenen staan
verzorgen, molen en longeren
rijden zeker niet
voor 2 dagen in de week
staat in ridderkerk