Babootje schreef:Lianne86 schreef:Ik ben voor mijn paard nog minder kwijt en dan koop ik ook nog regelmatig watAls ik elk kostenpostje ga optellen en dan meeneem.... Tjah... Dan is een manege nog goedkoper! En je hebt ook maneges met fatsoenlijke paarden
Nu wens ik je nog meer succes met iemand vinden... Ik zou iig niet het paard willen verzorgen voor iemand die zo denkt
Als je goed hebt gelezen, reken ik alleen maar een deel van de stalling en een deel van de hoefsmid (zo'n 120 euro bijdrage). Dat is maar 1/6 van de werkelijke (directe) kosten van het hebben van een paard in deze regio. Heb ik het nog niet eens over het gebruik van alle spullen. De mensen die bijrijder willen zijn, komen ook uit deze regio (en vaak vanuit de manege, maar willen dan meer). Als ze iedere week een lesje rijden in de manege ( waar je ook niet zo heel veel van leert -) zijn ze hetzelfde bedrag per maand kwijt. Dan zou je denken.... die bijdrage, dat moet niet zo'n probleem zijn.
Maar vervolgens komen de argumenten "ik help je uit de brand etc". Nou dat is hier niet aan de orde, niet uitmesten, niks, alleen maar rijden. Vakantie, ziek of een weekendje weg is hier prima op te lossen zonder bijrijder.
Maar ik kan me best voorstellen, dat als je in een uithoek woont, dat je blij bent als je aan betrouwbare verzorgers kan komen. Zo blij, dat je er best wat voor zou willen betalen![]()
![]()
Dat lees ik ja, maar dan nog is dat meer dan mijn stallingsgeld. En nee, ik woon niet in een uithoek, het aanbod naar paarden is gewoon een stuk hoger. Ze mogen ook al mijn spullen gebruiken; hier is het ook alleen rijden... Maar dan nog is 200+ gewoon asociaal veel voor een aantal dagen per week. Ik weet gewoon zo zeker dat het goedkoper kan. Woon overigens in de Randstad, en als ik hier naar een dure manege ga, zit ik rond de 20-25 euro; krijg ik ook een fatsoenlijk paard onder mijn kont en nog les ook.
Maar het maakt ook niet uit waar ik woon (ook randstad trouwens

Je zegt hier ook dat het paard naar de DA gaat als het nodig is etc. Ik neem dus even aan dat je daar een potje voor hebt waar je niet aan komt. Respect daarvoor. Maar ik zou voor geen goud afhankelijk willen zijn van iemand die mijn halve stalgeld betaald. En voor iets meer, kunnen ze ook een paard leasen voor 7 dagen per week, ook met alle luxe erbij... Dan zou ik het wel weten...