Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:25

Babootje schreef:
Lianne86 schreef:
Ik ben voor mijn paard nog minder kwijt en dan koop ik ook nog regelmatig wat :') Als ik elk kostenpostje ga optellen en dan meeneem.... Tjah... Dan is een manege nog goedkoper! En je hebt ook maneges met fatsoenlijke paarden ;)

Nu wens ik je nog meer succes met iemand vinden... Ik zou iig niet het paard willen verzorgen voor iemand die zo denkt :)

Als je goed hebt gelezen, reken ik alleen maar een deel van de stalling en een deel van de hoefsmid (zo'n 120 euro bijdrage). Dat is maar 1/6 van de werkelijke (directe) kosten van het hebben van een paard in deze regio. Heb ik het nog niet eens over het gebruik van alle spullen. De mensen die bijrijder willen zijn, komen ook uit deze regio (en vaak vanuit de manege, maar willen dan meer). Als ze iedere week een lesje rijden in de manege ( waar je ook niet zo heel veel van leert -) zijn ze hetzelfde bedrag per maand kwijt. Dan zou je denken.... die bijdrage, dat moet niet zo'n probleem zijn.
Maar vervolgens komen de argumenten "ik help je uit de brand etc". Nou dat is hier niet aan de orde, niet uitmesten, niks, alleen maar rijden. Vakantie, ziek of een weekendje weg is hier prima op te lossen zonder bijrijder.
Maar ik kan me best voorstellen, dat als je in een uithoek woont, dat je blij bent als je aan betrouwbare verzorgers kan komen. Zo blij, dat je er best wat voor zou willen betalen :D :D :D

Dat lees ik ja, maar dan nog is dat meer dan mijn stallingsgeld. En nee, ik woon niet in een uithoek, het aanbod naar paarden is gewoon een stuk hoger. Ze mogen ook al mijn spullen gebruiken; hier is het ook alleen rijden... Maar dan nog is 200+ gewoon asociaal veel voor een aantal dagen per week. Ik weet gewoon zo zeker dat het goedkoper kan. Woon overigens in de Randstad, en als ik hier naar een dure manege ga, zit ik rond de 20-25 euro; krijg ik ook een fatsoenlijk paard onder mijn kont en nog les ook.

Maar het maakt ook niet uit waar ik woon (ook randstad trouwens :')), ik zeg alleen maar dat 200+ gewoon veel is.. En dat je dan veel te afhankelijk bent van! Dat is iets wat ik nooit zou willen. En ja, ik betaal liever als ik niets kan vinden voor een fatsoenlijk iemand, dan dat ik 200 euro moet gaan vragen om mijn standaardkosten (stallingsgeld etc.) te moeten betalen.

Je zegt hier ook dat het paard naar de DA gaat als het nodig is etc. Ik neem dus even aan dat je daar een potje voor hebt waar je niet aan komt. Respect daarvoor. Maar ik zou voor geen goud afhankelijk willen zijn van iemand die mijn halve stalgeld betaald. En voor iets meer, kunnen ze ook een paard leasen voor 7 dagen per week, ook met alle luxe erbij... Dan zou ik het wel weten...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:28

Babootje ik ben wel erg benieuwd in welke omgeving je woont...Hier zijn er ook stallen die vet prijzig zijn maar ook stallen die minder prijzig zijn. Zo sta ik nu met mijn oudste merrie voor 220 euro pm all in, en heb ook een fijne rijbak! Ze word buiten en binnen gezet. Gewoon wat beter zoeken misschien...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:34

Lianne86 schreef:
Maar dan nog is 200+ gewoon asociaal veel voor een aantal dagen per week. Ik weet gewoon zo zeker dat het goedkoper kan. Woon overigens in de Randstad, en als ik hier naar een dure manege ga, zit ik rond de 20-25 euro; krijg ik ook een fatsoenlijk paard onder mijn kont en nog les ook.

Maar het maakt ook niet uit waar ik woon (ook randstad trouwens :')), ik zeg alleen maar dat 200+ gewoon veel is.. En dat je dan veel te afhankelijk bent van! Dat is iets wat ik nooit zou willen. En ja, ik betaal liever als ik niets kan vinden voor een fatsoenlijk iemand, dan dat ik 200 euro moet gaan vragen om mijn standaardkosten (stallingsgeld etc.) te moeten betalen.

Lees nog ff terug. Ik vraag geen 200+. Ik vraag gewoon hetzelfde bedrag per maand waar hier mensen 1 x per week voor in de manege lessen.
Daar krijgen ze dan twee dagen voor op een kwalitatief beter paard, waar ze wat van kunnen leren. Pfff.
Ik snap best dat het ergens anders minder kost maar niet in deze regio.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:36

Ik heb ook heel lang in de randstad gewoond, maar de prijzen die jij noemt hoeft echt niet. Ik ben dus ook wel nieuwsgierig waar je ongeveer woont.........

Soms krijg ik een beetje het idee dat je niemand zoekt die je sponserd (betaald) maar het liefst niet bij je paard in de buurt wil hebben.
Want je bent er in mijn ogen heel negatief over iedere bijrijder, ze kunnen op voorhand niks goed doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:36

Babootje schreef:
Lianne86 schreef:
Maar dan nog is 200+ gewoon asociaal veel voor een aantal dagen per week. Ik weet gewoon zo zeker dat het goedkoper kan. Woon overigens in de Randstad, en als ik hier naar een dure manege ga, zit ik rond de 20-25 euro; krijg ik ook een fatsoenlijk paard onder mijn kont en nog les ook.

Lees nog ff terug. Ik vraag geen 200+. Ik vraag gewoon hetzelfde bedrag per maand waar hier mensen 1 x per week voor in de manege lessen.
Daar krijgen ze dan twee dagen voor op een kwalitatief beter paard, waar ze wat van kunnen leren. Pfff.
Ik snap best dat het ergens anders minder kost maar niet in deze regio.

Maar verwacht je buiten dat bedrag ook dat ze les nemen?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:39

*valt binnen*
120euro is 1/6e?
Dan betaal je ruim 700eur per maand voor je paard...
Ik hoop hetniet voor je, want dan wordt je vet opgelicht, in elke regio!
Hier is het ook prijzig maar stalling komt echt tussen de 300-400max uit :j
Ben erg benieuwd waar je staat, aangezien ik in de Randstad woon.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:44

JastieHorse schreef:
Babootje ik ben wel erg benieuwd in welke omgeving je woont...Hier zijn er ook stallen die vet prijzig zijn maar ook stallen die minder prijzig zijn. Zo sta ik nu met mijn oudste merrie voor 220 euro pm all in, en heb ook een fijne rijbak! Ze word buiten en binnen gezet. Gewoon wat beter zoeken misschien...

ik zit in Den Haag. Heb de keuze tussen een 3 tal maneges in de buurt die alle zo rond die prijs zitten. Moet ik naar Zoetermeer, Schipluiden o.i.d. komen daar natuurlijk de reiskosten bij (ook niet mis tegenwoordig). Plus dat ik graag in de buurt van mijn paard ben, mocht ik er meer x en per dag heen willen als er iets aan de hand is. We hebben niks in de buurt dat minder kost dan zo'n 395 (nou ja dan net geen 400). De enige in de buurt met alleen een buitenbakje is al 350. Lessen zijn duur (en dan heb je het over 1 uurtje per week hoor).
Dus er zit niks ander op dan verhuizen (maar helaas heb ik een koophuis _O- ).

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:47

Een koophuis kan je ook verkopen hoor :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:49

YamaSaki schreef:
*valt binnen*
120euro is 1/6e?
Dan betaal je ruim 700eur per maand voor je paard...
Ik hoop hetniet voor je, want dan wordt je vet opgelicht, in elke regio!
Hier is het ook prijzig maar stalling komt echt tussen de 300-400max uit :j
Ben erg benieuwd waar je staat, aangezien ik in de Randstad woon.

Ik heb het ook over 400 stalgeld hoor. Maar dat zijn niet de enige kosten.
120 euro is zo ongeveer 1/6 van de directe kosten die je als eigenaar betaalt voor een eigen paard.
Lijstje is eerder gegeven. Dat bedoel ik nu maar net. Jij bent je blijkbaar ook niet bewust van de werkelijke kosten die je betaalt (of die je kunt tegenkomen) als je een eigen paard hebt. (Nog niet zo lang geleden een dierenartsrekening van 700 voor iets kleins - lang leve de verzekering).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:49

kiki1976 schreef:
Een koophuis kan je ook verkopen hoor :=

Moet ik hierop antwoorden?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:55

Je maakt het zo duur als je zelf wilt ;)
(gedeeltelijk in ieder geval)
Maar ik hoop dat je iemand kan vinden :)
Zelf zou ik het te duur vinden, maar er zijn vast meiden die het ervoor over hebben :j

De opmerking dat je anders je huis ook kan verkopen is een beetje ongepast...het gaat zo goed met de huizenmarkt :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:56

Ik ga er gewoon niet eens meer op in.... Je moet al blij zijn met een fatsoenlijke bijrijder denk ik... En bijrijders moeten blij zijn met een fatsoenlijke eigenaar (want hoorde net weer een verhaal.... "Dankje voor mijn paard naar het M rijden, nu kan ik hem beter verkopen")

Ik weet iig dat ik het niemand aan kan rijden om te gaan rijden voor iemand die afhankelijk is van een bijdrage... Ben dan altijd te bang wat er met het paard gebeurd als de bijrijder stopt...

Voor de rest ga ik geen zinloze discussie aan; ik had het heel anders aangepakt...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:02

Waarom ongepast, ze zegt zelf dat verhuizen de oplossing is en dan een lachende smilie dat ze een koophuis heeft..... Nou ik zeg alleen dat je die kan verkopen met een lachende smilie......

En verder blijft het maar net hoe iemand er over denkt, wel of niet een bijrijder te laten betalen.
Maar een bijrijder zoeken omdat je het anders niet kan betalen, tja wat als het niet lukt of als de bijrijder ermee stopt? Of paardlief komt kreupel uit de wei, ik zou als betalende bijrijder niet willen betalen voor een kreupel paard (ervan uitgaande dat ik er niets aan kan doen). Hoe wil je dat dan gaan oplossen als er buiten de stalling opeens extra kosten als een da bijkomen? want je hebt toch altijd ook nog een eigen risico bij een verzekering....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:05

Ben niet "afhankelijk" van een bijdrage. Juist niet, nooit geweest en zal dat ook niet doen. Als het paard weg moet, dan gaat ie weg.
Je kunt geen jaren vooruit kijken en omstandigheden kunnen zodanig veranderen dat je wel een bijdrage moet gaan vragen. Er zitten dus twee kanten aan het verhaal en die ga je pas begrijpen als je zelf eigenaar bent.... zo blijkt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:26

Situaties kunnen veranderen ja, dat snap ik.. En voor een tijdelijke oplossing om meer ademruimte te hebben, is het best ok. Maar je zegt zelf dat het allemaal duur is, dus dat je dat wel moet vragen, dat je niet goedkoper kan staan etc. En mjah, ik kan niet in je portemonnee kijken, wil ik ook niet... En heb ook gelezen dat je zelf zegt dat als er een DA moet komen, die er gewoon komt etc. Dus je hebt vast nog wel genoeg achter de hand (even de aannames die ik maakte).. Maar uit je post leek het alsof je de bijdrage echt nodig hebt... En natuurlijk is een bijdrage fijn, dat geloof ik graag, ik weet hoe duur het is... Als dat niet het geval is, want zelf zou ik daar dus nooit tegen kunnen, te veel onzekerheden als je afhankelijk bent van iemand... Dan heb ik daarover ook niets gezegd, althans, in het algemeen wel, maar niets persoonlijk natuurlijk :)

En ik ben kennelijk geen eigenaar :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:27

Weer even ontopic, het meisje van 15 die best netjes had gereden; heeft na 3 weken weer iets van zich laten horen... "Zoek je nog iemand, want ik heb niets meer om te rijden" :') Ideaal toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:28

Op zo iemand zit je echt te wachten ja :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:32

"Ik heb nu iemand anders, veel succes zoeken" Meisje zou het in de winter nooit volgehouden hebben; dus hebben we niets aan :p maar daar waren we vorige maand al achter toen we maar niets hoorden :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:03

Babootje schreef:
Ben niet "afhankelijk" van een bijdrage. Juist niet, nooit geweest en zal dat ook niet doen. Als het paard weg moet, dan gaat ie weg.
Je kunt geen jaren vooruit kijken en omstandigheden kunnen zodanig veranderen dat je wel een bijdrage moet gaan vragen. Er zitten dus twee kanten aan het verhaal en die ga je pas begrijpen als je zelf eigenaar bent.... zo blijkt.

Nu spreek je je eigen tegen wat eerder gaf je aan dat je er wel afhankelijk van was
Citaat:
Puur voor het geld. Daar ben ik eerlijk in. Ik heb het jarenlang prima kunnen betalen, maar omstandigheden kunnen veranderen. Als gevolg van de crisis is mijn inkomen gehalveerd en dat van mijn man ook. Dus is de keuze nu, een bijrijder of paard verkopen. Kies ik toch eerst te proberen een bijrijder te vinden, zodat ik mijn vriendje kan houden. Misschien redden we het tot het weideseizoen en kan ik hem op de wei zetten; daarna zien we wel verder.

Nu zijn dit wel dingen waar je waarschijnlijk door de crisis in terecht bent gekomen en daar zelf niets aan kunt doen. En op voorhand waarschijnlijk ook niet kon overzien.

Nu snap ik wel jouw achterliggende gedachte hoor. Want het liefst wil je je je paardje niet kwijt wat logisch is.
Maar wij proberen je de andere kant te laten zien als je snap wat ik bedoel.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:06

Vinden jullie 'als zoekende bokkers' mijn advertentie aansprekend?
http://www.bokt.nl/markt/ad/124770/seri ... en-zaandam

Eventueel nog opmerkingen?
Alvast bedankt.

Als ik zo die verhalen hier lees weet ik wel waarom mensen niet dol zijn op bijrijders of verzorgers. _O- _O- Jeetje, wat een drama soms. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:08

Nette advertentie :) Ik had er op gereageerd als je in de buurt had gewoond!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:09

Netjes hoor myou. Je zou er eventueel nog bij kunnen vertellen of je wedstrijd ervaring hebt, of je ook kan longeren, grondwerk, liever een makkelijk paard of juist een wat pittiger.
Jammer dat je wat verder weg woont hahha

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:25

myou nette advertentie. Als je met de auto kan komen, mag je best langs komen. :+

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:19

Haha dankjewel allemaal voor de leuke reacties!
En ik zou natuurlijk met alle liefde bij jullie allemaal langskomen! :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:29

Nou kom maar hoor! Is alleen een beetje ver fietsen ben ik bang (is rond de 53km enkele reis hihi)