Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:23

Hmmja ok .. maar ik denk sowieso dat een paard waar je (alleen?) mee naar buiten mag al niet simpel is .. Als ik kijk naar mijn eigen pony's .. nah .. dat gaat 'm niet worden .. Zelfs niet als je al een tijd hier zou komen en het in de piste wel goed zou gaan .. Misschien dat daar een probleem zit? Ik denk dat je de paarden waar je zomaar mee naar buiten mag wel op 1 hand kan tellen, en vind die dan maar eens :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:28

Ik heb liever dat iemand buiten gaat rijden (ok, wel liefst met een stalgenootje) dan dat ze in de bak rijden eerlijk gezegd :p Heb hem om recreatief te rijden en in de bak doet ie het wel, maar hij rijdt veel liever in het bos :) Dus als iemand dat wil, alleen maar fijn toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:43

Misschien .. Hier liever niet, buiten kan zoveel gebeuren ... nah ... ik neem het risico liever niet met een vreemde op mijn paard ;) (het is anders als ik er zelf bij ben, dan kan natuurlijk ook iets gebeuren maar dat zou voor mijn gevoel eerder gaan dan dat ze zelf gaan en ik moet hopen dat ze ook gewoon terugkomen ;) ).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:38

Ik mocht voorheen met al mijn bijrijpaarden naar buiten hoor! Ook alleen, dus ik denk dat Debsoleino helemaal geen hoge 'eisen' stelt. Ze zoekt gewoon een leuke allrounder waar ze een beetje van alles mee kan doen. Zulke paarden heb ik in het verleden genoeg bijgereden, dus die zijn er echt wel. Maar die 'klick'met de eigenaar: dat is een lastigere!!! Heb daar helaas wél vervelende ervaringen mee. Het nare is gewoon dat je dol bent op zo'n paardje en dan in de ongelukkige positie bent dat er snel misbruik van je gemaakt kan worden, eigenaar heeft je toch behoorlijk in z'n macht. Ik heb daar bij echt enorm verdriet van gehad. Geloof me dat paardenmensen echt de makkelijkste/leukste niet zijn, al vinden jullie vast zelf van wél haha....Ik ben blij dat ik ook aan die kant van de lijn heb gestaan en nu ik zelf een paard heb die ervaring mooi mee kan nemen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:55

Herkenbaar Hallodan, ik mocht ook altijd alles, mijn verzorgsters ook.

Maar niet op 1 lijn zitten is vreselijk. Ik stel toch wel "bepaalde" eisen aan een verzorgpaard (niet eens met rijden, maar bijvoorbeeld wel een schone stal, op tijd naar de hoefsmid en al die dingen, die ik vanzelfsprekend vind :S) maar genoeg eigenaren die dingen niet boeien. Vaker de stal uit doen is te duur, kost te veel stro, paard dat niet lekker loopt, gewoon gaan rijden omdat ze les hebben en dat soort dingen... Tjah dan houdt het voor mij meteen op.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:12

ElineMeike schreef:
capopjekop schreef:
Zo toch maar weer een nieuwe advertentie @ mp gezet, al denk ik dat niemand interesse heeft in twee verzorgshetten om mee te mennen. Helaas.

volgensmij zijn er best veel mensen die het leuk vinden om met een shetlander leuke dingen te doen. Zeker omdat ze ermee kunnen mennen, als je dat niet had, hadden alleen kleine kinderen zeg maar erop gekunt, nu kunnen er ook wat oudere mensen op :j

Helemaal mee eens :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:16

[***] schreef:
Hmmja ok .. maar ik denk sowieso dat een paard waar je (alleen?) mee naar buiten mag al niet simpel is .. Als ik kijk naar mijn eigen pony's .. nah .. dat gaat 'm niet worden .. Zelfs niet als je al een tijd hier zou komen en het in de piste wel goed zou gaan .. Misschien dat daar een probleem zit? Ik denk dat je de paarden waar je zomaar mee naar buiten mag wel op 1 hand kan tellen, en vind die dan maar eens :=

eeuh...ik heb altijd bijrijdpaarden gehad waar ik alleen mee naar buiten mocht ;) Of dat is mazzel :') Misschien dat het ook aan de leeftijd ligt..maar ik ken er genoeg hoor waarbij het wel mag.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:19

Serendip90 schreef:
Herkenbaar Hallodan, ik mocht ook altijd alles, mijn verzorgsters ook.

Maar niet op 1 lijn zitten is vreselijk. Ik stel toch wel "bepaalde" eisen aan een verzorgpaard (niet eens met rijden, maar bijvoorbeeld wel een schone stal, op tijd naar de hoefsmid en al die dingen, die ik vanzelfsprekend vind :S) maar genoeg eigenaren die dingen niet boeien. Vaker de stal uit doen is te duur, kost te veel stro, paard dat niet lekker loopt, gewoon gaan rijden omdat ze les hebben en dat soort dingen... Tjah dan houdt het voor mij meteen op.

Zo herkenbaar dit! Ik had het wel kunnen schrijven. Bij deze eigenaar niet, maar hiervoor heb ik weleens dingen gezien :oo :7

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:20

Officieel bekend gemaakt (ook tegen de staleigenaar nu) dat we dus gaan verhuizen...

"Ik hoop dat je er verstandig aan doet om ergens naar toe te gaan zonder binnenbak"... "waar ga je naar toe? Hebben ze er een binnenbak?" waren de eerste reacties van de verzorgsters... Hmmm...

Ik ben een recreatieruiter, ik heb aan een afgezet stuk wei al genoeg, zit al ruim 13 jaar (ok, laatste half jaar binnenbak gehad, er wel 1x in gereden :')) zonder binnenbak en leef ook nog, pony altijd redelijk kunnen rijden, en hij staat overdag meer in de wei... Nu hopen dat ze in de winter wel actief blijven komen, want als het blijkt dat het toch goedweer ruiters zijn, dan is het exit... Voor mijn paardje is het zo veel fijner om te verhuizen, lekker meer naar buiten, drogere wei :) Dus dat vind ik even het belangrijkste... Maar dat zelfs stallen werden aangedragen waar ze wel een binnenbak hadden en waar je ze zelf omstebeurt buiten kan zetten (dus zeg 2 uur per dag buiten).. tjah... Niet helemaal op 1 lijn met mij :p maarja.. uiteindelijk beslis ik gelukkig zelf.

Nu heb ik het dus weer andersom :$ Ligt toch aan mij denk ik :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:25

Serendip +:)+ tis jou paard dus als ze niet mee willen werken :evaw:

Ik ben er overigens uitgekomen met de eigenaar, en ben weer lekker aan de gang, maar lees nog wel mee :j

Heb zelf hiervoor ook een jaar een paard van een ander gereden en ook daar ellende omdat we qua verzorging wanneer wel een veearts wanneer geen smid hij loopt kreupel niet op een lijn zaten..
Baalde en baal er ook nog steeds stevig van, paard word nu aan jaar van 4/5 dagen in de week bezig zijn met hem toch wel je maatje waar je dan plotsklaps afscheid van moet nemen.. Ook ik mocht daar doen wat ik zelf wilde naar buiten of binnen springen of dressuur allemaal prima.

Hier waar ik nu rij heb ik een buitenbak en is het maar even afwachten met slecht weer, buiten rijden mag maar dan moet de eigenaar mee :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:30

Serendip90 schreef:
Officieel bekend gemaakt (ook tegen de staleigenaar nu) dat we dus gaan verhuizen...

"Ik hoop dat je er verstandig aan doet om ergens naar toe te gaan zonder binnenbak"... "waar ga je naar toe? Hebben ze er een binnenbak?" waren de eerste reacties van de verzorgsters... Hmmm...

Ik ben een recreatieruiter, ik heb aan een afgezet stuk wei al genoeg, zit al ruim 13 jaar (ok, laatste half jaar binnenbak gehad, er wel 1x in gereden :')) zonder binnenbak en leef ook nog, pony altijd redelijk kunnen rijden, en hij staat overdag meer in de wei... Nu hopen dat ze in de winter wel actief blijven komen, want als het blijkt dat het toch goedweer ruiters zijn, dan is het exit... Voor mijn paardje is het zo veel fijner om te verhuizen, lekker meer naar buiten, drogere wei :) Dus dat vind ik even het belangrijkste... Maar dat zelfs stallen werden aangedragen waar ze wel een binnenbak hadden en waar je ze zelf omstebeurt buiten kan zetten (dus zeg 2 uur per dag buiten).. tjah... Niet helemaal op 1 lijn met mij :p maarja.. uiteindelijk beslis ik gelukkig zelf.

Nu heb ik het dus weer andersom :$ Ligt toch aan mij denk ik :+

Naja zeg! Het is jou paard hoor :o Jij beslist waar ze heen gaan, en daarnaast vind ik het goed dat je in het belang vh paard denkt en niet je eigen belang :o

Afwachtend dus. Ik hoop voor je dat ze niet afhaken. Hoe oud zijn ze eigenlijk?
Ik heb ook niet de beschikking over een binnenbak, maar vind buitenrijden heerlijk! Okee niet als de regen met bakken uit de hemel valt, maar als het l(icht) regent boeit t me weinig. Nog lekkerder is het met kou :)
Maar ja, iedereen is anders.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:37

Ik weet hoe die is in de winter als ie veel op stal staat, niet happy en strontvervelend... dus dan is voor mij de keuze makkelijk. En mochten ze stoppen, dan komt er wel weer een nieuw iemand.

(nu is alle luxe weg, wordt er van ons verwacht dat we ook een beetje de wei bijhouden enzo, is geen probleem... maarja... Ze mogen gratis rijden, hoeven serieus niets te doen, want ik vet zelf nog alles in zondag omdat het echt weer eens nodig is en we staan volpension, moet er iets komen, dan komt het er... Dus het is graag of niet hoor...

@Nicky... Ik rij alleen maar buiten :p Ze zijn allebei 18+ maar wel echt meer "ruiter" dan ik, ze vinden het leuk om in de bak te rijden en serieus te rijden terwijl ik echt recreatieruiter ben.. (Zelf haat ik de binnenbak en ik vind het vreselijk om te rijden als het halve terras vol zit :p dus het is stiekem ook mijn eigen belang ;))

Veel luxe is leuk, maar niet als mijn paard de halve dag op stal staat. Nu komt er elke dag (zusje/mams/ik) iemand om hem nog 1,5 uur te laten grazen aan de hand, even in de buitenbak los te gooien zodat ie nog wat meer buitenkomt... Op zondag komen ze straks niet meer naar buiten... Tjah... dat is voor mij gewoon niet "eerlijk" tegenover hem.. Maarja, stond op een wachtlijst bij een andere stal waar ze wel veel buitenkomen... Maar daar is natuurlijk geen verloop :')

Gelukkig nieuwe mensen in het dorp die hetzelfde denken, dus ik ben happy! (En paardje straks ook weer :p)

In de winter als het heel koud is <3 Heerlijk dan om lekker naar buiten te gaan :D doe het zo al 13 jaar en zou het ook niet anders willen... Want straks zit je toch met een man of 5-8 in een bak rond te hobbelen :s Niet mijn ding...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:46

Ik begrijp je helemaal hoor. haha daarom mis ik de manege/grote pensionstalling niet ( o.a. al die mensen in de kantine :\) en idd.. met meerderen in de bak. Klinkt goed toch als je paardjes straks meer buitenkomen. Zo je bijrijders hebben het luxe hoor :o Bieden ze zelf wel wat aan om mee te helpen..of?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:50

Ze hoeven niets te doen, komen om hem te rijden/longeren en poetsen hem dan, en daarna zijn ze ook weer weg of ze blijven op stal nog wat hangen met vrienden/vriendinnen...

Ze zijn goed voor het paardje, daar gaat het om. Maar ik weet wel (haha erg is dat dan hoor) dat als ik het met mezelf vergelijk, qua onderhoud en stal deed ik meer. Kwam ik 's avonds en er lagen drollen in de stal, dan haalde ik die er even uit. Tuig invetten enzo, dat hoefden ze niet te vragen, dat hoorde er bij eens in de zo veel tijd (en nu ga ik het zondag zelf doen :')) Maar nu de ideale oplossing, naast een kunststof wintecje, straks ook een biothane hoofdstel :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:40

Ik ben benieuwd of ze gaan blijven :Y)
Maar super dat je aan je paardje denkt :j

Mbt het buitenrijden: dan zal ik waarschijnlijk de uitzondering zijn .. Ik ging gewoon van mijn eigen gevoel uit en een paard waar je gewoon mee kan rijden EN mee kan springen EN mee naar buiten kan .. neen, dat is hier niet mogelijk ..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:42

Hier ook niet hoor ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:43

Ik ben ook heel benieuwd, van de week gevraagd bij de mensen die bij de binnenbak daar in de straat aan het rijden waren of we die mochten gebruiken tegen betaling (eigenlijk ook te gek voor woorden, zou ik nog extra gaan betalen omdat ik iemand heb die graag een binnenbak wil :')) maar dat waren niet de eigenaren dus ze wisten het niet. Dus nu hopen dat we de eigenaren van de bak een keer tegenkomen... (is 500m stappen... dus :))

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:45

Dat zou ik dus echt niet doen, ze mogen al gratis rijden dan kunnen ze dat toch wel zelf een bekostigen :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:51

Hun willen binnen rijden, dan zijn de kosten ook echt voor de bijrijdsters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:54

Dat zou ik ook denken ja :j En als ze dat niet willen dan heb je wel genoeg je best gedaan lijkt me zo ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:57

Het stomme is ook dat ik het wel ga vragen, maar zelf dus niet in die bak ga rijden :') want ik ga lekker naar buiten hoor :D zit daar zo in het bos! (houdt ook regen tegen ;))

Maarja, als je het kunt afkopen voor bijvoorbeeld 50 euro, dan vind ik dat nog best redelijk, of per keer 5 euro betalen ofzo... (want stel dat er 1 stopt... dan rijdt er straks niemand meer in de bak en betaal ik er wel voor :S) zit nog even met een dilemma dus :p Zo ver was ik niet eens met nadenken :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:58

Jeetje jij denk wel heel erg mee met je bijrijders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:00

Ik zou toch echt wel mijn bijrijdsters die 50 euro of zoveel euro per keer laten betalen hoor ... :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:03

Serendip90 schreef:
Het stomme is ook dat ik het wel ga vragen, maar zelf dus niet in die bak ga rijden :') want ik ga lekker naar buiten hoor :D zit daar zo in het bos! (houdt ook regen tegen ;))

Maarja, als je het kunt afkopen voor bijvoorbeeld 50 euro, dan vind ik dat nog best redelijk, of per keer 5 euro betalen ofzo... (want stel dat er 1 stopt... dan rijdt er straks niemand meer in de bak en betaal ik er wel voor :S) zit nog even met een dilemma dus :p Zo ver was ik niet eens met nadenken :+

Je bent te goed voor de wereld ;) :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:03

Ik zit nog in de schuldgevoelfase ;) en met 50,- erbij om een bak af te huren, ben ik evenduur/net iets goedkoper uit als waar die nu staat... Alleen voor het paard stukken beter :D