Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:42

Fijn Sabine, klinkt top!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:42

Super hoor, gefeliciteerd!! nu duimen dst ze het gaan volhouden....

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:44

Van de week is er een vriendin van mij op lil gaan zitten die haar misschien wou verzorgen :j

Lil kwam gelijk bij de eerste stap omhoog tegen het hoofd van die vriendin aan nou echt het bloed bleef uit haar mond stromen niet normaal :n

Lil maakt echt iedereen bang helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:50

Hoop het ook Zoek :j Maar heb er wel een goed gevoel bij, ze zijn al 2 dagen in slecht weer gekomen (gisteren regen, vandaag sneeuw :+ ), [***] heeft meer niks gedaan dan wel omdat ze hem niet vooruit kregen, en toch zijn ze nog enthousiast :Y) Dus dat moet toch goed komen hé :+

@ beauisvancie : ai, dat is echt wel minder :=
Weet je hoe het komt dat ze zo reageert op nieuwe mensen? Moet toch een reden hebben dat ze meteen vanaf stap 1 gekke dingen gaat doen?

[***] scant de mensen heel goed, in het begin doet hij het vaak nog wel maar afhankelijk van wat voor persoon je bent stopt hij er vroeg of laat mee :Y) En bij deze meiden had hij héél snel door wat voor vlees het was :') Maar dat is niet erg, bij mij ging het in het begin ook zo en nu doe ik er ook gewoon vanalles mee, dus als zij willen bijleren & doorzetten komt dat allemaal goed :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:55

Ik heb echt geen iedee ik denk dat ze gewoon heel eenkennig is..

Ze heeft het echt bij iedereen en als je haar dan gelijk goed aanpakt is er niets aan de hand maar anders kan je er maar beter nooit meer opstappen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:58

Spijtig wel .. Aanpakken gaat zo moeilijk als ze meteen van stap 1 al de lucht in gaan :=

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:00

Ja dat is waar :=

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:40

Nou ik heb eindelijk een reactie waar ik wat mee kan.. :D we gaan woensdag meeten dus hopelijk gaat mijn vent zich voldoende gedragen :D en vinden ze elkaar leuk en durft ze het aan.. das altijd nog maar de vraag als mensen mijn paard ontmoeten :=

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:42

Wat een positieve verhalen allemaal! (behalve van beau..) Zou het door het zonnetje komen? :P
Heb nog geen reactie gekregen. Wel erg jammer, denk dat het niet fanatiek met hem kunnen rijden toch veel mensen tegen houd...

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:12

Sorry ik heb niet alle pagina,s gelezen :o maar ik was op zoek voor mijn merrie voor een bijrijdster omdat 2 paarden mij echt teveel werd. Ik had inhet verleden wat slechte ervaringen vooral over het niet nakomen van afspraken. Toen heb ik een prof ruiter gevraagd erop te rijden waardoor ik dacht dat ze in elk geval 1 keer per week goed gereden werd. De prof ruiter is wel goed maar vroeg teveel van haar in een te korte tijd, dus dat ging ook niet goed. Toen heb ik in december een advertentie geplaatst op bokt en daar reageerde iemand op. Die persoon is zo fanatiek dat die zelfs bij - 10 gr kwam rijden :D terwijl ik het echt te koud vond. Ik ben erg blij met haar en mijn paard ook. Ik geloof dat ik wel echt mazzel heb gehad. Ze hoeft niets te betalen maar ze moet wel echt 2 keer per week komen ook bij slecht weer. Tot nu toe gaat het erg goed. Ze moet alleen nog leren dat soms alleen poetsen ook kan als het heeeeeel slecht weer is.
Dat zijn in elk geval mijn ervaringen tot nu toe

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:14

Ik heb eindelijk iemand gevonden! Dichterbij als gedacht, een collega van mij doet haar nu 1 tot 2 keer per week! :)

Heeft een eigen paard gehad, dus kent het klappen van de zweep en ook al staat mijn merrie nu kreupel, ze vind het geen probleem! :)

Hoop haar lang als mijn backup te kunnen houden! Ben er blij mee! :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:06

@Tallie1979: Super voor je! Hopelijk wordt het wat. :D

Ben vandaag voor het eerst naar Lukka geweest om te verzorgen en het was superleuk! Eerst even verzorgd en daarna mocht ik gelijk rijden. Was wel even wennen hoor! Ik had nog nooit op een Ijslander gereden. Het is allemaal zo anders, de manier waarop ze lopen, de manier van zitten, het zadel... Lukka probeerde me dan eerst ook even uit en ging er een paar keer bijna vandoor, maar de eigenaresse weet zeker dat het wel goed komt, we moeten gewoon nog aan elkaar wennen. Een goede uitdaging voor mij, kan er zeker veel van leren dus dat is mooi. :) Daarna heeft Lukka's eigenaresse mij uitgelegd hoe ik moest tölten. Lukka had daar echter niet zo'n zin in dus ging ik op een andere Ijslander, Fölska. Het is me een paar stukjes gelukt, tölt is echt een hele fijne gang! Toen heeft de eigenaresse mij nog dingen verteld over het voeren, het tuig enz. Zaterdag ga ik er weer heen en helpt ze me nog een beetje en dan ga ik het voortaan zelf doen.
Ik ben heel blij dat ik eindelijk een lief verzorgpaard heb gevonden met een superleuke eigenaresse, het rijden gaat na een tijdje vast wel beter.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:56

Gefeliciteerd!!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:17

Gefeliciteerd. Ik ben een hele tijd terug ook wezen kijken bij ijslanders. het is toen niets geworden.
Kreeg ik paar weken terug SMSje of ik haar toch wou helpen.
Nu hebben we afgesproken en ga ik woensdag dus ook een Ijsje rijden. Hoop dat het wat wordt :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:56

Mag ik vragen waar alle mensen met ijsjes wonen? hahah.
Mij lijkt het namelijk geweldig om 'in contact' te komen met ijslander, lijken me zulke geweldige beestjes.
Maar hiet in de buurt is niks te vinden..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:18

Misschien handig om te vermelden waar je woont? :)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:19

Lauwttje schreef:
Mag ik vragen waar alle mensen met ijsjes wonen? hahah.
Mij lijkt het namelijk geweldig om 'in contact' te komen met ijslander, lijken me zulke geweldige beestjes.
Maar hiet in de buurt is niks te vinden..

wageningen! haha :P
maar das misschien wel een beetje ver voor jou...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:54

Wel leuk dat we nu al een paar positieve berichten hebben gezelzen i.p.v. alleen maar negatieve!!

Als de zon gaat schijnen heeft iedereen weer zin om te gaan rijden..hihihihi
Hier alleen nog maar hele jonge meiden die reageren....

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:18

Gister weernaar Bonbons geweest ging echt super kreeg zelfs complimenten van een andere eigenaresse dat ik haar zo lekker aan het lopen had! Was helemaal trots :D
Vanavond weer lekker naar der toe, en deze week extra zaterdag en zondag dus vind het helemaal leuk!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:46

Hhilde schreef:
Misschien handig om te vermelden waar je woont? :)

Dacht dat dat bij m'n info stond, maar daar heb ik blijkbaar Gelderland neergezet x]
Ik woon in Ede, en hoor van veel mensen dat er best was ijsjes in Wageningen staan.
Best nog wel in de buurt, maar voor zover ik weet staan er geen ijsjes aan de kant van Ede.
En anders word het drie kwartier / een uur fietsen en dat gaat me net te ver.
Ik zoek in Lunteren (richting Ede)/ Bennekom / Veenendaal (richting Ede)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:52

Hier mogen nogmaals geen advertenties ;)

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:11

is geen advertentie hoor, is meer om aan te geven dat er in deze omgeving ook niets geschikts te vinden is.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:31

Ik heb een mail gehad van een mogelijke bijrijdster, het is maar een mail maar toch :=

Ik denk dat ik in mei pas weer verder ga zoeken want ik ga naar een nieuwe stalling :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:41

Nou, geen reacties op mijn supermarktbriefje... Kreeg ik ineens een idee :)* ik bied gewoon rijlessen aan op mijn pony. Misschien dat er dan meer meiden reageren.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:51

Ik heb mijn ad. inmiddels een week staan, maar tot nu toe 1 reactie van een (voor mij te) jong meisje. Momenteel red ik het wel om 2 paarden te rijden, maar zou erg graag een back-up willen! Ach, ik wacht nog even af...